Bijna elke keer dat we trippen (om de 4 maanden of zo, paddo's of LSD) gebeurt er wel iets super absurds.
Mijn duiten in het zakje:
een half jaar terug was ik met 2 vrienden aan het lsd & XTC trippen. We filmden de hele trip met de camera op de schoorsteenmantel dussen de bloempotten. We waren alleen thuis in zijn kamer en na een uurtje of 6 op lsd getript te hebben besloten we een pil te nemen. De sfeer was superrelaxed en we hadden wel zin in een actievere trip. Ik en een maat losten een pil (hij was gecrushed) op in een glas water en de ander nam 2/3e mitsu gewoon als tabletje. Na tien minuten ging ineens de deurbel
![:openmouth:]()
, terwijl de vriend die het vaste tabletje nam hem net keihard spacete!
![:openmouth:]()
. Muziek zachter, Schrik, andere vriend ging kijken wie het was.
WAREN HET ZIJN OUDERS!!! ze kwamen onverwacht langs en hadden gordijnen meegebracht voor op zijn nieuwe kamer. De andere vriend kwam hyperventilerend de kamer in en zag me met de meest angstige ogen die ik ooit heb gezien aan: 'kánker! het zijn zn ouders!!!'. Dikke paniek!
![:grin:]()
Hij liep maar naar een kamer ernaast want hij trok het totaal niet. Ik ken zijn ouders goed en het zijn goede kennissen van mijn eigen ouders dus het was nu zaak om zo normaal mogelijk te doen, anders was ik goed de lul. De kamer lag bezaaid met balonnen en capsules voor de lachgas en er stonden 3 glazen water op tafel. (welke jongere drinkt nu op een avond gezellig samenzijn water???) Er hing echt een heel awkward sfeertje en ze vroegen wat die balonnen en capsules waren. Maar uitgelegd dat het lachgas was, vonden ze maar zozo.
Maar we probeerden het leuk te maken. Als klapstuk moest mn vriend ook nog op zijn wankele bed staan om de gordijnen meteen op te hangen. Ik vond het echt supergrappig en ik vroeg of ik moest helpen. Ik kreeg echt een wanhopige blik van mn vriend te zien
![:tearsofjoy:]()
Wat absurd zeg. Ohja, zijn moeder nam nog een slokje water uit mijn glas, waar ik 10 minuten eerder nog XTC in had opgelost. Gelukkig was het nieuw water, anders hadden we ook de grap van de eeuw gehad. Ze vroeg nog 'is dit gewoon water'? 'Ja
![:wink:]()
'
We deden super ons best normaal te doen, wat na een paar min ook nog wel lukte. We praatten wat over koetjes en kalfjes, en op een gegeven moment voelde ik mijn XTC er ook in komen. Ik verloor me in een praatje over een orkest, hoe leuk dat wel niet was en mijn vriend gebaarde wild dat ik moest afkappen omdat het belachelijk XTC gelul dreigde te worden
![:grin:]()
. Ik was zoooooooo zenuwachtig! Alles wat door me heen flitste. Ik praatte met zijn vader terwijl zijn gezicht vervormde van de LSD. Ik zag zijn moeder naar haar zoon kijken met zo'n moedersblik van: hey, er is wat raars... Toch zijn ze vrolijk weggegaan en to be honest: na een tijdje ging het hart uit mijn keel en was het zowaar ook nog even gezellig
![:grin:]()
Instant nuchterheid! die adrenaline, ongelooflijk. Misshien holp de langzaam opkomende xtc ook voor de ontspanning. Ook hebben ze volgens ons niks gemerkt. (het was wel obvious dat er iets was, maar aan ons was verder niet zoveel te merken). Toen ze na een half uurtje weg gingen waren we ZO BLIJ!!! we voelden ons zó stoer dat we dit hadden overwonnen
![:grin:]()
We hebben nog een pil genomen om het te vieren en het werd echt een fantastische avond met supervette psytrance en goa. Buurvrouw kwam ook nog langs om 1 uur om te klagen over het geluid. Toen zijn we maar gaan dansen met de MP3 Speler op
...
Tot aan het eind van de avond de andere vriend een stuk of 10 oproepen had gemist van zijn vader. Vrees sloeg hem om het hart.
![:confused:]()
Hij belde terug en er bleek een vriend van hem te zijn overleden, nog maar 21 jaar oud. Heeeeel erg kut. Ik was nog helemaal leip en ik heb het die avond amper beseft wat er gebeurd was en wat voor impact het had. Dus: telefoons uit. (hadden we al, maar dit was aan het eind van de trip).
Achteraf bedachten we weer dat de camera nog aanstond. Echt, ALLES stond er op. Heel absurd. De beelden waren zo intiem. Van zijn ouders, van het overlijdensbericht, van het dansen, de buurvrouw. We hebben ze maar gewist want zoiets moet je niet willen bewaren, ook al zijn ze goud waard. Heel absurde avond en het hoeft van mij niet weer zo.
Een andere keer liepen we over straat op LSD. Er was in het café verderop een verkleedfeest aan de gang en er liepen 3 meisjes verkleed als zusters ongeveer langs ons. Leek echt super absurd, alsof ze voor ons verkleed waren
![:grin:]()
Para als je op acid in een drukke omgeving bent dacht een vriend dat het voorbestemd was om ze te volgen. Dit riep hij min of meer en er keken allerlei mensen :P Als ik op straat had gelopen had ik 100% gemerkt dat we tripten
Mijn eerste keer XTC waren we met 4 man aan het LSD trippen en midden in de trip zegt een van hen: 'ik vraag me af hoe LSD zou zijn op XTC...' Ik had toevallig 4 pillen mee die ik had gekregen van iemand dus ik leg ze in de acid mindfuck op tafel, en voor dat we het wisten zaten we in een vage redenatie over zullen we het doen of niet, en ineens hadden ik en een vriend een pilletje opgegeten. Lol, die andere twee: 'WTF! haha'. Dus zij konden niet achterblijven. Het half uurtje daarna dachten we echt zo van: wow, wat hebben we nú weer gedaan!!??. We vergaten de pillen (mindfuck!) en liepen naar boven om weer muziek te luisteren. Íneens! Uit het niets knalde de pil er bij ons alle 4 tegelijk in. Was erg vet.
Of trippend op LSD om 7 uur in de ochtend nog besluiten dat je 5 kilometer door de stad wilt lopen omdat je toch liever thuis wil slapen en dan halverwege midden in een vechtpartij/agressieve sfeer op straat belandt.