Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet door keuring landmacht ivm drugs

Niet door keuring landmacht ivm drugs

132 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#1
ExceptionalInsight, ik vind dat je gedeeltelijk gelijk hebt. Je realiseert wereldvrede niet door het afschaffen van alle legers en/of politiediensten. Er zijn genoeg situaties waarin denkbaar is dat een 'vredesmacht', hoe paradoxaal ook, de doorslaggevende factor in interne of ongewilde interventie van buitenaf nodig kan zijn. Dan heb ik het niet over regeringen die andere regeringen om willen gooien, maar reactionairen en revolutionairen die op eigen houtje besluiten om hun ideologie op te gaan dringen in een bepaald gebied. Dat kan ook gebeuren in jouw ideale staatsvorm/ideologie simpelweg omdat het nooit zal lukken om iedereens neus jouw kant op te krijgen, zelfs al zou dat in absolute termen de meest ideale staatsvorm zijn.

Daarnaast is een leger (in de V.S. speelt het onderdeel The National Guard deze rol) erg goed inzetbaar bij natuurrampen. Bij ons dan weer niet zo'n issue maar wel in gebieden met grote aardbevings- en overstromingsrisico's.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#2
ExceptionalInsight zei:
Een regering die zich niet bemoeit met andermans oorlogen heeft volgens mij maar weinig te vrezen.
Klik om te vergroten...
:wave:

ExceptionalInsight zei:
Napster zei:
We hebben wel een leger nodig ter bescherming voor het land.
Klik om te vergroten...
Niet dus.
Klik om te vergroten...
Wat dan? Jij denkt dat als wij geen leger nemen, en ons niet met andermans oorlogen bezig houden en NIEMAND komt die denkt, dat land is van mij!! Ze doen er toch niks aan als ik het overneem. Meen me te herinneren dat wij ons ook niet met Hitler hebben bemoeid voordat hij ons dacht over te nemen..

World peace zal nooit komen en daarom zal er altijd iets nodig zijn wat de nodige vrijheid en veiligheid garandeert.

Onbegrijpelijk hoe meningen zo kunnen verschillen. :P
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ze nou al die miljarden euro's gingen investeren in belangrijkere wereldkwesties zoals aids, malaria, hongersnood, millieuvervuiling en al dat soort zaken, in plaats van nieuwste geavanceerde gevechtsvliegtuigen en wapens te ontwikkelen.
Dan komen we sowieso een stuk verder in de wereld.

Maar ze zijn er voor de bescherming van ons land, stel we hebben geen krijgsmacht dan
zouden we geen - Landmacht
- Luchtmacht
- Marine
- Marechaussee
Dat betekent dat het voor het drugsverkeer, groen licht krijgt om overal te dealen en gaan waar ze maar staan, leuk voor de DF-ers maar niet voor de maatschappij.
Illegale mensen die ongestoord nederland binnenkomen en nog veel meer zaken om op te noemen
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#4
alainalain zei:
Wat dan? Jij denkt dat als wij geen leger nemen, en ons niet met andermans oorlogen bezig houden en NIEMAND komt die denkt, dat land is van mij!! Ze doen er toch niks aan als ik het overneem. Meen me te herinneren dat wij ons ook niet met Hitler hebben bemoeid voordat hij ons dacht over te nemen..
Klik om te vergroten...
Hoe denk jij dat zo'n klein kutland als Nederland zich ooit zou kunnen verdedigen tegen welk ander land dat hier op een militaire manier de macht wil grijpen? Denk je dat we een flying fuckking chance hebben als de Russen ons zouden aanvallen? Ons leger bestaat uit ongeveer 53.000 actieve troepen. We hebben drie onderzeeërs, 10 marineschepen en een luchtmacht die je met een vliegenmepper uit de lucht slaat. De russen hebben bijvoorbeeld 1,2 miljoen actieve troepen. Dat betekent dat zij meer dan 200 soldaten tegenover elke 1 van ons kunnen zetten. Om nog maar te zwijgen van het aantal reservisten wat ze op kunnen roepen. Hell, zelfs tegen België zouden we het onderspit kunnen delven.

Hetzelfde geldt voor het gemiddelde Afrikaanse land. Als jij trouwens serieus denkt dat er intern vanuit West-Europa een dreiging bestaat ten opzichte van ons land moet je je laten opnemen.

World peace zal nooit komen en daarom zal er altijd iets nodig zijn wat de nodige vrijheid en veiligheid garandeert.
Klik om te vergroten...
Fighting for peace is like fucking for virginity.

Onbegrijpelijk hoe meningen zo kunnen verschillen. :P
Klik om te vergroten...
Nee. Mensen gooien dit veel te veel op 'meningen' terwijl het eigenlijk feiten zijn waar ze niet goed over nagedacht hebben.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ok we doen ons leger weg en laten de russen (of elke andere vijand, zoals belgie) ons maar overnemen zonder ook maar te proberen om er iets aan te doen...

Het gaat er niet om of we het winnen of niet, want anders zou de hele wereld nu meteen maar moeten opgeven omdat er 1 land sterker kan zijn. Het gaat erom dat je de mogelijkheid heb om jezelf te beschermen en anderen te beschermen. Indien Rusland ons zou willen overnemen zouden we met de gehele bevolking tegenhun in kunnen gaan en zo ons leger bij kunnen staan.
Mensen die denken dat het leger niet nodig is begrijp ik niet.

Plus dat het hier dus wel over meningen gaat. Mensen vinden het leger onnodig, gruwel en mensen die in het leger gaan vinden ze gestoord.

Anderzijds zijn er mensen die het daar niet mee eens zijn. Meningen dus.


Het is ook geen fighting for peace in mijn ogen. Maar vechten voor veiligheid, bescherming en rechtvaardigheid.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
alainalain zei:
Het is ook geen fighting for peace in mijn ogen. Maar vechten voor veiligheid, bescherming en rechtvaardigheid.
Klik om te vergroten...
:kots:
bah bah bah hoezo naief ?

alainalain zei:
Het is ook geen fighting for peace in mijn ogen. Maar vechten voor dominantie, grondstoffen en om anderen onze cultuur op te dringen.
Klik om te vergroten...
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#7
^Tuurlijk is het niet altijd even koosjer, meestal wel want vredesoperaties zijn gericht op vrede, maar als er helemaal nix aan werdt gedaan was het geen van allen koosjer.

Niet heel goed is nog altijd veel beter dan slecht.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wacky zei:
Het is ook geen fighting for peace in mijn ogen. Maar vechten voor dominantie, grondstoffen en om anderen onze cultuur op te dringen.
Klik om te vergroten...

Zo naief als dat je mij noemt, zo kortzichtig ben je zelf. Alsof het alleen maar daarom gaat.... kom op zeg


Jullie zijn enkel gefocust op Bush die in het midden oosten de olie wou hebben... Kijk verder dan je neus lang is.
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#9
allemaal fascisten zijn het allemaal... :grin:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#10
En toch zitten er cokejunks bij de landmacht. Die andere zoon van mijn ouders is hier het levende bewijs van.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Deranged zei:
En toch zitten er cokejunks bij de landmacht. Die andere zoon van mijn ouders is hier het levende bewijs van.
Klik om te vergroten...

Sterker nog, ik denk dat er weinig branches zijn waar zoveel coke en speed wordt gebruikt dan in het leger. En dat zijn niet alleen maar vermoedens...
c
crocodileLid
01-01-2024, 00:00
#12
No shit. De menselijke hersentjes zijn er niet op gebouwd om al die onzin te kunnen trekken. Elke dag de bevelen van een schreeuwende debiel moeten opvolgen en mensen neerschieten is best een goede reden om aan de drugs te beginnen.
m
mjbLid
01-01-2024, 00:00
#13
REACTIEEE!!!!

kerel luister , ik heb de pech gehad mij tot 3 keer toe te hebben vergrepen aan coke ,
endat terwijl ik 5 jaar werkzaam was bij de landmacht , ik met 11 anderen zijn gepakt
en ik heb het eerlijk verteld en ik kreeg oneervol ontslag plus een boete en ik had nog 4 dagen in de cel gespendeert ook ,

sommige anderen (ex) collegaś hebben ontkent en zijn nu nog werkzaam, bij de kl

mijn eerlijkheid werd ook niet beloont maar ik ben terecht gestraft , daar ben ik mij van bewust je hoort mij ook niet zeiken want het was mijn eigen fout !

6 maanden later ben ik gewoon weer gaan soliciteren maar dan nu bij het korps mariniers
waarom ?? omdat ik van binnen militair ben en dat wil zijn en blijven ik wou een 2e kans

ik ben gaan soliciteren heb alles eerlijk verteld heb de keuringen met vlag en wimpel gehaald ,

mischien wel maar mischien niet wonder boven wonder maarr
vervolgens ben ik dit jaar augustus opgekomen bij het korps mariniers , en nu 8 weken heel goed bezig met me opleiding het gaat allemaal super maaaarrr

nu moet ik me melden bij de commandant en word er mij verweten dat ik niet eerlijk ben geweest bij de keuring en info zou hebben achtergehouden ,

en dat ik strafrechtelijk zou worden vervolgt ik ben nu net e4en paar uur geleden geschorst in afwachting wat er komen gaat

je moet je afvragen of je wel in het wereldje wilt , ik heb 5 hele goeie jaren gehad bij defensie , in 07 naar afghanistan geweest voor 5 maanden , altijd goede daden verricht en veel positief opgevallen ,

nu zon geintje en ze trappen je op hun hardste weg , en schoppen je nog lekker na ook

ik kan me voorstellen dat ze zeggen je mag niet bij het korps blijven want er is iets fout gegaan met de keuring , dat zou ik echt mega wazig vinden en echt heel jammer

maar dat ze me nu strafrechtelijk willen laten boeten , ern mij schuld in de schoenen gaan schuiven ONTERECHT pik ik niert , ik snap dat ze de kamer vragen willen voorkomen van hoe kan het zijn dat mensen worden onstslagen door de achterdeur naar buiten worden gekickt , vervolgens via de voordeur weer binnen komen want het gebeurt en ze weten het ook maar willen dit niet openbaar hebben en ze willen he4t toch zoveel mogelijk voorkomen en als het dan toch gebeurd en ze kopmen erachter die personen flink willen laten boeten omdat hun systeem niet w3aterdicht is ,

de ballen met die gasten ik ben er nu toch helemaaal klaar mee
ik laat her er niet bij zitten ,,


zo daty is er uit , excuses voor mijn typfouten en dergelijke ik zit op een half toetsenbord te klooien

mvg mjb
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat zitten jullie te zeggen dat als je bij het leger gaat dat je niet goed in je hoofd bent? En dat je alleen maar mensen wilt vermoorden?

Mijn beide ouders zitten in het leger, mijn papa als F-16 piloot en mijn moeder bij de landmacht...
Neen, mijn ouders willen niet iedereen kapotschieten, neen ze zijn TOTÁÁÁÁL niet agressief (en neen, het zijn ook geen cokejunks).

Misschien zijn ze gewoon op zoek naar de "kick" van in het leger zitten? Misschien willen ze gewoon hun land verdedigen? Ze zijn al vaak op buitenlandse missies moeten gaan, en hebben nog steeds niemand 'overhoop moeten knallen'...

Die mensen in het leger beschermen het land, inclusief jou. Wat zitten jullie dan tegen hun af te geven?
c
crocodileLid
01-01-2024, 00:00
#15
Beschermen het land? Tegen wat? Boze moslims die nog bozer zijn geworden sinds die achterlijke oorlogen in Irak en Afghanistan?

Niet dat dat de schuld van de militairen is, want het beleid komt van politieke fossielen. Maar je bent echt heel naief bezig als je denkt dat het leger op dit moment iets positiefs bijdraagt aan onze veiligheid. Die oorlogen in Afghanistan en Irak hebben niks opgeleverd behalve nieuwe corrupte regimes daar, een heleboel doden en een kaartenhuis dat in gaat storten zodra de militairen vertrekken. De wereld is helemaal niet veiliger geworden sinds 9/11.

Hou jezelf niet voor de gek en geef gewoon toe dat mensen het leger in gaan om 'shit op te blazen'. En als ze daar niet mee bezig zijn, dan zijn ze bezig met het regelen dat anderen shit op kunnen blazen.

Verdediging tegen een buitenlandse binnenvaller, prima. De onzin waar het leger op dit moment voor wordt gebruikt, niet prima.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ze verdedigen voornamelijk het grote ego van alle mannetjes die met hun kleine piemeltjes beweren dan dit stukje land van ons is en vooral van ons moet blijven.

Laat me niet lachen. Dit land is niet van 'ons'... Het is voornamelijk van zichzelf. Land laat zich niet beheren evenals dieren. Wij denken dat het van ons is maar het is het niet en zal het ook niet worden.
W
WietpepLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je moet niks zeggen over je drugs gebruik zodra je zegt ik gebruik wel eens
weten ze genoeg mag je weer weggaan 1 kleine leugen en je mag naar
Huis :kots:
c
crocodileLid
01-01-2024, 00:00
#18
Drientje zei:
Ze verdedigen voornamelijk het grote ego van alle mannetjes die met hun kleine piemeltjes beweren dan dit stukje land van ons is en vooral van ons moet blijven.

Laat me niet lachen. Dit land is niet van 'ons'... Het is voornamelijk van zichzelf. Land laat zich niet beheren evenals dieren. Wij denken dat het van ons is maar het is het niet en zal het ook niet worden.
Klik om te vergroten...

Land verdedigen is 1 ding, land denken te kunnen verdedigen vanaf een afstand van enkele tienduizenden kilometers afstand is iets anders.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#19
SittaMan zei:
Wat zitten jullie te zeggen dat als je bij het leger gaat dat je niet goed in je hoofd bent? En dat je alleen maar mensen wilt vermoorden?

Mijn beide ouders zitten in het leger, mijn papa als F-16 piloot en mijn moeder bij de landmacht...
Neen, mijn ouders willen niet iedereen kapotschieten, neen ze zijn TOTÁÁÁÁL niet agressief (en neen, het zijn ook geen cokejunks).

Misschien zijn ze gewoon op zoek naar de "kick" van in het leger zitten? Misschien willen ze gewoon hun land verdedigen? Ze zijn al vaak op buitenlandse missies moeten gaan, en hebben nog steeds niemand 'overhoop moeten knallen'...

Die mensen in het leger beschermen het land, inclusief jou. Wat zitten jullie dan tegen hun af te geven?
Klik om te vergroten...

Een F16 piloot nog wel die niemand overhoop heeft moeten knallen ? Dan zullen ze de waarheid wel niet tegen je willen vertellen. Bij de landmacht heb je goed kans dat je op een missie niet in vuurgevecht komt, maar F16s die doen daar echt wel meer dan rondjes vliegen. Maarja, het voelt niet zo als iemand overhoop knallen he, het is meer een soort computerspelletje vanuit zon F16.

En land verdedigen, daar is al genoeg over gezegd i guess. Ik zie weinig verdediging in wat we doen in afganistan en irak. Eerder brengen ze ons land in gevaar door meer haat te zaaien daar. Ik geloof niet erg in de terroristische dreiging, maar als we iets doen daar, dan maken we hem groter, zeker niet kleiner.

Het zal dus wel voor de kick zijn dan, dat is het enige wat overblijft. Leuk hoor, voor de kick oorlog voeren en misschien zelfs terrorisme over ons land afroepen.

Maarja, meer dan voor de kick denk ik dat de meeste mensen in het leger gaan simpelweg omdat ze niets anders kunnen. En dat komt goed uit, dat zijn precies de mensen die ze willen in het leger, mensen die te dom zijn om na te denken over waar ze mee bezig zijn. :kots:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het leger symboliseert het falen van de mensheid. Net als de andere kinderen van mijn ouders trouwens. Niet zo gek dus dat dit bij één geval vooralsnog een geslaagde combinatie blijkt.

En dan heb ik het toch wel over een van de grootste mongolen die ik ken. Ook hij gelooft dat hij zijn land 'verdedigt' door bewapend naar een heel eng land af te reizen.

Ik neem dan altijd maar aan dat hij doelt op zijn afwezigheid in eigen land.

Dan zit er opzich wel wat in.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."