Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeeftijd 1e x harddrugs

Leeftijd 1e x harddrugs

409 antwoorden
57 weergaven
18-5-2026
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Iedereen is hier minderjarig gestart, ik was 22 en deed voor het eerst MDMA, een halfje genomen en mijzelf nog nooit zo goed gevoeld
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Nope...
Klik om te vergroten...
Yope.

Softdrugs zijn verdovende middelen waarvan men van mening is dat de risico's die ze met zich meebrengen toelaatbaar zijn. Voor veel softdrugs geldt dat ze juridisch gezien verboden zijn door de wet, maar dat men in de praktijk het in het bezit hebben en gebruiken van deze middelen gedoogd.

Check.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0001941/2019-07-19

Lijst 2

Check.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#3
13 of 14 alcohol (ja, ja gewoon in de supermarkt maar is een harddrug, houdt het volk in toom :wink: )
14, ephedra
15, speed
18, weer speed, 2 gram ofzo (house classics in de Heineken Music Hall, dacht 2005 of 2006) Voelde me heeeeeeel erg kut de volgende dag. Feestje ging wel als een speer

Daarnaast Benzo's: oxazepam, Lorazepam, Diazepam. Ook in zeer hoge dosis (40 mg diazepam over een dag) Kijk uit met Benzo's!! ze werken zeer verslavend en tollerantie bouw je al na een week gebruik op. Als je ze langer dan 3 maanden dagelijks slikt is het zeer, ZEER moeilijk om er van af te komen. Afbouwschemas kunnen soms langer dan een jaar duren en dan nog is het heel erg moeilijk om de laagste dosis te laten vallen. Mensen worden daarvoor vaak speciaal opgevangen in psychiatrische inrichtingen, om af te kicken. 6 a 7 maanden is daarbij geen uitzondering.

Blowen al heel lang, maar alleen savonds als ik me wat onrustig voel. Wiet is gewoon een natuurlijk medicijn, daar moet de wereld mee leren leven.

Sinds kort (ben nu 37) en extreem stabiel en bewust van mijn keuzes heb ik truffels geprobeerd, verschillende dossisen, soorten en genoeg dagen er tussen.. totaal geen effect. Ik wil graag een keer DMT/ayahuasca proberen. LSD vind ik nog ff een trapje te ver..

Ik weet het, niet allemaal harddrugs, maar meer heb ik ff niet te bieden :-P
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#4
mrorange zei:
Daarnaast Benzo's: oxazepam, Lorazepam, Diazepam. Ook in zeer hoge dosis (40 mg diazepam over een dag) Kijk uit met Benzo's!! ze werken zeer verslavend en tollerantie bouw je al na een week gebruik op. Als je ze langer dan 3 maanden dagelijks slikt is het zeer, ZEER moeilijk om er van af te komen. Afbouwschemas kunnen soms langer dan een jaar duren en dan nog is het heel erg moeilijk om de laagste dosis te laten vallen. Mensen worden daarvoor vaak speciaal opgevangen in psychiatrische inrichtingen, om af te kicken. 6 a 7 maanden is daarbij geen uitzondering.
Klik om te vergroten...
Ik wil niet de wijsneus uithangen, maar ben je verslaafd aan Benzos stap dan ALTIJD over naar diazepam voor een afbouwschema. Kortwerkende benzos zoals oxazepam en lorazepam (eigenlijk middenlangwerkend) verhelpen je problemen niet. Diazepam heeft een hele lange halfwaarde tijd en bouwt zelfs op tot soms wel 100 uur.

Maar raadpleeg altijd je huisarts of een verslavingsarts

Van alle drugs die ik heb gebruikt zijn Benzos echt heel erg tricky. Terwijl ze gewoon bijna onbeperkt worden voorgeschreven door artsen.

sorry, misschien een beetje offtopic
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wel eens leuk om nog eens bij stil te staan...
16 alcohol
22 lachgas
24 cannabis en dus nicotine
26 MDMA(kristallen), XTC, truffels, ritalin
27 paddestoelen, kanna, poppers, Salvia
28/29 ayahuasca, passiebloem, blauwe Lotus
30 Amanita Muscaria (was echter enkel nog een kennismaking) (e.a. natuurlijke psychoactieve planten waar ik even niet op kom:grin:)
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#6
14 – Alcohol, tabak en wiet/hasj
15 – Poppers tijdens het uitgaan :')
16 – Diverse benzo's ter slaapmedicatie
22 – Harddrugs (begon met MDMA en daarna verder gaan experimenteren, maar zou echt niet meer weten wat ik op welke leeftijd precies voor het eerst heb gebruikt)

Ben wel blij dat ik de wondere wereld van harddrugs pas na mijn 21e heb ontdekt, want vroeger ging ik echt alles behalve verantwoordelijk om met alchohol en wiet/hasj, dus ik denk dat ik bepaalde drugs dan echt zwaar misbruikt zou hebben.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alcohol - 16 jaar
(af en toe tijdens het uitgaan,drink zelden)

Xtc. - 19 jaar
( als we naar grote discotheek in Duitsland gingen en later op festivals en hardstyle feesten)

Cocaïne - 29 jaar
(paar x geprobeerd maar enigste wat ik er van merkte was gevoel dat mijn keel dik werd)

Speed. - 29 jaar
(eerst alleen met stappen, later ook gewoon in weekend en rond mijn 34e raakte ik er verslaafd aan.
Ik word in dec 42 en dus ruim 8 jaar verslaafd geweest en nu bijna 8 mnd clean)
B
BaapLid
01-01-2024, 00:00
#8
16 XTC i.c.m. lean was tering vet
S
SpaceneusLid
01-01-2024, 00:00
#9
16 Cannabis (hasj-wiet)
16 alcohol
17 xtc
17 tabak (sigaret)
17 speed
17 oxycodon
17 Ketamine
17 Ritalin

Over 3 weken wordt ik 18 en dan begin ik met truffels en lsd 😋
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Leeftijd: 20
Wanneer: december 1999
Wat: 3x pil, Ferrari
Waar: Innercity, Amsterdam RAI

Hemels was het!! :hearteyes:
R
RavageeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
18-19 Xtc
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#12
15: wiet, alcohol, nicotine
19: 1 keer 2cb
39: mdma
40: speed, keta, doc, 3mmc, ghb, 4ho-met, oxycodon, ritalin, benzo's, dmt, paddo's.

Heheh ik ben wel los gegaan vanaf mn 40e ahum.
De 2cb op mn 19e was niet zo'n succes door het verkeerde gezelschap. Altijd nieuwsgierig gebleven naar mdma en toch gedaan. Was eigenlijk de bedoeling dat het bij mdma zou blijven, maar er ging een deurtje open.. wat een belevenis, om te experimenteren met van alles!
Het enige wat nu nog op mn lijstje staat is LSD. Geen coke voor mij, dat lijkt me heel link spul.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je alcohol meetelt, 14, anders 18 met m'n eerste keer ecstasy.
O
OldieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oke,ik ben een laatbloeier:grinning:ben altijd anti drugs geweest maar op m'n 59e mijn eerste jointje. Daarna kwam xtc,2cb en onlangs LSD. Tja,ik wil nog wat dingen uitproberen en nog genieten van mooie en leuke dingen. Komt door mijn jongere vriend die bijna alles al heeft uitgeprobeerd. Maar ik hou m'n koppie erbij.....en wat is het geweldig om dit mee te mogen maken:grimacing::grimacing:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Oldie zei:
Oke,ik ben een laatbloeier:grinning:ben altijd anti drugs geweest maar op m'n 59e mijn eerste jointje. Daarna kwam xtc,2cb en onlangs LSD. Tja,ik wil nog wat dingen uitproberen en nog genieten van mooie en leuke dingen. Komt door mijn jongere vriend die bijna alles al heeft uitgeprobeerd. Maar ik hou m'n koppie erbij.....en wat is het geweldig om dit mee te mogen maken:grimacing::grimacing:
Klik om te vergroten...
Bij mij precies zo! Mijn jongere vriendje heeft een hele apotheek in zijn kluisje en we hebben al zoveel geëxperimenteerd. Is een wereld voor me opengegaan!
s
sjenterLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik was 12 toen het blowen begon. Op mn 14e verslaafd geraakt aan speed aantal jaren zwaar gebruikt sinds mijn 20e helemaal clean nu 7 jaar later heb ik met verschillende andere soorten drugs geëxperimenteerd
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
15 jaar. Speed op een hardcore feestje!

Ben er overigens een week ziek van geweest toen. Maar was een geweldige avond 😁
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#18
21. Incl toen pas alcohol... xtc/coke/keth/...
Coke is geweldig, wel mee oppassen (verslavend).

xtc ook zeker is doen.
Gewoon overal je hoofd bij houden en blijven nadenken.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#19
6 jaar
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#20
net 14, speed
als je alcohol meetelt dan 12

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."