Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs jullie drugsgebruik veranderd door de pandemie?

Is jullie drugsgebruik veranderd door de pandemie?

79 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
MaddMonkey zei:
Niks mis met wat fantaseren, maar de vraag was vooral gericht op of het je helpt in het groter geheel. Ligt dan geheel aan de hoeveel energie en zwaarte die je aan de hersenspinsels koppelt uiteraard.
Klik om te vergroten...
MaddMonkey zei:
Wat ik zo lees, zal jouw brein altijd een excuus aan willen grijpen om los te gaan. Covid of niet. Misschien juist nu een mooie les geleerd door de covid periode.
Klik om te vergroten...
Ik laat me niet meer zo leiden door wat ik denk, dat heb ik wel geleerd.

Maar klopt helemaal, ik zal alles aangrijpen om drugs te doen. En i.p.v. me daar continu schuldig over te voelen of mezelf daar voor af te straffen, zit ik nu even in de aanvaarding.

Ik weet zeker dat ik ooit zonder kan. Dat lukt me nu al een stuk vaker dan vroeger.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Purplext zei:
ik zal alles aangrijpen om drugs te doen
Klik om te vergroten...
Zou toch willen zeggen het brein en niet jij. Je kan er niet zoveel aan doen dat je die verslavingsgevoeligheid hebt en zoals je al zegt heb je er steeds meer controle over. Je bent dus meer dan jouw brein.


Purplext zei:
Ik weet zeker dat ik ooit zonder kan. Dat lukt me nu al een stuk vaker dan vroeger.
Klik om te vergroten...
Mooi. Ik sta ook een beetje op zo'n punt hoor. Geen flauw idee alleen wanneer het mij helemaal lukt alleen.
D
DokterPepperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zanza zei:
Helemaal mee eens! Als het allemaal kan dan staat Decibel wel op de planning komende zomer. Dat festival geniet wel echt de voorkeur boven defqon bij mij, sinds defqon niet meer op almere strand wordt gehouden. Iets minder bekend ook buiten Nederland. Gezelliger sfeertje.

Maar idd een speeltuin voor volwassenen. Het terrorbos 馃槏
Klik om te vergroten...
Jaaaaa omg daar was ik bij, terror for life! 300bpmcin je kanusss馃サ馃サ
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jazeker. Door de lockdown ben ik aan de RC's gegaan en aan de chemsex en ben voor het eerst geslamd.

Het was interessant.
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Casrus zei:
Jazeker. Door de lockdown ben ik aan de RC's gegaan en aan de chemsex en ben voor het eerst geslamd.

Het was interessant.
Klik om te vergroten...
Geslamd? Is dat iets met sex of met drugs?
(Spare me als 't een domme vraag is)
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Oo het hoort bij drugs&sex!
Tenminste, chemsex

Google heeft zo zijn eigen kijk erop
",slammen
Screenshot_20220322-235315_Chrome.jpg
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Paddestoel zei:
Geslamd? Is dat iets met sex of met drugs?
(Spare me als 't een domme vraag is)
Klik om te vergroten...
Het is intraveneus druggebruik (doorgaans 3mmc of crystal meth) door bijna uitsluitend homo's voor bij seks (of masturbatie).
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#8
het grappig is ja en nee sommige drugs echt veel minder maar tijdens de lockdowns hebben me vriendin en ik 1x per maand een coke avond ingelast dat houd in na het avond eten dus een uur of 8 aan de coke en films of een serie binge tot diep in de nacht is wel kapot grappig en gezellig om zo coke t gebruiken
J
Jo毛lLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nada noppes in coronatijd. En niet omdat het niet kon, maar omdat wij vlak voor corona te horen kregen dat onze vaste en betrouwbare leverancier van snoepgoed eruit was gestapt. Dat nieuws, zijn overlijden dus, heeft een gigantische impact gehad op ons. Wij zijn al wat ouder, willen zo wijs mogelijk genieten en hij begeleidde dat altijd op een geweldige manier. Probeer d铆t of doe d谩t vooral niet. Nu zijn we twee jaar verder en ja, we willen weer eens wat gaan proberen. Eerst maar eens de juiste ingang proberen te vinden...
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn gebruik is zeker verhoogd. W茅l alleen Cannabis relevant. De rest heb ik eigenlijk minder gedaan. Sowieso gebeuren andere drugs sporadisch.
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Casrus zei:
Jazeker. Door de lockdown ben ik aan de RC's gegaan en aan de chemsex en ben voor het eerst geslamd.

Het was interessant.
Klik om te vergroten...
Ook jazeker! Veel meer coke gaan gebruiken bij gebrek aan ander vertier
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik was voor corona verslaafd, nu nog steeds. Ik denk dat het te weinig invloed heeft, andere vond ik wel een ander excuus om het in me hoofd goed te praten.
n
neverleavethePARTYLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dag Thunderdome,

Het kan interessant zijn om van medegebruikers te weten hoe de COVID-periode hun druggebruik heeft be茂nvloed. Dat vind niet alleen jij, ook wetenschappers zijn zeer ge茂nteresseerd in de vraag of de coronamaatregelen een effect hadden op het drank- en druggebruik van mensen (in quarantaine en in bubbels).

Via deze link vind je meer informatie waarbij VAD de belangrijkste bevindingen uit wetenschappelijk onderzoek bundelt. Ik som enkele van de belangrijkste conclusies uit het onderzoek voor je op:
  • Naarmate de coronacrisis langer aanhield, steeg het aantal mensen die aangaven dat hun illegale druggebruik toenam in vergelijking met v贸贸r de crisis
  • Meer vrouwen (45%) dan mannen (30%) gaven aan dat hun gebruik van illegale drugs toenam in vergelijking met de periode voor de coronacrisis.
  • De toename in gebruik was het grootst bij personen tussen 45 en 54 jaar.
  • Personen die zowel voor als tijdens de pandemie cannabis gebruikten, gaven aan grotere hoeveelheden cannabis te gebruiken tijdens corona.
  • Gebruikers van synthetische drugs gebruikten aanvankelijk minder grote hoeveelheden tijdens de coronamaatregelen. Echter steeg hun gebruik naarmate de pandemie langer duurde, namelijk tegen november 2020 lag het gemiddelde gebruik van synthetische drugs hoger dan v贸贸r de pandemie.
  • Een opvallende stijging was het gebruik van slaap- en kalmeermiddelen onder 18-24-jarigen. Dit steeg met 75% tijdens corona.
Over het algemeen blijkt het gebruik van verdovende middelen dus vooral toegenomen in vergelijking met v贸贸r de pandemie. Via bovenstaande link vind je onderaan de pagina per drugs nog een factsheet waarop de belangrijkste bevindingen voor die specifieke drug worden gebundeld.

Verder kan je via volgende website productinformatie en risicobeperkende tips terugvinden. In verband met de tolerance break die je plant te doen en indien je daar vragen over hebt, kan je steeds contact opnemen met de drugslijn.

Vele groeten!
A
AndromedaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een half jaar voor de corona begonnen met xtc, in de lockdown veels te enthousiast aant experimenteren met vannalles en nogwat. Coke speed 3mmc 4mmc 2cb lsd keta.
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Nee bij mij geen verschil
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bij mij toegenomen.Waar het eerst bij cannabis en zo nu en dan bier bleef, ging ik in corona-tijd binnen een aantal weken/maanden in lockdown, aan de RC's.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
nogal + psychiatrische stempels
w
w00tLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het enige wat ik meer ben gaan doen is blowen. Verdere drugs doe ik nog steeds wel hoor, maar alleen op feestjes (en heel af en toe op een normale avond bij vrienden). Maar van alleen in het weekend blowen is het naar bijna dagelijks gegaan
W
WillykrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Thunderdome zei:
Is jullie drugsgebruik veranderd de afgelopen 2 jaar door deze pandemie?

Zo ja, welke drugs ben je gaan gebruiken (of juist niet meer)?
Zijn jullie andere drugs gaan gebruiken?

Ik zelf gebruik dagelijks wiet, ben nog steeds van plan om dit jaar weer een tolerance break te doen (moet ik nog plannen). Maar mijn gebruik van wiet is tijdens de pandemie niet veranderd.
Daarnaast ben ik vooral andere soorten drugs gaan gebruiken.
Eerst gebruikte ik vaak de bekende partydrugs en met name stimulanten (speed, coke en xtc/mdma).
Nu gebruik ik veel vaker middelen als Oxycodone (een opiaat voor de mensen die het niet kennen). Dit omdat ik dit veel prettiger vind in een thuiszetting. Zo ervaar ik dat tenminste.
Tripmiddelen blijven bij mij ongewijzigd. Die gebruik ik enkele keren per jaar.
Klik om te vergroten...
Ja ben van ooit een keer xtc geprobeerd naar elk weekend aan de zooi gegaan door een vriendengroep die ik in coronatijd leerde kennen, wat later over liep in een ketamine verslaving van een half jaar elke avond zo'n beetje, maar heb er ondertussen weer grip op gelukkig
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zoals velen,ja.
Maar voor mij is dat een goed ding geweest. Eerst steeg de frequentie, daarna de hoeveelheden,en op de tijd was alles maar "normaal" geworden;
- elke week geld spenderen
- elke week meerdere dagen niet slapen
- veel teveel drugsinname

En toen kwam het besef dat het zo echt niet verder kon, dat er iets moest gebeuren want dat dergelijk gebruik tot problemen zou leiden na de lockdown/pandemie.
Goede voornemens genomen en moet zeggen dat mijn gebruik nu (ondertussen al meer dan een jaar) maar een ieniemienie klein stukje meer is was het was voor en tijdens de pandemie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."