#1
Heroine afkick is stuk makkelijker dan methadon. Zo voorbij. Die mensen hebben vaak andere issues waardoor ze niet kunnen functioneren.Er zijn heroïne verslaafden, die heroïne verstrekt krijgen. Deze mensen zijn dermate afhankelijk dat zij niet meer kunnen afkicken.
Deze mensen blijven dus verslaafd en kunnen niet meer zonder.....
Als ik kan stoppen kan iedereen het. Kost gewoon veel tijd en hulp voor veel mensen. Helaas krijgt niet iedereen dat.En toch geloof ik er heilig in dat ook zij kunnen stoppen met gebruiken, het verlangen om te gebruiken kwijt kunnen raken en een nieuwe manier van leven kunnen vinden.
Ik heb zelf een tijd gedacht dat ik te ver heen was om nog kans te maken op herstel.
Herstel is zeker niet makkelijk. Ongetwijfeld niet als je al tientallen jaren aan de opiaten zit. Toch krijgen wel allemaal te maken met de geestelijke, spirituele en fysieke pijnen die ineens ongefilterd binnenkomen en waar we ineens nuchter mee moeten dealen. Not easy... There is no quick fix...