Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
130 weergaven
18-5-2026
k
krijgt_kritiekLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben echt heel recentelijk door precies hetzelfde heengegaan... Morgen weer m'n intake voor hulp. Ik wens je heel veel sterkte, je kent me niet, maar je kan me pb'en als je je ei kwijt wilt. Ik vind het vreselijk voor je,
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Back at it.

Huidige situatie. Niet best.

Greetz
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ha @Raver welkom terug. Balen dat het ff minder gaat. Is er niet een broodfonds waar je je bij aan kunt sluiten? Zoals het nu met je gaat kan ook niet lang doorgaan :(
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Back at it.

Huidige situatie. Niet best.

Greetz
Klik om te vergroten...
Oei. Fijn iets van je te vernemen. Jammer dat het niet goed met je gaat. Sterkte!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Back at it.

Huidige situatie. Niet best.

Greetz
Klik om te vergroten...

Ik moest van de week nog aan je denken. Spijtig om te horen 😕
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stond op 16mg uiteindelijk. Toen ik weer enorm last kreeg van angstaanvallen en piekeren. Werken lukt me al maanden niet echt goed. Dus heb veel financiële stress.

Heb 3 weken lang een soort qlimax van stress gehad ondanks dat ik niet aan het afbouwen was.

Ongeveer een maand geleden via via benzos gekocht. Ben nu bezig aan m'n 3e doosje diazepam 5mg en eerste doosje Lorazepam 1mg is bijna op.

Ondertussen heb ik wel vorige week aan me arts verteld dat ik was terug gevallen. Maar die wilde me in 10 dagen van 45mg +/- naar 16mg brengen. Dat terwijl ik net weer een beetje bezig was met werk etc. Dat dan wel onder invloed van benzos.

Goed, ingestemd met haar besluit. Maar ondertussen zit ik zo diep in me verslaving dat ik haar gewoon voorlieg. Want slik nu 28mg op voorschrift en vandaag al 15mg Diazepam en 2mg Lorazepam extra verder.

Ik kan mezelf niet meer vertrouwen. Mezelf niet meer in de spiegel aankijken. Wat wil ik nou nog met me leven?

Ik haat wiet, maar kan ook niet zonder. Zo verslaafd. Compleet machteloos en onhanteerbaar leven.

Graag zou ik naar een kliniek willen alleen ik ben zelfstandig ondernemer met veel schulden dus ik kan me geen weken vrij veroorloven. Wat me nog meer stress geeft.

😭😭😭😭
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Leuk je weer op het forum te zien.
Maar dan.. Je zit met wel in een rot situatie zeg! En je zat al onder de 20 mg Diazepam...

Volgens mij moet je zo spoedig mogelijk eerlijk zijn richting je arts en misschien door laten verwijzen naar verslavingszorg.

Is er iets aan je werk dat je misschien niet leuk vindt? Zelfstandig ondernemer kan zeer moeilijk zijn als je motivatie mist of aan zelf sabotage doet zonder te begrijpen waarom..
Misschien mogelijk om baantje erbij te nemen en je onderneming op laag pitje te zetten?

En dan, economische malaise en blowen werkt ook niet goed voor de gemoedstoestand. Als je wiet haat, kun je niet 1 jointje na 20h doen of stoppen als je weer vanaf 35 mg langzaam af mag bouwen?

Drama begrijp ik!
Succes en sterkte toegewenst!
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Welcome back!

Vervelend om te lezen dat het even niet zo goed met je gaat.

Blijf vooral delen als je dat als helpend ervaart!❤️
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Welkom terug!

Standaard vraag; is er iets gebeurd waardoor je last kreeg van angstaanvallen en piekeren?
Toevoegen van extra benzo's hielp?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
dupont zei:
Ha @Raver welkom terug. Balen dat het ff minder gaat. Is er niet een broodfonds waar je je bij aan kunt sluiten? Zoals het nu met je gaat kan ook niet lang doorgaan :(
Klik om te vergroten...

Hey Dupont.

Broodfonds was ik bij aangesloten alleen onder hun voorwaarde stond dat ze geen ziekte vergoeden met als oorzaak verslaving. Daar is de deur dus al dicht geslagen voor me neus. Helaas.

Besef mezelf ook dat het zo niet langer meer door kan gaan. Gelukkig ben ik onder behandeling van me arts. Ga na de verkoopdagen (ik werk in de legale vuurwerkverkoop) aan me arts aangeven dat ik het niet meer aankan.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Inmiddels bijna een week in de detox.

Begonnen op 80mg Diazepam. Omgerekende dosering omdat ik ook Lorazepam slikte.

Deze zal binnen 20 dagen naar 0mg gebracht worden.

Klachten vallen nu nog wel mee. Maar de klap gaat uiteindelijk wel komen. Hopelijk valt t mee. Maar ik zag t niet meer zitten om na m'n terugval weer maanden lang af te gaan bouwen.

Klachten die ik nu ervaar zijn zweethanden, nervositeit, lichte depersonalisatie, verwardheid en vergeetachtigheid. Allemaal zeer mild nog.

Mag een week langer blijven zodat ik de overstap naar 0mg hier kan ervaren ipv thuis.

Op dit momenteel heb ik t vooral het lastigste met de trek in wiet.

Raver.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fijn dat je ons bijpraat Raver. Is het een beetje te doen daar. Is er een programma? Goed dat je verlenging krijgt.

OMG ga ik even googlen. Nooit van gehoord. Hoe lang duurt de opname in totaal?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Fijn dat je ons bijpraat Raver. Is het een beetje te doen daar. Is er een programma? Goed dat je verlenging krijgt.

OMG ga ik even googlen. Nooit van gehoord. Hoe lang duurt de opname in totaal?
Klik om te vergroten...

Ja hoor is best te doen. Structuur in maaltijden, goede maaltijden. Fijne staf, met een paar mooie dames ertussen. Altijd leuk 🤣.
Programma is er ook alleen vooral dagvullend. Niet echt therapeutisch. Puur detoxen.

Detox opname duurt nu op 3 dagen na precies een maand.

Vandaag zijn de afkickverschijnselen weer wat erger dan gisteren. Dus pfoe ik maak me wel een beetje zorgen. 🫠. Morgen 40mg afgebouwd in een week tijd. Daar heb ik buiten 8 maanden over gedaan ofzo. 😅

Wat bedoel je met OMG?

Raver
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Wat bedoel je met OMG?

Raver
Klik om te vergroten...
Goed bezig @Raver! Detox van alles momenteel toch?

Ik vermoed dat Alinde OMG las waar 'nul milligram' staat in jouw bericht.

Sterkte met de detox!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hippie Langwaus zei:
Detox van alles momenteel toch?
Klik om te vergroten...

Jaa! Ambulant afbouwen houdt m'n verslaving in stand waardoor ik steeds in de ellende beland. Rug tegen de muur.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hippie Langwaus zei:
Goed bezig @Raver! Detox van alles momenteel toch?

Ik vermoed dat Alinde OMG las waar 'nul milligram' staat in jouw bericht.

Sterkte met de detox!
Klik om te vergroten...
Hahaha ja sorry! Elke nacht wakker begint zijn tol te eisen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dag 9 detox.

Van 80 naar 35mg.

Wat moet ik ervan zeggen. Voel me soms eigenlijk verassend goed. De structuur en mensen om me heen helpen me er echt enorm doorheen.

Maar kan echt niet die glutamaat stormen negeren ofzo. Niet eens echt een helder genoeg hoofd om hier alles op te sommen. Maar goed het is jullie inmiddels allemaal ook wel duidelijk wat de klachten zijn. En het kutte is dat ik zo goed weet dat dit pas het begin is.

De angst voor een insult bijvoorbeeld is wel echt een dingetje. Is gisteren gebeurd bij iemand, stond op de eerste rij. Dat is dan wel even schrikken wetende dat die persoon ook voor benzo's hier is.

We gaan zien wat er van me over blijft als ik een weekje niks meer gebruik. Tot die tijd zal ik niet heel veel meer posten.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sterkte Raver. Mocht je een insult krijgen dan ben je iig in goede handen. Ik heb in 5 weken kliniek geen insult gezien, gebeurt niet dagelijks.
Je bent al flink naar beneden gegaan maar idd de ellende begint helaas thuis pas.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pfff. Wat is dit verdomme heftig en intens zeg. Máár ik sleep mezelf erdoorheen. Nu voel ik echt wat benzos voor troep zijn.

Vandaag op 25mg inmiddels al. Hardcore manier van benzo afbouwen. Ik wist het van te voren maar kan natuurlijk nooit echt inschatten hoe het is.

Maar in feite ben ik geïmobiliseerd. Niet de gehele dag door maar het zijn aanvallen/momenten van die glutamaat stormen. Waar ik van geschrokken ben is hoe agressief ik ben geworden gisteren tegen een staflid. Officiële waarschuwing gekregen. Verbaal agressief. Ik kon me achteraf niet zoveel herinneren van wat ik allemaal gezegd heb. Zwart voor me ogen. Daarnaast ook heftige angsten.

Verder als ik me inspan tijdens de wandeling en me lang heb geconcentreerd voor een gesprek bijvoorbeeld ben ik echt compleet gesloopt. Zó duizelig, zwak en misselijk. Moet echt even gaan liggen dan. Vlekken in me ooghoeken, zweten en tot slot zelfs trillen. Deze intensere manier van trillen heb ik nog nooit ervaren van benzo afkick.

@Alinde Inmiddels de angst voor een insult los gelaten. Ik kan eigenlijk niks extra's qua stress nu erbij hebben. Als het gebeurd gebeurd het; zo niet dan niet. Whatever.

Ik kon het weten vooraf he. Is verder geen zielig zijn praatje. Dit is de pure horror van benzo afkickverschijnselen en dan sta ik nog theoretisch gezien vrij ver van de 0 af. 25mg is een hoge dosering Diazepam nog steeds.

Maar goed. Ik trek mezelf erdoorheen; heb veel steun aan de staf maar veel kunnen ze ook niet doen. De structuur hier helpt me ook goed. Dus ja.

Thats it weer fftjes.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Pfff. Wat is dit verdomme heftig en intens zeg. Máár ik sleep mezelf erdoorheen. Nu voel ik echt wat benzos voor troep zijn.

Vandaag op 25mg inmiddels al. Hardcore manier van benzo afbouwen. Ik wist het van te voren maar kan natuurlijk nooit echt inschatten hoe het is.

Maar in feite ben ik geïmobiliseerd. Niet de gehele dag door maar het zijn aanvallen/momenten van die glutamaat stormen. Waar ik van geschrokken ben is hoe agressief ik ben geworden gisteren tegen een staflid. Officiële waarschuwing gekregen. Verbaal agressief. Ik kon me achteraf niet zoveel herinneren van wat ik allemaal gezegd heb. Zwart voor me ogen. Daarnaast ook heftige angsten.

Verder als ik me inspan tijdens de wandeling en me lang heb geconcentreerd voor een gesprek bijvoorbeeld ben ik echt compleet gesloopt. Zó duizelig, zwak en misselijk. Moet echt even gaan liggen dan. Vlekken in me ooghoeken, zweten en tot slot zelfs trillen. Deze intensere manier van trillen heb ik nog nooit ervaren van benzo afkick.

@Alinde Inmiddels de angst voor een insult los gelaten. Ik kan eigenlijk niks extra's qua stress nu erbij hebben. Als het gebeurd gebeurd het; zo niet dan niet. Whatever.

Ik kon het weten vooraf he. Is verder geen zielig zijn praatje. Dit is de pure horror van benzo afkickverschijnselen en dan sta ik nog theoretisch gezien vrij ver van de 0 af. 25mg is een hoge dosering Diazepam nog steeds.

Maar goed. Ik trek mezelf erdoorheen; heb veel steun aan de staf maar veel kunnen ze ook niet doen. De structuur hier helpt me ook goed. Dus ja.

Thats it weer fftjes.
Klik om te vergroten...
Sterkte pik! Ik voel je helemaal..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4445464748...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."