Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
126 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Wellicht wel een beetje ja. Kan het pas zeker zeggen over een paar dagen. Ik ben inderdaad nogal uit balans geraakt door afgelopen weekend wat @Koffieb00n al aangeeft.

Ik kan me niet helemaal vinden in de paradoxale reactie op benzodiazepines ivm de agressie/onredelijkheid die daarbij gepaard gaat. Dat is absoluut niet aan de orde. Ik ga t maar gewoon loslaten vanaf nu en proberen acceptatie te vinden in me gevoelens.
Klik om te vergroten...
je hoeft natuurlijk niet alle paradoxale reacties te hebben
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
En was je ook gestopt met wiet na meerdere dagen thc toch? (en best hoge hoeveelheden).
Ik had trouwens ook meer stress op bepaalde uren van de dag met of zonder medicatie.. en als laatste puntje.., vaak voordat het lichaam tot rust komt, kon ik wel even een half uurtje extra stress voelen na wat Benzodiazepines.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
je hoeft natuurlijk niet alle paradoxale reacties te hebben
Klik om te vergroten...

Klopt. Maar agressie is toch wel typerend. Of in ieder geval opwinding. Maar goed. Dit is ook een beetje zoeken naar een antwoord die we niet gaan vinden.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Geef het een paar dagen. Volgens mij heb je van 't weekend ook een andere Benzo gehad, toch? Dan is Diazepam wel even wennen.
Klik om te vergroten...

Jaa 5mg Lorazepam maandag en alcohol
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Klopt. Maar agressie is toch wel typerend. Of in ieder geval opwinding. Maar goed. Dit is ook een beetje zoeken naar een antwoord die we niet gaan vinden.
Klik om te vergroten...
ja hopelijk gaat het snel beter 🥰:redheart:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Raver stop toch met die alcohol.
Je wordt er misschien eventjes "lekker' van, maar al vrij snel word je onrustig en dan ga je weer aan de benzo's om die onrust weer te onderdrukken.
Alcohol leidt tot niets dan ellende als je er niet mee kunt omgaan en ik denk dat het in jouw situatie beter is om het niet te nemen.
Sterkte met je herstel!
Jij kunt dit!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeker ben ermee gestopt @De Zandman

Alle middelen behalve Citalopram, Seroquel en Diazepam.

Helaas ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik onrustig word van m'n diazepam. Waarschijnlijk veroorzaakt door een verstoorde GABA balans in m'n brein en de tolerantie die direct weer opkomt. Ik had natuurlijk al een hoge tolerantie.

Ik slik nu dus niet meer 3 maal daags Diazepam. Maar 1 maal daags. Morgen beginnen met afbouwen. Van 15mg naar 12,5mg. Zsm eraf.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
Zeker ben ermee gestopt @De Zandman

Alle middelen behalve Citalopram, Seroquel en Diazepam.

Helaas ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik onrustig word van m'n diazepam. Waarschijnlijk veroorzaakt door een verstoorde GABA balans in m'n brein en de tolerantie die direct weer opkomt. Ik had natuurlijk al een hoge tolerantie.

Ik slik nu dus niet meer 3 maal daags Diazepam. Maar 1 maal daags. Morgen beginnen met afbouwen. Van 15mg naar 12,5mg. Zsm eraf.
Klik om te vergroten...
neem aan dat dit in overleg is en niet op eigen keuze/beslissing
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Zeker ben ermee gestopt @De Zandman

Alle middelen behalve Citalopram, Seroquel en Diazepam.
Klik om te vergroten...
Die medicatie heb ik ook gehad, alleen ipv benzodiazepinen kreeg ik Pregabaline. Vele jaren geslikt en ik bleef redelijk makkelijk van de alcohol en de Benzos af, maar bleef wel blowen.
Uiteindelijk door afbouwen van de medicatie kon ik mezelf pas weer steeds positiever voelen. (Inclusief zware afbouwen momenten) En de Seroquel/ Quetiapine vond ik te zwaar en ik kon door de Pregabaline waarschijnlijk al redelijk makkelijk slapen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeebats zei:
NAC werkt ook heel goed, instant rust
Klik om te vergroten...

Verklaar je nader. 🧐
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
neem aan dat dit in overleg is en niet op eigen keuze/beslissing
Klik om te vergroten...

Zeker. Alles in overleg.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Zeker. Alles in overleg.
Klik om te vergroten...
goedzo
heel veel sterkte
het valt niet mee dit allemaal en als ik zie wat je hebt doorstaan vind ik het knap dat je door blijf zetten/vechten
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het gaat goed. Ben clean, hou me aan me structuur en vanavond naar m'n 5e meeting deze week.

Ik doe het dag voor dag.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat hecht ik veel waarde aan een topic zoals deze.

Ik heb zojuist de arts weer gesproken. Mijn situatie is helaas weer te complex geworden (afkickverschijnselen, lastig stabiel te worden) om ambulant nog door te zetten.

Daarom is er besloten dat ik ondersteund word in medicatie tot ik weer word opgenomen. Dit zal betekenen dat ik heel veel ga kwijt raken wat me lief is. Maar als dat nodig is om uiteindelijk echt voor herstel te gaan dan maakt dat me niet meer uit. Want op deze manier verder. gaan, ik zie t niet zitten.

Raver.

Edit; het is denk ik vooral belangrijk dat ik me volledig ga focussen op m'n herstel. Ik ben al die tijd bezig om op zoveel andere vlakken 10 ballen proberen hoog te houden wat me enorm veel stress en angst geeft. Herstel komt daardoor gewoon niet op 1.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Wat hecht ik veel waarde aan een topic zoals deze.

Ik heb zojuist de arts weer gesproken. Mijn situatie is helaas weer te complex geworden (afkickverschijnselen, lastig stabiel te worden) om ambulant nog door te zetten.

Daarom is er besloten dat ik ondersteund word in medicatie tot ik weer word opgenomen. Dit zal betekenen dat ik heel veel ga kwijt raken wat me lief is. Maar als dat nodig is om uiteindelijk echt voor herstel te gaan dan maakt dat me niet meer uit. Want op deze manier verder. gaan, ik zie t niet zitten.

Raver.

Edit; het is denk ik vooral belangrijk dat ik me volledig ga focussen op m'n herstel. Ik ben al die tijd bezig om op zoveel andere vlakken 10 ballen proberen hoog te houden wat me enorm veel stress en angst geeft. Herstel komt daardoor gewoon niet op 1.
Klik om te vergroten...
Verstandige keus 🫡

Als je je verslaving niet aanpakt loop je 't risico om nog veel meer kwijt te raken.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Verstandige keus 🫡

Als je je verslaving niet aanpakt loop je 't risico om nog veel meer kwijt te raken.
Klik om te vergroten...

In principe ben ik al failliet. Alles kwijt. Bijna me leven kwijt dit weekend. Wat moet er nog gebeuren?

Ik ben dankbaar voor de inzichten die ik heb gekregen en de bereidwilligheid om ervoor te gaan. Dit keer zal het niet alleen een detox zijn, maar een vervolgbehandeling intern en waarschijnlijk uitstromen in een safehouse.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
In principe ben ik al failliet. Alles kwijt. Bijna me leven kwijt dit weekend. Wat moet er nog gebeuren?

Ik ben dankbaar voor de inzichten die ik heb gekregen en de bereidwilligheid om ervoor te gaan. Dit keer zal het niet alleen een detox zijn, maar een vervolgbehandeling intern en waarschijnlijk uitstromen in een safehouse.
Klik om te vergroten...

Klinkt misschien stom, maar ik ben blij voor je. Blij dat je de inzichten opdoet en dat er in je berichten een heel andere toon zit. (Die van overgave; en ergens ook een soort vertrouwen dat het wel goed komt als je je best blijft doen. Die mindset brengt mij altijd erg veel)

Als ik heel eerlijk ben had ik eerder al vraagtekens bij de ballen die je probeert hoog te houden. Ik snap het wel hoor. Zeker als je al een keer vanalles hebt moeten laten om herstel te pakken. Ik had ongetwijfeld ook geprobeerd al die ballen hoog te houden.

Nu ff alles op alles zetten. En dan ga je vanzelf weer de vruchten plukken. Wat dat betreft geeft herstel echt wat je er zelf in steekt.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
In principe ben ik al failliet. Alles kwijt. Bijna me leven kwijt dit weekend. Wat moet er nog gebeuren?

Ik ben dankbaar voor de inzichten die ik heb gekregen en de bereidwilligheid om ervoor te gaan. Dit keer zal het niet alleen een detox zijn, maar een vervolgbehandeling intern en waarschijnlijk uitstromen in een safehouse.
Klik om te vergroten...

Diep respect kerel voor je inzicht en het kiezen van de moeilijke wegen op deze hobbelige route
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Edit; het is denk ik vooral belangrijk dat ik me volledig ga focussen op m'n herstel. Ik ben al die tijd bezig om op zoveel andere vlakken 10 ballen proberen hoog te houden wat me enorm veel stress en angst geeft. Herstel komt daardoor gewoon niet op 1.
Klik om te vergroten...
Het ironische is dat men onder invloed vaak denkt dat het 10 ballen zijn die simultaan hoog gehouden moeten worden. Eenmaal nuchter, scherp en fris: blijkt zowel het hooghouden makkelijker als ook het aantal ballen minder. Houd dat perspectief ook in je achterhoofd. De wereld ziet er logischer uit straks.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Manu76 zei:
Ja ja.. Zolang je jezelf gelooft.
Ik hoop echt voor je, dat je geleerd hebt van je vorige terugval. En in die mate, dat het je niet nogmaals gaat gebeuren, want dat je het nu niet te moeilijk hebt is een moment opname volgens mij, want voor hetzelfde geld voel je je over een dag of twee weer belemmerd.

Heel veel succes toegewenst en accepteer de lastige en de mooie momenten als deel van het proces (DAT JE DAARNA NOOIT MEER OPNIEUW HOEFT TE DOORLOPEN).
Klik om te vergroten...

Oh absoluut. Het verloop is zo grillig als wat. Ik probeer absoluut niet bagatelliseren oid. Het valt me nu gewoon alles mee. Maar kan zomaar anders worden. Ik ben echt die detox niet vergeten en alle ellende die daarop volgde.

Ik bouw af met een doel om er vanaf te blijven. Dat doel werd voor m'n terugval overschaduwd door de angst alles kwijt te raken door arbeidsongeschiktheid en geen verzekering als zzp'er.

En "enige" vervelende; is heel relatief. Het is echt niet het enige.

_shikantaza zei:
Was blowen eigenlijk een factor in je terugval?
Klik om te vergroten...

De grootste factor in de terugval was dat ik niet kon werken door de PAWS, op straat zou belanden als ik niet zou gaan werken. Dus voelde ik me ergens genoodzaakt om weer benzos te slikken zodat ik me financieel gezien kon redden. Dat kan ik nu, ik heb een contract.

Blowen is pas weer begonnen nadat ik benzos was gaan slikken. Denk dat het slikken van benzos eerder het blowen weer heeft aangewakkerd dan andersom. Maar legit vraag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4647484950...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."