Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeeftijd 1e x harddrugs

Leeftijd 1e x harddrugs

409 antwoorden
53 weergaven
18-5-2026
t
thaiconnectionLid
01-01-2024, 00:00
#1
12 blowen,13xtc,speed ,14paddo s,15 coke snuiven,16 basen,21 ghb,23 LSD , 27 opium/heroine en methamfetamine(1 malig) en tussendoor ook nog wel eens een vedwaalde popper,2-cb,2c-t-7 (was te koop in de smartshop) :)
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Best grappig eigenlijk hoe zo'n topic na een jaar of 8/9 weer tot leven komt. Ik was net 19 toen ik voor het eerst speed oraal naar binnen werkte met wat vrienden terwijl we dachten dat dit Mdma was...
T
ToolLid
01-01-2024, 00:00
#3
14: paddo's

daar is het (tot nu toe) bij gebleven qua harddrugs
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jezus jongen wat ben jij er vroeg bij, te vroeg.
Ik begon laat met harddrugs, jaartje of 20 a 21
W
WhizzJunkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pothead. zei:
15.

Speed&paddos
Klik om te vergroten...
ik ook :grin:
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#6
v.a. 14 jaar; bescheiden begin met alcohol, wat later meer opgevoerd werd :beer:

v.a. 18 jaar; geen harddrugs in jargon maar softdrugs; hash (alhoewel je vraagtekens bij beide labels kan zetten)

v.a. 20; veel van alles wat oraal gebruikt kan worden; mda, mdma, 2cb, 2ct, blue mystic, paddo's, lachgas, e.v....

v.a. 23; ook speed, coke

v.a. 30 alleen alcohol in grote mate

v.a. 35 alleen alcohol in normale mate

moraal van het verhaal: als je je wilde haren kwijt bent, begin je verdacht veel op je ouwe lui te lijken (waar nix mis mee is)
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#7
13 jaar, eerste keer drank zwaar misbruikt (ook echt van geleerd)
15 jaar, eerste twee jointjes
17 jaar, derde jointje
18 jaar, coke xtc pep en paddo's
19 jaar, lsd

en vanaf mijn 16e alcohol met normaal gebruik, ik heb het maar een keer echt goed misbruikt, dat was op mijn 13e en daarna ook gewoon nooit meer :tearsofjoy:
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#8
WhizzJunk zei:
Pothead. zei:
15.

Speed&paddos
Klik om te vergroten...
ik ook :grin:
Klik om te vergroten...

Was dat 'n recreatieve combinatie, of bedoeld als middel om weer nuchter te kunnen worden?

OT;

(Je kan wel érg duidelijk aflijnen wanneer ik naar kunstschool ging <<;:wink:

2 - bier. De snodaard werd helemaal ondergekotst, verdiende loon!

14 - wiet: ''Hey, nu ruik ik plots dat groene goedje dat m'n ouders roken?!''

14 - xtc

14 - Speed (maar ik zag er echt NIETS in)

15 - alcohol again, was niet de 2de keer, maar op die leeftijd probéérde ik te leren drinken. Mislukt & opgegeven

15 - Speed (Ik begon potentiëel te zien)

15: lsd - alleen, beetje getest, halve zegel

15~16 (het was rond m'n verjaardag) vollop lsd + mdma. :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

15 - hasjolie.

16 - Paddo's (Was geen slechte ervaring, maar de helft van de groep ging fout, de andere helft brak het huis af. Ik werd gek omdat het toevallig mijn huis was. Toch, erg mentaal intens, zeker om kots te dweilen :grin: maar te abrupte stop.)

16 - ghb, overdosis.

16 - ketamine. Ultiem. Geweldig. en toch zou ik er nooit meer voor betalen.

17 - combinaties van drugs uitproberen. En poppers als ''nieuwe drug.''

Op m'n 17 - 18 (nu) is m'n lijstje al compleet wat mij betreft. Enkel lsd, wiet en speed is m'n geld waard nu. Toeval wil dat ik sinds een jaar eigenlijk geen cent meer uitgeef aan drugs O.o;;
~ohja! Laatste:
18 - mdma. Sprak me niet meer aan, gekregen op 'n feesje. Maar nog steeds nooit zonder lsd genomen. :stoned:
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#9
denk niet dat hij de combinatie bedoelde?
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waar is de topicstarter eigenlijk heen?
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#11
Xeloc zei:
denk niet dat hij de combinatie bedoelde?
Klik om te vergroten...

(Ik had het principe niet door :flushed: ik dacht dat enkel de allereerste keer harddrugs telde. My bad.)
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#12
16 alcohol
19 wiet
20 paddo's

En zo oud ben ik nu. Hopelijk kan ik LSD binnen een paar jaar aan dit lijstje toevoegen, daar ben ik erg benieuwd naar.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#13
15 roken, alcohol, blowen
17 paddo's lsd lachgas
18 salvia, truffels
19 ketamine, DMT (+MDMA en mescaline volgende maand :sunglasses: )
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eerste keer hard drugs was voor mij 15 (of 5 als je alcohol meetelt wat het ook doet denk ik zo toen me ma een drankje gaf als ik niet kon slapen in de avond...) met een pilletje en toen ging de bal rollen... :confused: :openmouth:
Daarna wiet, meer drank, en tripmiddelen toen ik een jaar of 19-20 was. :wave:
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#15
25tolife zei:
Eerste keer hard drugs was voor mij 15 (of 5 als je alcohol meetelt wat het ook doet denk ik zo toen me ma een drankje gaf als ik niet kon slapen in de avond...) met een pilletje en toen ging de bal rollen... :confused: :openmouth:
Daarna wiet, meer drank, en tripmiddelen toen ik een jaar of 19-20 was. :wave:
Klik om te vergroten...
Haha ik zit daar nu aan de denken, op mijn 2e (3e?) in ieder geval, heel jong al, heb ik eens een wodka-jus gedronken. Ik was toen de tijd gek op jus d'orange, en mijn papa had een wodka-jus voor mijn moeder gemaakt, maar dat wist mijn moeder niet dus toen had ik het op gedronken.
Haha, oeps!
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#16
13- blowen
14- alcohol (uitzonderingen als nipjes wijn etc overgeslagen dus, dit is gewoon de 1e x opstap gaan)
15- roken proberen
16- xtc en coke
17- mdma kristallen, speed en salvia.

en dan staan in de (nabije) toekomst op t programma; salvia (goed doen), truffels en lsd.
ben toch wel nieuwsgierig naar die pschygedelica :)
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#17
TRAVOLTA zei:
13- blowen
14- alcohol (uitzonderingen als nipjes wijn etc overgeslagen dus, dit is gewoon de 1e x opstap gaan)
15- roken proberen
16- xtc en coke
17- mdma kristallen, speed en salvia.

en dan staan in de (nabije) toekomst op t programma; salvia (goed doen), truffels en lsd.
ben toch wel nieuwsgierig naar die pschygedelica :)
Klik om te vergroten...

Door psychedelica ben ik niet eens nieuwsgierig naar andere drugs :hearteyes: (buiten mdma dan)
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
:tearsofjoy:
Dit wordt een leuke :P

12 - Nicotine
16 - Alcohol
19 - XTC, Amefetamine, Dextro Amfetamine, Mephedrone, MDMA kristallen, Wiet (etc.).

:tearsofjoy:
Het gaat opeens zo snel :P
Het lijstje wordt binnenkort nog aangevuld :hearteyes:
Y
YawningManLid
01-01-2024, 00:00
#19
De actieve stof uit paddo's gesynthetiseerd is lijst I, ofwel hard drugs. Paddo's zelf daarentegen zijn lijst II. Dit heeft verschillende redenen. Eigendom over iets wordt op veel manieren gevestigd in de wet, mooiste voorbeeld is natrekking. Als een boer bepaalde psilocine of psilocybine bevattende paddestoelen op zijn weiland heeft groeien, zou hij, mochten deze lijst I zijn, per definitie strafbaar zijn wegens eigendom/middelijk bezitter. Zo zouden Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten bijvoorbeeld, naast particulieren, ook zonder bedoelingen, ook flinke criminele organisaties worden volgens de wet :grin:
Ofwel, paddo's (nog steeds) zijn geen hard drugs.
Heb voordat ik sociologie ging doen even rechten gedaan, vandaar..

In ieder geval, voor mij was het LSD, ik was 18.
Vanaf 15 begonnen wel met roken en drinken, vanaf 16 kwam blowen, 17 paddo's en benzo's.
Pas nadat ik 20 was andere hard drugs gedaan naast LSD. Bepaalde medicatie en DMT.

EDIT: Ik zie al, nu ik meer mensen zie, hier praktisch alles wordt gezien als hard drugs. Ik ging uit van de juridische betekenis. :sunglasses:
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#20
YawningMan zei:
De actieve stof uit paddo's gesynthetiseerd is lijst I, ofwel hard drugs. Paddo's zelf daarentegen zijn lijst II. Dit heeft verschillende redenen. Eigendom over iets wordt op veel manieren gevestigd in de wet, mooiste voorbeeld is natrekking. Als een boer bepaalde psilocine of psilocybine bevattende paddestoelen op zijn weiland heeft groeien, zou hij, mochten deze lijst I zijn, per definitie strafbaar zijn wegens eigendom/middelijk bezitter. Zo zouden Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten bijvoorbeeld, naast particulieren, ook zonder bedoelingen, ook flinke criminele organisaties worden volgens de wet :grin:
Ofwel, paddo's (nog steeds) zijn geen hard drugs.
Heb voordat ik sociologie ging doen even rechten gedaan, vandaar..

In ieder geval, voor mij was het LSD, ik was 18.
Vanaf 15 begonnen wel met roken en drinken, vanaf 16 kwam blowen, 17 paddo's en benzo's.
Pas nadat ik 20 was andere hard drugs gedaan naast LSD. Bepaalde medicatie en DMT.
Klik om te vergroten...

In België zijn paddo's toch wel strafbaar? Volgens jouw theorie kan de belgische staat dan flink wat dokken :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."