Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Š 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan ik gelukkig zijn zonder drugs?

Kan ik gelukkig zijn zonder drugs?

417 antwoorden
57 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik dacht, ik zet eens wat mensen van negeren af, waarom niet. Komt dit topic weer boven.

Gaat dit figuur nog steeds door met trollen. :tearsofjoy: Maar waarom ben ik eigenlijk verrast.


Willem-Alexander zei:
Nee kan niet, leven is lijden is wat het Buddhism 🕉️ zegt. En met drugs bevrijd je jezelf er even van. Of hobby’s sociale contacten, seks of lekker eten. MEDITEREN 🧘‍♀️
Klik om te vergroten...
Dat is wat een simplistische en zelfs verkeerde opvatting van het boeddhisme die helaas ook veel teveel wordt herhaald.

Boeddha had juist de boodschap dat er een reĂŤle uitweg uit lijden is. Dat lijden er is door verkeerde perceptie en daaruit voortkomende verkeerde actie en dat door dit te veranderen, men uit lijden kan komen. Goed nieuws dus: lijden is niet ons lot.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik reageer verder niet meer.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Ik dacht, ik zet eens wat mensen van negeren af, waarom niet. Komt dit topic weer boven.

Gaat dit figuur nog steeds door met trollen. :tearsofjoy: Maar waarom ben ik eigenlijk verrast.
Klik om te vergroten...
Je hebt wel weer gebeten
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mevrouw Pløp zei:
@Saaiedrugslozezak , bij deze een waarschuwing voor je aanhoudende oordelende houding. Hier hebben we als mods in februari al overleg over gehad, maar toen hield je je even koest.

Lees onderstaande eens:

Bekijk bijlage 58773
Hoe vind je zelf dat je het doet wat betreft het creĂŤren van een veilige en oordeelvrije plek?

Geen idee of je aan het trollen bent, maar zo niet: zoek professionele hulp.

Als je hier op deze wijze door gaat kun je een ban verwachten, het is namelijk wel een keer genoeg geweest.
Klik om te vergroten...
Beste Plop,
Wat goed dat jullie daar overleg over hebben gehad aldanwel niet nuchter. Ik vind zelf dat ik wel een sterk oordeel heb tegenover drugs, en ik hoop dat jullie ook andere perspectieven toelaten. Al merk ik erg dat jullie gekwetst zijn als ik vertel wat de drugswereld voor mij betekent. Drugs is voor mij niks meer dan elkaar vervuilen, niet je echte zelf willen zien en daardoor dus elkaar verdoven voor zogenaamd sociale gewinning. En als ik jullie dus vraag of drugs belangrijker voor jullie is dan een mensenleven zeggen jullie dus volmondig; ja! Dat is angstig natuurlijk want dat betekent dat drugs eigenlijk voor veel mensen dĂŠ prioriteit van het leven is. Dat dat leven onder invloed zijn in zijn geheel boven mijn leven staat. Dan zijn relaties, activiteiten zonder middelen, familie en vrienden dus niks waard tegenover drugs. Dat haal ik er uit tenminste. Zonder drugs voelen jullie je incompleet, saai en zelfs geiten wollen sok-achtig. Jammer dat jullie zo neerbuigend kijken naar niet-gebruikers. Ik hoop dat jullie dat in het dagelijks leven niet gebruiken om mensen te kleineren. Ik voel mij hier niet echt thuis en zal mij een beetje vaker terugtrekken.

Ik ben geen trol en ik heb al proffesionele hulp gehad die leek te helpen en afgerond leek te zijn maar het gaat nog steeds soms wat slechter. Want ik vind het toch onprettig als ik niet eens in de zoveel tijd geestelijke gezondheidszorg heb. Zonder hulp daal ik al snel af naar mijn normale gedachtengang. Dat drugs het mooiste is van de wereld volgens veel, dat mensen elkaar moeten verdoven omdat levens als die van mij niks waard zijn, en dat een drug alle andere dingen op aarde saaier maken. Want aan drugs tipt niets. Dus eigenlijk kunnen mensen zonder drugs er beter een einde aan maken. Ik weet niet zeker of jullie zoiets ook aan familie en vrienden die drugsloos zijn bevelen, maar ik kan het me zo voorstellen als ik dit hoor.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
I.i.g. kan ik mij totaal niet vinden in de tweede alinea. Zo zie ik drugs dus niet als zijnde het mooiste/ beste wat er is, en een aanbeveling om "er maar een einde aan te maken" als je niet gebruikt is al helemaal van de zotte.
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als jullie bijvoorbeeld meegevraagd worden naar een uitje/concert/dagattractie/vakantie... Stelt dat nog wel iets voor ten opzichte van drugs?
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
I.i.g. kan ik mij totaal niet vinden in de tweede alinea. Zo zie ik drugs dus niet en een aanbeveling om "er maar een einde aan te maken" als je niet gebruikt is al helemaal van de zotte.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie. soms zie ik het zo wel, maar interessant om te weten dat dat voor jou niet zo is. Misschien ook hoe drugs wordt gepresenteerd in de media alsof het het beste ter wereld is, alsof niks anders op aarde zoiets Cools kan doen. Daar heb ik dan best wel last van. Ik had zo graag gewild dat mezelf zijn nog genoeg was in deze wereld. Maar naar mijn idee wordt erg veel gepromoot om juist enkel de goede, sociale en extra kant van jezelf te laten zien ookal is die wat nep, in combinatie met drugs soms. Ik weet ook wel dat dat niet de hele waarheid is maar ik haal soms enkel het slechte uit dat soort associaties die ik tegenkom
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Saaiedrugslozezak zei:
Beste Plop,
Wat goed dat jullie daar overleg over hebben gehad aldanwel niet nuchter. Ik vind zelf dat ik wel een sterk oordeel heb tegenover drugs, en ik hoop dat jullie ook andere perspectieven toelaten. Al merk ik erg dat jullie gekwetst zijn als ik vertel wat de drugswereld voor mij betekent. Drugs is voor mij niks meer dan elkaar vervuilen, niet je echte zelf willen zien en daardoor dus elkaar verdoven voor zogenaamd sociale gewinning. En als ik jullie dus vraag of drugs belangrijker voor jullie is dan een mensenleven zeggen jullie dus volmondig; ja! Dat is angstig natuurlijk want dat betekent dat drugs eigenlijk voor veel mensen dĂŠ prioriteit van het leven is. Dat dat leven onder invloed zijn in zijn geheel boven mijn leven staat. Dan zijn relaties, activiteiten zonder middelen, familie en vrienden dus niks waard tegenover drugs. Dat haal ik er uit tenminste. Zonder drugs voelen jullie je incompleet, saai en zelfs geiten wollen sok-achtig. Jammer dat jullie zo neerbuigend kijken naar niet-gebruikers. Ik hoop dat jullie dat in het dagelijks leven niet gebruiken om mensen te kleineren. Ik voel mij hier niet echt thuis en zal mij een beetje vaker terugtrekken.

Ik ben geen trol en ik heb al proffesionele hulp gehad die leek te helpen en afgerond leek te zijn maar het gaat nog steeds soms wat slechter. Want ik vind het toch onprettig als ik niet eens in de zoveel tijd geestelijke gezondheidszorg heb. Zonder hulp daal ik al snel af naar mijn normale gedachtengang. Dat drugs het mooiste is van de wereld volgens veel, dat mensen elkaar moeten verdoven omdat levens als die van mij niks waard zijn, en dat een drug alle andere dingen op aarde saaier maken. Want aan drugs tipt niets. Dus eigenlijk kunnen mensen zonder drugs er beter een einde aan maken. Ik weet niet zeker of jullie zoiets ook aan familie en vrienden die drugsloos zijn bevelen, maar ik kan het me zo voorstellen als ik dit hoor.
Klik om te vergroten...

Damn, wat voor drugs heb jij zelf genomen dat je alles zo verdraait? Hele eigen verhalen verzint die niemand je hier ooit verteld heeft? Mijn Heer, wanneer houdt dit op?!

Oh, wacht even, bij een ban van ons.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Saaiedrugslozezak zei:
Beste Plop,
Wat goed dat jullie daar overleg over hebben gehad aldanwel niet nuchter.
Klik om te vergroten...
Het zou je verbazen maar veel van ons zijn gewoon het overgrote deel van de tijd nuchter.
Saaiedrugslozezak zei:
Ik vind zelf dat ik wel een sterk oordeel heb tegenover drugs,
Klik om te vergroten...
Goed inzicht.
Saaiedrugslozezak zei:
en ik hoop dat jullie ook andere perspectieven toelaten.
Klik om te vergroten...
Doen we. Maar oeverloos gezuig en continue herhaling in negatieve zin waarbij het geen barst uitmaakt of iemand inhoudelijk het gesprek met je aangaat of niet, maar je even later gewoon weer met hetzelfde oordelende verhaal komt. Dat houdt een keer op.
Saaiedrugslozezak zei:
Al merk ik erg dat jullie gekwetst zijn als ik vertel wat de drugswereld voor mij betekent. Drugs is voor mij niks meer dan elkaar vervuilen, niet je echte zelf willen zien en daardoor dus elkaar verdoven voor zogenaamd sociale gewinning.
Klik om te vergroten...
Dus wat doe je dan op een drugsforum?
Saaiedrugslozezak zei:
En als ik jullie dus vraag of drugs belangrijker voor jullie is dan een mensenleven zeggen jullie dus volmondig; ja!
Klik om te vergroten...
Neehoor, dat verzin je er zelf bij omdat dat past in jouw gedachtenpatroon.
Saaiedrugslozezak zei:
Dat is angstig natuurlijk want dat betekent dat drugs eigenlijk voor veel mensen dĂŠ prioriteit van het leven is.
Klik om te vergroten...
Ook zit is puur een eigen verzinsel. Dat drugs voor sommigen een verrijking van hun leven is betekent niet dat het de, of zelfs een prioriteit is. Daarnaast kun je de uitspraken van mensen op een drugsplatform (waar, guess what, best veel mensen drugs gebruiken) niet afzetten tegen wat de gemiddelde mens denkt of vindt.
Saaiedrugslozezak zei:
Dat dat leven onder invloed zijn in zijn geheel boven mijn leven staat.
Klik om te vergroten...
Probeer het eens uit en trek je eigen oordeel. Of lees eens wat topics van mensen met een benzoverslaving. Of heroĂŻne, opiaten, pyrro's, GHB, speed..
Saaiedrugslozezak zei:
Dan zijn relaties, activiteiten zonder middelen, familie en vrienden dus niks waard tegenover drugs. Dat haal ik er uit tenminste.
Klik om te vergroten...
En daarom is het tijd dat je weer hulp zoekt, want je maakt overal volledig je eigen verhaal van.
Saaiedrugslozezak zei:
Zonder drugs voelen jullie je incompleet, saai en zelfs geiten wollen sok-achtig.
Klik om te vergroten...
Oh wacht, misschien voel ik me geen geitenwollen sok omdat ik altijd wollen sokken draag, maar omdat ik bijna nooit drugs gebruik? Ik ga meteen een bestelling doen, bedankt voor deze eye opener.
Saaiedrugslozezak zei:
Jammer dat jullie zo neerbuigend kijken naar niet-gebruikers
Klik om te vergroten...
Wederom: je eigen verhaal.
Saaiedrugslozezak zei:
Ik hoop dat jullie dat in het dagelijks leven niet gebruiken om mensen te kleineren. Ik voel mij hier niet echt thuis en zal mij een beetje vaker terugtrekken.
Klik om te vergroten...
Neehoor. Ik had je namelijk gewaarschuwd dat als je zo door zou gaan, je een ban zou krijgen. Die krijg je dus ook. Terugtrekken is niet nodig, je wordt gewoon helemaal vanzelf van het forum gecatapulteerd. De df-kerkers zal ik je niet aan doen.
Saaiedrugslozezak zei:
Ik ben geen trol en ik heb al proffesionele hulp gehad die leek te helpen en afgerond leek te zijn maar het gaat nog steeds soms wat slechter. Want ik vind het toch onprettig als ik niet eens in de zoveel tijd geestelijke gezondheidszorg heb. Zonder hulp daal ik al snel af naar mijn normale gedachtengang.
Klik om te vergroten...
Dat blijkt.
Saaiedrugslozezak zei:
Dat drugs het mooiste is van de wereld volgens veel, dat mensen elkaar moeten verdoven omdat levens als die van mij niks waard zijn, en dat een drug alle andere dingen op aarde saaier maken. Want aan drugs tipt niets.
Klik om te vergroten...
Nogmaals, lees eens wat verslavings verhalen.
Saaiedrugslozezak zei:
Dus eigenlijk kunnen mensen zonder drugs er beter een einde aan maken. Ik weet niet zeker of jullie zoiets ook aan familie en vrienden die drugsloos zijn bevelen, maar ik kan het me zo voorstellen als ik dit hoor.
Klik om te vergroten...
Jouw gedachtegang lijkt meer op een waanbeeld.
Javelin FGM-148F zei:
@Mevrouw Pløp , hoeveel drugs moet ik jou geven dat jij deze drama queen blokkeert?
Klik om te vergroten...
Een kopje kamillethee met honing is wel genoeg. Met een koekje erbij?
Saaiedrugslozezak zei:
.Misschien ook hoe drugs wordt gepresenteerd in de media alsof het het beste ter wereld is, alsof niks anders op aarde zoiets Cools kan doen.
Klik om te vergroten...
Wederom: lijkt meer op een waanbeeld.
Saaiedrugslozezak zei:
Daar heb ik dan best wel last van. Ik had zo graag gewild dat mezelf zijn nog genoeg was in deze wereld.
Klik om te vergroten...
Is het ook. Mits je je drugsprobleem oplost, want dat probleem bestaat echt helemaal alleen in jouw hoofd.
Saaiedrugslozezak zei:
Maar naar mijn idee wordt erg veel gepromoot om juist enkel de goede, sociale en extra kant van jezelf te laten zien ookal is die wat nep, in combinatie met drugs soms. Ik weet ook wel dat dat niet de hele waarheid is maar ik haal soms enkel het slechte uit dat soort associaties die ik tegenkom
Klik om te vergroten...

Tijd om met jezelf aan de slag te gaan dus.

Zoals gezegd, van ons krijg je een ban en je bent hier niet meer welkom. Dag!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Damn, wat voor drugs heb jij zelf genomen dat je alles zo verdraait? Hele eigen verhalen verzint die niemand je hier ooit verteld heeft? Mijn Heer, wanneer houdt dit op?!

Oh, wacht even, bij een ban van ons.
Klik om te vergroten...
Niet vaak dat jij korter van stof bent dan ik. Maar dit is wel zo'n beetje de samenvatting van mijn relaas 😎
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mevrouw Pløp zei:
Het zou je verbazen maar veel van ons zijn gewoon het overgrote deel van de tijd nuchter.

Goed inzicht.

Doen we. Maar oeverloos gezuig en continue herhaling in negatieve zin waarbij het geen barst uitmaakt of iemand inhoudelijk het gesprek met je aangaat of niet, maar je even later gewoon weer met hetzelfde oordelende verhaal komt. Dat houdt een keer op.

Dus wat doe je dan op een drugsforum?

Neehoor, dat verzin je er zelf bij omdat dat past in jouw gedachtenpatroon.

Ook zit is puur een eigen verzinsel. Dat drugs voor sommigen een verrijking van hun leven is betekent niet dat het de, of zelfs een prioriteit is. Daarnaast kun je de uitspraken van mensen op een drugsplatform (waar, guess what, best veel mensen drugs gebruiken) niet afzetten tegen wat de gemiddelde mens denkt of vindt.

Probeer het eens uit en trek je eigen oordeel. Of lees eens wat topics van mensen met een benzoverslaving. Of heroĂŻne, opiaten, pyrro's, GHB, speed..

En daarom is het tijd dat je weer hulp zoekt, want je maakt overal volledig je eigen verhaal van.

Oh wacht, misschien voel ik me geen geitenwollen sok omdat ik altijd wollen sokken draag, maar omdat ik bijna nooit drugs gebruik? Ik ga meteen een bestelling doen, bedankt voor deze eye opener.

Wederom: je eigen verhaal.

Neehoor. Ik had je namelijk gewaarschuwd dat als je zo door zou gaan, je een ban zou krijgen. Die krijg je dus ook. Terugtrekken is niet nodig, je wordt gewoon helemaal vanzelf van het forum gecatapulteerd. De df-kerkers zal ik je niet aan doen.

Dat blijkt.

Nogmaals, lees eens wat verslavings verhalen.

Jouw gedachtegang lijkt meer op een waanbeeld.

Een kopje kamillethee met honing is wel genoeg. Met een koekje erbij?

Wederom: lijkt meer op een waanbeeld.

Is het ook. Mits je je drugsprobleem oplost, want dat probleem bestaat echt helemaal alleen in jouw hoofd.


Tijd om met jezelf aan de slag te gaan dus.

Zoals gezegd, van ons krijg je een ban en je bent hier niet meer welkom. Dag!
Klik om te vergroten...
Even voor gaan zitten hoor....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
Niet vaak dat jij korter van stof bent dan ik. Maar dit is wel zo'n beetje de samenvatting van mijn relaas 😎
Klik om te vergroten...
Heel goed beschreven, chapeau!!
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
Een kopje kamillethee met honing is wel genoeg. Met een koekje erbij?
Klik om te vergroten...
Doen we!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Javelin FGM-148F zei:
Doen we!
Klik om te vergroten...
Wanneerrr
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw Pløp zei:
Wanneerrr
Klik om te vergroten...
Check pm
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Geniet van jullie kopje thee 🙂☕🍵
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Joe!
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#18
Top, hebben we hier geen last meer van.
Goed beschreven en onderbouwd!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Saaiedrugslozezak zei:
Beste Plop,
Wat goed dat jullie daar overleg over hebben gehad...
Klik om te vergroten...
Hmm, tot zover goed... Misschien dat je nu niet steeds meer sneaky half verhuld sneren gaat maken naar drugsgebruike...

Saaiedrugslozezak zei:
...aldanwel niet nuchter.
Klik om te vergroten...
Whoops, te vroeg gesproken.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Weet je zeker dat je vriend maar 1 keer XTC gedaan heeft? Je bent er wel heel obsessief mee bezig voor “die ene” keer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."