Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
131 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Hoe hou ik dit vol.
Klik om te vergroten...
Misschien een paracetamolletje vandaag en morgen? Sterkte!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Wauw spierspanningen.. ongelofelijk. Het is net alsof ik verkramp.
Paniekaanval naar Paniekaanval.

Hoe hou ik dit vol.
Klik om te vergroten...
Kan je hun niet inlichten
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Manu76 zei:
Misschien een paracetamolletje vandaag en morgen? Sterkte!
Klik om te vergroten...

Yes krijg ik al.

MR_CHIP zei:
Kan je hun niet inlichten
Klik om te vergroten...

Ja zeker doe ik ook hoor. Zit met momenten veel bij de verpleging omdat ik t gewoon niet zie zitten. Maar het is de enige weg. Gisteren eenmalig magnesium gekregen. Vandaag gaan ze bellen naar de arts of ik dat standaard mag krijgen.

Dat ontspant me lichaam wel een beetje.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe gaat het, @Raver ? Nog steeds zulke spierspanning en? Helpt het om wat actie te ondernemen? Wandelen of zo? Of lukt dat niet?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jazz35 zei:
Hoe gaat het, @Raver ? Nog steeds zulke spierspanning en? Helpt het om wat actie te ondernemen? Wandelen of zo? Of lukt dat niet?
Klik om te vergroten...

Het gaat vandaag wel beter dan gisteren gelukkig. Spierspanning is wat gezakt; daardoor mijn stress en angst ook.

Zulke forse spierspanningen is voor mij ook weer nieuw. Daardoor raakte ik echt van slag en dacht ik echt HOE DAN.

Maar goed.

VANDAAG DAG 1 CLEAN VAN DE BENZO'S!

Zo ontzettend blij mee. Zo anders dan begin dit jaar. Nu ben ik er écht klaar mee. Geen achterdeurtjes meer.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Raver zei:
Het gaat vandaag wel beter dan gisteren gelukkig. Spierspanning is wat gezakt; daardoor mijn stress en angst ook.

Zulke forse spierspanningen is voor mij ook weer nieuw. Daardoor raakte ik echt van slag en dacht ik echt HOE DAN.

Maar goed.

VANDAAG DAG 1 CLEAN VAN DE BENZO'S!

Zo ontzettend blij mee. Zo anders dan begin dit jaar. Nu ben ik er écht klaar mee. Geen achterdeurtjes meer.
Klik om te vergroten...
Goed om te horen! Als ik nog een tip mag geven, probeer de komende jaren van alle gaba drugs af te blijven, ook alcohol.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
Het gaat vandaag wel beter dan gisteren gelukkig. Spierspanning is wat gezakt; daardoor mijn stress en angst ook.

Zulke forse spierspanningen is voor mij ook weer nieuw. Daardoor raakte ik echt van slag en dacht ik echt HOE DAN.

Maar goed.

VANDAAG DAG 1 CLEAN VAN DE BENZO'S!

Zo ontzettend blij mee. Zo anders dan begin dit jaar. Nu ben ik er écht klaar mee. Geen achterdeurtjes meer.
Klik om te vergroten...
The only way is UP voor jou!!! ♥️ You did it! Ben je al klaar? Vast niet. Wordt het nog moeilijk? Ongetwijfeld. Maar je bent er! You made it! Mag je megatrots op zijn man!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
Het gaat vandaag wel beter dan gisteren gelukkig. Spierspanning is wat gezakt; daardoor mijn stress en angst ook.

Zulke forse spierspanningen is voor mij ook weer nieuw. Daardoor raakte ik echt van slag en dacht ik echt HOE DAN.

Maar goed.

VANDAAG DAG 1 CLEAN VAN DE BENZO'S!

Zo ontzettend blij mee. Zo anders dan begin dit jaar. Nu ben ik er écht klaar mee. Geen achterdeurtjes meer.
Klik om te vergroten...
Gefeliciteerd!! Super prestatie!!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Het gaat vandaag wel beter dan gisteren gelukkig. Spierspanning is wat gezakt; daardoor mijn stress en angst ook.

Zulke forse spierspanningen is voor mij ook weer nieuw. Daardoor raakte ik echt van slag en dacht ik echt HOE DAN.

Maar goed.

VANDAAG DAG 1 CLEAN VAN DE BENZO'S!

Zo ontzettend blij mee. Zo anders dan begin dit jaar. Nu ben ik er écht klaar mee. Geen achterdeurtjes meer.
Klik om te vergroten...
👊 :cheerpompom:
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
VANDAAG DAG 1 CLEAN VAN DE BENZO'S!

Zo ontzettend blij mee. Zo anders dan begin dit jaar. Nu ben ik er écht klaar mee. Geen achterdeurtjes meer.
Klik om te vergroten...

Yes, gefeliciteerd 🥳
Ook al was het heftig en zwaar en ging het heel snel afgelopen week, je hebt het wel geflikt💪👍😎
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
Elke dag een nieuw hoofdstuk. Inmiddels zie ik dit als mijn dagboek.

Dag 4 clean.

Flanellen benen zijn nog aanwezig; ben inmiddels erachter wat het exact is. Het zijn stijve spieren in me benen. Daardoor voelt elke beweging als anders dan normaal.

Vandaag is echt de eerste dag dat ik voel dat ik nuchter begin te worden. De sluier van benzo's is eraf. Ik voel weer dingen. Vanochtend was t echt zo van ah zo voelt blijdschap!

Maar echt nog fors aan het ontwennen. Spanning op de borst, duizelig, spanning door me lijf, misselijk, heel snel emotioneel, wat verwarring.
De pijn op de borst met de duizeligheid en slapte was voor de arts hier een rede voor een ECG. Uiteraard niks uitgekomen. Zo intens is het dus.
Ik denk wel dat ik ondertussen een soort verdraagzaamheid heb gecreëerd tegen de ontwenningsverschijnselen.
Het is heel fors maar het lukt me om tot dingen te komen. Wel moet ik elke paar uur even op me kamer ontprikkelen zegmaar. Anders word ik overvallen door duizeligheid en slapte.

Slapen is wel flink ellendig; slaap een paar uurtjes en word dan weer wakker door een nachtmerrie. En dan wisselt zich af.

Máár ik vreesde zolang voor de 4e dag; nu is die aangebroken en merk ik dat ik de ontwenningsverschijnselen kan verdragen. Dat geeft me weer kracht om door te gaan voor vandaag. Morgen kan het zo weer anders zijn.
Klik om te vergroten...
Het gaat allemaal weer voorbij en je gaat je weer normaal voelen als je clean blijft. Geduld, beste vriend. Meer is er niet nodig om hier uit te komen :)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
Het gaat allemaal weer voorbij en je gaat je weer normaal voelen als je clean blijft. Geduld, beste vriend. Meer is er niet nodig om hier uit te komen :)
Klik om te vergroten...

Zeker hoor. Weet ik ook.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Duidelijk. Bedankt allemaal.

Inmiddels op dag 3 benzovrij.

Lig op dit moment totaal vermoeid op bed. Slaap al dagen beroerd en ik begin echt last te krijgen van "flanellen benen".

In andere woorden; slappe benen en een zeurend gevoel. Waarschijnlijk door de spierspanning en uitputting. Daarnaast kan ik dat gewoon niet loslaten; ik blijf maar piekeren erover haha.

Anxiety is hoog, veel zweten, derealisatie, spierspanningen, net alsof me hoofd in een vissenkom zit.

Het is ontzettend zwaar.

Gelukkig wel goed nieuws gekregen; ik mag nog wat langer blijven. Ik zal op me 13e dag clean de detox verlaten. En dan bijna 20 dagen van de wiet af.

Iemand herkenning in de flanellen benen? Gevoel van zwakte, slapte? Brrr ; het staat wel beschreven in de Ashton maar toch. Het voelt eng. Het verlies van conditie. Ik kan ondertussen wel voelen dat ik ook geen 18 meer ben en dat benzo afkick echt roofbouw op het lijf plegen is.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar. Restless legs in combinatie met dat zwakke maar toch zeurende gevoel in de benen.

Blijf jezelf vertellen dat alles maar tijdelijk is ❤️

Ik ben trots op je, doorzetten!!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Klinkt zwaar, maar óók goed, eerlijk gezegd. Je schrijft het zelf al: je bent sterker dan je had verwacht. Dag vier alweer afgevinkt. BAM! The only way is (even more) up! Try and stay positive! ✨
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
7 dagen clean van de benzos! ✨️
14 dagen clean van de wiet! ✨️

Heb me lang niet zo scherp en nuchter gevoeld.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
7 dagen clean van de benzos! ✨️
14 dagen clean van de wiet! ✨️

Heb me lang niet zo scherp en nuchter gevoeld.
Klik om te vergroten...
Jij gaat jezelf alleen maar heeeeeel veel beter voelen nadat al dat gif uit je lijf verdwenen is, @Raver !
Houd vol en je gaat dit ervaren!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
7 dagen clean van de benzos! ✨️
14 dagen clean van de wiet! ✨️

Heb me lang niet zo scherp en nuchter gevoeld.
Klik om te vergroten...
Wat heerlijk!!!! Het ergste is geweest nu! 🥰
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jazz35 zei:
Wat heerlijk!!!! Het ergste is geweest nu! 🥰
Klik om te vergroten...

Het zal iig niet meer zo heftig worden als dat het geweest is. Maar slechte dagen gaan zeker nog komen. 😂

Wel een heerlijk gevoel ja!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jazz35 zei:
Ik had afgelopen week een paar zeer spannende gebeurtenissen waar ik helaas medicatie voor heb genomen (omgerekend 15 mg diazepam). Dus schema was weer lekker door de war. Zit nu weer gewoon op (omgerekend) 5 tot 7.5 mg per nacht.
Klik om te vergroten...

Oke. Pittig allemaal.

Misschien kun je de aankomende periode een plan maken hoe je het gaat aanpakken. Eventueel inlezen in de Ashton Manual; daarmee bedoel ik niet specifiek de manier van afbouwen maar de ontwenningsverschijnselen. Ze heeft daar heel uitgebreid alles over opgeschreven.

Het heeft mij enorm geholpen er kennis over op te doen zodat ik weet wat ik kon verwachten en symptomen ook kon relativeren.

Je komt er ook wel; rustig aan!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Het zal iig niet meer zo heftig worden als dat het geweest is. Maar slechte dagen gaan zeker nog komen. 😂

Wel een heerlijk gevoel ja!
Klik om te vergroten...
Precies! Het dieptepunt heb je gehad. En slechte dagen ga je wel doorkomen en aankunnen nu. Je hebt al zó veel voor je kiezen gehad. Dat kún jij!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4243444546...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."