Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan ik gelukkig zijn zonder drugs?

Kan ik gelukkig zijn zonder drugs?

417 antwoorden
62 weergaven
18-5-2026
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Druktemaker? zei:
Je snapt dat ze hierbij je proberen te informeren en het uitgangspunt niet verheerlijken is?
Klik om te vergroten...
Euhm. Ik begrijp dat dit is waarom ze subsidie krijgen. Maar als ik bijvoorbeeld hun 'Mdma' kerstspecial zie, of dat ze grappend met bners over hun ervaringen praten, dan denk ik zeker dat het doel is om hoge ogen te scoren met drugs en om de populairiteit te verhogen
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Hoe vaak gebruikt hij? Want ik kan je vertellen dat dit stadium ook niet lang voort blijft duren.
Klik om te vergroten...
Maar een keer eigenlijk. Maar blijkbaar was dat genoeg om zijn hele leven waardevoller te maken en ja als het dus echt kleurrijker is en intenser... Dan kan hij vast niet meer genieten van het echte leven ook
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Want kan je door drugs meer kleuren zien? Maakt het kleurenblinden opeens kleuren zien bijvoorbeeld? Want ik merk dat drugs een enorm kleurrijk imago heeft. Telkens als het voorbij komt met kleurrijke visuals en teksten. Dan is het leven zonder eigenlijk minder kleurrijk begrijp ik?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Saaiedrugslozezak zei:
Maar een keer eigenlijk. Maar blijkbaar was dat genoeg om zijn hele leven waardevoller te maken en ja als het dus echt kleurrijker is en intenser... Dan kan hij vast niet meer genieten van het echte leven ook
Klik om te vergroten...
Ik vind dit een beetje kort door de bocht gedacht. Nogmaals, het kan zeker een toevoeging aan je leven zijn. Maar geen must.
Saaiedrugslozezak zei:
Want kan je door drugs meer kleuren zien? Maakt het kleurenblinden opeens kleuren zien bijvoorbeeld?
Klik om te vergroten...
Nee.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Saaiedrugslozezak zei:
Euhm. Ik begrijp dat dit is waarom ze subsidie krijgen. Maar als ik bijvoorbeeld hun 'Mdma' kerstspecial zie, of dat ze grappend met bners over hun ervaringen praten, dan denk ik zeker dat het doel is om hoge ogen te scoren met drugs en om de populairiteit te verhogen
Klik om te vergroten...
Heb je de memo gemist dat bepaalde BN’ers in en uit klinieken gaan? Of is dat het deel wat je niet wil weten?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Saaiedrugslozezak zei:
Want kan je door drugs meer kleuren zien? Maakt het kleurenblinden opeens kleuren zien bijvoorbeeld? Want ik merk dat drugs een enorm kleurrijk imago heeft. Telkens als het voorbij komt met kleurrijke visuals en teksten. Dan is het leven zonder eigenlijk minder kleurrijk begrijp ik?
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat wij de antwoorden voor je hebben waar je misschien op had gehoopt. Gek hè, een stel drugs gebruikers op een forum die het even voor je ontkrachten.

Heb je zelf ooit drugs gebruikt?

Ik als verslaafde, zou het je niet eens willen aanraden.

Drugs maakt dagelijks gezinnen kapot. Lichamen, je mentale gesteldheid. Je leven is niet minder zinvol zonder drugs.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Saaiedrugslozezak zei:
Nouja, als

Okey ik ben het er mee eens dat het een vreemde vraag is. Maar als je veel verhalen hoort over drugs, of bijvoorbeeld de Spuiten en Slikken serie van NPO3, dan merk je toch wel echt dat ze doelen op dat drugs het hoogtepunt van je leven is
Klik om te vergroten...
Dat is denk ik toch echt wat jij er in hoort. Ze laten ook de heel donkere kant van drugs zien… Hoe het levens kan verwoesten. Dus in die zin: drugs kan voor mensen het hoogtepunt zijn, en voor diezelfde persoon het dieptepunt van geluk betekenen.
Je hebt het ook over het “gebruik” van je vriend. Maar hij heeft 1 keer iets van xtc gebruikt zei je? Of klopt die conclusie niet. Want het lijkt me wel heftig om na een drugservaring van een ander, ál deze conclusies voor jezelf te stellen.

Al met al komt het voor mij vooral neer op: Definieer wat voor jou geluk betekent en welke dingen jou wél gelukkig maken en handel daar naar.

De vergelijking met anderen, zeker als het onbekend voor je is, gaat je niet helpen.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#8
Saaiedrugslozezak zei:
Maar een keer eigenlijk. Maar blijkbaar was dat genoeg om zijn hele leven waardevoller te maken en ja als het dus echt kleurrijker is en intenser... Dan kan hij vast niet meer genieten van het echte leven ook
Klik om te vergroten...
Is dat jouw mening dat hij van het echte leven niet meer kan genieten of is t wat hij zelf zegt?
Ik lees je berichten en naar mij mening ben je te bezig met overthinking
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Druktemaker? zei:
Heb je de memo gemist dat bepaalde BN’ers in en uit klinieken gaan? Of is dat het deel wat je niet wil weten?
Klik om te vergroten...
Nee dat weet ik wel moet ik toegeven. Maar daar hoor je die Emma Wortelboer nooit over, enkel Shownieuws ofzo. Dan zijn er ook nog drugs die nauwelijks verslavings gevoelig werken. Die moet je natuurlijk het liefst elke dag gebruiken om echt wat te beleven. Zo komt het tenminste op mij over bij al die drugs items. Ze doen enorm hun best om enkel de gaafheid te belichten. De risicos en gevaren zijn enkel een detail
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Saaiedrugslozezak zei:
Nee dat weet ik wel moet ik toegeven. Maar daar hoor je die Emma Wortelboer nooit over, enkel Shownieuws ofzo. Dan zijn er ook nog drugs die nauwelijks verslavings gevoelig werken. Die moet je natuurlijk het liefst elke dag gebruiken om echt wat te beleven. Zo komt het tenminste op mij over bij al die drugs items. Ze doen enorm hun best om enkel de gaafheid te belichten. De risicos en gevaren zijn enkel een detail
Klik om te vergroten...
Waar heb je het over?
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Dat is denk ik toch echt wat jij er in hoort. Ze laten ook de heel donkere kant van drugs zien… Hoe het levens kan verwoesten. Dus in die zin: drugs kan voor mensen het hoogtepunt zijn, en voor diezelfde persoon het dieptepunt van geluk betekenen.
Je hebt het ook over het “gebruik” van je vriend. Maar hij heeft 1 keer iets van xtc gebruikt zei je? Of klopt die conclusie niet. Want het lijkt me wel heftig om na een drugservaring van een ander, ál deze conclusies voor jezelf te stellen.

Al met al komt het voor mij vooral neer op: Definieer wat voor jou geluk betekent en welke dingen jou wél gelukkig maken en handel daar naar.

De vergelijking met anderen, zeker als het onbekend voor je is, gaat je niet helpen.
Klik om te vergroten...
Die conclusie klopt inderdaad, maar één keer. Maar wel een keer om nooit te vergeten voor mijn tenminste. Ookal is het nu bijna twee jaar geleden, het heeft mijn beeld over jezelf zijn en genoeg zijn compleet veranderd. Sinds dat gebruik denk ik toch bij mezelf dat jezelf zijn niet genoeg is. Blijkbaar is een pil nodig om het beste in jezelf naar boven te halen
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Waar heb je het over?
Klik om te vergroten...
Nou de psychedelische drugs zijn natuurlijk helemaal hip en happening en deze worden door veel media helemaal de hemel in geprezen. Maar ik moet toegeven dat ik dan misschien in het verkeerde algoritme zit.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#13
Volgens mij worden wij voor het lapje gehouden.
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#14
SneeuwStorm zei:
Volgens mij worden wij voor het lapje gehouden.
Klik om te vergroten...
dat zeker niet meneer sneeuwstorm, was het maar waar. Ik snap dat jij enkel de positieve kanten van drugs kent en bij de gelukkige drugselite hoort. Maar mij geeft het niks anders dan een koppijn en neerwaartse gedachten
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Saaiedrugslozezak zei:
dat zeker niet meneer sneeuwstorm, was het maar waar. Ik snap dat jij enkel de positieve kanten van drugs kent en bij de gelukkige drugselite hoort. Maar mij geeft het niks anders dan een koppijn en neerwaartse gedachten
Klik om te vergroten...
Waarom spendeer jij je tijd aan denken over drugs als niet-gebruiker? Wat zonde.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Saaiedrugslozezak zei:
dat zeker niet meneer sneeuwstorm, was het maar waar. Ik snap dat jij enkel de positieve kanten van drugs kent en bij de gelukkige drugselite hoort. Maar mij geeft het niks anders dan een koppijn en neerwaartse gedachten
Klik om te vergroten...
Nu ben ik even helemaal de draad kwijt
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt Mindless voor je reactie. Ik begrijp wat je bedoelt. Dus geluk is in mijn echte zelf te vinden. Dat kan zo zijn, maar als bijvoorbeeld mijn vriend en ik een uitje hebben ergens naartoe of zelfs een hele vakantie. Valt dat dan niet in het niets voor hem of is dat minder leuk door zijn drugservaring?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Saaiedrugslozezak zei:
dat zeker niet meneer sneeuwstorm, was het maar waar. Ik snap dat jij enkel de positieve kanten van drugs kent en bij de gelukkige drugselite hoort. Maar mij geeft het niks anders dan een koppijn en neerwaartse gedachten
Klik om te vergroten...
De drugselite hiero probeert je wel al een hele middag te vertellen dat drugs alles behalve heilzaam zijn voor geluk🙃 Je bent vooralsnog de enige die gelooft dat je met drugs beter en gelukkiger bent dan anderen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Saaiedrugslozezak zei:
Dank voor de reactie! Maar kan je dan wel stellen dat jij op een of andere manier wel drugs nodig had, om goed door te kunnen gaan met je leven? Is eenmaal gebruik minimaal een must om aansluiting te vinden of populair te zijn. Of gebruikte je enkel voor jezelf? Dat doet mij dan wel vermoeden dat drugs iets buitenaards en ongeëvenaard goeds is dat nergens op deze aarde kan worden gevonden behalve in drugs
Klik om te vergroten...
Drugs geeft even het gevoel van geluk, wat het stoppen is van het verlangen iets anders te willen dan hoe het is. Anders gezegd: geluk is de mate van de afwezigheid van jezelf: hoe meer jij er lijkt te zijn (als dat wat constant zijn identiteit zoekt in gedachten over het verleden en op basis van die gedachten ook constant naar een geprojecteerde toekomst wil), hoe minder geluk er lijkt te zijn. En andersom: hoe meer geluk er lijkt te zijn, hoe meer de afwezigheid van jezelf. De twee kunnen nooit echt tegelijk zijn. Het is ofwel echt geluk, ofwel het gevoel een (afzonderlijke) zelf te zijn.

Het is allemaal een proberen te ontsnappen van jezelf. Ik denk niet dat geluk op drugs per se onecht is, maar meer dat door het te baseren op het nemen van die drugs, het voorwaardelijk en tijdelijk wordt.

En daardoor vaak problematisch qua gebruik. Want zelfs als je heel goed ziet dat het voorwaardelijk en tijdelijk is, ben je in staat keer op keer weer die drugs te nemen wanneer je gelooft dat je nuchter geen geluk kunt ervaren. Want er is niets dat we liever willen dan geluk, niets dat we liever willen dan de afwezigheid van onszelf. (de valse zelf, dat wat een probleem heeft met het hier en nu) De afwezigheid van de valse zelf is de echte zelf: is geluk.

Dus nee, je hebt absoluut geen drugs nodig voor het ervaren van geluk, totdat je jezelf die voorwaarde stelt omdat je niet gelooft dat geluk al hier en nu is als jezelf.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Saaiedrugslozezak zei:
Ik ben al wel ruim al 1,5 jaar bezig met therapie maar telkens doorverwijzen. Als ik zou kunnen overnachten in een gekkenhuis waar ik 24/7 psychische zorg krijg dan zou ik daar voor tekenen. En het is oprecht. Dank allen. Ik vind het gebruik van drugs nog steeds crimineel, want je gebruikt dan iets van de zwarte markt en dat heeft een hele wereld daarachter. Zonder vraag geen markt, dus iedere gebruiker is daar wel verantwoordelijk voor. Fast fashion of andere armoedige onethische arbeidsomstandigheden zit ook in de westerse markt en daar probeer ik zo goed als mogelijk om op te letten. Al moet ik zeggen dat kleding enigzins een grotere levensbehoefte is als drugs.
Klik om te vergroten...
Ach ja, die pillen van de psychiater houden ook een gelegaliseerd crimineel netwerk in stand dat men De Farmaceutische Industrie noemt.

De wereld is de wereld en die verander je niet zo snel, hoe ethisch of onethisch het ook zou zijn. Je moraal is goed, maar IMHO veel te rigide en negatief. Ik gun je een positievere blik op je omgeving. Open your mind.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."