Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs jullie drugsgebruik veranderd door de pandemie?

Is jullie drugsgebruik veranderd door de pandemie?

79 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#1
liljazzsinger zei:
smoke weed everyday
Klik om te vergroten...
Sowieso!
T
Tipsy ChickenLid
01-01-2024, 00:00
#2
En hoe..

Doordat ik niet naar feesten kon, ben ik juist meer thuis gaan gebruiken. Wiet, 4mmc, 3mmc, 3cmc, 6apb, xtc, ketamine, net wat voor handen lag.

Wel met mezelf afgesproken dat het weer even op een laag vuurtje gaat en alleen met feesten. Of dit gaat lukken is een andere vraag..
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thunderdome zei:
Ik wil gewoon weer eens naar een goed festival toe, dan gaat mijn voorkeur toch altijd naar de stimulanten.

Ik mis die tijd dat je helemaal uit je stekker kan gaan en niemand het wat boeit...
Mijn vriendin noemt Defqon bijvoorbeeld een "Speeltuin voor volwassenen", kan het geen betere omschrijving geven!
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens! Als het allemaal kan dan staat Decibel wel op de planning komende zomer. Dat festival geniet wel echt de voorkeur boven defqon bij mij, sinds defqon niet meer op almere strand wordt gehouden. Iets minder bekend ook buiten Nederland. Gezelliger sfeertje.

Maar idd een speeltuin voor volwassenen. Het terrorbos 😍
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sterk geminderd wat harddrugs betreft. Uitgaan en gebruik ging hand in hand bij mij. Ben niet echt een thuisgebruiker.

Wel aardig meer gaan blowen, wel homegrown zonder chemi zooi.
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Is jullie drugsgebruik veranderd de afgelopen 2 jaar door deze pandemie?

Zo ja, welke drugs ben je gaan gebruiken (of juist niet meer)?
Zijn jullie andere drugs gaan gebruiken?

Ik zelf gebruik dagelijks wiet, ben nog steeds van plan om dit jaar weer een tolerance break te doen (moet ik nog plannen). Maar mijn gebruik van wiet is tijdens de pandemie niet veranderd.
Daarnaast ben ik vooral andere soorten drugs gaan gebruiken.
Eerst gebruikte ik vaak de bekende partydrugs en met name stimulanten (speed, coke en xtc/mdma).
Nu gebruik ik veel vaker middelen als Oxycodone (een opiaat voor de mensen die het niet kennen). Dit omdat ik dit veel prettiger vind in een thuiszetting. Zo ervaar ik dat tenminste.
Tripmiddelen blijven bij mij ongewijzigd. Die gebruik ik enkele keren per jaar.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
JA.
Ik ben uberhaupt begonnen met snuiven, daarvoor alleen wat enkele keren ket.
En gewoon veel meer gaan uitproberen, ook dingen waarvan ik zei ze nooit interessant genoeg te vinden hahaha. En íéts vaker en andere psychedelica.
Mja eigenlijk 100% losgegaan met alles, zeker de 1e lockdown en zomer erna. Was gewoon met huisgenoten een beetje een nieuwe hobby... want whatelse. Ook begonnen met dagelijks blowen, want dat werd vaste prik, 17:00- momentje met zijn allen na het thuiswerken hahahah.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben juist VET geminderd. Heeft geen drol met de pandemie te maken. Wel door die twee belhamels die je het brak-zijn niet meer gunnen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
Wel door die twee belhamels die je het brak-zijn niet meer gunnen.
Klik om te vergroten...
Klootzakken!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, in 2020 mezelf nog aardig aan de regels gehouden.
In 2021 van alles geprobeerd (meerdere doseringen 3-mmc in plaats van een enkele, 5-mapb, 6-apb, 2-fdck, Ghb, 1-p lsd en lachgastank gekocht).
Was best leuk en leerzaam 😉
Bovendien in 2021 niet genoeg pauzes genomen. Echt wel door verveling, met name in weekenden.
Dat gaat nu gelukkig al weer een stuk beter, zoals voorgenomen.
Positief is dat ik veel minder alcohol drink en dat zal zo blijven.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
Ik ben juist VET geminderd. Heeft geen drol met de pandemie te maken. Wel door die twee belhamels die je het brak-zijn niet meer gunnen.
Klik om te vergroten...

Hahaha net hetzelfde hier 🤣🤣🤣.
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik wil gewoon weer eens naar een goed festival toe, dan gaat mijn voorkeur toch altijd naar de stimulanten.

Ik mis die tijd dat je helemaal uit je stekker kan gaan en niemand het wat boeit...
Mijn vriendin noemt Defqon bijvoorbeeld een "Speeltuin voor volwassenen", kan het geen betere omschrijving geven!

Thuis heb ik daar gewoon veel minder de neiging toe en zoek ik wat rustigere drugs. Vandaar ook oxycodone en wiet! Benzo's heb ik dan weer niet zoveel mee, geven mij geen euforie/toegevoegde waarde.

Leuk om al jullie reacties te lezen :hearteyes:
S
SpeedPietLid
01-01-2024, 00:00
#12
enige drug die ik ooit had gedaan was mdma in 2019 december toen corona nog het wuhan virus heette en nu zit ik dagelijks hier ;P
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Ik ben juist VET geminderd. Heeft geen drol met de pandemie te maken. Wel door die twee belhamels die je het brak-zijn niet meer gunnen.
Klik om te vergroten...
PsyTekz zei:
Hahaha net hetzelfde hier 🤣🤣🤣.
Klik om te vergroten...
Hier ook... minder drugsgebruik doordat al mijn meisjes (groot & klein) vaker in huis zijn en ik dus minder vrijheid heb om lekker aan de drugs te gaan. Af en toe een jointje en een paar keer per jaar psychedelica lukt nog net. Kan niet wachten totdat alles weer wat meer open gaat. Dan zijn er hopelijk weer wat meer kansen om er van te genieten :sweatsmile:

Thunderdome zei:
Ik wil gewoon weer eens naar een goed festival toe,
Klik om te vergroten...
Oh ja... en ik zou (bijna) een moord doen voor een leuk festival!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eik zei:
Oh ja... en ik zou (bijna) een moord doen voor een leuk festival
Klik om te vergroten...

Ohh.. wacht... bijna...
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eerste lockdowns wel flink gebruikt maar daarna eigenlijk niet meer zo veel.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Door minder uitgaan ben ik minder alcohol gaan consumeren en dat heeft plaats gemaakt voor vaker psychedelica, disso's en (andere) RC's. Ik merkte ook dat toen ik stopte met blowen ineens meer andere drugs ging gebruiken. Het een vervangt het ander, er wordt altijd wel iets gebruikt
R
RtbyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Over de gehele linie een stuk minder gaan gebruiken. Drugs was wel echt iets wat bij het uitgaan om de hoek kwam kijken en dan met name de stimulanten. Enige wat er de coronaperiode meer doorheen is gegaan is af en toe een avondje aan de sos na wat drankjes.. Was het nodig? Nee, maar wel leuk en toch een klein beetje dat gevoel van een verzetje :upsidedown:
D
DokterPepperLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zanza zei:
Helemaal mee eens! Als het allemaal kan dan staat Decibel wel op de planning komende zomer. Dat festival geniet wel echt de voorkeur boven defqon bij mij, sinds defqon niet meer op almere strand wordt gehouden. Iets minder bekend ook buiten Nederland. Gezelliger sfeertje.

Maar idd een speeltuin voor volwassenen. Het terrorbos 😍
Klik om te vergroten...
Jaaaaa omg daar was ik bij, terror for life! 300bpmcin je kanusss🥵🥵
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jazeker. Door de lockdown ben ik aan de RC's gegaan en aan de chemsex en ben voor het eerst geslamd.

Het was interessant.
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Casrus zei:
Jazeker. Door de lockdown ben ik aan de RC's gegaan en aan de chemsex en ben voor het eerst geslamd.

Het was interessant.
Klik om te vergroten...
Geslamd? Is dat iets met sex of met drugs?
(Spare me als 't een domme vraag is)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."