Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Manu76 zei: Hoe vaak gebruik je? En ben je zeker dat je leven goed op de rails staat? Anders kan het zeker zijn dat je nerveus en paranoia wordt van blowen, omdat je ergens weet dat je iets anders moet doen om je leven glans te geven.. Maar als je maar heel af en toe blowt, zal je veel minder stress beleven misschien. Klik om te vergroten... Bedankt voor je antwoord. Ik gebruik 1 a 2 keer week, altijd met gezelschap dus ik blow nooit alleen. Ik zit goed in me vel en het gaat goed op sociaal en professioneel gebied dus ik verwacht niet dat het daar aan zou liggen."
"Neusje zei: Toch is het beste wat je nu kunt doen stoppen met blowen. Mocht je toch persee willen doorgaan met blowen zou je dus hasj kunnen proberen, daar zit veel meer CBD in wat ook de negatieve effecten wat meer onderdrukt. Klik om te vergroten... Wat je zegt over hasj heb ik zelf ook, daar ga ik zelf ook beter op en ervaar ik die negatieve effecten een stuk minder. Stoppen is voor mij lastig aangezien ik dit altijd in gezelschap doe en ik die mensen dus minder ga zien als ik stop met blowen. Nu kan je ook zeggen dat dit geen 'echte' vrienden zijn aangezien ik die alleen zie wanneer ik blow en dat dus mijn gebruik in stand houdt. Dit is iets wat ik zelf moet uitzoeken Manu76 zei: Ok, ja dat is waarschijnlijk te vaak. Je hersenen en lichaam zullen in principe bijna de hele week onder invloed zijn en iets zegt me, dat je eigenlijk nog iets wilt bereiken in het leven en dat blowen niet echt helpt bij het bereiken van je doelen.. Zoiets verwacht ik als de reden dat je niet lekker kunt chillen. Klik om te vergroten... Ik blow altijd in de avond en ik zorg ervoor dat ik daarvoor al mijn taken heb afgerond, nadeel hiervan is dat ik in de ochtend daarna wel een wiet 'kater' heb. Dan kan ik nog wel is taken gaan uitstellen, maar op het moment ervaar ik niet dat dit mij limiteert in het behalen van mijn doelen. Ik ben momenteel bezig met mijn pre-master en tot nu toe loopt alles mij goed af. Echter wanneer ik aan mijn master ga beginnen en het wat drukker wordt kan dit wel invloed gaan hebben dus daar moet ik inderdaad op letten. Verder ben ik nu van plan om even een tolerantie pauze in te lassen van een aantal weken en kijken hoe het daarna gaat. mandragora zei: Dat is ook exact hoe het bij mij verlopen is. De oplossing voor mij was, als ik een keertje wiet rook dan doe ik dat nu het liefst alleen , ik rol jointjes met heel weinig wiet in en ik rook ze nooit in 1 keer op. Ik doe 4 trekjes en leg de joint wat weg en na een kwartiertje nog eens 4 trekjes...puur op gevoel. Zo valt wiet terug steeds prettig. Ik word er creatief, filosofisch en ontspannen van op deze manier. Bij wat meer wiet word ik in mezelf gekeerd, creeer ik zorgen die totaal uit de lucht gegrepen zijn en krijg ik soms angst/paranoia gevoelens. Voor mij is wiet absoluut geen sociale drug geworden behalve dan ik combinatie met andere drugs. (Dus als je nog van plan bent te blowen) raad ik je aan om een minimaal aan wiet in je jointjes te doen en in stukjes op te roken. Klik om te vergroten... Als wij wiet gaan roken worden er wel dikke joints gedraaid van vaak een halve gram of meer die in hoog tempo worden doorgegeven. Dit is waarschijnlijk te veel voor mij op het moment. Minder in de joint doen en het rustiger oproken is wel beter voor mij."
"Dopeisnope6 zei: Grapje Tho. Klik om te vergroten... Te laat heb net een paar bolletjes besteld om te proberen."
"mandragora zei: Ik merkte bij mezelf een soort van omgekeerde tolerantie, ik rolde vroeger ook dikke joints zonder enig probleem. Nu heb ik veel minder wiet nodig om hetzelfde te ervaren, lijkt net of ik veel gevoeliger ben geworden voor wiet met ouder te worden. Klik om te vergroten... Dit merk ik zelf ook heel erg. Vroeger waren blunts van 2 gram normaal om weg te roken en nu word ik al paranoia als ik een pre-roll op rook. Echt bizar eigenlijk als ik terug kijk hoeveel grammen ik kon weg werken toen vergeleken met nu."
"ljuv zei: 🫶🏻🫶🏻🫶🏻 Klik om te vergroten... Zeer herkenbaar, ik doe het ook niet meer op feestjes waar vooral alcohol wordt gedronken omdat ik mij dus exact zo ga voelen."
"ljuv zei: Hoe erg en/of moeilijk zou het zijn om wel mee te chillen maar dan niet of minder vaak mee te blowen…? Klik om te vergroten... Eigenlijk hoort het ook niet moeilijk zijn. Bij mijn vrienden groep waar ik mee blow zitten er ook een paar tussen die niet of minder blowen of die alleen alcohol drinken dus dan kan ik makkelijker niks doen of alleen alcohol drinken. Bij die vriendin is het wat lastiger aangezien ik haar vooral zie wanneer ik blow, we doen ook wel andere dingen samen waar geen middelen bij genuttigd worden maar blowen is toch wel ons ding en dit doen we ook al erg lang samen. Is puur een kwestie van uit dat gebruikers patroon komen en nieuwe dingen gaan vinden om te doen wanneer we elkaar willen zien."
"Dopeisnope6 zei: Ik mag jou wel Klik om te vergroten... Ik jou ook, zal binnenkort een tripreport schrijven"
"ljuv zei: Maar… met je huidige wiet ervaring is het toch júíst een kwalitatief minder goeie chilling? Je doet je vriendschap toch meer eer aan als je gewoon chillt? Je zou het haar natuurlijk ook gewoon kunnen voorleggen! Wie weet voelt zij zich wel net zo…? Klik om te vergroten... Klopt heb je gelijk in, ik heb dit ook tegen haar gezegd en zij vind het niet erg als ik minder of niet mee doe. Ik doe het ook gewoon zelf dat ik er dan toch voor kies om mee te blowen ondanks dat ik die negatieve effecten ervaar. Wil niet per se zeggen dat ik er verslaafd aan ben maar als ik die zin zo terug lees is het eigenlijk wel bijzonder."
"Ik ben ook wel eens flauwgevallen na roken van een hasj jointje. Ik had echter op dezelfde dag mijn 2e corona vaccinatie gehad dus denk dat het daardoor was gekomen."
"Momenteel ervaar ik vooral negatieve effecten wanneer ik cannabis rook. Ik merk dat ik in mezelf keer en dat ik heel de tijd een lichte onrust voel, soort van paranoia. Dit gevoel blijft hetzelfde ongeacht ik een indica of sativa soort rook. Van mijn 17e t/m mijn 19e heb ik het meeste geblowd (ben nu 22), toen ervaarde ik vooral alleen maar positieve effecten. Ik werd er toen sociaal van en kon het makkelijk roken als er veel mensen om me heen waren zonder er paranoia van te worden. Mijn vraag is nu waar dit aan kan liggen en of ik iets kan doen om weer te kunnen genieten van wiet zoals ik dat vroeger deed."