Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet door keuring landmacht ivm drugs

Niet door keuring landmacht ivm drugs

132 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag mensen,

gister had ik een keuring voor de landmacht als onderofficier infantrie,
Op de kazerne in amsterdam aangekomen zat ik met een grote groep sollicitanten in de kantine te wachten op onze eerste keuring, de vragenlijst. na de vragenlijst was de geneeskundige keuring, bloeddruk, hartslag, longen, gewicht, lengte, vetpercentage werd gemeten hier.
dat zat ook helemaal top bij mij. Daarna was de fysieke keuring hier kwam ik ook bovengemiddeld uit (het word verdeeld in klusters hoe goed je bent, kluster 1 2 3 4 en 4+, ik zat in 4+ dat is het kluster voor korps en hogere zwaardere functies binnen de krijgsmacht)
toen kwam de oogtest , hoortest en de..... plastest, ik was al bang voor deze test dat ze eventuel drugs vonden erin.

Ik blowde meestal 2 a 3 keer per week en sommige weekenden aan de harddrugs.
ik had 2 weken van voren niet geblowd en 1week van tevoren geen harddrugs gebruikt.
Gelukkig was er niets in me bloed gevonden, zo'n opgelucht gevoel na stress had ik nog nooit gehad.
Daarna kwam de psychologische keuring, de spiegoloog vroeg veel over me verleden en ook over me drugsgebruik. Ik zei wel eerlijk tegen hem dat ik wel eens blowde, ik maakte het niet zo erg en zei tegen hem dat ik maar 1 keer per week blowde en dat me laatste keer een maand geleden was.
over andere drugs zei ik dat ik het nooit had gebruikt had.
Toen het afgelopen was had ik er volle vertrouwen in dat ik aangenomen zou worden.
Maar toen kwam het slechte bericht, me wereld stortte volledig in elkaar, de psycholoog zei "je wilt vast weten waarom je niet bent aangenomen." Ik zei "Ja natuurlijk."

"Je blowde wel eens en een maand geleden is nog een recente gebeurtenis, en als leidinggevende moet je het goede voorbeeld geven."
Ik stond toen met een mond vol tanden en wist bij god niet wat ik moest zeggen en met opkomende waterlanders die ik van me zelf wel moest tegenhouden was ik weggelopen.
Toen ik in de trein terug zat dacht ik erover en vond dit een zeer onterechte afwijziging omdat al me andere keuringen onwijs goed waren en ik bovengemiddeld overal uitkwam en vanwege dit keurt hij mij af.
-Hoeveel mensen in het leger zitten aan de drugs
-Als ik had gelogen was ik gewoon geaccepteerd, maar ik sprak de waarheid want ze zeiden op het begin van eerlijkheid loont, DUS NIET!
-Als je een avondje lam bent is dat erger dan dat je een avondje blowt, dat is bewezen. En al die militairen die drinken zich altijd helemaal kapot in het weekend.


Vinden jullie dit een onterechte beslissing van de psycholoog? Graag meningen....
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Blijkt maar weer dat je met een hoop leugens verder komt als de waaheid. Ik vind het lullig voor je , maar van de andere kant, dit was te verwachten, daarom deze test. Juist om dit los te krijgen .

Maar kan je niet over paar maanden opnieuw solliciteren.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Terecht. Als je hun voetstappen niet volgt hoor je er niet bij.



Wees blij dat je bent afgewezen man, nu kun je een toekomst kiezen met geluk en liefde als rode draad in plaats van dood, verderf en ellende.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gaaf! Een echte discussie op DF! :)
B
BelgoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat zoek je in het leger gek. :confused:
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#6
In deze kromme maatschappij is eerlijk zijn over je druggebruik niet altijd even handig.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eerlijkheid werkt alleen als ze eigenlijk het antwoord op de vraag al weten, maar vooral om bevestiging vragen. Als net uit de urinetest is gebleken dat je geen drugs gebruikt, loont het niet meer om te zeggen dat het wel zo is. Ignorance is bliss :wink:

Maar ik vind het wel lullig voor je, aangezien je het blijkbaar wel graag wilde.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#8
onterecht, maar fock hun allemaal man

make love, not war
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#9
het was ook een dagje sip zijn.
Er is vast wel een leuke opleiding ergens anders of iets dergelijks.

Opnieuw solliciteren kan pas over een jaar weer
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
paulXTC zei:
Opnieuw solliciteren kan pas over een jaar weer
Klik om te vergroten...
Niet doen! :
cropp zei:
make love, not war
Klik om te vergroten...
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mensen die in de landmacht willen zijn niet goed bij hun hoofd.
m
metlafreackLid
01-01-2024, 00:00
#12
je mag zeggen wat je wilt, maar ik persoonlijk denk soms ook erover na om in het leger te gaan, je kunt daar enorme levenservaringen opdoen doordat je moet leren overleven zonder enige comfort iets wat de dag van vandaag door niemand meer gedaan word. En dan maak je er nog natuurlijk ook dingen mee. Dus vind het wel balen voor je. Als je volgend jaar weer gaat soliciteren wens ik je veel geluk, maar vergeet niet, het leger geeft zowizo niet echt veel toekomst dus probeer anders iets anders te vinden:)
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flaffie zei:
metlafreack zei:
je mag zeggen wat je wilt, maar ik persoonlijk denk soms ook erover na om in het leger te gaan, je kunt daar enorme levenservaringen opdoen doordat je moet leren overleven zonder enige comfort iets wat de dag van vandaag door niemand meer gedaan word. En dan maak je er nog natuurlijk ook dingen mee. Dus vind het wel balen voor je. Als je volgend jaar weer gaat soliciteren wens ik je veel geluk, maar vergeet niet, het leger geeft zowizo niet echt veel toekomst dus probeer anders iets anders te vinden:)
Klik om te vergroten...

Dat is echt een reden van niks.
Als je een beetje normaal in het leven staat ga je niet in de landmacht. klaar.
Je kan ook levenservaring opdoen door je zelf kapot te snuiven onder een brug.
Klik om te vergroten...

Waar slaat dit op?

Sommige mensen lijkt het nou eenmaal vet om in het leger te gaan. Zou zelf ook dolgraag bij de luchtmacht zitten.
Blijkbaar trekt het sommige mensen aan om tot een hoge grens getraint te worden, gedisciplineert te worden en natuurlijk de nodige actie.
Dat niet iedereen dat vindt kan gebeuren, smaken verschillen. Maar om hier dan zo op te reageren... :confused:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
metlafreack zei:
je mag zeggen wat je wilt, maar ik persoonlijk denk soms ook erover na om in het leger te gaan, je kunt daar enorme levenservaringen opdoen doordat je moet leren overleven zonder enige comfort iets wat de dag van vandaag door niemand meer gedaan word.
Klik om te vergroten...
Daar heb jij het leger voor nodig? Overleven zonder comfort kun je ook zelf doen, tentje en wat survival shit meenemen en de natuur in trekken. Echte natuur, a la:



En dan hoef je ook nog eens geen mensen dood te schieten wanneer je regering daar zin in heeft.

Jouw post doet me denken aan een uitspraak die je wel eens tegenkomt, gedrukt op shirts meestal: Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#15
metlafreack zei:
je mag zeggen wat je wilt, maar ik persoonlijk denk soms ook erover na om in het leger te gaan, je kunt daar enorme levenservaringen opdoen doordat je moet leren overleven zonder enige comfort iets wat de dag van vandaag door niemand meer gedaan word. En dan maak je er nog natuurlijk ook dingen mee. Dus vind het wel balen voor je. Als je volgend jaar weer gaat soliciteren wens ik je veel geluk, maar vergeet niet, het leger geeft zowizo niet echt veel toekomst dus probeer anders iets anders te vinden:)
Klik om te vergroten...

Dat is echt een reden van niks.
Als je een beetje normaal in het leven staat ga je niet in de landmacht. klaar.
Je kan ook levenservaring opdoen door je zelf kapot te snuiven onder een brug.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ongelovelijk klote voor je Paul! Als ik jou was zou ik er nog een telefoontje aan wagen of je niet nog een gesprek mag hebben! Ik weet hoe graag je het wilde.

Hypocriet is het zeker! Er wordt in het leger meer drugs gebruikt dan op een gemiddelde VMBO school.

Volgende keer liegen dus!

En voor alle mensen die hier hun anti leger dingetjes propageren: Voor sommige mensen is het een kans op een goede toekomst. Te makkelijk om te roepen dat het leger klote is, als iemand daar zijn toekomst ziet waarom niet! Wees blij dat dankzij deze mensen de dienstplicht is afgeschaft!
Ook ik ben tegen een opleiding waar je mensen leert doodschieten, sterker nog; Ik was dienstweigeraar en heb vevangende dienst gedaan. Maar ik zal de mensen die daar hun toekomst wel zien niet veroordelen!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mike64 zei:
Te makkelijk om te roepen dat het leger klote is, als iemand daar zijn toekomst ziet waarom niet!
Klik om te vergroten...
Misschien was het inderdaad te kort door de bocht van mij. Het zal wel liggen aan het feit dat ik te oud ben om soldaatje te spelen.

Mike64 zei:
Wees blij dat dankzij deze mensen de dienstplicht is afgeschaft!
Klik om te vergroten...
Inderdaad zeg. Als ik kanker heb en het verandert in het derde stadium van syfilis zal ik het van de daken schreeuwen!

Mike64 zei:
Ook ik ben tegen een opleiding waar je mensen leert doodschieten
Klik om te vergroten...
Nou dan!

Mike64 zei:
Maar ik zal de mensen die daar hun toekomst wel zien niet veroordelen!
Klik om te vergroten...
Verschil moet er zijn (:

alainalain zei:
Dat niet iedereen dat vindt kan gebeuren, smaken verschillen. Maar om hier dan zo op te reageren... :confused:
Klik om te vergroten...
Wat dan? Jij vindt het toch ook nodig jouw mening te geven?
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flaffie zei:
Dat is echt een reden van niks.
Als je een beetje normaal in het leven staat ga je niet in de landmacht. klaar.
Je kan ook levenservaring opdoen door je zelf kapot te snuiven onder een brug.
Klik om te vergroten...
alainalain zei:
Waar slaat dit op?
Klik om te vergroten...

Op dit:

metlafreack zei:
je mag zeggen wat je wilt, maar ik persoonlijk denk soms ook erover na om in het leger te gaan, je kunt daar enorme levenservaringen opdoen doordat je moet leren overleven zonder enige comfort iets wat de dag van vandaag door niemand meer gedaan word. En dan maak je er nog natuurlijk ook dingen mee. Dus vind het wel balen voor je. Als je volgend jaar weer gaat soliciteren wens ik je veel geluk, maar vergeet niet, het leger geeft zowizo niet echt veel toekomst dus probeer anders iets anders te vinden:)
Klik om te vergroten...
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#19
alainalain zei:
En als we t wel over winnen hebben:
Bovendien zijn er ook landen die andere landen helpen in zo'n geval. Zoals ons leger ook doet.
Klik om te vergroten...

Ja, dat zou heel redelijk zijn hoor, als we samen met bondgenoten die toch al de zelfde cultuur hebben zouden afspreken elkaar te verdedigen. Met europa samen bijvoorbeeld. (want al zou ik graag geanexeerd worden door de belgen, als het de chinezen zijn lijkt me eerlijk gezegd iets minder)

Echter, als je samen afspreekt elkaar te verdedigen, dan moet je ook heel duidelijk afspreken dat niemand ruzie zoekt met anderen. (zoals onze bondgenoot amerika waar wij ook voor vechten constant doet)

En samen afspreken elkaar te verdedigen is heel wat anders dan aan de andere kant van de wereld jezelf te gaan bemoeien met mensen van een totaal andere cultuur die ruzie maken om dan vervolgens te zeggen dat ze onze cultuur maar aan moeten nemen. (en dat wij ze dan eerst dus aanmoedigen om ruzie te gaan maken kunnen we er nog buiten laten als je dat te moeilijk vind om te begrijpen)
H
HawkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het lijkt mij opzich wel gaaf om in het lerger te gaan, alleen al die regels, formaliteiten, etc schrikken me af

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."