Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
129 weergaven
18-5-2026
P
Pieter_postLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Aangemeld voor een 12 stappen kliniek. Of dat in het buitenland of binnenland is laat ik in het midden.

Ik hoor volgende week meer daarover.
Klik om te vergroten...
Naar welke ga je? Ik ben ook dringend opzoek voor Benzo's en GHB
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat was wel een terugval met een grote T. Hopelijk krijg je snel adequate hulp. Sterkte.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Aangemeld voor een 12 stappen kliniek. Of dat in het buitenland of binnenland is laat ik in het midden.

Ik hoor volgende week meer daarover.
Klik om te vergroten...
Je blijft door strijden legend
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Veel sterkte, @Raver. 🍀 Het is bepaald geen makkelijke weg, met veel steile hellingen, ravijnen en wilde rivieren om over te steken, doolhoven om in te verdwalen, maar het is zeker niet onmogelijk. Vallen en opstaan. Vaker dan je zou willen, maar je hebt ook meer kracht dan je misschien zelf denkt. Zeker met de juiste hulp. Goed dat je die actief zoekt. Wij leven hier met je mee. Take care.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Veel sterkte, @Raver. 🍀 Het is bepaald geen makkelijke weg, met veel steile hellingen, ravijnen en wilde rivieren om over te steken, doolhoven om in te verdwalen, maar het is zeker niet onmogelijk. Vallen en opstaan. Vaker dan je zou willen, maar je hebt ook meer kracht dan je misschien zelf denkt. Zeker met de juiste hulp. Goed dat je die actief zoekt. Wij leven hier met je mee. Take care.
Klik om te vergroten...
Absoluut
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Detox gaat geen optie worden. De opname kan maximaal 4 weken zijn en ik ga niet nogmaals die hel door om er vervolgens met een nog ergere paws weer uit te komen. Ik ben met de verslavingsarts tot die beslissing gekomen.

Dus ik ga een afbouwtraject in. Nogmaals, voor hopelijk de allerlaatste keer. Ik lijk gekke henkie wel, ik blijf afbouwen. Maar goed. Me dosis nu is.

2mg Lorazepam per dag verdeeld over 4 keer 0,5mg

25mg Diazepam verdeeld over 3 doseringen.

Ben sinds enkele dagen aan het stabiliseren. Ik ben angstiger, nerveuzer, meer zweethanden. Maar ik denk dat dat helaas ook samenhangt met m'n wietgebruik. Dus beetje lastig te zeggen. De tolerantie is inmiddels flink toegeslagen.

Het traject gaat zwaar worden. Wil het niet langer laten duren dan dat ik t gebruik. Zal ongeveer 13 a 14 weken zijn.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sterkte, kerel! Nogmaals..

Je hebt dit eerder gedaan, dus je kunt dit!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zet ‘m op @Raver 👍
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Maar ik denk dat dat helaas ook samenhangt met m'n wietgebruik.
Klik om te vergroten...
Stating the obvious: ik vermoed dat je wietgebruik de situatie nu niet ten goede komt en je wietgebruik hoef je verder ook niet af te bouwen. Dus is het geen mogelijkheid om daar alvast mee te stoppen? Of zit dat er nu echt even niet in?

Het hele cannabis gedeelte voelt toch een beetje onnodig. Dat doe je echt jezelf aan nu. Alle begrip voor je situatie hoor 😅, maar begrijp je wat ik bedoel? Het wietgebruik is een stukje van het verhaal dat je wel in eigen hand hebt. Je zit nu even vast aan de benzos, maar zeker niet aan de wiet.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
OtherShore zei:
wietgebruik
Klik om te vergroten...
Wietgebruik ben ik in principe niet tegen, maar wat ik zie is wiet misbruik 😅. Ik bedoel, het plan om stabiel te blijven is niet gelukt. (Controleverlies weer) Hetzelfde misschien met benzodiazepinen, maar volgens mij nog wel een beetje onder controle gebleven.

Heel veel succes weer toegewenst komende periode @Raver!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Wietgebruik ben ik in principe niet tegen, maar wat ik zie is wiet misbruik 😅. Ik bedoel, het plan om stabiel te blijven is niet gelukt. (Controleverlies weer) Hetzelfde misschien met benzodiazepinen, maar volgens mij nog wel een beetje onder controle gebleven.

Heel veel succes weer toegewenst komende periode @Raver!
Klik om te vergroten...
Hij blowed wel bijna elke dag
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
AntiBenzo1312 zei:
Hij blowed wel bijna elke dag
Klik om te vergroten...
Dat is toch niet erg? Maar meer of het in overkomt met de plannen. Als ik iedere dag half jointje kon roken met plezier rond 21h, dan zou ik er weinig moeite mee hebben, maar dat lukt me zeker ook niet.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Dat is toch niet erg? Maar meer of het in overstemt met de plannen. Als ik iedere dag half jointje kon roken met plezier rond 21h, dan zou ik er weinig moeite mee hebben, maar dat lukt me zeker ook niet.
Klik om te vergroten...

Reageer even éénmalig op het stukje wiet. Wiet is voor mij een stukje ontsnapping uit de realiteit tegenwoordig. Alleen na het werk, en overdag alleen als ik daarna 2 dagen vrij ben.

Alleen ik merk dat ik er neveneffecten door krijg. Dat is hoogstwaarschijnlijk oorzaak doordat ik het eerder misbruik dan gebruik als ik eenmaal begin.

De verslavingszorg wilt ook dat ik stop met blowen. Maar dat is gewoon erg lastig. Alsof t een soort keuze is. Mwah zo gemakkelijk zou ik dat niet classificeren. Anders had t me wel al gelukt.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Dat is toch niet erg? Maar meer of het in overstemt met de plannen. Als ik iedere dag half jointje kon roken met plezier rond 21h, dan zou ik er weinig moeite mee hebben, maar dat lukt me zeker ook niet.
Klik om te vergroten...
Ohja dat deed ik ook maar ik heb het liever in het weekend
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
AntiBenzo1312 zei:
Hij blowed wel bijna elke dag
Klik om te vergroten...
Manu76 zei:
Dat is toch niet erg? Maar meer of het in overstemt met de plannen.
Klik om te vergroten...
Ik vraag me toch wel af of elke dag blowen gezond is, lichamelijk en geestelijk. Daar kunnen we over discussiëren, maar ik heb in ieder geval wel het idee dat er bij @Raver sprake is van misbruik, omdat er vaak geen rem is (zo lijkt het tenminste) en ook omdat de intentie, zoals hij zelf zegt ‘ontsnappen uit de realiteit’ is. Dan gaat het niet meer over een verrijking van het leven. Dat is gewoon verslaving.

Verder snap ik wel dat het niet zomaar even gefixt is @Raver Van een verslaving ben je niet zomaar even af. Maar ik hoop toch wel dat het jouw langetermijnvisie is om te stoppen met alles, want anders blijf je denk ik toch het ene middel vervangen met het andere.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
De verslavingszorg wilt ook dat ik stop met blowen. Maar dat is gewoon erg lastig. Alsof t een soort keuze is. Mwah zo gemakkelijk zou ik dat niet classificeren. Anders had t me wel al gelukt.
Klik om te vergroten...
Herstel is ook niet makkelijk. Maar het kan wel, alleen niet alleen zoals je 't steeds hebt gedaan als ik het me goed herinner.

Lijkt me ook beter dan je stopt, maar alles in één keer maakt het wel extra lastig. Aan de andere kant ben je stoned waarschijnlijk niet op z'n weerbaarst... en zou je zomaar wat anders kunnen gaan gebruiken, want ahhh joh, relaxed man! Sowieso vind ik blowen geen al te beste strategie om te ontspannen. Dat kan ook prima zonder middelen. Uiteindelijk is het jouw keuze, maar ik zou je van harte aanbevelen om te gaan luisteren en de adviezen op te volgen, want het beste dat jouw hoofd tot nu toe heeft kunnen bedenken is waar je nu op uitgekomen bent.

Lees de berichten in deze thread maar eens terug. Ik heb 't zelf niet gedaan maar ik denk dat veel van de waarschuwingen die je hebt gekregen uiteindelijk ook zijn uitgekomen... Zoals weer terug aan het werk met alleen een detox zonder je verslaving aan te pakken. En vast nog wel wat andere dingen. Probeer er eens objectief naar te kijken, dan weet je ook naar wie je kunt gaan luisteren :wink:
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
OtherShore zei:
Ik vraag me toch wel af of elke dag blowen gezond is, lichamelijk en geestelijk. Daar kunnen we over discussiëren, maar ik heb in ieder geval wel het idee dat er bij @Raver sprake is van misbruik, omdat er vaak geen rem is (zo lijkt het tenminste) en ook omdat de intentie, zoals hij zelf zegt ‘ontsnappen uit de realiteit’ is. Dan gaat het niet meer over een verrijking van het leven. Dat is gewoon verslaving.

Verder snap ik wel dat het niet zomaar even gefixt is @Raver Van een verslaving ben je niet zomaar even af. Maar ik hoop toch wel dat het jouw langetermijnvisie is om te stoppen met alles, want anders blijf je denk ik toch het ene middel vervangen met het andere.
Klik om te vergroten...
Ik mag ook niet blowen maar er zit een verschil tussen blowen en blowen
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Ik lijk gekke henkie wel, ik blijf afbouwen. Maar goed.
Klik om te vergroten...
Gekke henkie? Allesbehalve. Je toont veerkracht en neemt jezelf serieus. Je doet wat je moet doen. En ik hoor geen enkele twijfel. Ontwikkeling van persoonlijk leiderschap is geen lineair proces.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
Herstel is ook niet makkelijk. Maar het kan wel, alleen niet alleen zoals je 't steeds hebt gedaan als ik het me goed herinner.

Lijkt me ook beter dan je stopt, maar alles in één keer maakt het wel extra lastig. Aan de andere kant ben je stoned waarschijnlijk niet op z'n weerbaarst... en zou je zomaar wat anders kunnen gaan gebruiken, want ahhh joh, relaxed man! Sowieso vind ik blowen geen al te beste strategie om te ontspannen. Dat kan ook prima zonder middelen. Uiteindelijk is het jouw keuze, maar ik zou je van harte aanbevelen om te gaan luisteren en de adviezen op te volgen, want het beste dat jouw hoofd tot nu toe heeft kunnen bedenken is waar je nu op uitgekomen bent.

Lees de berichten in deze thread maar eens terug. Ik heb 't zelf niet gedaan maar ik denk dat veel van de waarschuwingen die je hebt gekregen uiteindelijk ook zijn uitgekomen... Zoals weer terug aan het werk met alleen een detox zonder je verslaving aan te pakken. En vast nog wel wat andere dingen. Probeer er eens objectief naar te kijken, dan weet je ook naar wie je kunt gaan luisteren :wink:
Klik om te vergroten...

Mooi punt. Kritisch ook maar dat is oké. Want je hebt gewoon gelijk.

Ik weet als geen ander dat herstel niet gemakkelijk is. Ik ben jarenlang NA lid geweest, service posities bekleed, de stappen doorlopen en bijna 4 jaar herstel gehaald. Met 1 oxazepammetje in die 4 jaar tijd bijna. Tot een terugval in 2022 waar ik tot de dag van vandaag mee struggle.

Ik bouw gewoon nog teveel op die tijd. Ik denk nu alleen nog steeds dat ik het alleen aan kan. Sterker nog, spreek behalve me moeder niemand meer binnen de familie. Hier contact en wat benzo buddy's.

Maar de verslaving is zo sterk. Ik weet dat de kliniek de allerbeste optie is. Maar omdat ik dan weer ineens zoveel plezier in me werk heb denk ik van oké ik ga het nogmaals ambulant proberen. Met de beste bedoelingen. Al weet ik gewoon hoe verleidelijk de benzos zijn. Soms voelt het eerlijk gezegd alsof ik er nog niet klaar voor ben. Ik kijk teveel uit naar m'n Lorazepammen, blowen is sterk toegenomen. Tja je kent het verhaal.

Meetings nu heb ik de afgelopen weken hier en daar wel gevolgd maar de schaamte en het ego verlies is zo pijnlijk dat ik er het liefste weer weg loop. En dan weer verdoven.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Damius zei:
Gekke henkie? Allesbehalve. Je toont veerkracht en neemt jezelf serieus. Je doet wat je moet doen. En ik hoor geen enkele twijfel. Ontwikkeling van persoonlijk leiderschap is geen lineair proces.
Klik om te vergroten...

Dankjewel man! Zo kun je het natuurlijk ook bekijken. Was meer metaforisch maar toch voelt het soms alsof ik bezig blijf zo haha.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4546474849...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."