Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dag beste medeforumgebruikers, Ik wouw al een lange tijd truffels online bestellen via Azarius of trufflesmagic.com , Nu vraag ik mij af ,ik woon in Belgie en ben nog geen 18, Controleren ze bij de bestelling de leeftijd of zou dit geen probleem mogen zijn? Groeten, Siemen23"
"hey iedereen Had vorige week weer een s wat truffels bestelt (30 g atlantisch), heb deze weekje laten drogen tussen wc papier (elke dag vervangen). Nu zag ik dat ze vandaag ineens wit zagen en heb ze in een baggy gestopt. Nu vroeg ik mij af of dit schimmel is en ze dus niet meer eetbaar zijn of dat het gewoon mycelium is? (Het zijn allemaal witte puntjes maar heel veel bij sommige stukjes, maar dus geen groen fso) Siemen23"
"Anders gaat alles onder de sporen zitten"
"Het beste moment is vlak voor de vliesjes openbreken, een typische dosis is tussen 1-3 gram gedroogd dus is normaal tussen 10-30 gram vers. Be momenteel ook de mckennai aan het groeien, hoe lang duurde het voor de eerste pin zichtbaar was zoals op de eerste foto?"
"Ik zou deze al oogsten en de rest nog wat gerust laten"
"Dag iedereen Ben van plan om dit jaar een guerilla-kweek op te stellen. Nu heb ik 3 autoflower zaden gekocht. Het is niet aangeraden om deze over te potten en dus best gewoon te beginnen in de uiteindelijke pot. Nu is mijn vraag: Hoe kan ik de zaailingen beschermen die dan ook meteen op de plek van de guerilla-kweek worden geplaatst? Ik hoorde namelijk dat een halve plastieken fles kan helpen maar vrees dat als het stevig schijnt dit de zaailingen zou kunnen verbranden. Aangezien de plaats aan de rand van een bos is (waar meestal toch wat heel wat insecten rondhangen) zou ik ze best niet onbeschermd achterlaten. Iemand een idee?"
"bedankt voor de reactie Aangezien de tuin een te open plaats is denk ik er toch aan om ze op de plek bij het bos te zetten maar dan in het begin ,terwijl toch maar klein zijn, ze voor te groeien in een pot in de tuin. Ga nog wat info zoeken over low stress training aangezien de planten dan minder zouden moeten opvallen en de tuin misschien toch een optie is."
"Hey iedereen Ben van plan in de zomer nog eens wat plantjes te zetten in de tuin. Ga deze keer gaan voor autoflowers aangezien het dit jaar wat te lang duurde en met het vroege slechte weer hadden de dames last van schimmel. Ik woon dicht tegen een bos en heb vrij regelmatig last van insecten op de plantjes dus dacht ik dit jaar eens te kijken voor een kweekkas/serre. Nu vroeg ik mij af of iemand hier al ervaring mee heeft. Zijn er bepaalde materialen die te veel/te weinig uv-licht doorlaten of zijn alle kweekkassen/serres bedoelt voor 'gewone' gewassen ook geschikt voor het kweken van wiet? Grtz Siemen23"
"hey iedereen, Ik vroeg mij af of zonlicht van even groot belang is voor een wietplant tijdens de budvorming dan tijdens de groei fase. Moest die bijvoorbeld wat minder dan 12 uur licht hebben (normaal nodig om te beginnen floweren als ik het juist heb) kan dit dan een grote inpact hebben op de budvorming?"
"Heel interessant topic Zoals al gezegt werd heeft inderdaad iedereen nood aan een zogenaamde escape uit de maatschappij,ieder op zijn eigen manier en sommigen meer als anderen. Of dit vooral in deze moderne maatschappij is of het vroeger ook al het geval was is mij niet duidelijk. Toch worden mensen die drugs gebruiken om te ontsnappen ( wat vrij negatief klinkt maar hiermee bedoel ik ook gwn om inzicht in zichzelf te krijgen en even stilstaan bij het leven) vaak negatief bekeken. Men vind dat dit ook gaat via meditie of sport, maar dit is niet aan andere mensen om te beoordelen. Vele mensen die drugs gebruiken maken ook soms slechte ervaringen mee, ik denk bijvoorbeeld aan verslaving of gewoon een bad trip. Deze worden ervaren als negatief maar als men hier eenmaal uitkomt denk ik dat mensen er inderdaad vaak sterker uitkomen. --> zeker de negatieve ervaringen in het leven zijn leerzaam en maken de mens verstandiger en meer bewust Elke drug heeft zijn voor en nadelen en van elke drug zijn er de liefhebbers, ik vind het gewoon spijtig dat vele mensen te negatief kijken naar deze mensen en bijvoorbeeld niet naar mensen die heel veel sporten of muziek spelen. Mensen zijn teveel bezig met wat algemeen aanvaard word en wat niet dat ze vergeten dat elk persoon zijn eigen ding moet doen in het leven en zijn eigen keuzes moet maken. Voor sommigen mensen zijn drugs gewoon niet weggelegt maar Mensen die geen ervaring hebben en niet weten waarover ze spreken zouden beter niets zeggen. Greetz Siemen23"