#1
Zit je nou te trollen of ben je echt serieus?Oh sorry, voor alle verslaafden is drugs inderdaad een grote levensbehoefte. Maar ik denk dat dat juist het probleem van een verslaving is, right?
De witte markten zijn ook niet heilig inderdaad. Maar eerlijk is eerlijk, het is toch stoerder om te zeggen dat je een mannetje van de straat hebt voor je 'goede shit' dan dat je een shirtje koopt bij de Primark. Dat is een deel van het coole van drugs. Waarschijnlijk ook de reden tot opscheppen bij mijn vriend. Drugs is exclusiever. Als er een zakje drugs op een feest is, is het iets om te vieren dat het gelukt is om iets van de zwarte markt te pakken. Een shirtje bij de Primark is dat niet.
Met het voordeel van de twijfel dat je toch serieus bent:
Dit is allemaal jouw probleem dat je hier zo'n punt van maakt. Zelfs al heeft je vriend dit een keer gedaan en zelfs al vindt 'ie het op een bepaald niveau cool (die fase heb ik ook gehad), het is voor jou veel belangrijker om te zien hoeveel je jezelf (en je relatie) dwars zit met je onvermogen dit allemaal wat te kunnen relativeren.
Ga je ook nog eens in op de belangrijke dingen die hier gezegd worden? Niet voor ons per se, maar voor jezelf. Je kunt een stuk prettiger leven met iets minder oordelen en iets meer zelfreflectie.
