Interessant! Dat warme erin herken ik inderdaad ook wel, keta kan wat doffer zijn in some ways.
Die warme sertonine bijslag van MXE waar je het ook letterlijk warm van krijgt is echt heerlijk, ik vermoed ook de reden waarom er zoveel mensen verslaafd zijn aan MXE en niet zozeer aan ketamine.
Los van de serotonine bijslag verschillen MXE en ketamine niet zoveel van elkaar qua structuur en werking, alleen de opkomst en duratie geeft een groot verschil in ervaring maar dat is persoonlijke voorkeur.
Het enige wat ik er aan merkte was een een beetje chill gevoel zoals met een benzo of opiaat. Als ik dat wil dan pak ik liever een van die middelen.
Benzodiazepines en opiaten (o.a. diacetyl-morfine) heb ik ook wel liggen, deze gebruik ik echter liever niet te vaak in verband met verslaving, tolerantie en het toch op de lange termijn iets doet met je gemoedstoestand. Vooral MXE en eventueel 3MeO-PCP vind ik dan wel een fijne afwisseling aangezien het me een ontspannen gevoel geeft zonder dat het teveel met mijn 'natuurlijk huishouden' aan kloot.
Ik heb ook altijd wel fijne diepe gesprekken kunnen voeren onder 3MeO-PCP, een sociaal aspect aan psychedelica kan ik ook altijd wel waarderen. Wat ik ook mooi vond aan de 3MeO-PCP is dat het lang vergeten herinneringen naar boven haalde, maar dit gaat waarschijnlijk voor meer dissociatieven op.
Ik denk niet zozeer dat het hier om een tegenovergestelde voorkeur gaat aangezien ik alle middelen die jij interessant/tof vind ik zelf ook interessant/tof vind. Ketamine heeft ook een speciaal plekje voor mij al heb ik hier nog maar beperkt ervaring mee.
Ik hou van op zijn tijd 'diep' trippen (in tegenstelling tot recreationeel/sociaal trippen) alleen leent de gelegenheid zich hier voor mij zelden voor, mijn vriendin vindt het onprettig en die is meestal thuis (lang leve samen wonen) en ik kan hier ook vaak de tijd niet voor vrij maken in verband met een toch wel aardig druk leven al zeg ik het zelf.
In het geval van ketamine gaat het meer omdat ik hier de financiële middelen niet voor heb/wil hebben maar dat is dan een uitzondering. :P
Het komt er in ieder geval op neer dat ik meestal aan het spelen ben met de 'luchtige' psychedelica, mijn omgeving is kritisch opgesteld waardoor ik me moeilijk kan 'laten gaan'.
Ik moet gewoon (eindelijk) eens DMT(analoog) in huis halen, dat zou dit probleem wel oplossen. :P
OT: Butyryl-Fentanyl, gisteravond voor het slapen.