Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet door keuring landmacht ivm drugs

Niet door keuring landmacht ivm drugs

132 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mensen die in de landmacht willen zijn niet goed bij hun hoofd.
m
metlafreackLid
01-01-2024, 00:00
#2
je mag zeggen wat je wilt, maar ik persoonlijk denk soms ook erover na om in het leger te gaan, je kunt daar enorme levenservaringen opdoen doordat je moet leren overleven zonder enige comfort iets wat de dag van vandaag door niemand meer gedaan word. En dan maak je er nog natuurlijk ook dingen mee. Dus vind het wel balen voor je. Als je volgend jaar weer gaat soliciteren wens ik je veel geluk, maar vergeet niet, het leger geeft zowizo niet echt veel toekomst dus probeer anders iets anders te vinden:)
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flaffie zei:
metlafreack zei:
je mag zeggen wat je wilt, maar ik persoonlijk denk soms ook erover na om in het leger te gaan, je kunt daar enorme levenservaringen opdoen doordat je moet leren overleven zonder enige comfort iets wat de dag van vandaag door niemand meer gedaan word. En dan maak je er nog natuurlijk ook dingen mee. Dus vind het wel balen voor je. Als je volgend jaar weer gaat soliciteren wens ik je veel geluk, maar vergeet niet, het leger geeft zowizo niet echt veel toekomst dus probeer anders iets anders te vinden:)
Klik om te vergroten...

Dat is echt een reden van niks.
Als je een beetje normaal in het leven staat ga je niet in de landmacht. klaar.
Je kan ook levenservaring opdoen door je zelf kapot te snuiven onder een brug.
Klik om te vergroten...

Waar slaat dit op?

Sommige mensen lijkt het nou eenmaal vet om in het leger te gaan. Zou zelf ook dolgraag bij de luchtmacht zitten.
Blijkbaar trekt het sommige mensen aan om tot een hoge grens getraint te worden, gedisciplineert te worden en natuurlijk de nodige actie.
Dat niet iedereen dat vindt kan gebeuren, smaken verschillen. Maar om hier dan zo op te reageren... :confused:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
metlafreack zei:
je mag zeggen wat je wilt, maar ik persoonlijk denk soms ook erover na om in het leger te gaan, je kunt daar enorme levenservaringen opdoen doordat je moet leren overleven zonder enige comfort iets wat de dag van vandaag door niemand meer gedaan word.
Klik om te vergroten...
Daar heb jij het leger voor nodig? Overleven zonder comfort kun je ook zelf doen, tentje en wat survival shit meenemen en de natuur in trekken. Echte natuur, a la:



En dan hoef je ook nog eens geen mensen dood te schieten wanneer je regering daar zin in heeft.

Jouw post doet me denken aan een uitspraak die je wel eens tegenkomt, gedrukt op shirts meestal: Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#5
metlafreack zei:
je mag zeggen wat je wilt, maar ik persoonlijk denk soms ook erover na om in het leger te gaan, je kunt daar enorme levenservaringen opdoen doordat je moet leren overleven zonder enige comfort iets wat de dag van vandaag door niemand meer gedaan word. En dan maak je er nog natuurlijk ook dingen mee. Dus vind het wel balen voor je. Als je volgend jaar weer gaat soliciteren wens ik je veel geluk, maar vergeet niet, het leger geeft zowizo niet echt veel toekomst dus probeer anders iets anders te vinden:)
Klik om te vergroten...

Dat is echt een reden van niks.
Als je een beetje normaal in het leven staat ga je niet in de landmacht. klaar.
Je kan ook levenservaring opdoen door je zelf kapot te snuiven onder een brug.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ongelovelijk klote voor je Paul! Als ik jou was zou ik er nog een telefoontje aan wagen of je niet nog een gesprek mag hebben! Ik weet hoe graag je het wilde.

Hypocriet is het zeker! Er wordt in het leger meer drugs gebruikt dan op een gemiddelde VMBO school.

Volgende keer liegen dus!

En voor alle mensen die hier hun anti leger dingetjes propageren: Voor sommige mensen is het een kans op een goede toekomst. Te makkelijk om te roepen dat het leger klote is, als iemand daar zijn toekomst ziet waarom niet! Wees blij dat dankzij deze mensen de dienstplicht is afgeschaft!
Ook ik ben tegen een opleiding waar je mensen leert doodschieten, sterker nog; Ik was dienstweigeraar en heb vevangende dienst gedaan. Maar ik zal de mensen die daar hun toekomst wel zien niet veroordelen!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mike64 zei:
Te makkelijk om te roepen dat het leger klote is, als iemand daar zijn toekomst ziet waarom niet!
Klik om te vergroten...
Misschien was het inderdaad te kort door de bocht van mij. Het zal wel liggen aan het feit dat ik te oud ben om soldaatje te spelen.

Mike64 zei:
Wees blij dat dankzij deze mensen de dienstplicht is afgeschaft!
Klik om te vergroten...
Inderdaad zeg. Als ik kanker heb en het verandert in het derde stadium van syfilis zal ik het van de daken schreeuwen!

Mike64 zei:
Ook ik ben tegen een opleiding waar je mensen leert doodschieten
Klik om te vergroten...
Nou dan!

Mike64 zei:
Maar ik zal de mensen die daar hun toekomst wel zien niet veroordelen!
Klik om te vergroten...
Verschil moet er zijn (:

alainalain zei:
Dat niet iedereen dat vindt kan gebeuren, smaken verschillen. Maar om hier dan zo op te reageren... :confused:
Klik om te vergroten...
Wat dan? Jij vindt het toch ook nodig jouw mening te geven?
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flaffie zei:
Dat is echt een reden van niks.
Als je een beetje normaal in het leven staat ga je niet in de landmacht. klaar.
Je kan ook levenservaring opdoen door je zelf kapot te snuiven onder een brug.
Klik om te vergroten...
alainalain zei:
Waar slaat dit op?
Klik om te vergroten...

Op dit:

metlafreack zei:
je mag zeggen wat je wilt, maar ik persoonlijk denk soms ook erover na om in het leger te gaan, je kunt daar enorme levenservaringen opdoen doordat je moet leren overleven zonder enige comfort iets wat de dag van vandaag door niemand meer gedaan word. En dan maak je er nog natuurlijk ook dingen mee. Dus vind het wel balen voor je. Als je volgend jaar weer gaat soliciteren wens ik je veel geluk, maar vergeet niet, het leger geeft zowizo niet echt veel toekomst dus probeer anders iets anders te vinden:)
Klik om te vergroten...
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#9
@ EI, Reageren mag uiteraard, maar t kan wel wat normaler dacht ik zo.


@ Flaffie, ik had t meer over de manier van reageren door oa jou.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik steun exceptional insight :)

Een heel goede maat van vroeger is naar de KCT gegaan, heb alles geprobeerd om hem duidelijk te maken dat ie uitdaging en avontuur ergens anders kan zoeken, maar het mocht niet helpen :cry:
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#11
alainalain zei:
@ Flaffie, ik had t meer over de manier van reageren door oa jou.
Klik om te vergroten...
Vertel, wat is daar mis mee.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#12
Volgens jou zijn mensen die bij de landmacht willen niet goed bij hun hoofd.

Je weet ten 1e niet eens waarom die persoon bij de landmacht wil, of waarom anderen dat willen. En respect voor andermans keuzes in het leven?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
alainalain zei:
@ EI, Reageren mag uiteraard, maar t kan wel wat normaler dacht ik zo.
Klik om te vergroten...
Normaal bestaat niet.


alainalain zei:
@ Flaffie, ik had t meer over de manier van reageren door oa jou.
Klik om te vergroten...
Meneer maakt een extreme keuze, daar komen extreme reacties van. Dit valt nog mee.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoezo extreem?
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#15
ik vroeg me altijd al af waarom de man zo zwaar bezeten overkwam in zijn speeches ...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#16
hitler spoot het...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Napster zei:
Wat loopt iedereen hier nou op het leger te kankeren stelletje hippies..
Klik om te vergroten...
Wat loop jij nou te kankeren op mensen die het beste voor hebben met de wereld en zn inwoners? Simpele ziel.

Napster zei:
Jullie hebben het alleen maar over dat het een opleiding is om mensen neer te schieten wanneer de overheid daar zin in heeft.
Klik om te vergroten...
Dat is hetgeen dat uitvergroot wordt, omdat dat het grootste gevaar is. Logisch, niet?

Napster zei:
Tuurlijk zitten er nadelen aan een leger maar er zit een groter voordeel aan zo leger.
Klik om te vergroten...
Verblijd mij eens dan met al jouw kennis, je blaast nogal hoog van die toren. En als je zegt "Het grootste voordeel is dat mijn land verdedigt wordt." dan ga ik kotsen. Als jij je als regering van een land op een manier opstelt die geen oorlogen uitlokt, die niet hebzucht als doel heeft. Een regering die zich niet bemoeit met andermans oorlogen heeft volgens mij maar weinig te vrezen.

Napster zei:
Ga jullie geschiedenis fucking boekjes is lezen elke 100 jaar is er oorlog geweest.
Klik om te vergroten...
Ik ga nu iets heel geks zeggen hoor. Wat als de soldaten niet waren gehersenspoeld, iedereen met een heldere geest zelf mocht nadenken en iedereen zou weigeren om te schieten. Wat zouden de leiders in die oorlogen dan gedaan hebben? Zelf schieten? Dat geloof je toch niet?

Napster zei:
We hebben wel een leger nodig ter bescherming voor het land.
Klik om te vergroten...
Niet dus.

Napster zei:
Pas als er totale WORLD PEACE is hebben we geen legers meer nodig.
Klik om te vergroten...
Ik was al bang dat ik dit vreselijke cliché in dit topic zou terugvinden, maar dat ik m zelf zou gebruiken had ik niet verwacht: Fighting for peace is like fucking for virginity? Beetje de omgedraaide wereld, denk je niet? Pas als er geen legers meer zijn is er WORLD PEACE, niet andersom.

Napster zei:
Ik bedoel die mensen kiezen erzelf voor WTF BEMOEIEN JULLIE je dan met hun.
Klik om te vergroten...
Iets met een pot en een zwarte ketel?

Napster zei:
Opmerkingen zoals ik ben te oud om soldaatje te spelen slaan dus ook helemaal nergens op vast argument van een dude met haar tot op ze enkels die elke week een nerts probeert te bevrijden
Klik om te vergroten...
Neuh, haartjes zijn kort, nertsjes opgehokt.

Napster zei:
GET A LIFE AND STOP COMPLAINING ABOUT OTHERS.
Klik om te vergroten...
Zeg eens.. wat ben jij nu zelf aan het doen?

Napster zei:
Politie beschermt een gemeente daar is de burgemeester de baas over en het leger beschermt het land.. OFTEWEL we hebben een fucking leger nodig.
Klik om te vergroten...
Na alles dat ik hier boven genoemd heb, waar is dat leger goed voor dan? Je smijt wel met verwijten, maar je komt met niets concreets.

Napster zei:
Met argumenten als iemand doodschieten e.d is zo vergezocht jongens come on.
Klik om te vergroten...
Hoezo ver gezocht? Het gebeurt toch nog steeds?

Napster zei:
Waarom is een vrachtwagenchauffeur bvb beter dan iemand uit het leger! Dan nu geen hippie antwoorden: zoals Iemand uit het leger wil mensen doodschieten.
Klik om te vergroten...
Je hebt niemand zien zeggen dat iemand in het leger mensen wíl doodschieten. Wel dat hij met het tekenen van zijn contract er mee instemt om dat te doen wanneer daar om gevraagd wordt.

Napster zei:
Geen persoonlijke aanval op iemand maar ik kan er gewoon zo slecht tegen dat mensen zo kort door de bocht kunnen denken over het leger of noem maar op.
Klik om te vergroten...
Ik vond jouw reacties korter door de bocht dan die van de rest van de mensen hier.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#18
ExceptionalInsight, ik vind dat je gedeeltelijk gelijk hebt. Je realiseert wereldvrede niet door het afschaffen van alle legers en/of politiediensten. Er zijn genoeg situaties waarin denkbaar is dat een 'vredesmacht', hoe paradoxaal ook, de doorslaggevende factor in interne of ongewilde interventie van buitenaf nodig kan zijn. Dan heb ik het niet over regeringen die andere regeringen om willen gooien, maar reactionairen en revolutionairen die op eigen houtje besluiten om hun ideologie op te gaan dringen in een bepaald gebied. Dat kan ook gebeuren in jouw ideale staatsvorm/ideologie simpelweg omdat het nooit zal lukken om iedereens neus jouw kant op te krijgen, zelfs al zou dat in absolute termen de meest ideale staatsvorm zijn.

Daarnaast is een leger (in de V.S. speelt het onderdeel The National Guard deze rol) erg goed inzetbaar bij natuurrampen. Bij ons dan weer niet zo'n issue maar wel in gebieden met grote aardbevings- en overstromingsrisico's.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#19
ExceptionalInsight zei:
Een regering die zich niet bemoeit met andermans oorlogen heeft volgens mij maar weinig te vrezen.
Klik om te vergroten...
:wave:

ExceptionalInsight zei:
Napster zei:
We hebben wel een leger nodig ter bescherming voor het land.
Klik om te vergroten...
Niet dus.
Klik om te vergroten...
Wat dan? Jij denkt dat als wij geen leger nemen, en ons niet met andermans oorlogen bezig houden en NIEMAND komt die denkt, dat land is van mij!! Ze doen er toch niks aan als ik het overneem. Meen me te herinneren dat wij ons ook niet met Hitler hebben bemoeid voordat hij ons dacht over te nemen..

World peace zal nooit komen en daarom zal er altijd iets nodig zijn wat de nodige vrijheid en veiligheid garandeert.

Onbegrijpelijk hoe meningen zo kunnen verschillen. :P
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als ze nou al die miljarden euro's gingen investeren in belangrijkere wereldkwesties zoals aids, malaria, hongersnood, millieuvervuiling en al dat soort zaken, in plaats van nieuwste geavanceerde gevechtsvliegtuigen en wapens te ontwikkelen.
Dan komen we sowieso een stuk verder in de wereld.

Maar ze zijn er voor de bescherming van ons land, stel we hebben geen krijgsmacht dan
zouden we geen - Landmacht
- Luchtmacht
- Marine
- Marechaussee
Dat betekent dat het voor het drugsverkeer, groen licht krijgt om overal te dealen en gaan waar ze maar staan, leuk voor de DF-ers maar niet voor de maatschappij.
Illegale mensen die ongestoord nederland binnenkomen en nog veel meer zaken om op te noemen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."