Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
144 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pff echt weer controle verlies over m'n verslaving. Nu precies wanneer ik bezig ben met m'n behandeling bij de ggz.

Slik elke dag meer benzo's dan het voorschrift. Beloof mezelf elke ochtend het niet te doen. Weggooien ga ik ze niet doen want stel je voor dat ik ze nog nodig heb. Kut verslavingsgedachtes.

Eenmaal gebruikt is die verslaving weer helemaal terug. Machteloosheid tegenover jezelf.

3 dagen geleden bad trip gehad van wiet, in plaats van dat ik denk laat ik dat maar niet nog een keer doen. Blow ik sindsdien elke dag. Meerdere joints gelijk, voor werk, rijden in het verkeer met medicatie en half stoned.

CONTROLEVERLIES verslaving echt!

Wat nu weet je wel. Mijn terugvallen lopen vaak snel uit de hand. Dus verslavingszorg is belangrijker nu dan ggz denk ik. Heb al 1 kliniek gebeld; die nemen me niet op vanwege dubbele diagnose.

Tot zo ver

Raver ):
b
buddha31Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey raver je arts is echt een ei met zijn cold turky stoppen met benzos. Zoveel artsen kennen de Ashton Manual niet.
Met lorazepam saboteer je het afbouwen mijn advies ( maar ben geen arts ) is alle benzos vervangen door de juiste hoeveelheid diazepam. Is er geen rcvariant hier van of mag ik dat niet adviseren. Dan excuses.

Kan je als je de juiste dosis diazepam hebt je verzameling benzos niet bij een vriend in bewaring doen? Ben je ze niet kwijt maar liggen ze ook niet binnen handbereik.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Je kunt zeggen van benzo's wat je wilt, maar het heeft me nu รฉcht even uit de put getrokken. Althans, het heeft me rust gegeven waardoor ik zelf tot rust ben gekomen. Zo enorm gespannen en angstig geweest de afgelopen weken.
Klik om te vergroten...
Goed punt. Het is niet zo zwart/wit als: benzo's zijn per definitie verkeerd. Het zijn hulpmiddelen die je snel uit heel erge stress (of in mijn geval ook nek/rug pijn) kunnen halen.

Raver zei:
Pff echt weer controle verlies over m'n verslaving. Nu precies wanneer ik bezig ben met m'n behandeling bij de ggz.

Slik elke dag meer benzo's dan het voorschrift. Beloof mezelf elke ochtend het niet te doen. Weggooien ga ik ze niet doen want stel je voor dat ik ze nog nodig heb. Kut verslavingsgedachtes.

Eenmaal gebruikt is die verslaving weer helemaal terug. Machteloosheid tegenover jezelf.

3 dagen geleden bad trip gehad van wiet, in plaats van dat ik denk laat ik dat maar niet nog een keer doen. Blow ik sindsdien elke dag. Meerdere joints gelijk, voor werk, rijden in het verkeer met medicatie en half stoned.

CONTROLEVERLIES verslaving echt!

Wat nu weet je wel. Mijn terugvallen lopen vaak snel uit de hand. Dus verslavingszorg is belangrijker nu dan ggz denk ik. Heb al 1 kliniek gebeld; die nemen me niet op vanwege dubbele diagnose.

Tot zo ver

Raver ):
Klik om te vergroten...
Heb je aan de andere kant ook dat wanneer je een keer niet gebruikt, dat je dan juist dat machtgevoel over jezelf hebt? Want zo simpel kan het soms zijn: focussen op de keren dat het wรฉl goed gaat. Net zoals je jezelf programmeert met je verslavingsgedachtes, kun je jezelf herprogrammeren door een keer bewust niet te nemen en dan ook (terecht) jezelf een schouderklopje te geven. Elke keer dat je dit doet, wis je dat verslavingspatroon verder uit, maak je nieuwe neurale netwerken aan die gezond gedrag herproduceren.

Waarschijnlijk omschrijft dit het uit een benzo verslaving komen wat te makkelijk en heb je die verslavingszorg ook nodig, maar het geestelijke deel van verslaving komt hier in essentie wel op neer, op die switch maken naar focussen op de keren dat het goed gaat en zo langzaam overstappen op meer van dat gedrag en nog meer "macht over eigen handelingen" gevoel. Dat bouw je met herhaling namelijk steeds meer op. Je bent het ook niet meteen kwijt na 1 of 2 keer "terugvallen".

Zelfde geldt ook voor wiet of andere dingen...
b
buddha31Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Benzos en wiet zijn met respect totaal niet te vergelijken. De afkick en rebound van benzos is gruwelijk. Je helpt jezelf daar echt niet mee door te focussen op de keren dat je het kan weerstaan. De enige oplossing voor een echte stevige benzoverslaving is de spiegel geleidelijk naar beneden brengen.

Met wiet is de afkick wel in een tijdsframe te plaatsen. Hele zware benzoverslavingen de zwarte periode zeg maar kan 2 maanden of 2 jaar duren. 2 jaar met wiet een gitzwarte periode heb ik niet eerder gehoord.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Heb je aan de andere kant ook dat wanneer je een keer niet gebruikt, dat je dan juist dat machtgevoel over jezelf hebt? Want zo simpel kan het soms zijn: focussen op de keren dat het wรฉl goed gaat. Net zoals je jezelf programmeert met je verslavingsgedachtes, kun je jezelf herprogrammeren door een keer bewust niet te nemen en dan ook (terecht) jezelf een schouderklopje te geven. Elke keer dat je dit doet, wis je dat verslavingspatroon verder uit, maak je nieuwe neurale netwerken aan die gezond gedrag herproduceren.
Klik om te vergroten...

Het lukt dus alleen gewoon niet om te stoppen. Elke dag beloof ik mezelf het niet meer te doen. Dan krijg ik die cravings en ik zit gewoon teveel in de fuck it modus om daar tegenin te gaan. Soort machteloosheid tegenover jezelf.

Ondertussen ben ik een ssri aan het opbouwen, wat tot nu toe nog meevalt. Hoop dat het zo blijft maar gebruik het pas een weekje. Heb alleen echt 0 eetlust, en motorisch onrustig. Zal vast vaker in paniek ofzo zijn geraakt als ik die benzo's niet erbij zou slikken. Alleen ik houd me nooit aan het voorschrift. Heb echt veel lorazepam ernaast geslikt. Dus geen idee wat nu de onderhoudsdosering moet zijn. Al zal ik zelf altijd mezelf vertellen dat die te laag is. Bij elk ongemak slik ik die troep wel. Zeker meer dan 1,5mg lorazepam dag, soms xanax 0,5mg en standaard 15 of 20mg Diazepam.

Nu dus daarnaast sinds 3 of 4 dagen elke avond zo stoned als 'n aap. Als t op is meteen nieuwe halen. M'n verslaving heeft me weer te pakken. Alleen het voelt gewoon nog niet alsof ik ermee wilt stoppen. Terwijl ik zooooooo goed weet dat het beter is van niet omdat al mijn terugvallen bij GHB zijn geรซindigd zijn. Dat wil ik echt gewoon niet die troep. Maar het wel de angst dat m'n verslaving vaak erg heftig is tijdens een terugval.

Nooit gedacht dat ik na zo'n lange tijd (ruim 3 jaar clean) weer hiermee zou moeten struggelen. Straf mezelf er enorm voor echt. M'n familie niemand weet er nog van ook. Dat hangt ook boven m'n hoofd.

Verslaving is gewoon in moment van gebruik geen keuze meer te hebben. Althans zo voelt het voor mij op t moment.

Raver (:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Raver zei:
Het lukt dus alleen gewoon niet om te stoppen. Elke dag beloof ik mezelf het niet meer te doen. Dan krijg ik die cravings en ik zit gewoon teveel in de fuck it modus om daar tegenin te gaan. Soort machteloosheid tegenover jezelf.

Ondertussen ben ik een ssri aan het opbouwen, wat tot nu toe nog meevalt. Hoop dat het zo blijft maar gebruik het pas een weekje. Heb alleen echt 0 eetlust, en motorisch onrustig. Zal vast vaker in paniek ofzo zijn geraakt als ik die benzo's niet erbij zou slikken. Alleen ik houd me nooit aan het voorschrift. Heb echt veel lorazepam ernaast geslikt. Dus geen idee wat nu de onderhoudsdosering moet zijn. Al zal ik zelf altijd mezelf vertellen dat die te laag is. Bij elk ongemak slik ik die troep wel. Zeker meer dan 1,5mg lorazepam dag, soms xanax 0,5mg en standaard 15 of 20mg Diazepam.

Nu dus daarnaast sinds 3 of 4 dagen elke avond zo stoned als 'n aap. Als t op is meteen nieuwe halen. M'n verslaving heeft me weer te pakken.
Klik om te vergroten...
Hรจ wat een ellende joh... :(

Raver zei:
Alleen het voelt gewoon nog niet alsof ik ermee wilt stoppen.
Klik om te vergroten...
Maar alleen het feit al dat je dat ziet, is een enorm iets! Dat voelt nu waarschijnlijk niet zo(?) maar dat betekent dat dat proces van bewustwording van je verslaving in volle gang is.

Raver zei:
Terwijl ik zooooooo goed weet dat het beter is van niet omdat al mijn terugvallen bij GHB zijn geรซindigd zijn. Dat wil ik echt gewoon niet die troep. Maar het wel de angst dat m'n verslaving vaak erg heftig is tijdens een terugval.
Klik om te vergroten...
En dat ook! Je weet het wel, maar er naar handelen is er nog niet echt bij. Ik zal nooit beweren dat ik weet wat je precies doorgaat nu, maar ik herken dat wat je zegt in mijn vorige verslavingen: dondersgoed weten wat goed en slecht voor me is en dan tรณch de slechte weg kiezen... Het is niet rationeel... Maar ook hier weer: je wรฉรฉt het, je weet het zelfs heel goed zeg je zelf. Dus je bent je al super bewust aan het worden van deze dingen. Helaas is het zo, dat met meer bewustheid, de boel ook intenser beleefd wordt. Eigenlijk ook wel logisch: je wordt je letterlijk bewuster van wat je doet, van je pijn, etc. "Bewustzijn" is dan ook niet รฉรฉn of ander abstract iets, maar letterlijk: meer en dieper voelen. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het mooie aan dit proces, is dat dit samenkomt met meer intelligentie. Nogmaals... ik weet dat het juist compleet andersom kan lijken en voelen in het moment, want je ziet hoe je de fout weer in gaat en straft jezelf daar bovenop ook nog eens keihard af. Je oordeelt over jezelf en dat is compleet begrijpelijk. Helaas is het pad vaak zo pijnlijk...

Raver zei:
Nooit gedacht dat ik na zo'n lange tijd (ruim 3 jaar clean) weer hiermee zou moeten struggelen. Straf mezelf er enorm voor echt. M'n familie niemand weet er nog van ook. Dat hangt ook boven m'n hoofd.
Klik om te vergroten...
Ja, je straft jezelf er dus inderdaad voor af. Echt als een soort mentale zelfkastijding. Ik ken het gevoel helaas al te goed. Het kan soms ook echt onmogelijk lijken om het niet te doen. Toch hoop ik dat je misschien een klein beetje sympathie voor jezelf kan opwekken, want zou je dat ook niet voor een ander kunnen doen? Kijk, voor mij ben jij een ander en ik weet maar al te goed dat het voor mij nu makkelijk praten is, omdat ik jouw situatie van buitenaf bekijk. Maar ik weet ook hoe het is om dat te moeten doen voor mezelf. En dat is andere koek... Maar als ik het voor een ander kan doen en jij het (waarschijnlijk) voor een ander kan doen, dan kun je het toch ook voor jezelf doen? Het hoeft maar een heeel klein beetje te zijn. Bijvoorbeeld: ja, ik ben in de fout gegaan, maar kijk eens hoe vreselijk ik me voelde op dat moment. Het was begrijpelijk dat ik dat deed... Probeer misschien een beetje op die manier tegen jezelf te praten. Probeer iets zachter voor jezelf te zijn. Dat kan echt zo'n immens verschil maken.

Raver zei:
Verslaving is gewoon in moment van gebruik geen keuze meer te hebben. Althans zo voelt het voor mij op t moment.

Raver (:
Klik om te vergroten...
Zo kan het zeker voelen ja. Dat ben ik met je eens.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ondertussen paar weken verder, nog steeds benzos dagelijks. 25mg gemiddeld aan diazepam en 1.5mg lorazepam gemiddeld.

Gestart met citalopram; nu 16mg volgens mij. Vooraf erg angstig voor maar valt reuze mee. Heb wel wat bijwerkingen maar geen paniekaanvallen of toename van angst waar ik bang voor was. Geen idee hoe dat zou zijn zonder die benzo's.

Momenteel een week of langer al weer aan het blowen. Echt direct heel veel en veel sterke sativa wiet. Soms 3 of 4 joints in me eentje per avond.

Merk dat ik maatschappelijk gezien ook direct gevolgen ervaar van het gebruik (verslaving). Kom al meerdere keren te laat op opdrachten aan. Werk voor mezelf dus is niet echt een goed visite kaartje. Bovendien werk ik in de zorg en ik voel gewoon aan mezelf dat ik in verslaving zit ofzo. Ik verbreek afspraken met mezelf direct wanneer ik me onrustig voel of niet prettig. Dan neem ik rustig 'n halve 2.5mg tablet. Voel het amper meer inwerken dus behoorlijke tolerantie al. Merk alleen aan mezelf dat ik nogal wankel word van benzos. Slap gevoel ofzo.

Naja end of story ik ben gewoon zo bang dat ik weer aan de GHB ga. Maar het zou zomaar kunnen dat die angst ervoor me er juist naartoe gaat brengen. M'n verslaving is echt heel sterk en sluw. Ik wil het gewoon NIET gebruiken. Al ben ik op momenten GHB gebruik aan het verheerlijken. Alleen ik weet gewoon als ik aan die shit dan ga ik echt in de problemen raken. Ik dacht immers benzos ook in controle te kunnen houden, niet gelukt. Met wiet verlies ik direct de controle en is t weer elke dag. Uitleven naar het moment om volledig uit de wereld te zijn.

Ben gewoon bang dat ik de kracht niet meer kan opbrengen om tegen die verslaving te vechten ofzo. Was ruim 4 jaar uit deze waanzin. Tussendoor 2 keer een benzo gebruikt maar toen direct doorgegaan met de NA groepen.

Deze terugval is gewoon zoals alle andere die me naar de ellende bracht. Maar wil dit keer echt van de GHB afblijven.

Maandag verwijzing vragen van de psychiater voor de verslavingzorg. Ik denk gewoon dat ik de detox in moet ofzo. Zelf lukt het niet om te stoppen.

Naja lang verhaal

Raver (;
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Update

Dagelijks blowen gemiddeld 3 gram per dag denk ik. Daarbij 25 tot 30mg diazepam per dag en tot 2.5mg lorazepam erbij.

Ik heb alleen wel echt de wens om weer te stoppen met de benzo's en dat begint bij de dosis te stabiliseren. Heb echt geslikt als snoepjes de afgelopen weken.
Maar heb t idee dat me echt verdoofd en ik daar een beetje een somber gevoel van krijg.

Kan ik ontwenning van de Lorazepam op zich verwachten als ik daar mee stop ondanks dat ik 30mg diazepam per dag slik. Of zou ik meer diazepam moeten nemen om die lorazepam tolerantie op te vangen.

Ben in ieder geval doorgestuurd naar de verslavingszorg. En ben ik clean van andere drugs. Veel uppers wil ik niet combineren met m'n citalopram en GHB is gewoon levensgevaarlijk me. Dus rook m'n jointjes gewoon. En heb t idee dat de citalopram ook zijn werk een beetje begint te doen. 4 weken en 'n beetje nu gebruik ik het. En nu een week op 20mg ongeveer. Streefdosering volgens m'n psychiater.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het gaat beginnen!

Ik ga beginnen met het afbouwen van mijn benzodiazepine gebruik.

Mijn startdosering zal zijn 50mg diazepam. Updates sowieso hiero.

Heb 5mg tabletten gekregen van m'n psychiater. Dus dat is top.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Het gaat beginnen!

Ik ga beginnen met het afbouwen van mijn benzodiazepine gebruik.

Mijn startdosering zal zijn 50mg diazepam. Updates sowieso hiero.

Heb 5mg tabletten gekregen van m'n psychiater. Dus dat is top.
Klik om te vergroten...
Succes man! Je kan dit!

Wat gaf de doorslag dat je weer gaat afbouwen?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb het gewoon opgegeven omte willen stoppen met blowen. ๐Ÿ˜‡

Ik wou graag stoppen met roken van tabak dat is gelukt.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Hey allemaal.

Momenteel veel last van afkickverschijnselen.

- slaapproblemen
- irrationele gedachten / angsten
- extreme nervositeit (vooral bij ontwaken)*
- trillen / trillend gevoel in me lijf
- tintelingen door me armen en benen
- misselijkheid
- hoofdpijn
- wazig in me hoofd
- futloosheid en extreme vermoeidheid.

*Vooral de ochtenden zijn nu het zwaarste. Zo ontzettend veel spanning in me lijf als ik wakker wordt. Alsof me cortisol echt sky high is ofzo. Dan voelt de dag echt enorm uitzichtloos aan. "Hoe ga ik vandaag dan weer doorkomen". "Gaat dit ooit over!?".

Heeft er iemand ervaring met deze spanning in de ochtenden bij benzodiazepine afkick? Voelt beetje alsof ik er alleen in ben weer haha. De rest van de afkickverschijnselen zijn vrij voor de hand liggend maar ahh ahh die stress is echt VRESELIJK. Ik verlang dan echt naar 5mg Lorazepam ofzo om mezelf volledig plat te leggen.

Huidige situatie. Ik zit al 3 weken op 20mg. Alleen heb ik vorige week zoals ik denk al eerder had gedeeld 2 keer 5mg extra genomen en 1 dag 6 bier gedronken. Dus 3 dagen achter elkaar mezelf uit balans gebracht.

Ik hoop tenminste dat die ochtendspanning benzo afkick is. Anders weet ik niet hoe ik nog me leven normaal moet lijden hoor. ๐Ÿ˜…

Greetz
Klik om te vergroten...
Ik herken me volledig in jouw klachten! Laat ik je eerst goed nieuws brengen: deze gaan over! Het kan helaas wel een paar maanden duren..

Ik had zelf ook veel spanningen in de ochtenden. Deze vlakten tegen het einde van de ochtend weer af en kwamen in de loop van de middag tot het avondeten weer terug. In de avond werden ze dan weer minder. Ik kan me nog goed herinneren dat ik hier bijna de klok op kon gelijkzetten. Heel apart. Wat ik er over heb kunnen vinden, zijn dit waarschijnlijk glutamaat'stormen'. Door het tekort aan GABA in je lijf, zijn er bepaalde momenten op de dag dat de glutamaatconcentraties naar verhouding veel hoger worden dan je GABA-concentraties. Een tip hiervoor: koop glycinepoeder en doseer circa 8 ร  10 gram. Dit is gewoon een voedingssupplementen, maar tempert glutmaat een beetje. Werkte bij mij heel goed, zonder dat het met je GABA-systeem aan de haal gaat.

En je komt echt alleen van de benzoโ€™s af als je je 100% aan je afbouwschema houdt en ook geen andere GABA-drugs gebruikt (dus ook geen alcohol). Het is echt even een paar maanden op de blaren zitten, maar het komt echt goed! Ik zag het zelf vaak ook niet meer zitten en dacht ook dat het nooit meer goed zou komen, maar dat is toch echt gebeurd!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Raver wat verrot man. Name & shame? Mag dat hier?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
dupont zei:
Klinkt naar waar je doorheen gaat. Ik herken het wel van toen ik CT van 3mg Lorazepam per dag was afgehaald door een incompetente psychiater in opleiding.

ik wil je aanraden om je sweet spot te vinden met alleen Diazepam. Dat je je OK voelt maar niet te suf of lekker. Mocht je toch nog andere benzoโ€™s nemen dan kun je omrekenen naar Diazepam via https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm (en er is hier op het forum ook een goede zo niet betere omrekentabel). Niet alle psychiaters rekenen goed om, dus doe dat zelf.
Klik om te vergroten...

Erg fijn dat je herkenning kunt vinden in m'n klachten haha. Dat geeft een beetje rust. Klote voor je dat je dat hebt moeten doorstaan! Artsen maken helaas ook fouten.

Ik blijf nu herdoseren met 5mg zoals beschreven tot ik me "normaal" voel. Vandaag totaal nu 50 of 55mg diazepam op. Na mijn laatste dosering werd ik het eerste half uurtje een beetje slaperig. Maar daarna direct weer dezelfde klachten. Ongeveer m'n startdosering van m'n zelf geplande afbouw. Dus nu ook weer een bewijs dat ik het te simpel heb opgevat. Vind het geen fout van mezelf maar zie het als een hele harde les.

Die omrekentabel zal ik ook aanraden bij m'n psychiater. Voor nu zal ik het zelf gewoon bij Diazepam houden. Of kan het zo zijn dat m'n lichaam echt vraagt om xanax of lorazepam. M'n psych zei ik ieder geval dat je het niet altijd 1 op 1 kan overzetten. Maar dat dat ook geleidelijk moet. Volgens mij heb ik dat ook gelezen in de ashton manual. Dus hopelijk heeft hij verstand van zaken.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
M'n psych zei ik ieder geval dat je het niet altijd 1 op 1 kan overzetten. Maar dat dat ook geleidelijk moet. Volgens mij heb ik dat ook gelezen in de ashton manual. Dus hopelijk heeft hij verstand van zaken.
Klik om te vergroten...
Klopt inderdaad. Wordt ook in de Ashton manual zo gedaan. Echter... Die periode is maar kort uit mn hoofd. Je bent al best een tijdje op enkel diazepam toch? (1 of 2 weken?). Dus ik zou dat wel proberen vol te houden.

Zeker voor alprazolam zijn er in de manual best wat voorbeeld omzet en afbouwschema's te vinden.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Klopt inderdaad. Wordt ook in de Ashton manual zo gedaan. Echter... Die periode is maar kort uit mn hoofd. Je bent al best een tijdje op enkel diazepam toch? (1 of 2 weken?). Dus ik zou dat wel proberen vol te houden.

Zeker voor alprazolam zijn er in de manual best wat voorbeeld omzet en afbouwschema's te vinden.
Klik om te vergroten...

Zeker. 1 week nu op enkel diazepam. Kreeg niet direct deze ontwenningsverschijnselen. Terwijl Alprazolam relatief kort werkend is. Maar goed. Meeste van de tijd heb ik lorazepam en diazepam gebruikt. Alprazolam was sporadisch en de laatste 1.5 week dagelijks 2mg voor ik er plots mee dacht te kunnen stoppen en in plaats daarvoor diazepam te gaan slikken. Heb toen puur de Lorazepam vervangen met xanax vanwege dat ik geen Lorazepam meer had en t even niet meer kon krijgen via mijn contact.

Lorazepam doseringen lagen vaak de laatste weken voor de overstap naar xanax boven de 2.5mg. ร‰n daarnaast dus 30 of 40mg diazepam ๐Ÿ™„๐Ÿ˜…

En echt jonge, ik heb t me een partij koud de heletijd. Niks krijgt me warm gewoon. Alsof het van binnenuit komt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Goeie, ik was even vergeten dat de overstap naar Diazepam ook moeilijk kan zijn ๐Ÿ˜Š
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Alle benzo's hebben vergelijkbare uitwerkingen. Het zit 'm zelfs nog niet eens zozeer in de halfwaardetijd, hoewel dat natuurlijk ook meespeelt. Maar werkingsduur (das wat anders dan de halfwaardetijd), lipofiliteit en accumulatie zijn allemaal factoren waar naar gekeken moet worden en rekening mee gehouden moet worden wanneer er omgezet wordt naar diazepam. Daarom zie je in de ashton manual veelal schema's waarbij je kortwerkende benzo's gaat afbouwen, terwijl je diazepam al introduceert en die als het ware de alprazolam gaat overnemen. Wanneer je dit een op een zou omzetten, krijg je geheid ontwenningsverschijnselen. Hoe beter dit is afgestemd, hoe 'makkelijker' je van de benzo's af kunt komen. Maar ook daarin blijft het maatwerk. Uiteraard zijn er richtlijnen, zoals in de ashton ook wordt gebruikt, maar dit is nooit exact om te zetten. Dat maakt het zo complex.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vandaag heeft m'n psychiater weer contact met me opgenomen. M'n psychiater denkt dat het een paradoxale reactie is op een lichte diazepam intoxicatie. Puur omdat ik het meeste last heb van derealisatie, angsten en prikkelbaarheid. De andere klachten zijn fysieke klachten veroorzaakt door de angsten die ik ervaar.
Volgens hem mag ik maximaal 30mg Diazepam per dag slikken. Teveel Diazepam kan dus ook zorgen voor de klachten die ik beschrijf. Gisteren zo'n 60 a 65mg op. Ik vind het zo kut en moeilijk te geloven..... Maar ik ga zijn advies dan maar opvolgen. Ik zie hem maandag.

Maar volgens hem heeft de xanax en lorazepam geen invloed op de klachten die ik nu ervaar. Ik zou anders direct ontwenning hebben gekregen. Klachten zijn juist begonnen toen ik 50mg diazepam etc ben gaan slikken. Ik kan niet zulke heftige benzo ontwenning hebben als ik ruim 50mg Diazepam slik per dag. Althans ik citeer hier de psychiater. Advies nu van de psychiater is om naar 3 maal 10mg te gaan. Niet meer. Maar echt heel veel beter dan dit zal ik me niet gaan voelen de aankomende week althans psychiater. Dus ik zal hier wel weer alles van me afschrijven ๐Ÿ˜…

Wat zijn jullie meningen hierover? Geen medisch advies. Pure mening.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
dupont zei:
(Triora)
Klik om te vergroten...

Heb ik ook gezeten haha! Maar goed. We gaan het meemaken hoe of wat. Erg anxious zeker!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3435363738...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."