Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan ik gelukkig zijn zonder drugs?

Kan ik gelukkig zijn zonder drugs?

417 antwoorden
49 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Fisherman's friend zei:
Je dagelijkse drugs... dat is dus wat je probleem waarschijnlijk is.
Laat de drugs beter even weg , en vooral dat dagelijks.
Probeer het eens een maandje zou ik zeggen.

En misschien kun je ook proberen om iets rationeler te denken.
Negatieve gevoelens of depressiviteit komen/komt altijd door denken en niet door ervaringen.

Negatieve ervaringen kunnen komen en dan is het beter om je te richten op positieve gedachten.
Klik om te vergroten...

Een ervaring kan ook een gevoel oproepen hoor...
Daar vanalles gaan vinden dat is het probleem.

Gevoel wil er gewoon zijn en is niet goed of slecht.

Dus gevoel komt niet altijd door gedachten. ( Ja kan daar wel mee instant worden gehouden maar dan ben je weg van het gevoel en ontstaan er ideeën)
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
Een ervaring kan ook een gevoel oproepen hoor...
Daar vanalles gaan vinden dat is het probleem.

Gevoel wil er gewoon zijn en is niet goed of slecht.

Dus gevoel komt niet altijd door gedachten. ( Ja kan daar wel mee instant worden gehouden maar dan ben je weg van het gevoel en ontstaan er ideeën)
Klik om te vergroten...
Als je bijvoorbeeld bang bent, heb je altijd een angstoproepende gedachte gehad. Die gedachte veroorzaakt je angst, en – opnieuw – nooit de gebeurtenis of situatie waarin je je bevindt.

Edit# ik zelf heb altijd een fobie gehad voor naalden -voortgekomen uit de ervaring dat ze me een pijnlijke verdoving gezet hebben op jonge leeftijd. Nu heb ik er nog angst voor omdat ik er altijd heel negatief en angstig over gedacht heb.
Zo ontstaat een fobie , in dit geval ook dat moment de hele tijd terughalen in mijn hoofd en omdat het pijn deed (ben zelfs flauwgevallen toen van de pijn.)


Als ik bij de tandarts een behandeling heb dan vraag ik zelf om verdoofd te worden.
Tandarts heeft me vaker verdoofd en altijd zonder pijn.
Voor deze naald heb ik nooit angsten gehad omdat ik altijd makkelijk omgegaan ben met het terughalen van die momenten.
En ja een naald is een naald imo , stelt niet veel voor eigenlijk maar maak dat mijn grijze massa maar eens wijs.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Fisherman's friend zei:
Als je bijvoorbeeld bang bent, heb je altijd een angstoproepende gedachte gehad. Die gedachte veroorzaakt je angst, en – opnieuw – nooit de gebeurtenis of situatie waarin je je bevindt.
Klik om te vergroten...
Ik voel me wel eens intens gelukkig en daar zitten dan weinig gedachten aan vast.
Is gewoon een gevoel//emotie wat er is.

En zo ook wel eens verdrietig vanuit het hartje... Ook zonder dat daar een "verdrietige" gedachten aan vooraf ging..

Kan natuurlijk wel... Als ik aan blije enof verdrietige dingen denk dat er dan ook een gevoel bij komt kijken...

Maar mijn beleving is... Gevoel komt daar vinden we iets van en als we er over oordelen over het gevoel dan houden we het in stand en kan het er niet zijn..
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar het kan toch niet dat de persoon achter dit onderwerp, serieus is met zijn problematiek?
Die probeert toch alleen reacties te veroorzaken en dat pilletjes verhaal vindt ie gewoon leuk om zijn tijd te verdoen?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Maar het kan toch niet dat de persoon achter dit onderwerp, serieus is met zijn problematiek?
Die probeert toch alleen reacties te veroorzaken en dat pilletjes verhaal vindt ie gewoon leuk om zijn tijd te verdoen?
Klik om te vergroten...
Ja is gewoon een troll.

En waarschijnlijk eenzaam en alleen.
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#6
haha, ik besta! En ik ben geen troll. Jullie hebben goede punten wat betreft het omgaan met negatieve gedachten. Het verhaal blijft echt. Doordat mijn partner drugs gebruikte een keer en de wereld daarna kleurrijker en intenser noemde, beschouw ik mijn leven regelmatig als suf en kleurloos. Is dat nou zo gek? Ik snap dat het heftig kan zijn dat ik daar al twee jaar last van heb ongeveer. Maar ik zoek er ook professionele hulp bij. Vanavond gaat het gewoon wat minder weer helaas.
A
AFCA21Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je goed voor jezelf zorgt, mentaal in orde bent en af en toe iets gebruikt omdat je het fijn/lekker vind, dan lijkt mij dat helemaal prima. Over de vraag 'kan ik gelukkig zijn zonder drugs' kan ik kort zijn: ja natuurlijk kan dat. Kijk maar eens naar vroeger toen je nog klein was, je kon zonder drugs toen ook gelukkig zijn. Geluk zit 'm (voor mij dan) in de simpele dingen zoals lekker eten, goeie muziek, een leuke video op youtube die me laat lachen. Ook sporten kan helpen om fysieke geluksstofjes los te maken. Drugs kan een leuke aanvulling zijn, maar het zou niet je leven/geluk moeten beheersen. Tip: verdiep je eens in het beloningssysteem van je brein en dopamine/serotonine.
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#8
AFCA21 zei:
Als je goed voor jezelf zorgt, mentaal in orde bent en af en toe iets gebruikt omdat je het fijn/lekker vind, dan lijkt mij dat helemaal prima. Over het de vraag 'kan ik gelukkig zijn zonder drugs' kan ik kort zijn: ja natuurlijk kan dat. Kijk maar eens naar vroeger toen je nog klein was, je kon zonder drugs toen ook gelukkig zijn. Geluk zit 'm (voor mij dan) in de simpele dingen zoals lekker eten, goeie muziek, een leuke video op youtube die me laat lachen. Ook sporten kan helpen om fysieke geluksstofjes los te maken. Drugs kan een leuke aanvulling zijn, maar het zou niet je leven/geluk moeten beheersen. Tip: verdiep je eens in het beloningssysteem van je brein en dopamine/serotonine.
Klik om te vergroten...
bedankt voor je reactie. Ik weet ongeveer hoe het werkt, maar eigenlijk wordt ik daardoor alleen somber. Qua serotonine afgeving moet de dag met xtc wel mijn vriends gelukkigste dag van zijn leven zijn. Wat ik ook probeer, ik kan hem nooit zo gelukkig maken als drugs die ene keer. Merken jullie dat ook? Dat drugs gelukkiger maakt dan een menselijk gebaar?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Saaiedrugslozezak zei:
bedankt voor je reactie. Ik weet ongeveer hoe het werkt, maar eigenlijk wordt ik daardoor alleen somber. Qua serotonine afgeving moet de dag met xtc wel mijn vriends gelukkigste dag van zijn leven zijn. Wat ik ook probeer, ik kan hem nooit zo gelukkig maken als drugs die ene keer. Merken jullie dat ook? Dat drugs gelukkiger maakt dan een menselijk gebaar?
Klik om te vergroten...
Nee idd jij kan hem niet gelukkig maken dat zal je nooit kunnen.
Dat moet iedereen namelijk zelf doen.

Stop a.u.b met zeuren....

Heb je geen leuke dingen gepland voor 2024?
Of alleen klagen?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Saaiedrugslozezak zei:
Ja ik val weer in herhaling, helaas. Hoe langer ik over middelen denk hoe lager ik me ga voelen. Jullie leven wel echt, ik niet... Geluk zonder drugs bestaat blijkbaar niet want iedereen moet aan de pillen om echt wat leuks mee te maken... enz. enz.
Klik om te vergroten...
Wow, is dit nu nog steeds bezig…
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
N3K0 zei:
Of alleen klagen?
Klik om te vergroten...
Hij vind het ook ok om onbekende voor verkrachters uit te maken.
Gewoon een trollende flippo of een mentale onstabiele die je beter niet in de buurt kunt hebben.
A
AFCA21Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Saaiedrugslozezak zei:
bedankt voor je reactie. Ik weet ongeveer hoe het werkt, maar eigenlijk wordt ik daardoor alleen somber. Qua serotonine afgeving moet de dag met xtc wel mijn vriends gelukkigste dag van zijn leven zijn. Wat ik ook probeer, ik kan hem nooit zo gelukkig maken als drugs die ene keer. Merken jullie dat ook? Dat drugs gelukkiger maakt dan een menselijk gebaar?
Klik om te vergroten...
Dit stond op https://www.drugsinfo.nl/vraag/wat-zijn-serotonine-en-dopamine

'Drugs kunnen erg lijken op dopamine en serotonine. Daardoor kunnen drugs de neurotransmitters gaan nadoen of ze kunnen ervoor zorgen dat de hersencellen zelf meer of minder boodschappen gaan versturen. Drugs veranderen dus hoe de hersencellen met elkaar praten.

MDMA, de werkzame stof in XTC, is een drug die de boodschappers in de hersenen verandert. De drug verandert vooral de boodschappen van serotonine. De hersenen denken dat er meer serotonine is, maar eigenlijk komt dat door de XTC. Hierdoor krijgt de gebruiker (vaak) een blije stemming, minder eetlust, heeft meer moeite met geheugen opslaan, wordt niet slaperig en de lichaamstemperatuur gaat omhoog. De XTC heeft de normale effecten van serotonine verstoord.'

Dit is een simpele versie van wat er gebeurt met XTC qua stofjes.
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#13
verkrachters? Citeer mij dan maar eens, het is absoluut niet de bedoeling om iemand verkrachter te noemen
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Saaiedrugslozezak zei:
haha, ik besta! En ik ben geen troll. Jullie hebben goede punten wat betreft het omgaan met negatieve gedachten. Het verhaal blijft echt. Doordat mijn partner drugs gebruikte een keer en de wereld daarna kleurrijker en intenser noemde, beschouw ik mijn leven regelmatig als suf en kleurloos. Is dat nou zo gek? Ik snap dat het heftig kan zijn dat ik daar al twee jaar last van heb ongeveer. Maar ik zoek er ook professionele hulp bij. Vanavond gaat het gewoon wat minder weer helaas.
Klik om te vergroten...
Jij weet niet beter dan nuchter zijn toch? Hoe kan jouw leven dan ineens suf en kleurloos zijn omdat jouw vriend drugs gebruikt? Er is voor jou helemaal niets veranderd.

Wat een gemierenneuk.
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spyro zei:
Jij weet niet beter dan nuchter zijn toch? Hoe kan jouw leven dan ineens suf en kleurloos zijn omdat jouw vriend drugs gebruikt? Er is voor jou helemaal niets veranderd.

Wat een gemierenneuk.
Klik om te vergroten...
nee dat is waar. maar door zijn gebruik beschouw ik ook alles uit mijn (vroege) jeugd soms als suf en kleurloos; ik heb tenslotte te horen gekregen dat alles met drugs beter is
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#16
Voor mij was een drugsloos leven in het begin mega saai. Dat is een periode waar je doorheen moet gaan voordat je beseft hoe fijn een drugsloos leven eigenlijk is. Heerlijk slapen, stabiele emoties en relaties en een helder geheugen verslaat altijd een leven vol drugs. Voor mij dan!

Haal jezelf uit de omgeving waarin je drugs gebruikt en verander je dagelijkse ritme. Plus misschien wel het belangrijkste; probeer pas te stoppen als je dat echt wilt, anders heeft het oprecht geen zin. Dat is mijn tip en ervaring.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Saaiedrugslozezak het is nu wel een keer klaar zeg.

Saaiedrugslozezak zei:
nee dat is waar. maar door zijn gebruik beschouw ik ook alles uit mijn (vroege) jeugd soms als suf en kleurloos; ik heb tenslotte te horen gekregen dat alles met drugs beter is
Klik om te vergroten...
Nee, dat is wat je graag wil horen omdat je dan door kunt blijven zeuren.
Plucky Duck zei:
Voor mij was een drugsloos leven in het begin mega saai. Dat is een periode waar je doorheen moet gaan voordat je beseft hoe fijn een drugsloos leven eigenlijk is. Heerlijk slapen, stabiele emoties en relaties en een helder geheugen verslaat altijd een leven vol drugs. Voor mij dan!

Haal jezelf uit de omgeving waarin je drugs gebruikt en verander je dagelijkse ritme. Plus misschien wel het belangrijkste; probeer pas te stoppen als je dat echt wilt, anders heeft het oprecht geen zin. Dat is mijn tip en ervaring.
Klik om te vergroten...
@Saaiedrugslozezak gebruikt geen drugs
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mevrouw Pløp zei:
@Saaiedrugslozezak het is nu wel een keer klaar zeg.


Nee, dat is wat je graag wil horen omdat je dan door kunt blijven zeuren.

@Saaiedrugslozezak gebruikt geen drugs
Klik om te vergroten...
Oops, my bad.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Saaiedrugslozezak zei:
nee dat is waar. maar door zijn gebruik beschouw ik ook alles uit mijn (vroege) jeugd soms als suf en kleurloos; ik heb tenslotte te horen gekregen dat alles met drugs beter is
Klik om te vergroten...
Nou oke alles is beter met drugs en alles is leuker en iedereen word er ontzettend gelukkig van en leven zonder is saai..

Ook de mensen die geen drugs gebruiken zijn super saai...

Zo beter?

Waarom maar jij jou leven niet leuk?

Ik ga b.v binnenkort 4 weken naar Japan. En dan ben ik High on life..
Deze week ga ik 2x naar anime inde bios.
Afgelopen zondag ben ik naar bandje wezen kijken..

Dussss maak je leven zelf leuk.. ( en ik doe al die dingen alleen dus dat kan jij ook)
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
Plucky Duck zei:
Oops, my bad.
Klik om te vergroten...
Wel leuk dat je er weer eens bent thooo ❤️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1516171819...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."