Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVrienden en drugs

Vrienden en drugs

74 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
kennethvds zei:
SmartieAndMe zei:
Fool zei:
Cannabis is vooral niet zo onschuldig als alle dagelijkse blowers beweren. :P
Klik om te vergroten...
Het feit dat kennthvds al 10 jaar wietverslaafd is (las ik in een van zijn eerste posts) en toch zo positief over Cannabis blijft, bevestigd dat ook wel :)
Klik om te vergroten...

Dat hangt af van hoe je het bekijkt, ik heb een diploma, vaste job, redelijk goede gezondheid en mijn leven is stabieler dan vrienden die nooit geblowed hebben.

Wiet is zeker en vast verslavend, zoals tabak, maar Ik heb geen reden tot klagen momenteel :mrgreen: :stoned:
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf ruim 6 jaar dagelijks geblowd en in die periode met goed gevolg een universitaire opleiding afgerond en een goede baan gevonden. In zoverre kun je prima blijven functioneren met een cannabis verslaving. Wat ik wel merkte naar verloop van tijd Is dat ik mijn school en werk verplichtingen volbracht, maar privé in mijn vrije tijd stond alles in het teken van blowen. Hierdoor heb ik privé best een hoop dingen laten liggen wat ik later zat was. Als jij er tevreden mee bent moet je er ook gewoon lekker mee doorgaan toch. Ik zelf werd uiteindelijk niet gelukkig van dagelijks blowen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind 't altijd een erg goede graadmeter om te zien of iemand open-minded is of niet door het onderwerp drugs op te brengen. De anti-alle drugs die bestaan mensen (je kent ze wel) schieten dan meteen in een enorm agressieve rol. Hun ogen worden glazig en de standaard argumenten voor waarom álle drugs zonder uitzondering slecht zijn worden weer opgedreund. En niet alleen dat, maar het wordt altijd zo gebracht dat ze jou ervan willen overtuigen dat zij gelijk hebben. Alsof ze zelf zo erg twijfelen aan hun standpunt, dat ze bevestiging van jou nodig hebben om die identiteit van anti-drugs persoon in leven te kunnen houden.

Dat soort personen kan ik geen echte vrienden mee zijn. Dat zijn naar mijn mening wandelende karikaturen van zichzelf. Patronen herhalen simpelweg omdat je daar je identiteit in hebt gevonden. Doorzichtige oppervlakkige mensen.

Gelukkig heb ik een paar echte open-minded vrienden. En open-minded hoeft echt niet te betekenen dat ze ook interesse in drugs hebben. Maar dat ze zich niet zo agressief en stellig opstellen vanuit een bepaald geloof. Maar het is wel een issue waar ik in het dagelijks leven last van ondervind. De meeste mensen die ik tegenkom hebben zo'n vastgeroeste identiteit, in mindere of meerdere mate. Iets geloven, simpelweg en alleen omdat je je er mee hebt geïdentificeerd is voor mij het toppunt van closed-minded zijn. Als je er bij stilstaat, gaan werkelijk de meeste mensen zo door het leven.
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gelukkig zijn bijna al mijn vrienden heel open-minded ingesteld, de meeste zijn ook wel in voor een lekkere joint :stoned: en een enkeling durft de "harddrugs" aan. :P

Men vriendin vind ook alles prima en begint ook wat meer te experimenteren sinds ze ziet dat ik me prima vermaak, toch handig als je lichaam vol met liefde zit :hearteyes:


Ik ga de discussies met de anti-drugs personen al een tijdje niet meer aan, dan blijf je aan de gang hier in het dorp :wave:, bovendien zijn het inderdaad altijd dezelfde argumenten:
Je hebt toch geen drugs nodig om een leuke avond te hebben,
Je gaat dood aan drugs,
blablabla en dan wel een krat bier wegtanken elk weekend. :beer:
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb het ook wel eens geprobeerd om een discussie aan te gaan met 'vastgelovige mensen'...
Geen succes.
Zodra
Je hebt toch geen drugs nodig om een leuke avond te hebben
Klik om te vergroten...
wordt gebruikt weet ik er gewoon niks zinnigs op te zeggen. Hele discussie valt dood...
'Dan mis je toch echt iets in je leven' is ook echt een dooddoener...
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Susanne zei:
Ik zeg niks en ik ga huilen in een hoekje
Klik om te vergroten...

Tranen van geluk hoop ik, hoewel die narrow mindeds toch niet weten wat ze missen :P
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je hebt toch geen drugs nodig om een leuke avond te hebben
Klik om te vergroten...
wordt gebruikt weet ik er gewoon niks zinnigs op te zeggen. Hele discussie valt dood...
Klik om te vergroten...

Haha wauw ik krijg bijna een allergische reactie XD
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fool zei:
Dan zeg ik ook 'Klopt, dat heb ik ook niet nodig, soms maakt het het alleen net wat leuker.' :)
Klik om te vergroten...

Ik zeg niks en ik ga huilen in een hoekje
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haardroger zei:
Heb het ook wel eens geprobeerd om een discussie aan te gaan met 'vastgelovige mensen'...
Geen succes.
Zodra
Je hebt toch geen drugs nodig om een leuke avond te hebben
Klik om te vergroten...
wordt gebruikt weet ik er gewoon niks zinnigs op te zeggen. Hele discussie valt dood...
'Dan mis je toch echt iets in je leven' is ook echt een dooddoener...
Klik om te vergroten...

Iedereen drinkt wel wat glaasjes tijden het uitgaan, ook de anti drugs mensen. Mijn argument is dan; "jij gaat toch ook niet heel de avond stampen zonder bier, elk zijn ding en kan je er niet mee leven, ga lekker thuis janken"

Ik kan redelijk grof uit de hoek komen maar deel men argumenten mee met een lach :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
oh ik vind dat heerlijk, zodra mensen dat zeggen gaan bij mij alle rateltjes rinkelen en komen de argumenten automatisch naar boven stromen. Ik heb heel veel geduld wat discussies betreft. Het komt er dus eigenlijk bijna altijd op neer dat de ander het zat raakt en opgeeft :tearsofjoy:
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#10
SmartieAndMe zei:
oh ik vind dat heerlijk, zodra mensen dat zeggen gaan bij mij alle rateltjes rinkelen en komen de argumenten automatisch naar boven stromen. Ik heb heel veel geduld wat discussies betreft. Het komt er dus eigenlijk bijna altijd op neer dat de ander het zat raakt en opgeeft :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Drugs is slecht, dat is hier een feit en daarom ook standaard het argument :rolleyes: Mijn tijd niet waard om ze te overtuigen :P
s
sparklyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn vrienden zijn gelukkig ontzettend openminded, wat ik juist lastig vind is de combi drugs en een relatie met een persoon die niet zo experimenteel op dit gebied is aangelegd. Hier loop ik zelf steeds meer tegenaan. Mijn vriend weet dat ik zo nu en dan xtc gebruik op een feestje en vindt dit bij gebruik met mate prima, maar kan zich niet voorstellen hoe het is en heeft er ook geen behoefte aan om het te weten. Zijn hele vriendengroep gebruikt echter wel. Hij is er ook niet echt openminded in en daarom durf ik hem ook niet alles te vertellen wat ik gebruik, omdat er op bepaalde harddrugs naar mijn mening nog vrijwel een taboe ligt die mensen die nooit gebruikt hebben en er ook niet openminded voor zijn niet weg kunnen denken (bv ghb). Kortom een situatie waar ik me schuldig bij begin te voelen gezien ik ook al wel kan voorspellen dat er in de toekomst nog genoeg geëxperimenteerd gaat worden en hij dit ooit toch wel zal moeten weten. Herkenbaar voor iemand, of heeft iemand tips voor dit soort situaties? :rolleyes:
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Moeilijke situatie. Ik heb ook vrienden die gebruiken en die niet gebruiken in mijn vaste vriendengroep. Alleen bij mij doen de niet gebruikers er niet moeilijk over. Afentoe zeggen ze er wel iets over en discuseren over drugs gaat totaal niet omdat zij er niks van weten. Dan zeggen ze al gauw dat ik kritischer naar drugs moet kijken en hoe slecht het allemaal is. Dit is erg frustrerend maarja vrienden zijn vrienden en daar doe ik dus niet moeilijk over.

Spijtig om te horen dat je beste vriend zo overdreven reageert. Misschien is het een goed idee om er een keer met hem erover te praten. Jullie hoefen het niet eens te worden als je maar vertelt dat jij het ewoon eg leuk en geestverruimend vindt. Maar ik vind niet dat je je beste vriend hierdoor moet verliezen. Al vind ik dat hij hier fout zit.
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gewoon een trechter pakken en een xtc pil naar binnen schuiven bij hem. xD
Zal hem misschien eerst knock out moeten slaan als hij teveel tegen stribbelt.
Gaat hij vanzelf wel soepel praten.
Kun jij meteen je hele verhaal kwijt :grin:
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Haardroger zei:
Gewoon een trechter pakken en een xtc pil naar binnen schuiven bij hem. xD
Zal hem misschien eerst knock out moeten slaan als hij teveel tegen stribbelt.
Gaat hij vanzelf wel soepel praten.
Kun jij meteen je hele verhaal kwijt :grin:
Klik om te vergroten...

Ik zeg doen! :wink:
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#15
M'n vrienden weten het allemaal wel dat ik wel eens wat drugs gebruik. Vertel niet over elke keer dat ik gebruik dus ik ben ook wel eens onder invloed waar ze bij zijn zonder dat ze het weten. Als ze het vragen ben ik er wel eerlijk over. Ze vinden het allemaal niet zo heel erg, de meesten althans. Ze hoeven het zelf niet maar vinden het niet erg dat ik het doe.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."