Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
132 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik blijf graag op de hoogte hoe het je vergaat!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Ik val wellicht wat in herhaling. Inmiddels al 21 pagina's aan dit topic besteed.

Het is logisch dat ik me klote voel atm.

Even een peiling of het nog zinvol is om hier te sharen. Let me know.

Greetz
Klik om te vergroten...
Tuurlijk heeft het zin. Jij kunt je hart luchten en een belangrijke boodschap doorgeven - hoe lastig het is om van Benzo's af te komen. Ik ben echt met je begaan en dat zijn er meer. 😘
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik begrijp de reden waarom je stopt met delen van de benzo oorlog.
Ik wens je alle sterkte toe voor het benzovrije leven!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Wat kan het verloop soms grillig zijn! Bij het minste of geringste schiet ik weer terug in die miserie van de klachten.

Voel me echt weer zo ontzettend slecht.... Omdat ik dan weer teveel wiet gerookt hebt, plots ineens dan weer naar amper wiet ga én in de staart van de Quetiapine afbouw.

Ik voel me gewoon ziek door de spanning, maak me zo'n zorgen de heletijd over het welzijn. Ik eet al 3 dagen geen avondeten, slaap super slecht. Me zweet stinkt , zweethanden zo erg maar ondertussen doodmoe zijn ..!!!

En maar zorgen maken waarom ik me zo slecht voel ik kan het gewoon niet loslaten. Maar fuck het is ook "pas" 6 maanden geleden alle shit weetje..

Pff herkenbaar voor mensen zulke terugvallen!?
Klik om te vergroten...
Ja zeer herkenbaar Raver. Ook echt niet gek dat je je zorgen maakt en je eigenlijk zelfs lichamelijk ziek ben van alle spanning en stress die afkick van benzo's met zich mee brengt. Totaal niks met lichamelijke afkick meer te maken maar met de verhoogde spanning in je lichaam. Dit heb je immers geruime tijd zitten te onderdrukken en dat duurt gewoon mega lang voordat die hersenen weer normaal met spanning en stress weten om te gaan zonder hulp.

Daarbij helpt voor jou het afbouwen van quetiapine en het wisselde gebruik van wiet niet mee natuurlijk. Dit maakt het wellicht dragelijker maar het vertraagt ook je herstel proces. Ik blijf het ergens raar vinden dat je nog zo lang quetiapine voorgeschreven krijgt. Al kan dit ook jaloersie zijn aangezien ik er maanden na detox (en stiekem nog) een moord voor zou doen om nog een paar van die rakkers te hebben voor een paar lekkere nachten 🤫.

Ik ben nu 10 maanden clean van die benzooi, opiaten en spice ( 2 maanden terug een kwart broma gehad tijdens een griep ) en merk nog steeds "verbetering". Slapen is nog steeds crap en ook ik ben toch weer gaan blowen daardoor. Gelukkig weet ik het nog op 2 a 3 avondjes per week te houden. De dagen erna zijn dan ook de enige dagen dat ik echt wat gedaan krijg. Als ik niet heb geblowd ben ik niet vooruit te branden door onderandere te weinig slaap.

Nou merk ik wel voor het eerst in mijn leven hoe erg ADHD eigenlijk invloed heeft en heeft gehad in mijn leven. Wiet onderdrukte dit enorm maar het was er zeker altijd nog. Nu is er echter niet mee te leven zowat. Niet op gang te komen maar als ik op gang ben, dan ben ik weer niet te stoppen. Kan nooit 1 ding tegelijk doen, alles moet snel en op de volle 110% ipv lekker rustig een klusje doen, vergeet van alles, 20 gedachtes tegelijk de hele dag door en nog wel een heel lijstje met klachten waardoor simpel even een paar boodschappen doen in mijn hoofd een wereldreis lijkt 🥴

Dan het meest bizarre is dat ik zelfs na 10 maanden en die ongelofelijk hel van een afkick, ik nóg vecht om toch niet gauw even wat benzo's in huis te halen. Ik nóg merk dat ik snel overprikkeld raak en net zoals jij @Raver , zeer gefrustreerd raak (en of gespannen raak) als er na een paar goede dagen en paar slechte dagen komen. Soms voelt het gewoon als terug bij af.

Maar (en dat heb jij ook gedaan) dan is teruglezen naar hoe het was en waar je vandaan komt zeer hulpzaam. Natuurlijk ben je/ik niet terug bij af ookal voelt dat zo op dat moment. Maar lees dan maar eens terug hoe je je 5a 6maanden terug voelde.... niet eens te vergelijken, toch?

Dus laat je niet gek maken door jezelf Raver ... Het gaat echt beter worden en raad je aan om zoals je nu ook doet, lekker te blijven schrijven. Kan je altijd weer teruglezen hoeveel slechter het was.

Veel geluk en sterkte in je verdere herstel 🤗
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Morgen ga ik met ontslag. Paar daagjes eerder dan gepland maar het is goed zo.

Ik heb het overwonnen. Zo voelt het gewoon. Bij deze ga ik stoppen met het delen op dit topic.

Bedankt allemaal voor het meelezen. Het is een ongelofelijk zware strijd geweest en dat is het nog steeds maar ik geloof er heilig in dat ik het ga redden.

Nooit meer benzo's voor mij. Begin dit jaar was ik gewoon té erg eraan toe om het vol te kunnen houden. Maar nu, ik wordt emotioneel bij het idee dat ik er écht vanaf ben.

Ik wist niet wat ik op me hals haalde toen ik dit topic opende. Ik dacht dat ik wist wat benzodiazepine ontwenning inhield maar damn, we weten inmiddels allemaal hoe dat is..

Nu rest het herstellen van de paws. Maar dat deel ik misschien nog wel een keer.

Ik wil het hoofdstuk bij deze afsluiten. Een hoofdstuk ook gaan afsluiten voor mezelf en het delen hier brengt me toch uiteindelijk weer terug naar een hele hele nare tijd.

Raver.
Klik om te vergroten...
Ik heb dit topic altijd gevolgd en vanaf begin af aan erg met je meegeleefd. Waarschijnlijk omdat ik destijds in de dezelfde situatie heb gezeten en me erg in je situatie en volhardendheid herken.

Ik ben hartstikke trots op je en het ga je goed, kerel!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Veel geluk met het vervolg van je reis, Raver!! ♥️ Je mag kneitertrots op jezelf zijn!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik kijk reikhalzend uit naar de dag dat ik ben waar jij nu bent! 😅
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jazz35 zei:
Ik kijk reikhalzend uit naar de dag dat ik ben waar jij nu bent! 😅
Klik om te vergroten...

Kan ik me heel goed voorstellen. Hoe veel moet je nog?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Kan ik me heel goed voorstellen. Hoe veel moet je nog?
Klik om te vergroten...
Ik had afgelopen week een paar zeer spannende gebeurtenissen waar ik helaas medicatie voor heb genomen (omgerekend 15 mg diazepam). Dus schema was weer lekker door de war. Zit nu weer gewoon op (omgerekend) 5 tot 7.5 mg per nacht.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Eind november ben ik klaar met mijn werkachtbaan, dan wil ik proberen december te gebruiken om helemaal clean te worden van de benzo's. 💪
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
Oke. Pittig allemaal.

Misschien kun je de aankomende periode een plan maken hoe je het gaat aanpakken. Eventueel inlezen in de Ashton Manual; daarmee bedoel ik niet specifiek de manier van afbouwen maar de ontwenningsverschijnselen. Ze heeft daar heel uitgebreid alles over opgeschreven.

Het heeft mij enorm geholpen er kennis over op te doen zodat ik weet wat ik kon verwachten en symptomen ook kon relativeren.

Je komt er ook wel; rustig aan!
Klik om te vergroten...
Dank je, en goed idee! Ik ga het plan ook met mijn nieuwe behandelaar bespreken en opstellen. Moet ook niet zo miepen en het nu gewoon naar eens gaan DOEN.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik hoop dat je gestopt kan blijven wens je alle goeds en suc6
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mijn ban is aangevraagd. Bedankt voor alles DF. 🥰 Eerst 'n maandje , daarna kijk ik wat ik wil. Maar 'n permanente ban is aannemelijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Maar 'n permanente ban is aannemelijk.
Klik om te vergroten...
Ik zal het jammer vinden, als je definitief verdwijnt, @Raver .
Ik heb jouw verhaal gevolgd, en als ook ex-benzo verslaafde herkende ik veel van wat je hebt meegemaakt in de strijd tegen de verduivelde benzo ellende.
Maar ik begrijp het wel.
Als DF geen meerwaarde meer voor je heeft, dan kan dit een signaal zijn om weg te gaan.
Respect voor je!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Mijn ban is aangevraagd. Bedankt voor alles DF. 🥰 Eerst 'n maandje , daarna kijk ik wat ik wil. Maar 'n permanente ban is aannemelijk.
Klik om te vergroten...
Goed van je, Raver! Ik overweeg het ook, eerst die van een maand, dan een permanente. Ik wens jou alle goeds toe! :heartsuit: :kissingheart:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Mijn ban is aangevraagd. Bedankt voor alles DF. 🥰 Eerst 'n maandje , daarna kijk ik wat ik wil. Maar 'n permanente ban is aannemelijk.
Klik om te vergroten...

Jammer :(
Alweer een topper (ook in de zin van ervaringsdeskundige/deler/waarschuwer/kenner) die ons gaat verlaten.
Die maand snap ik wel even. Even ademrust is niet verkeerd. Maar een permban zou ik erg jammer vinden :(
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tot over een maand @Raver

Ik zal je missen. En je hebt een belangrijke boodschap te verkondigen. Maar jouw eigen welzijn is het belangrijkst en dat moet leidend zijn.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zoals misschien wel is opgevallen ben ik nog steeds op het forum. Ik had wel een ban aanvraag gedaan maar bij nader inzien is harm reduction me ook veel waard. Voor nu iig.
Mijn excuses dan in ieder geval voor het aangeven dat ik een ban zou nemen en die niet is doorgegaan. Voortaan zal ik proberen minder impulsief te handelen.
Dit gezegd hebbende vond ik het wel even tijd voor een update over hoe het gaat.

Vandaag dag 24 dat ik clean ben van de Diazepam.

Begin vorige week voelde ik aan alles dat de acute ontwenningsverschijnselen waren weg getrokken. Het typerende ontwenningsgevoel was weg en het slapen ging steeds beter en gaat het nog steeds. Wel met behulp van Quetiapine nog.

Het zou wonderbaarlijk zijn als ik nergens meer last van zou hebben, dat is dus ook niet zo.
Ik merk een verhoogde staat van alertheid; anxiety en mijn emoties zijn alles behalve stabiel. Anxiety is een grote factor voor vele klachten is mijn ervaring.

Mijn draagkracht is nog niet zo hoog. Daarmee bedoel ik letterlijk dat ik snel moe ben en ik niet veel prikkels aankan. Doe ik teveel dan merk ik dat in de hoeveelheid klachten die ik heb. Vooral veel hoofdpijn, spierspanningen en visuele beperkingen.

Spierspanningen zitten vooral in mijn schouders en nek. Soms zo erg dat m'n hoofd ervan gaat trillen. Ik voel letterlijk dan een soort vibratie door mijn nek naar m'n hoofd stijgen. Je kunt me dan ook echt zien trillen. Puur door de enorme spanning in m'n nek en schouders.

Visuele beperkingen zijn heel breed. Vlekken zien in m'n ooghoeken, flitsen zien, maar ook verkeerde inschattingen. Soms is het net alsof m'n woonkamer groter lijkt dan die is; of dat iemand verder van m'n afstaat dan dat dat in werkelijkheid is.
Daarnaast heb ik soms ook last van balansproblemen. De vloer voelt ongelijk of het lijkt net alsof ik omval of ik mijn balans verlies.

Die balansproblemen veroorzaken veel anxiety en daarbij ook straatvrees. Ik vind het super spannend om de deur uit te gaan of iets te gaan ondernemen. Het lukt me wel maar vooraf zit ik er enorm tegenop te hikken. Ik blijf het liefst in m'n "veilige" omgeving. Om op die manier geen klachten te hoeven ervaren.

Maar het is een vicieuze cirkel want hoe langer ik binnen blijf deste hoger de spanning >>> meer spanning is meer klachten. Ik weet het zo goed maar het is lastig om dit te doorbreken. Ben met een psycholoog aan het werk om dit aan te pakken. Dmv exposure oefeningen.
Maar dit maakt het gehele proces niet gemakkelijker. Sporten, wandelen of iets ondernemen is plots niet meer zo vanzelfsprekend.

Dit zijn de meest voor de hand liggende klachten. Maar ik merk gewoon aan alles dat mijn brein een enorme optater heeft gekregen. Zo is m'n geheugen nog niet zoals t was, mijn cognitie is nog niet zoals t was enzovoort..

Ik heb veel drugs gebruikt en misbruikt. Maar geen enkele drug heeft me zo beschadigd zoals Benzodiazepines dat hebben gedaan.

Tot zover een update.

Raver.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
Blij dat je toch nog van je af wilt schrijven
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Zoals misschien wel is opgevallen ben ik nog steeds op het forum. Ik had wel een ban aanvraag gedaan maar bij nader inzien is harm reduction me ook veel waard. Voor nu iig.
Mijn excuses dan in ieder geval voor het aangeven dat ik een ban zou nemen en die niet is doorgegaan. Voortaan zal ik proberen minder impulsief te handelen.
Klik om te vergroten...

Fijn dat je blijft Raver.
En dat je onze kennis wilt blijven delen over hoe het met je gaat, en zeker ook hoe gevaarlijk teveel en te structureel benzo's namelijk is.

Je maakt stapjes vooruit, en dat is al heel goed.
Grotere stappen komen vanzelf op den duur wel.
Dan ga je weer fluitend de deur uit :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4344454647...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."