Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeeftijd 1e x harddrugs

Leeftijd 1e x harddrugs

409 antwoorden
56 weergaven
18-5-2026
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
:tearsofjoy:
Dit wordt een leuke :P

12 - Nicotine
16 - Alcohol
19 - XTC, Amefetamine, Dextro Amfetamine, Mephedrone, MDMA kristallen, Wiet (etc.).

:tearsofjoy:
Het gaat opeens zo snel :P
Het lijstje wordt binnenkort nog aangevuld :hearteyes:
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
silkroad zei:
bedoelde er geen "zoekactie" van.
ik weet ook waar men de RCs haalt.
maar ik bedoelde ermee "waar haal je de mmc?' omdat 3mmc naar mijn weten nietmeer bestaat en het nu 3cmc of iets anders noemt.
al de oude RCs zoals 3-4mmc , hexen, en andere bestaan nietmeer en staan nu onder een andere naam.
Klik om te vergroten...

3MMC is nog gewoon verkrijgbaar hoor, ik heb het pas ook nog gewoon onder die naam gekocht.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
silkroad zei:
bedoelde er geen "zoekactie" van.
ik weet ook waar men de RCs haalt.
maar ik bedoelde ermee "waar haal je de mmc?' omdat 3mmc naar mijn weten nietmeer bestaat en het nu 3cmc of iets anders noemt.
al de oude RCs zoals 3-4mmc , hexen, en andere bestaan nietmeer en staan nu onder een andere naam.
Klik om te vergroten...
3mmc en hexen zijn gwn nog tekoop.

En alles onder een andere naam is geen 3mmc of hexen lol.
L
Lid 110071Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Mag ik vragen waarom coke?

I.m.o. net de minste boeiende (en erg overprijsde) van dit drietal... ik zou van harte MDMA/XTC aanraden, voor mij echt met stip de meest bijzondere van de drie! Speed is ook wel leuk op z’n tijd, ik word er erg creatief van, maar wint het per definitie niet van de liefde van MDMA wanneer dat goed valt. Ik vind MDMA ook niet een heel erg duidelijke upper, veel zweveriger/chiller/dromeriger dan de standaard stimulant.

Helemaal je eigen keuze verder natuurlijk, ben wel benieuwd naar je beweegredenen.

Met jouw nick (waar ik altijd honger van krijg, gevulde portobello’s, yummm) had ik minstens verwacht dat je een beetje een psychedelicaliefhebber was, maar niet dus? :wink:
Klik om te vergroten...

Zo ervaar ik het ook. Coke werkt zo kort, je blijft aan de gang. Speed geeft mij op de korte termijn vaak precies wat ik zoek: lekkere energie die lang genoeg aanhoudt. Met een lichte euforie (bij voldoende tussenpauzes).
Helaas heb ik te vaak periodes dagelijks speed gebruikt. Als dat te lang duurt gebruik ík geen speed, maar gebruikt de speed mij. Niet fijn.
MDMA vind ik ook heerlijk. Voor af en toe, omdat de dip anders niet opweegt tegen de fun.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#5
silkroad zei:
bedoelde er geen "zoekactie" van.
ik weet ook waar men de RCs haalt.
maar ik bedoelde ermee "waar haal je de mmc?' omdat 3mmc naar mijn weten nietmeer bestaat en het nu 3cmc of iets anders noemt.
al de oude RCs zoals 3-4mmc , hexen, en andere bestaan nietmeer en staan nu onder een andere naam.
Klik om te vergroten...

Waar haal jij elke keer jou informatie vandaan.
Meestal reageer ik niet.. Maar vaak schrijf je dingen dat ik denk 'waar haalt hij het vandaan'
Ja moest het nu toch even kwijt..
s
silkroadLid
01-01-2024, 00:00
#6
5jaar geleden uit china hexen eens besteld; was toen stom want wist niets van doaune of RCs of wat dan ook.
het arriveerde gewoon na 2weken met doaune papieren uit china en heel die bizaar. man na 1 lijn had ik 10min coke gevoel en erna was ik
Revolutionair zei:
Waar haal jij elke keer jou informatie vandaan.
Meestal reageer ik niet.. Maar vaak schrijf je dingen dat ik denk 'waar haalt hij het vandaan'
Ja moest het nu toch even kwijt..
Klik om te vergroten...

hey, ja eigen ervaring. ik kijk overal rond en ik weet dat de NPS wereld iedere maand kan veranderen. er komt zoveeel nieuws uit. en met de orginele drugs heb ik laatste jaar veel proberen door die nieuwe NPS.
L
LunaMilaLid
01-01-2024, 00:00
#7
De eerste keer harddrugs was met 16 jaar ongeveer.
Dat was de eerste keer XTC die keer vergeet ik nooit. De dag er na had ik mijn hele mond kapot toen had ik een beugel en had kauwgum op mn beugel geplakt nou krijg dat er maar weer van af
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#8
12, heb toen in april samen met @acht.zes Vrlpff gerookt. Dat spul is 100 keer sterker dan salvia en je krijgt er gaten in je hersenen van.
E
Evilcoffee69Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Bij de eerste keer harddrugs was ik 19, en het was xtc. Een half jaar ervoor hadden ze me in de bak gedraaid omdat ik af en toe in Maastricht wat sportgras ging halen om door te verkopen aan m'n vriendjes … (Ik ben Belg.) Volgens de politieverslagen moest ik dan wel zeker een grote kennis hebben van het drugsmilieu als ik dat klaargespeeld kreeg … Grote kennis!? Je moest verdorie al hard je best doen wou je in die tijd 15 minuten rondlopen in Maas' en ZONDER drugs in je zakken thuiskomen! Ja, lang verhaal kort … Drie weken voorhechtenis met een zware depressie die ik ervoor al had net voor m'n 19 jaar … Toen ze me dat flikten omwille van een beetje sportgras boeide het allemaal echt niet meer hoor, en heb ik zonder twijfel of omkijken ook zwaarder spul beginnen proberen.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Evilcoffee69 zei:
Bij de eerste keer harddrugs was ik 19, en het was xtc. Een half jaar ervoor hadden ze me in de bak gedraaid omdat ik af en toe in Maastricht wat sportgras ging halen om door te verkopen aan m'n vriendjes … (Ik ben Belg.) Volgens de politieverslagen moest ik dan wel zeker een grote kennis hebben van het drugsmilieu als ik dat klaargespeeld kreeg … Grote kennis!? Je moest verdorie al hard je best doen wou je in die tijd 15 minuten rondlopen in Maas' en ZONDER drugs in je zakken thuiskomen! Ja, lang verhaal kort … Drie weken voorhechtenis met een zware depressie die ik ervoor al had net voor m'n 19 jaar … Toen ze me dat flikten omwille van een beetje sportgras boeide het allemaal echt niet meer hoor, en heb ik zonder twijfel of omkijken ook zwaarder spul beginnen proberen.
Klik om te vergroten...
Toevallig woon ik ook dichtbij Maasje, je moet maar rondlopen bij de bootjes onder de brug en er komen al gasten vragen of je spul wilt kopen lol
k
kippenZijnRelaxLid
01-01-2024, 00:00
#11
23, xtc. Sommige vrienden hadden het al geprobeerd. Ik was ook nieuwsgierig, was wel leuk. Maar het hele techno/drugs wereldje is nogal nep. Dat en door die week depressie na xtc ben ik vrij vroeg gestopt met xtc. 1 vriend van me is nogal opgeslokt door die drugswereld. Hij werd bijzonder onbetrouwbaar en oppervlakkig, ik spreek hem al jaren niet meer. Een ander houdt zich al sinds dag 1 aan de 3 maanden regel en doet het nog steeds. Verder is iedereen al jaren gestopt.

Allen eens in de zoveel tijd blowen/psychedelica met vrienden en verder niks.
S
Snuifje88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Eve's drop zei:
Bij die rooie uit schijndel jonge! Snapte
Klik om te vergroten...
Hee ook uit Schijndel

Wiet 16
Xtc 18
Speed 18
Gebruik nu ruim 12 jaar speed
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#13
15, alcohol.

Flauw, ik weet het, maar het is toch echt een harddrug!!

Hoe het was? Tja, mijn pubertijd was in het eerste decennium na 2000, ook wel het "breezertijdperk" genoemd, zeker de eerste helft! Iedereen in mijn vriendenkring dronk al op jonge leeftijd, voornamelijk Bacardi Breezers, maar al gauw ook bier en sommigen zelfs rum en vodka. Ben zelf nooit echt een liefhebber geweest van Breezers en stapte gauw over naar pils.

edit:

Kennelijk tellen paddo's ook mee, dan kan ik toch nog iets toevoegen aan mijn "harddrugs lijstje"!

17, paddo's. Was op een pizza, verse paddo's erop belegd nadat de pizza klaar was uit de oven. Denk dat ik te weinig had want ik merkte helemaal niks. Misschien maar goed ook want het was tijdens een studentenfeest waarbij het bier rijkelijk vloeide. Kan me nog herinneren dat niemand die van de pizza had gegeten, iets bijzonders merkte. M'n eerste "echte" trip was vele jaren later, vrij recent eigenlijk (met 7,5 gram verse truffels).
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
henkie2 zei:
15, alcohol.

Flauw, ik weet het, maar het is toch echt een harddrug!!

Hoe het was? Tja, mijn pubertijd was in het eerste decennium na 2000, ook wel het "breezertijdperk" genoemd, zeker de eerste helft! Iedereen in mijn vriendenkring dronk al op jonge leeftijd, voornamelijk Bacardi Breezers, maar al gauw ook bier en sommigen zelfs rum en vodka. Ben zelf nooit echt een liefhebber geweest van Breezers en stapte gauw over naar pils.

edit:

Kennelijk tellen paddo's ook mee, dan kan ik toch nog iets toevoegen aan mijn "harddrugs lijstje"!

17, paddo's. Was op een pizza, verse paddo's erop belegd nadat de pizza klaar was uit de oven. Denk dat ik te weinig had want ik merkte helemaal niks. Misschien maar goed ook want het was tijdens een studentenfeest waarbij het bier rijkelijk vloeide. Kan me nog herinneren dat niemand die van de pizza had gegeten, iets bijzonders merkte. M'n eerste "echte" trip was vele jaren later, vrij recent eigenlijk (met 7,5 gram verse truffels).
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk omdat je em in de oven hebt gedaan lol.

En paddos zijn soft drugs
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Benzoboss zei:
En paddos zijn soft drugs
Klik om te vergroten...
Nope...
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Iedereen is hier minderjarig gestart, ik was 22 en deed voor het eerst MDMA, een halfje genomen en mijzelf nog nooit zo goed gevoeld
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Nope...
Klik om te vergroten...
Yope.

Softdrugs zijn verdovende middelen waarvan men van mening is dat de risico's die ze met zich meebrengen toelaatbaar zijn. Voor veel softdrugs geldt dat ze juridisch gezien verboden zijn door de wet, maar dat men in de praktijk het in het bezit hebben en gebruiken van deze middelen gedoogd.

Check.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0001941/2019-07-19

Lijst 2

Check.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#18
13 of 14 alcohol (ja, ja gewoon in de supermarkt maar is een harddrug, houdt het volk in toom :wink: )
14, ephedra
15, speed
18, weer speed, 2 gram ofzo (house classics in de Heineken Music Hall, dacht 2005 of 2006) Voelde me heeeeeeel erg kut de volgende dag. Feestje ging wel als een speer

Daarnaast Benzo's: oxazepam, Lorazepam, Diazepam. Ook in zeer hoge dosis (40 mg diazepam over een dag) Kijk uit met Benzo's!! ze werken zeer verslavend en tollerantie bouw je al na een week gebruik op. Als je ze langer dan 3 maanden dagelijks slikt is het zeer, ZEER moeilijk om er van af te komen. Afbouwschemas kunnen soms langer dan een jaar duren en dan nog is het heel erg moeilijk om de laagste dosis te laten vallen. Mensen worden daarvoor vaak speciaal opgevangen in psychiatrische inrichtingen, om af te kicken. 6 a 7 maanden is daarbij geen uitzondering.

Blowen al heel lang, maar alleen savonds als ik me wat onrustig voel. Wiet is gewoon een natuurlijk medicijn, daar moet de wereld mee leren leven.

Sinds kort (ben nu 37) en extreem stabiel en bewust van mijn keuzes heb ik truffels geprobeerd, verschillende dossisen, soorten en genoeg dagen er tussen.. totaal geen effect. Ik wil graag een keer DMT/ayahuasca proberen. LSD vind ik nog ff een trapje te ver..

Ik weet het, niet allemaal harddrugs, maar meer heb ik ff niet te bieden :-P
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#19
mrorange zei:
Daarnaast Benzo's: oxazepam, Lorazepam, Diazepam. Ook in zeer hoge dosis (40 mg diazepam over een dag) Kijk uit met Benzo's!! ze werken zeer verslavend en tollerantie bouw je al na een week gebruik op. Als je ze langer dan 3 maanden dagelijks slikt is het zeer, ZEER moeilijk om er van af te komen. Afbouwschemas kunnen soms langer dan een jaar duren en dan nog is het heel erg moeilijk om de laagste dosis te laten vallen. Mensen worden daarvoor vaak speciaal opgevangen in psychiatrische inrichtingen, om af te kicken. 6 a 7 maanden is daarbij geen uitzondering.
Klik om te vergroten...
Ik wil niet de wijsneus uithangen, maar ben je verslaafd aan Benzos stap dan ALTIJD over naar diazepam voor een afbouwschema. Kortwerkende benzos zoals oxazepam en lorazepam (eigenlijk middenlangwerkend) verhelpen je problemen niet. Diazepam heeft een hele lange halfwaarde tijd en bouwt zelfs op tot soms wel 100 uur.

Maar raadpleeg altijd je huisarts of een verslavingsarts

Van alle drugs die ik heb gebruikt zijn Benzos echt heel erg tricky. Terwijl ze gewoon bijna onbeperkt worden voorgeschreven door artsen.

sorry, misschien een beetje offtopic
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wel eens leuk om nog eens bij stil te staan...
16 alcohol
22 lachgas
24 cannabis en dus nicotine
26 MDMA(kristallen), XTC, truffels, ritalin
27 paddestoelen, kanna, poppers, Salvia
28/29 ayahuasca, passiebloem, blauwe Lotus
30 Amanita Muscaria (was echter enkel nog een kennismaking) (e.a. natuurlijke psychoactieve planten waar ik even niet op kom:grin:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."