#1
Dag mensen,
gister had ik een keuring voor de landmacht als onderofficier infantrie,
Op de kazerne in amsterdam aangekomen zat ik met een grote groep sollicitanten in de kantine te wachten op onze eerste keuring, de vragenlijst. na de vragenlijst was de geneeskundige keuring, bloeddruk, hartslag, longen, gewicht, lengte, vetpercentage werd gemeten hier.
dat zat ook helemaal top bij mij. Daarna was de fysieke keuring hier kwam ik ook bovengemiddeld uit (het word verdeeld in klusters hoe goed je bent, kluster 1 2 3 4 en 4+, ik zat in 4+ dat is het kluster voor korps en hogere zwaardere functies binnen de krijgsmacht)
toen kwam de oogtest , hoortest en de..... plastest, ik was al bang voor deze test dat ze eventuel drugs vonden erin.
Ik blowde meestal 2 a 3 keer per week en sommige weekenden aan de harddrugs.
ik had 2 weken van voren niet geblowd en 1week van tevoren geen harddrugs gebruikt.
Gelukkig was er niets in me bloed gevonden, zo'n opgelucht gevoel na stress had ik nog nooit gehad.
Daarna kwam de psychologische keuring, de spiegoloog vroeg veel over me verleden en ook over me drugsgebruik. Ik zei wel eerlijk tegen hem dat ik wel eens blowde, ik maakte het niet zo erg en zei tegen hem dat ik maar 1 keer per week blowde en dat me laatste keer een maand geleden was.
over andere drugs zei ik dat ik het nooit had gebruikt had.
Toen het afgelopen was had ik er volle vertrouwen in dat ik aangenomen zou worden.
Maar toen kwam het slechte bericht, me wereld stortte volledig in elkaar, de psycholoog zei "je wilt vast weten waarom je niet bent aangenomen." Ik zei "Ja natuurlijk."
"Je blowde wel eens en een maand geleden is nog een recente gebeurtenis, en als leidinggevende moet je het goede voorbeeld geven."
Ik stond toen met een mond vol tanden en wist bij god niet wat ik moest zeggen en met opkomende waterlanders die ik van me zelf wel moest tegenhouden was ik weggelopen.
Toen ik in de trein terug zat dacht ik erover en vond dit een zeer onterechte afwijziging omdat al me andere keuringen onwijs goed waren en ik bovengemiddeld overal uitkwam en vanwege dit keurt hij mij af.
-Hoeveel mensen in het leger zitten aan de drugs
-Als ik had gelogen was ik gewoon geaccepteerd, maar ik sprak de waarheid want ze zeiden op het begin van eerlijkheid loont, DUS NIET!
-Als je een avondje lam bent is dat erger dan dat je een avondje blowt, dat is bewezen. En al die militairen die drinken zich altijd helemaal kapot in het weekend.
Vinden jullie dit een onterechte beslissing van de psycholoog? Graag meningen....
gister had ik een keuring voor de landmacht als onderofficier infantrie,
Op de kazerne in amsterdam aangekomen zat ik met een grote groep sollicitanten in de kantine te wachten op onze eerste keuring, de vragenlijst. na de vragenlijst was de geneeskundige keuring, bloeddruk, hartslag, longen, gewicht, lengte, vetpercentage werd gemeten hier.
dat zat ook helemaal top bij mij. Daarna was de fysieke keuring hier kwam ik ook bovengemiddeld uit (het word verdeeld in klusters hoe goed je bent, kluster 1 2 3 4 en 4+, ik zat in 4+ dat is het kluster voor korps en hogere zwaardere functies binnen de krijgsmacht)
toen kwam de oogtest , hoortest en de..... plastest, ik was al bang voor deze test dat ze eventuel drugs vonden erin.
Ik blowde meestal 2 a 3 keer per week en sommige weekenden aan de harddrugs.
ik had 2 weken van voren niet geblowd en 1week van tevoren geen harddrugs gebruikt.
Gelukkig was er niets in me bloed gevonden, zo'n opgelucht gevoel na stress had ik nog nooit gehad.
Daarna kwam de psychologische keuring, de spiegoloog vroeg veel over me verleden en ook over me drugsgebruik. Ik zei wel eerlijk tegen hem dat ik wel eens blowde, ik maakte het niet zo erg en zei tegen hem dat ik maar 1 keer per week blowde en dat me laatste keer een maand geleden was.
over andere drugs zei ik dat ik het nooit had gebruikt had.
Toen het afgelopen was had ik er volle vertrouwen in dat ik aangenomen zou worden.
Maar toen kwam het slechte bericht, me wereld stortte volledig in elkaar, de psycholoog zei "je wilt vast weten waarom je niet bent aangenomen." Ik zei "Ja natuurlijk."
"Je blowde wel eens en een maand geleden is nog een recente gebeurtenis, en als leidinggevende moet je het goede voorbeeld geven."
Ik stond toen met een mond vol tanden en wist bij god niet wat ik moest zeggen en met opkomende waterlanders die ik van me zelf wel moest tegenhouden was ik weggelopen.
Toen ik in de trein terug zat dacht ik erover en vond dit een zeer onterechte afwijziging omdat al me andere keuringen onwijs goed waren en ik bovengemiddeld overal uitkwam en vanwege dit keurt hij mij af.
-Hoeveel mensen in het leger zitten aan de drugs
-Als ik had gelogen was ik gewoon geaccepteerd, maar ik sprak de waarheid want ze zeiden op het begin van eerlijkheid loont, DUS NIET!
-Als je een avondje lam bent is dat erger dan dat je een avondje blowt, dat is bewezen. En al die militairen die drinken zich altijd helemaal kapot in het weekend.
Vinden jullie dit een onterechte beslissing van de psycholoog? Graag meningen....