Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHELP HELP HELP! SPEED TOCH GEEN SPEED?

HELP HELP HELP! SPEED TOCH GEEN SPEED?

100 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
#hopeloos
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is waarschijnlijk gewoon wel speed hoor, je dosis was echt heel erg hoog en die symptomen kunnen dan verschijnen. Gewoon wegmieteren. Drugs brengen altijd risico's met zich mee.
I
IkwordtnietoudLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oke ik ga ff straight to the point, extreem veel pijn nu. IK HEB ADVIES NODIG, NU!!! Ik probeer mezelf echt rustig te houden. 1 2 3 adem in hou vast en adem uit pffff. Het lijkt net alsof ik een schrijver ben... Maar goed, ik was dus 3 maanden geleden op zoek naar speed. Dat ging lastig want ik kon geen dealer vinden, en dus heb ik bij een vendor 2FA gehaald. Soort van (nu nog) legale speed maar echt mild en flauwtjes. Maar goed had toen geen tolerantie maar die bouwde ik snel genoeg op. Uiteindelijk zat ik op 200mg per dag 2FA.
MAAR zeggen nu een paar van jullie, dit is een drugs topic en niet een van rc's. Dat klopt en hier komt het: Ik heb 2 dealers gevonden via via, beiden verkopen 'speed'. De reden van aanhalingstekens zal ik nu uitleggen. Bij de eerste dealer ging alles echt goed, goede kwaliteit en klein sleutelpuntje(natuurlijk weeg ik het op een weegschaal maar meer voor het idee) was genoeg om een flinke glimlach op mn gezicht te zetten met het vertrouwde gevoel van de laatste keer echte speed wat 4 jaar geleden was. De speed van deze 1e dealer is getest(62,9% zuiver) wat ongeveer 10% vandaan de max ligt. Dus ben toen naar de 2e dealer gegaan en ik vond het heel sketchy. Op het moment zelf was de dealer natuurlijk aardig, hij kwam oprecht over en leek goede bedoelingen te hebben. Ik had dus besloten om deze niet te laten testen, wat DOM was omdat ik die dealer niet eerder kende alleen via mn vrienden. Vandaag besloten de speed te bommen aangezien ik toch vrij ben. 60 mg afgewogen op een weegschaal(ik wist de zuiverheid niet maar 60 mg speed is niet teveel voor mij).
1 uur later: Geen gevoel, misschien denk ik dat ik wel wat voel
2 uur later: beetje zweverig, maar geen agressief speed gevoel
3 uur later: nog steeds zowat niks en ik besluit om 20 mg nassaal bij te nemen
3 uur en een kwartier later: Als je dacht ja nu is ie hier, nee. Erg mis, voelde niks en kreeg het idee dat ik opgelicht ben.
4 uur later: OPEEEEEENS voel ik me duizelig en heb ik de hele tijd het gevoel dat ik flauwval.
Hou wel in het achterhoofd dat dit op lege maag ingenomen is, het was namelijk mn ontbijt en ja dat is heel slecht en dat weet ik.
Druk op de borst, echt de hele tijd het gevoel dat ik flauwval. Als je flauwvalt dan is een van de eerste tekenen dat je niet zo goed meer na kunt denken dus ik de hele tijd alle weetjes die ik nog weet proberen op te noemen zodat het minder waarschijnlijk is dat ik flauwval. Ik probeer mezelf echt te kalmeren maar lijkt niet te werken, de HR is onbetrouwbaar mocht het wel speed zijn(nogmaals dit is niet getest) omdat die de HR(hartslag) verhoogt.
Ik ga het swso nog testen en als er spelfouten in zitten komt dat door de pijn, ben net langs de dokter geweest en die zei: 2 paracetamol en kijken of het zo weer over is.
Herkent één van jullie dit gevoel? En is het dan inderdaad met teveel speed of lijken deze symptomen verrassend veel op een andere drug waar ik me nog niet in verdiept heb?
DISCLAIMER: Speculeren is op dit forum NIET toegestaan. Ik vraag dit enkel omdat ik nu erge last heb en naar een oplossing zoek. Het af laten nemen van zo'n test duurt meestal 2-4 dagen bij mijn testlocatie en ik wilde vragen of iemand tips heeft en soortgelijke ervaringen. Hou dus in je achterhoofd dat dit ook gewoon iets anders kan zijn dan speed!!!
EDIT: als je net speed hebt gebruikt en je vertrouwt het echt niet ga dan even langs de HA, echt doen en niet rondlopen alsof je flauwvalt. Want ook op jonge leeftijd kun je een hartstilstand krijgen met drugs.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#4
er is weinig onderzoek gedaan naar RC’s, dit gebruik is zorgwekkend. Je omschrijft wel typisch het resultaat van angst dat intstaat van teveel amfetaminegebruik. Staak het gebruik, bel de HA direct weer want PCM voorschrijven is wel beetje kolder en lost niks op, en als je echt zorgen maakt bel 112.

je weet zelf natuurlijk ook wel dat zoveel zooi nemen niet levensgeluk en gezondheid brengt. Tevens als je gevoelig bent voor verslaving bespreek dat ook met de HA.

sterkte!
I
IkwordtnietoudLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hebbenzekezine? zei:
er is weinig onderzoek gedaan naar RC’s, dit gebruik is zorgwekkend. Je omschrijft wel typisch het resultaat van angst dat intstaat van teveel amfetaminegebruik. Staak het gebruik, bel de HA direct weer want PCM voorschrijven is wel beetje kolder en lost niks op, en als je echt zorgen maakt bel 112.

je weet zelf natuurlijk ook wel dat zoveel zooi nemen niet levensgeluk en gezondheid brengt. Tevens als je gevoelig bent voor verslaving bespreek dat ook met de HA.

sterkte!
Klik om te vergroten...
thx voor je reactie
Ja sommige van die RC's zijn voor mijn gevoel nog veel schadelijker dan die van op de zwarte markt.... Maar goed er zat bijna een week tussen de 2FA en begin speed en in die tijd alleen last van een floppend(huh?) hart. Gewoon het gevoel dat er iets mis mee was maar geen pijn, duizeligheid, flauwvallen of een heel zwak gevoel heb. Ik voelde me al zwak omdat ik opeens stopte met de 2FA na bijna een maand aan 1 stuk door gebruiken. Nu komt het gevoel van pep een beetje terug. Beetje strak staan maar nog steeds ERG duizelig. Dus ik weet niet of er dan mis iets met mij of de pep. Want voor alle duidelijkheid had ik die van de 1e dealer ook geprobeerd en nergens last van gehad. Maar sommige symptomen wijzen toch op een OD pep, wat ik nooit heb gehad maar wel ERG EN ERG DUIZELIG. Lijkt een beetje weg te trekken maar maak me wel zorgen. Ik heb natuurlijk nog niet tegen de HA gezegd dat ik pep heb gedaan, heb nog een ons liggen van de 1e dealer en ja ik maak me toch zorgen over een huiszoeking wat toch niet gebeurt.
En of ik gevoelig ben voor verslaving, ik weet het niet. Ik denk het niet. Want 6 jaar geleden gebruikte ik af en toe ook gewoon pep, cannabis en coke en zelfs met dat laatste heb ik het nooit doordeweeks gedaan. Maar nu weet ik niet wat er is gebeurd.
I
IkwordtnietoudLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snuffelaar zei:
Is waarschijnlijk gewoon wel speed hoor, je dosis was echt heel erg hoog en die symptomen kunnen dan verschijnen. Gewoon wegmieteren. Drugs brengen altijd risico's met zich mee.
Klik om te vergroten...
ja zoals gezegd wijzen sommige symptomen op een OD speed, maar goed niet getest is niet zeker weten. Als ik me beter voel breng ik het zo naar een testservice.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ikwordtnietoud zei:
thx voor je reactie
Ja sommige van die RC's zijn voor mijn gevoel nog veel schadelijker dan die van op de zwarte markt.... Maar goed er zat bijna een week tussen de 2FA en begin speed en in die tijd alleen last van een floppend(huh?) hart. Gewoon het gevoel dat er iets mis mee was maar geen pijn, duizeligheid, flauwvallen of een heel zwak gevoel heb. Ik voelde me al zwak omdat ik opeens stopte met de 2FA na bijna een maand aan 1 stuk door gebruiken. Nu komt het gevoel van pep een beetje terug. Beetje strak staan maar nog steeds ERG duizelig. Dus ik weet niet of er dan mis iets met mij of de pep. Want voor alle duidelijkheid had ik die van de 1e dealer ook geprobeerd en nergens last van gehad. Maar sommige symptomen wijzen toch op een OD pep, wat ik nooit heb gehad maar wel ERG EN ERG DUIZELIG. Lijkt een beetje weg te trekken maar maak me wel zorgen. Ik heb natuurlijk nog niet tegen de HA gezegd dat ik pep heb gedaan, heb nog een ons liggen van de 1e dealer en ja ik maak me toch zorgen over een huiszoeking wat toch niet gebeurt.
En of ik gevoelig ben voor verslaving, ik weet het niet. Ik denk het niet. Want 6 jaar geleden gebruikte ik af en toe ook gewoon pep, cannabis en coke en zelfs met dat laatste heb ik het nooit doordeweeks gedaan. Maar nu weet ik niet wat er is gebeurd.
Klik om te vergroten...
Bijna een maand aan één stuk 2FA gebruiken en dan ondanks dat je al het gevoel van een floppend hart aan de speed gaan zijn prima tekenen van mogelijke verslaving. Alle mensen met een verslaving waren tot een bepaald punt in hun leven niet verslaafd.

En hoe denk je dat je huisarts je goed advies kan geven als je niet vertelt wat er aan de hand is? Het antwoord is namelijk: niet.

Er komt geen huiszoeking als je eerlijk bent tegen de huisarts, die heeft nl zwijgplicht.
I
IkwordtnietoudLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
Bijna een maand aan één stuk 2FA gebruiken en dan ondanks dat je al het gevoel van een floppend hart aan de speed gaan zijn prima tekenen van mogelijke verslaving. Alle mensen met een verslaving waren tot een bepaald punt in hun leven niet verslaafd.

En hoe denk je dat je huisarts je goed advies kan geven als je niet vertelt wat er aan de hand is? Het antwoord is namelijk: niet.

Er komt geen huiszoeking als je eerlijk bent tegen de huisarts, die heeft nl zwijgplicht.
Klik om te vergroten...
ja maar als het eenmaal komt... 1 ons is niet niks en de HA vertrouw ik niet helemaal na zijn advies over '2 paracetamollen en dan ff kijken of het verder gaat'. Zeggen dat je speed op hebt werkte wel bij een van mn vrienden want die werd meteen opgenomen maar ik moest het uitzitten omdat ik mn mond hield. En ja de HA heeft zwijgplicht enzo maar ik neem geen risico. Hij gaf sowieso geen goed advies met zijn paracetamollen en oppervlakkig bestuderen terwijl ik duidelijk last had. Nou ja, we gaan allemaal toch op een keer dood. Maar volgens mij willen verreweg de meesten waaronder ik dat moment zo veel mogelijk uitstellen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ikwordtnietoud zei:
ja maar als het eenmaal komt... 1 ons is niet niks en de HA vertrouw ik niet helemaal na zijn advies over '2 paracetamollen en dan ff kijken of het verder gaat'. Zeggen dat je speed op hebt werkte wel bij een van mn vrienden want die werd meteen opgenomen maar ik moest het uitzitten omdat ik mn mond hield. En ja de HA heeft zwijgplicht enzo maar ik neem geen risico. Hij gaf sowieso geen goed advies met zijn paracetamollen en oppervlakkig bestuderen terwijl ik duidelijk last had. Nou ja, we gaan allemaal toch op een keer dood. Maar volgens mij willen verreweg de meesten waaronder ik dat moment zo veel mogelijk uitstellen.
Klik om te vergroten...
Je maakt het de huisarts onmogelijk goed advies te geven want je bent zelf niet eerlijk. Huisarts gaat over zorg, niet over drugsbezit of criminaliteit. Maar eh, zelf weten 🤷🏼‍♀️
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ikwordtnietoud zei:
Oke ik ga ff straight to the point, extreem veel pijn nu. IK HEB ADVIES NODIG, NU!!! Ik probeer mezelf echt rustig te houden. 1 2 3 adem in hou vast en adem uit pffff. Het lijkt net alsof ik een schrijver ben... Maar goed, ik was dus 3 maanden geleden op zoek naar speed. Dat ging lastig want ik kon geen dealer vinden, en dus heb ik bij een vendor 2FA gehaald. Soort van (nu nog) legale speed maar echt mild en flauwtjes. Maar goed had toen geen tolerantie maar die bouwde ik snel genoeg op. Uiteindelijk zat ik op 200mg per dag 2FA.
MAAR zeggen nu een paar van jullie, dit is een drugs topic en niet een van rc's. Dat klopt en hier komt het: Ik heb 2 dealers gevonden via via, beiden verkopen 'speed'. De reden van aanhalingstekens zal ik nu uitleggen. Bij de eerste dealer ging alles echt goed, goede kwaliteit en klein sleutelpuntje(natuurlijk weeg ik het op een weegschaal maar meer voor het idee) was genoeg om een flinke glimlach op mn gezicht te zetten met het vertrouwde gevoel van de laatste keer echte speed wat 4 jaar geleden was. De speed van deze 1e dealer is getest(62,9% zuiver) wat ongeveer 10% vandaan de max ligt. Dus ben toen naar de 2e dealer gegaan en ik vond het heel sketchy. Op het moment zelf was de dealer natuurlijk aardig, hij kwam oprecht over en leek goede bedoelingen te hebben. Ik had dus besloten om deze niet te laten testen, wat DOM was omdat ik die dealer niet eerder kende alleen via mn vrienden. Vandaag besloten de speed te bommen aangezien ik toch vrij ben. 60 mg afgewogen op een weegschaal(ik wist de zuiverheid niet maar 60 mg speed is niet teveel voor mij).
1 uur later: Geen gevoel, misschien denk ik dat ik wel wat voel
2 uur later: beetje zweverig, maar geen agressief speed gevoel
3 uur later: nog steeds zowat niks en ik besluit om 20 mg nassaal bij te nemen
3 uur en een kwartier later: Als je dacht ja nu is ie hier, nee. Erg mis, voelde niks en kreeg het idee dat ik opgelicht ben.
4 uur later: OPEEEEEENS voel ik me duizelig en heb ik de hele tijd het gevoel dat ik flauwval.
Hou wel in het achterhoofd dat dit op lege maag ingenomen is, het was namelijk mn ontbijt en ja dat is heel slecht en dat weet ik.
Druk op de borst, echt de hele tijd het gevoel dat ik flauwval. Als je flauwvalt dan is een van de eerste tekenen dat je niet zo goed meer na kunt denken dus ik de hele tijd alle weetjes die ik nog weet proberen op te noemen zodat het minder waarschijnlijk is dat ik flauwval. Ik probeer mezelf echt te kalmeren maar lijkt niet te werken, de HR is onbetrouwbaar mocht het wel speed zijn(nogmaals dit is niet getest) omdat die de HR(hartslag) verhoogt.
Ik ga het swso nog testen en als er spelfouten in zitten komt dat door de pijn, ben net langs de dokter geweest en die zei: 2 paracetamol en kijken of het zo weer over is.
Herkent één van jullie dit gevoel? En is het dan inderdaad met teveel speed of lijken deze symptomen verrassend veel op een andere drug waar ik me nog niet in verdiept heb?
DISCLAIMER: Speculeren is op dit forum NIET toegestaan. Ik vraag dit enkel omdat ik nu erge last heb en naar een oplossing zoek. Het af laten nemen van zo'n test duurt meestal 2-4 dagen bij mijn testlocatie en ik wilde vragen of iemand tips heeft en soortgelijke ervaringen. Hou dus in je achterhoofd dat dit ook gewoon iets anders kan zijn dan speed!!!
EDIT: als je net speed hebt gebruikt en je vertrouwt het echt niet ga dan even langs de HA, echt doen en niet rondlopen alsof je flauwvalt. Want ook op jonge leeftijd kun je een hartstilstand krijgen met drugs.
Klik om te vergroten...
Goed dat je contact hebt opgenomen met de huisarts. Als je last hebt van duizeligheid én pijn op de borst, dan kan dat een symptoom zijn van ernstige hartklachten. Dan kun je dus maar beter safe than sorry zijn.

Verder zijn de angstklachten die door je post heen druipen ook een teken van een hoge dosis speed. Ik denk dus dat de dosis harder aankwam dan je had gedacht. De klachten die je hebt komen overeen met wat je van speed kunt krijgen. Goed idee om in de toekomst wat beter op te letten met het testen van je drugs. Dan kan je ook wat nauwkeuriger zijn met de hoeveelheid die je neemt.
I
IkwordtnietoudLid
01-01-2024, 00:00
#11
Update, alle klachten verdwenen behalve het flodderende gevoel in de borststreek wat geen pijn doet maar wel merkbaar is. Sample afgegeven bij testservice en nu resultaten afwachten.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee, jij wordt op deze manier niet oud.
I
IkwordtnietoudLid
01-01-2024, 00:00
#13
Damius zei:
Je had vrij recentelijk nog een topic geopend omdat je druk op de borst had na een maand 2fma gebruik. Nog geen week later (?) ineens dit half panikerende topic na inname van wederom stimulanten en vergelijkbare symptomen (duizeligheid etc). Je speelt met vuur. Blijf van die stimulanten af voor het echt eens mis gaat.
Klik om te vergroten...
....
Ik voel me er gewoon beter op, kan ik er wat aan doen. En ja ben van plan om elke 2 maanden een week pauze te nemen. En dit is voor mijn gevoel net zoals met mensen die keta nemen en dan blaasontstekingen krijgen. Meer nemen om het niet te voelen. Ga binnenkort ook benzo's halen om goede nachtrust te krijgen en dan ben ik weer helemaal fris.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#14
Helemaal van het padje lijk je wel. Sorry dat ik het even zo zeg maar wat is dit apart zeg.
Je rolt van het ene probleem naar het andere en vervolgens doe je weer hetzelfde met het idee benzo's te moeten hebben om te slapen. En één week pauze voor 8 weken stimulanten kun je zelf toch niet serieus nemen?

Succes met je lijdensweg en hoop dat je binnenkort inziet dat dit niet lang stand zal houden.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Saaiedrugslozezak zei:
ik heb geen verdere bevestiging nodig
Klik om te vergroten...
Dan pak je toch een keer tochtkit? Hecht voor geen meter. Zelf heb ik enkel nog bevestiging nodig voor God, maar dat wil nog niet echt vlotten.
I
IkwordtnietoudLid
01-01-2024, 00:00
#16
Update:
Testresultaten van de speed binnen waar ik duizelig van werd: 46% speed(amfetamine), 21% cafeïne en de rest is vulstof. Denk dat ik teveel had genomen dus.
Ei-Salade zei:
Even iets ironisch ertussen
Bedrijfseconomie studeren maar wel onder curatele staan. Ook wel een apart tafereel.
Klik om te vergroten...
Ik sta daar niet onder, ik zei dat ik bang ben als ik mijn speedgebruik wel aangeef bij de HA dat dat dan wel gebeurt. En dat wil ik juist voorkomen.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ikwordtnietoud zei:
....
Ik voel me er gewoon beter op, kan ik er wat aan doen. En ja ben van plan om elke 2 maanden een week pauze te nemen. En dit is voor mijn gevoel net zoals met mensen die keta nemen en dan blaasontstekingen krijgen. Meer nemen om het niet te voelen. Ga binnenkort ook benzo's halen om goede nachtrust te krijgen en dan ben ik weer helemaal fris.
Klik om te vergroten...

Ja maar of we dit allemaal moeten weten is een andere zaak.

En kan me niet van de indruk ontdoen dat dit fake gewauwel is...

Het aantal dubbelnicks is op op de duur niet meer te tellen, vrienden.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Je moet snel iets anders gaan studeren lijkt me, anders gaat dit helemaal mis met je! Welk jaar zit je in?
Misschien kun je nog switchen naar bedrijfskunde en kun je nog wat van je leven genieten.
Ik zeg dit vooral omdat je met je "bijnaam" icm met je gedrag, het gevoel geeft, dat je helemaal aan het verdwalen bent @Ikwordtnietoud.
Hoe kun je zo makkelijk doen over 8 weken harddrugs en een weekje pauze als je nog zo jong bent?
I
IkwordtnietoudLid
01-01-2024, 00:00
#19
Manu76 zei:
Je moet snel iets anders gaan studeren lijkt me, anders gaat dit helemaal mis met je! Welk jaar zit je in?
Misschien kun je nog switchen naar bedrijfskunde en kun je nog wat van je leven genieten.
Ik zeg dit vooral omdat je met je "bijnaam" icm met je gedrag, het gevoel geeft, dat je helemaal aan het verdwalen bent @Ikwordtnietoud.
Hoe kun je zo makkelijk doen over 8 weken harddrugs en een weekje pauze als je nog zo jong bent?
Klik om te vergroten...
Ik ben 19, dus zo jong ook weer niet. De dealer doet overigens ook geen ID check, ook niet toen ik duidelijk minderjarig was paar jaar terug.
En hoezo zou ik iets anders moeten studeren? Ik heb gewoon iets makkelijks gekozen voor een papiertje, het boeit me niet echt waar ik beland. Als het maar niet op straat is en met nat poeder.
En de kwalificatie voor 'harddrugs' hebben een paar mensen gekozen die er niet zoveel van weten. Alcohol is een terechte harddrug, maar speed vind ik een softdrug die dezelfde normering moet hebben als cafeïne. Zit naast verslaving weinig risico aan als je niet overdoseert. En als je overdoseert is het je eigenschuld net zoals met teveel cafeïne.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ikwordtnietoud zei:
Ik ben 19, dus zo jong ook weer niet. De dealer doet overigens ook geen ID check, ook niet toen ik duidelijk minderjarig was paar jaar terug.
En hoezo zou ik iets anders moeten studeren? Ik heb gewoon iets makkelijks gekozen voor een papiertje, het boeit me niet echt waar ik beland. Als het maar niet op straat is en met nat poeder.
En de kwalificatie voor 'harddrugs' hebben een paar mensen gekozen die er niet zoveel van weten. Alcohol is een terechte harddrug, maar speed vind ik een softdrug die dezelfde normering moet hebben als cafeïne. Zit naast verslaving weinig risico aan als je niet overdoseert. En als je overdoseert is het je eigenschuld net zoals met teveel cafeïne.
Klik om te vergroten...

Gast, geef het gewoon op. Je lult maar wat en ik herhaal dat je een dubbelnick bent.
Jemoetookeenslerenvanaltijdspatiestegebruiken, dat moet niet hoor, maar het is een kleine tip van een ouwerot.

Komt goed joh.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."