Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs jullie drugsgebruik veranderd door de pandemie?

Is jullie drugsgebruik veranderd door de pandemie?

79 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Dat en pyro's hebben het hele proces gewoon versneld.
Klik om te vergroten...
Wat zijn pyros? Doet me altijd denken aan vuur.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Blauweaap zei:
Wat zijn pyros? Doet me altijd denken aan vuur.
Klik om te vergroten...
Ze voelen zich wel de soort van vuurmeesters!!! Het zijn een soort tovenaars die Pyro hotrailers
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blauweaap zei:
Wat zijn pyros? Doet me altijd denken aan vuur.
Klik om te vergroten...

Pyro's is afgekort voor Pyrovalerone. Bedoeld om de analogen van die stof aan te duiden. Flakka (alpha-pyrrolidinovalerophenone), a-php (alpha-Pyrrolidinohexiophenone), mdpv (3,4-Methylenedioxypyrovalerone) en allemaal van zulk soort troep.

Dopemonster zei:
Ze voelen zich wel de soort van vuurmeesters!!! Het zijn een soort tovenaars die Pyro hotrailers
Klik om te vergroten...

Jazekers! Spelen met vuur!
Klinkt magisch leuk, maar in werkelijkheid is het meesterlijk kut.

Ik vraag me nog steeds weleens af of deze stoffen 'per toeval' een soort verwijzing naar lucifer zijn.

Die stofjes horen thuis in de diepste krochten van de hel.

En toch zit er een kern van waarheid in. Het drugshol van de gemiddelde pyro gebruiker zal bulken van de pijpjes, aanstekers, folie en kaarsen. En voor sommigen ook lepeltjes en de rest.

Alles wat telt is dat vlammetje en zo effectief mogelijk je shit verdampen. Spelen met vuur is het zeker. Letterlijk en figuurlijk.

Hele opstellingen had ik ervoor. Om de vlam op afstand te houden, windschildjes voor als het raam open stond, etc.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn drugsgebruik an sich niet. Mijn aankoop van vogels wel.
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, ik gebruik minder xtc omdat er geen feestjes meer zijn. Verder niet
T
Tipsy ChickenLid
01-01-2024, 00:00
#6
En hoe..

Doordat ik niet naar feesten kon, ben ik juist meer thuis gaan gebruiken. Wiet, 4mmc, 3mmc, 3cmc, 6apb, xtc, ketamine, net wat voor handen lag.

Wel met mezelf afgesproken dat het weer even op een laag vuurtje gaat en alleen met feesten. Of dit gaat lukken is een andere vraag..
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Thunderdome zei:
Ik wil gewoon weer eens naar een goed festival toe, dan gaat mijn voorkeur toch altijd naar de stimulanten.

Ik mis die tijd dat je helemaal uit je stekker kan gaan en niemand het wat boeit...
Mijn vriendin noemt Defqon bijvoorbeeld een "Speeltuin voor volwassenen", kan het geen betere omschrijving geven!
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens! Als het allemaal kan dan staat Decibel wel op de planning komende zomer. Dat festival geniet wel echt de voorkeur boven defqon bij mij, sinds defqon niet meer op almere strand wordt gehouden. Iets minder bekend ook buiten Nederland. Gezelliger sfeertje.

Maar idd een speeltuin voor volwassenen. Het terrorbos šŸ˜
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sterk geminderd wat harddrugs betreft. Uitgaan en gebruik ging hand in hand bij mij. Ben niet echt een thuisgebruiker.

Wel aardig meer gaan blowen, wel homegrown zonder chemi zooi.
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is jullie drugsgebruik veranderd de afgelopen 2 jaar door deze pandemie?

Zo ja, welke drugs ben je gaan gebruiken (of juist niet meer)?
Zijn jullie andere drugs gaan gebruiken?

Ik zelf gebruik dagelijks wiet, ben nog steeds van plan om dit jaar weer een tolerance break te doen (moet ik nog plannen). Maar mijn gebruik van wiet is tijdens de pandemie niet veranderd.
Daarnaast ben ik vooral andere soorten drugs gaan gebruiken.
Eerst gebruikte ik vaak de bekende partydrugs en met name stimulanten (speed, coke en xtc/mdma).
Nu gebruik ik veel vaker middelen als Oxycodone (een opiaat voor de mensen die het niet kennen). Dit omdat ik dit veel prettiger vind in een thuiszetting. Zo ervaar ik dat tenminste.
Tripmiddelen blijven bij mij ongewijzigd. Die gebruik ik enkele keren per jaar.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
nogal + psychiatrische stempels
w
w00tLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het enige wat ik meer ben gaan doen is blowen. Verdere drugs doe ik nog steeds wel hoor, maar alleen op feestjes (en heel af en toe op een normale avond bij vrienden). Maar van alleen in het weekend blowen is het naar bijna dagelijks gegaan
W
WillykrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Thunderdome zei:
Is jullie drugsgebruik veranderd de afgelopen 2 jaar door deze pandemie?

Zo ja, welke drugs ben je gaan gebruiken (of juist niet meer)?
Zijn jullie andere drugs gaan gebruiken?

Ik zelf gebruik dagelijks wiet, ben nog steeds van plan om dit jaar weer een tolerance break te doen (moet ik nog plannen). Maar mijn gebruik van wiet is tijdens de pandemie niet veranderd.
Daarnaast ben ik vooral andere soorten drugs gaan gebruiken.
Eerst gebruikte ik vaak de bekende partydrugs en met name stimulanten (speed, coke en xtc/mdma).
Nu gebruik ik veel vaker middelen als Oxycodone (een opiaat voor de mensen die het niet kennen). Dit omdat ik dit veel prettiger vind in een thuiszetting. Zo ervaar ik dat tenminste.
Tripmiddelen blijven bij mij ongewijzigd. Die gebruik ik enkele keren per jaar.
Klik om te vergroten...
Ja ben van ooit een keer xtc geprobeerd naar elk weekend aan de zooi gegaan door een vriendengroep die ik in coronatijd leerde kennen, wat later over liep in een ketamine verslaving van een half jaar elke avond zo'n beetje, maar heb er ondertussen weer grip op gelukkig
W
WillykrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Andromeda zei:
Een half jaar voor de corona begonnen met xtc, in de lockdown veels te enthousiast aant experimenteren met vannalles en nogwat. Coke speed 3mmc 4mmc 2cb lsd keta.
Klik om te vergroten...
Ja bij mij net zo, alleen is de lijst nog wat langer vrees ik
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#14
Toegenomen:( nu aan het afbouwen.
W
WillykrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#15
JavelinBayraktar zei:
Toegenomen:( nu aan het afbouwen.
Klik om te vergroten...
I feel you, afbouwen zuigt maar is wel nodig na alle lockdowns.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hadden jullie dan ook helemaal geen werk/studie tijdens de lockdowns als je meer drugs gebruikte? Mijn werk liep gewoon door, alleen dan vanuit huis. Maakt veel uit voor de kwestie denk ik…

Drugsgebruik in mijn geval dus niet veranderd; als ik zou moeten kiezen eerder verder afgenomen dan toegenomen, omdat familie wist dat ik thuis was en ik dus het gevoel had dat ik minder excuus had dan normaal om niet ā€˜(video)belbaar’ te zijn. šŸ˜…
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Hadden jullie dan ook helemaal geen werk/studie tijdens de lockdowns als je meer drugs gebruikte? Mijn werk liep gewoon door, alleen dan vanuit huis. Maakt veel uit voor de kwestie denk ik…
Klik om te vergroten...
Jawel, ik had gewoon mijn full-time baan te doen. Maar gezien alles op afstand kon via zoom/teams, viel de sociale controle weg.

Dat er minder productiviteit was, viel ook niet op. Want dat was over de hele linie zo. Alles moest zo aangepast en omgebouwd worden (HBO onderwijs) dat er geen peil op te trekken viel hoeveel uren iemand nou eigenlijk maakte.

En juist omdat ik minder kon presteren en m'n concentratie slecht was, ging ik meer functionele stimulanten gebruiken. Vooral 2fa, 2fma, speed en dex.

Toen de pyro's eenmaal goed uit de hand liepen, kon ik echt niet meer functioneren. Gelukkig was het toen bijna zomervakantie.

Ik denk dat ik mijn baan simpelweg kwijt was geraakt zonder deze omstandigheden, met hetzelfde level aan gebruik.
Aan de andere kant was ik zonder deze omstandigheden niet zo snel, zo veel gaan gebruiken.


Roze Olifant zei:
niet ā€˜(video)belbaar’ te zijn. šŸ˜…
Klik om te vergroten...
Oei.. ik heb zoveel vergaderingen kets van de kaart gedaan. Slechts ƩƩn collega begon door te krijgen dat er iets niet goed zat. De rest wist wel dat het iets minder ging met mij, maar dachten dat dat door familieomstandigheden kwam (terminaal zieke vader)

Echt beschamend als ik daar nu op terugkijk. M'n lijntjes, plugvloeistofjes en spuitjes lagen gewoon klaar naast m'n laptop.
Meeting klaar, laptopje dicht en bijpakken maar.
Laptopje open, eeeen naar de volgende meeting.

Echt ernstig....
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Jawel, ik had gewoon mijn full-time baan te doen. Maar gezien alles op afstand kon via zoom/teams, viel de sociale controle weg.

Dat er minder productiviteit was, viel ook niet op. Want dat was over de hele linie zo. Alles moest zo aangepast en omgebouwd worden (HBO onderwijs) dat er geen peil op te trekken viel hoeveel uren iemand nou eigenlijk maakte.

En juist omdat ik minder kon presteren en m'n concentratie slecht was, ging ik meer functionele stimulanten gebruiken. Vooral 2fa, 2fma, speed en dex.

Toen de pyro's eenmaal goed uit de hand liepen, kon ik echt niet meer functioneren. Gelukkig was het toen bijna zomervakantie.

Ik denk dat ik mijn baan simpelweg kwijt was geraakt zonder deze omstandigheden, met hetzelfde level aan gebruik.
Aan de andere kant was ik zonder deze omstandigheden niet zo snel, zo veel gaan gebruiken.



Oei.. ik heb zoveel vergaderingen kets van de kaart gedaan. Slechts ƩƩn collega begon door te krijgen dat er iets niet goed zat. De rest wist wel dat het iets minder ging met mij, maar dachten dat dat door familieomstandigheden kwam (terminaal zieke vader)

Echt beschamend als ik daar nu op terugkijk. M'n lijntjes, plugvloeistofjes en spuitjes lagen gewoon klaar naast m'n laptop.
Meeting klaar, laptopje dicht en bijpakken maar.
Laptopje open, eeeen naar de volgende meeting.

Echt ernstig....
Klik om te vergroten...

Wow, heftig. Maar ook wel begrijpelijk… klinkt ook alsof je alles tegelijk kreeg. De Corona-isolatie, terminaal zieke vader, en dan je werk moeten doen, poeh, is ook echt niet niks. Zeker functioneel gebruik is dan wel goed te begrijpen.

Fijn dat je je baan hebt kunnen houden! En dat het nu een stuk beter gaat met je gebruik? ā¤ļø
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Hadden jullie dan ook helemaal geen werk/studie tijdens de lockdowns als je meer drugs gebruikte? Mijn werk liep gewoon door, alleen dan vanuit huis. Maakt veel uit voor de kwestie denk ik…

Drugsgebruik in mijn geval dus niet veranderd; als ik zou moeten kiezen eerder verder afgenomen dan toegenomen, omdat familie wist dat ik thuis was en ik dus het gevoel had dat ik minder excuus had dan normaal om niet ā€˜(video)belbaar’ te zijn. šŸ˜…
Klik om te vergroten...
Jawel. Maar omdat er niks mocht en alles dicht was ( gym, horeca, museums etc) begon ik vaker gebruiken.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Fijn dat je je baan hebt kunnen houden! En dat het nu een stuk beter gaat met je gebruik? ā¤ļø
Klik om te vergroten...
Ja gelukkig wel. Nu langzaam reĆÆntegreren. Gebruik gaat met ups en downs. Maar in het afgelopen halfjaar zijn mijn gebruikersdagen op twee handen te tellen. Het grootste deel van de tijd kan ik clean doorkomen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."