Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHELP HELP HELP! SPEED TOCH GEEN SPEED?

HELP HELP HELP! SPEED TOCH GEEN SPEED?

100 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ikwordtnietoud zei:
Nogmaals dat flopperende gevoel in mn borst dat er nu altijd is ook als ik een dagje rust neem en goed geslapen heb.
Klik om te vergroten...
Ja 1 dagje maakt echt geen zak uit :lolol:
Ook dat je niet eerlijk bent tegen de dokter maakt niet uit.

Maja jij voelt je helemaal goed he dus ga vooral zo door. :cheerpompom:
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#2
De informatie die jij je huisarts geeft is erg zwak. Niet zijn onkunde als je dingen verzwijgt. We zijn niet uit op discussie of argumenten (jouw argument slaat nergens op namelijk) we proberen je de risico's en kwalen die je al opgelopen hebt, met nogal een dominante verdediging van je verslaving duidelijk te maken.

Daarbij sluit ik me aan wat @dupont zegt hierboven. Je kunt geen goed advies verwachten als je niet alles verteld.
I
IkwordtnietoudLid
01-01-2024, 00:00
#3
dupont zei:
Je liegt over je gebruik tegen je huisarts maar volgt wel de adviezen op. Wees eerst eens eerlijk, dan zal het advies ook kloppen. Je houdt vooral jezelf voor de gek maar ook dat durf je niet toe te geven.

Mijn oordeel: knetter verslaafd.
Klik om te vergroten...
Ik lieg er niet over, ik verzwijg het. Erover liegen is meer dat je bijvoorbeeld zegt 2 gram in een week gebruikt te hebben terwijl het er in realiteit 5 zijn. En waar baseer jij je oordeel op? Ik ben nu bijna 2 maanden bezig met stimulantia na 6 jaar. Daartussen een week rust genomen tussen de 2FA en speed en in de dagen van 2FA ook nog 2 rustdagen genomen.
N3K0 zei:
Ja 1 dagje maakt echt geen zak uit :lolol:
Ook dat je niet eerlijk bent tegen de dokter maakt niet uit.

Maja jij voelt je helemaal goed he dus ga vooral zo door. :cheerpompom:
Klik om te vergroten...
met 1 dag hele goede rust pakken hoef ik de volgende dosis 10mg minder te doseren doordat de tolerantie dus een beetje daalt. En ik vind het gewoon niet fijn om te zeggen dat ik iets door mn neus heen haal of in een vloei stop voor consumptie via de orale weg.
En of ik me goed voel, iig beter dan wanneer ik nuchter ben.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Vooral doen wat jij wil. Het is jou leven.
I
IkwordtnietoudLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ei-Salade zei:
De informatie die jij je huisarts geeft is erg zwak. Niet zijn onkunde als je dingen verzwijgt. We zijn niet uit op discussie of argumenten (jouw argument slaat nergens op namelijk) we proberen je de risico's en kwalen die je al opgelopen hebt, met nogal een dominante verdediging van je verslaving duidelijk te maken.

Daarbij sluit ik me aan wat @dupont zegt hierboven. Je kunt geen goed advies verwachten als je niet alles verteld.
Klik om te vergroten...
Ik snap wat je hier zegt, maar van de informatie die ik kon vinden heeft een berg stress over langere tijd een vergelijkbaar effect als het gebruiken van stimulantia dus ik geef mn HA wel een punt waar hij kan beginnen maar ik voel me genegeerd door hem omdat hij alleen 1 keer een ECG heeft afgenomen en dat was het.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ikwordtnietoud zei:
Ik snap wat je hier zegt, maar van de informatie die ik kon vinden heeft een berg stress over langere tijd een vergelijkbaar effect als het gebruiken van stimulantia dus ik geef mn HA wel een punt waar hij kan beginnen maar ik voel me genegeerd door hem omdat hij alleen 1 keer een ECG heeft afgenomen en dat was het.
Klik om te vergroten...
Vertel je huisarts maar eens dat je Benzo’s gaat kopen op de zwarte markt.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ikwordtnietoud zei:
Ik snap wat je hier zegt, maar van de informatie die ik kon vinden heeft een berg stress over langere tijd een vergelijkbaar effect als het gebruiken van stimulantia dus ik geef mn HA wel een punt waar hij kan beginnen maar ik voel me genegeerd door hem omdat hij alleen 1 keer een ECG heeft afgenomen en dat was het.
Klik om te vergroten...
Jongen. Het is niet de stress. Anders had je het de afgelopen 6 jaar ook dit gehad.
Daarbij blijf je ontkennen en wil je zo goed als niets aannemen van wat mensen hier vertellen.
En dat je teleurgesteld bent in je huisarts is jouw eigen schuld, je had in deze situatie alles op tafel moeten leggen. Ik weet zeker dat hij veel strenger gecontroleerd had als dat het geval was.

Als je moeite hebt met praten en/of eerlijk zijn zal ik je de tip geven voor je volgende komende consult dat je het even duidelijk maakt naar je huisarts. Misschien dat hij dan meerdere vragen zal gaan stellen en jij de gelegenheid krijgt antwoord te geven.

En je zegt zelf ook dat het flodderen altijd is, maar BIJ GEBRUIK pijn komt. Dan heb jij je antwoord toch al?
En, als je zo door gaat zal er blijvende schade komen en dat wil je niet.
I
IkwordtnietoudLid
01-01-2024, 00:00
#8
dupont zei:
Vertel je huisarts maar eens dat je Benzo’s gaat kopen op de zwarte markt.
Klik om te vergroten...
RC vendors, kon ze niet vinden op de zwarte markt.
Ei-Salade zei:
Jongen. Het is niet de stress. Anders had je het de afgelopen 6 jaar ook dit gehad.
Klik om te vergroten...
Nee goh dat het niet de stress is weet ik. Maar de fysieke schade na langdurige hevige stress kan vergelijkbaar zijn met die van het gebruiken van stimulantia en daar horen dezelfde onderzoeken bij. Ik ben nog jong maar die man moet toch iets in de gaten hebben met stress. Hij heeft zo lang gestudeerd en dan kent hij dit rijtje niet eens: Stress ➡️Hypothalamus geeft CRH af➡️Hypofyse geeft ACTH af➡️Bijnieren geven hydrocortison(cortisol), adrenaline en noradrenaline aan. 3 stoffen die speed ook in grote hoeveelheden vrij laat komen. OMG. Ik heb daarvoor nie gestudeerd maar deze stressregeling is toch echt niet gezond en bij klachten moet je je dan ook laten onderzoeken. En bij langdurige afgifte van die stoffen kan je dus ook serieuze schade krijgen en dan maakt het niet echt uit hoe ze erin gekomen zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ikwordtnietoud zei:
RC vendors, kon ze niet vinden op de zwarte markt.

Nee goh dat het niet de stress is weet ik. Maar de fysieke schade na langdurige hevige stress kan vergelijkbaar zijn met die van het gebruiken van stimulantia en daar horen dezelfde onderzoeken bij. Ik ben nog jong maar die man moet toch iets in de gaten hebben met stress. Hij heeft zo lang gestudeerd en dan kent hij dit rijtje niet eens: Stress ➡️Hypothalamus geeft CRH af➡️Hypofyse geeft ACTH af➡️Bijnieren geven hydrocortison(cortisol), adrenaline en noradrenaline aan. 3 stoffen die speed ook in grote hoeveelheden vrij laat komen. OMG. Ik heb daarvoor nie gestudeerd maar deze stressregeling is toch echt niet gezond en bij klachten moet je je dan ook laten onderzoeken. En bij langdurige afgifte van die stoffen kan je dus ook serieuze schade krijgen en dan maakt het niet echt uit hoe ze erin gekomen zijn.
Klik om te vergroten...
Vertel je huisarts maar eens dat je Benzo’s gaat kopen buiten hem/haar om.

Je snapt best wat ik bedoel. Stop eens met de aandacht afleiden met zinloze details en definitiekwesties.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ikwordtnietoud zei:
Update:
Ik heb ischemische colitis. Speed blijkt dat te kunnen veroorzaken. Het was echt geen pretje. Paar weken lang keiharde poep en pijn in mn darmen. Gelukkig geen bloedtransfusie nodig en kon ik na paar dagen naar huis. Bij ondervraging door de HA kon ik het gelukkig afdwingen op mijn leefstijl met teveel alcohol en ongezonde vetten hoge bloeddruk etc..
Grootste symptoom die voor mijzelf zichtbaar is is de hele tijd het gevoel te hebben alsof er een jetski(of gewoon een motor) in je onderbuik zit. Dus als je de hele tijd het gevoel hebt een motor in je onderbuik te hebben opletten. En als je het gevoel hebt dat je bloeddruk meteen daalt naar de spoed en zeggen dat je de laatste tijd enorm veel gezopen hebt en veel vetten hebt gegeten, natuurlijk kan je ook zeggen dat je wat op hebt als je er geen problemen mee hebt dat de HA dat weet. :innocent:
Disclaimer: Gebruik nooit de aanwijzing 'teveel alcohol gedronken' tenzij je zeker weet dat je ischemische colitis hebt. Als je er zeker van wilt zijn kan je naar Amerika gaan voor onderzoek of iets dichterbij in Duitsland. Dit moet uiteraard met spoed en kost een boel geld maar dan weet niemand iets.
Klik om te vergroten...
Een jetski in je buik? Hè, wat heb ik zojuist gelezen?! 🤯
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tsja. Volgens mij moet @Ikwordtnietoud op sterven komen te liggen wil hij / zij toegeven verslaafd te zijn. Maar dan is het te laat.
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
Tsja. Volgens mij moet @Ikwordtnietoud op sterven komen te liggen wil hij / zij toegeven verslaafd te zijn. Maar dan is het te laat.
Klik om te vergroten...
ja, maar wat is behalve verslaving nou eigenlijk het risico ?🤔🤣(om ff in zijn woorden te spreken)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
caninus zei:
ja, maar wat is behalve verslaving nou eigenlijk het risico ?🤔🤣(om ff in zijn woorden te spreken)
Klik om te vergroten...
Daar verzint hij / zij wel een smoesje voor 👍
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
YOLO toch :lolol:
v
v.perspectiefLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bedankt voor de update. Je lijkt al dichterbij een verbetering te zijn voor een betere levenskwaliteit.

Niemand hier kan je een tip geven die je probleem zal ontheffen. Het moet ( vooral) uit jezelf komen.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ikwordtnietoud zei:
Ik ben hier gekomen om ervaringen aan te horen, dan vind ik een reactie als die van jou heel respectloos en jammer. Het enige wat ik wilde weten of iemand mijn symptomen herkent maar blijkbaar zijn er dus mensen die anderen naar beneden willen halen zonder een goede reden vooraf.
Klik om te vergroten...
Punt is dat je verhaal niet op zich staat. Klassieke tekenen van verslaving doorspekken je hele verhaal. Meer ervaren gebruikers herkennen dat en willen je waarschuwen en behoeden voor meer ellende. En jij antwoord met klassieke smoesjes van een verslaafde.
r
ravemeefteefLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ikwordtnietoud zei:
Oke ik ga ff straight to the point, extreem veel pijn nu. IK HEB ADVIES NODIG, NU!!! Ik probeer mezelf echt rustig te houden. 1 2 3 adem in hou vast en adem uit pffff. Het lijkt net alsof ik een schrijver ben... Maar goed, ik was dus 3 maanden geleden op zoek naar speed. Dat ging lastig want ik kon geen dealer vinden, en dus heb ik bij een vendor 2FA gehaald. Soort van (nu nog) legale speed maar echt mild en flauwtjes. Maar goed had toen geen tolerantie maar die bouwde ik snel genoeg op. Uiteindelijk zat ik op 200mg per dag 2FA.
MAAR zeggen nu een paar van jullie, dit is een drugs topic en niet een van rc's. Dat klopt en hier komt het: Ik heb 2 dealers gevonden via via, beiden verkopen 'speed'. De reden van aanhalingstekens zal ik nu uitleggen. Bij de eerste dealer ging alles echt goed, goede kwaliteit en klein sleutelpuntje(natuurlijk weeg ik het op een weegschaal maar meer voor het idee) was genoeg om een flinke glimlach op mn gezicht te zetten met het vertrouwde gevoel van de laatste keer echte speed wat 4 jaar geleden was. De speed van deze 1e dealer is getest(62,9% zuiver) wat ongeveer 10% vandaan de max ligt. Dus ben toen naar de 2e dealer gegaan en ik vond het heel sketchy. Op het moment zelf was de dealer natuurlijk aardig, hij kwam oprecht over en leek goede bedoelingen te hebben. Ik had dus besloten om deze niet te laten testen, wat DOM was omdat ik die dealer niet eerder kende alleen via mn vrienden. Vandaag besloten de speed te bommen aangezien ik toch vrij ben. 60 mg afgewogen op een weegschaal(ik wist de zuiverheid niet maar 60 mg speed is niet teveel voor mij).
1 uur later: Geen gevoel, misschien denk ik dat ik wel wat voel
2 uur later: beetje zweverig, maar geen agressief speed gevoel
3 uur later: nog steeds zowat niks en ik besluit om 20 mg nassaal bij te nemen
3 uur en een kwartier later: Als je dacht ja nu is ie hier, nee. Erg mis, voelde niks en kreeg het idee dat ik opgelicht ben.
4 uur later: OPEEEEEENS voel ik me duizelig en heb ik de hele tijd het gevoel dat ik flauwval.
Hou wel in het achterhoofd dat dit op lege maag ingenomen is, het was namelijk mn ontbijt en ja dat is heel slecht en dat weet ik.
Druk op de borst, echt de hele tijd het gevoel dat ik flauwval. Als je flauwvalt dan is een van de eerste tekenen dat je niet zo goed meer na kunt denken dus ik de hele tijd alle weetjes die ik nog weet proberen op te noemen zodat het minder waarschijnlijk is dat ik flauwval. Ik probeer mezelf echt te kalmeren maar lijkt niet te werken, de HR is onbetrouwbaar mocht het wel speed zijn(nogmaals dit is niet getest) omdat die de HR(hartslag) verhoogt.
Ik ga het swso nog testen en als er spelfouten in zitten komt dat door de pijn, ben net langs de dokter geweest en die zei: 2 paracetamol en kijken of het zo weer over is.
Herkent één van jullie dit gevoel? En is het dan inderdaad met teveel speed of lijken deze symptomen verrassend veel op een andere drug waar ik me nog niet in verdiept heb?
DISCLAIMER: Speculeren is op dit forum NIET toegestaan. Ik vraag dit enkel omdat ik nu erge last heb en naar een oplossing zoek. Het af laten nemen van zo'n test duurt meestal 2-4 dagen bij mijn testlocatie en ik wilde vragen of iemand tips heeft en soortgelijke ervaringen. Hou dus in je achterhoofd dat dit ook gewoon iets anders kan zijn dan speed!!!
EDIT: als je net speed hebt gebruikt en je vertrouwt het echt niet ga dan even langs de HA, echt doen en niet rondlopen alsof je flauwvalt. Want ook op jonge leeftijd kun je een hartstilstand krijgen met drugs.
Klik om te vergroten...
Heb dit ook gehad met coke ... bleek coke gemengd met keta te zijn is echt gevaarlijk
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
PapaverMan zei:
Punt is dat je verhaal niet op zich staat. Klassieke tekenen van verslaving doorspekken je hele verhaal. Meer ervaren gebruikers herkennen dat en willen je waarschuwen en behoeden voor meer ellende. En jij antwoord met klassieke smoesjes van een verslaafde.
Klik om te vergroten...
Typisch antwoord van iemand die de realiteit niet onder ogen wil zien. Jammer hoor, we hebben het beste voor met TS.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Paarlen voor de zwijnen.
Dat is de gedachtengang die door mij heengaat na het lezen van dit gehele topic.

Aan de TS heb ik maar 1 boodschap/ advies.
En dat is: kappen met die zooi!
Klik om te vergroten...
Ow ik zie concensus onder evaren gebuikers en een verslaafde die dat niet wil accepteren. Alle mensen die weten waar ze het over hebben geven vergelijkbaar advies: nu kappen.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#20
_shikantaza zei:
Typisch antwoord van iemand die de realiteit niet onder ogen wil zien. Jammer hoor, we hebben het beste voor met TS.
Klik om te vergroten...
Off=topic maar deze tekste heeft me net even
door een flinke crisis door geholepen:
Iedere verslaafde kan stoppen met gebruiken
het verlangen om te gebruiken kwijt raken

en een nieuwe manier van leven vinden.
Tnx voor de inspirtationale tekst.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."