Beste Plop,
Wat goed dat jullie daar overleg over hebben gehad aldanwel niet nuchter.
Het zou je verbazen maar veel van ons zijn gewoon het overgrote deel van de tijd nuchter.
Ik vind zelf dat ik wel een sterk oordeel heb tegenover drugs,
Goed inzicht.
en ik hoop dat jullie ook andere perspectieven toelaten.
Doen we. Maar oeverloos gezuig en continue herhaling in negatieve zin waarbij het geen barst uitmaakt of iemand inhoudelijk het gesprek met je aangaat of niet, maar je even later gewoon weer met hetzelfde oordelende verhaal komt. Dat houdt een keer op.
Al merk ik erg dat jullie gekwetst zijn als ik vertel wat de drugswereld voor mij betekent. Drugs is voor mij niks meer dan elkaar vervuilen, niet je echte zelf willen zien en daardoor dus elkaar verdoven voor zogenaamd sociale gewinning.
Dus wat doe je dan op een drugsforum?
En als ik jullie dus vraag of drugs belangrijker voor jullie is dan een mensenleven zeggen jullie dus volmondig; ja!
Neehoor, dat verzin je er zelf bij omdat dat past in jouw gedachtenpatroon.
Dat is angstig natuurlijk want dat betekent dat drugs eigenlijk voor veel mensen dĂŠ prioriteit van het leven is.
Ook zit is puur een eigen verzinsel. Dat drugs voor sommigen een verrijking van hun leven is betekent niet dat het de, of zelfs een prioriteit is. Daarnaast kun je de uitspraken van mensen op een drugsplatform (waar, guess what, best veel mensen drugs gebruiken) niet afzetten tegen wat de gemiddelde mens denkt of vindt.
Dat dat leven onder invloed zijn in zijn geheel boven mijn leven staat.
Probeer het eens uit en trek je eigen oordeel. Of lees eens wat topics van mensen met een benzoverslaving. Of heroĂŻne, opiaten, pyrro's, GHB, speed..
Dan zijn relaties, activiteiten zonder middelen, familie en vrienden dus niks waard tegenover drugs. Dat haal ik er uit tenminste.
En daarom is het tijd dat je weer hulp zoekt, want je maakt overal volledig je eigen verhaal van.
Zonder drugs voelen jullie je incompleet, saai en zelfs geiten wollen sok-achtig.
Oh wacht, misschien voel ik me geen geitenwollen sok omdat ik altijd wollen sokken draag, maar omdat ik bijna nooit drugs gebruik? Ik ga meteen een bestelling doen, bedankt voor deze eye opener.
Jammer dat jullie zo neerbuigend kijken naar niet-gebruikers
Wederom: je eigen verhaal.
Ik hoop dat jullie dat in het dagelijks leven niet gebruiken om mensen te kleineren. Ik voel mij hier niet echt thuis en zal mij een beetje vaker terugtrekken.
Neehoor. Ik had je namelijk gewaarschuwd dat als je zo door zou gaan, je een ban zou krijgen. Die krijg je dus ook. Terugtrekken is niet nodig, je wordt gewoon helemaal vanzelf van het forum gecatapulteerd. De df-kerkers zal ik je niet aan doen.
Ik ben geen trol en ik heb al proffesionele hulp gehad die leek te helpen en afgerond leek te zijn maar het gaat nog steeds soms wat slechter. Want ik vind het toch onprettig als ik niet eens in de zoveel tijd geestelijke gezondheidszorg heb. Zonder hulp daal ik al snel af naar mijn normale gedachtengang.
Dat blijkt.
Dat drugs het mooiste is van de wereld volgens veel, dat mensen elkaar moeten verdoven omdat levens als die van mij niks waard zijn, en dat een drug alle andere dingen op aarde saaier maken. Want aan drugs tipt niets.
Nogmaals, lees eens wat verslavings verhalen.
Dus eigenlijk kunnen mensen zonder drugs er beter een einde aan maken. Ik weet niet zeker of jullie zoiets ook aan familie en vrienden die drugsloos zijn bevelen, maar ik kan het me zo voorstellen als ik dit hoor.
Jouw gedachtegang lijkt meer op een waanbeeld.
@Mevrouw Pløp , hoeveel drugs moet ik jou geven dat jij deze drama queen blokkeert?
Een kopje kamillethee met honing is wel genoeg. Met een koekje erbij?
.Misschien ook hoe drugs wordt gepresenteerd in de media alsof het het beste ter wereld is, alsof niks anders op aarde zoiets Cools kan doen.
Wederom: lijkt meer op een waanbeeld.
Daar heb ik dan best wel last van. Ik had zo graag gewild dat mezelf zijn nog genoeg was in deze wereld.
Is het ook. Mits je je drugsprobleem oplost, want dat probleem bestaat echt helemaal alleen in jouw hoofd.
Maar naar mijn idee wordt erg veel gepromoot om juist enkel de goede, sociale en extra kant van jezelf te laten zien ookal is die wat nep, in combinatie met drugs soms. Ik weet ook wel dat dat niet de hele waarheid is maar ik haal soms enkel het slechte uit dat soort associaties die ik tegenkom
Tijd om met jezelf aan de slag te gaan dus.
Zoals gezegd, van ons krijg je een ban en je bent hier niet meer welkom. Dag!