Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
145 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Vandaag met ontslag. Na 2 weken detox en 8 weken klinische opname.

Spannend!
Klik om te vergroten...

Succes Raver!

Ben je er klaar voor?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Vandaag met ontslag. Na 2 weken detox en 8 weken klinische opname.

Spannend!
Klik om te vergroten...
You can do it. Breng in de praktijk wat je hebt geleerd 👍
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Vandaag met ontslag. Na 2 weken detox en 8 weken klinische opname.

Spannend!
Klik om te vergroten...
De 1 gaat er weer in en de ander komt eruit !

Maar dit heb je maar wel weer mooi volgehouden kerel en ik kan me nog goed de spanning herinneren van de eerste dag weer op vrije voet. Alsof ik andere en nieuwe wereld binnen stapte waar ik alles opnieuw moest gaan leren. Ergens eng maar ook zeer bevrijdend en avondtuurlijk.

De strijd is nog niet gestreden maar ben ervan overtuigd dat jij er gaat komen waar je wil zijn ! Misschien niet het moeilijkste maar zeker het ergste heb je goed achter de rug. Mag je zeker meer dan trots op zijn !

Wens je al het geluk toe en veel succes in de (nieuwe) buitenwereld 🙏
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Vandaag met ontslag. Na 2 weken detox en 8 weken klinische opname.

Spannend!
Klik om te vergroten...
Hoe is het je deze dagen vergaan?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#5
Succes Raver, het begint pas als je weer buiten bent hoop dat je weer wat stappen verder bent en blijf vooral van je af schrijven hier 💪🏽🙏🏽
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Top, kerel! Ik denk echt dat je de beste stap hebt gemaakt door helemaal nuchter te gaan. Complimenten en ga zo door!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Raver, heel veel sterkte en doorzettingsvermogen! Je kan het, maar alle verleidingen zijn weer gevaarlijk aanwezig, dus wees a.u.b. op je hoede. ❤️
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat knap van je! Diep respect. Dag voor dag is de enige manier. Zet 'm op vandaag! :kissingheart:
C
Coffeecup2Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben ook heel benieuwd. Ik denk vaker aan je, dan dat ik nog over je lees…
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoe gaat het lieve @Raver ?
C
Coffeecup2Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Fantastisch, en wat goed dat je even iets van je laat horen! Ga zo door, fijne zondag !
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Ik tel bijna 8 maanden cleantijd.

Vandaag was ik op een grote beurs in Duitsland voor zaken. Nadat de dag voorbij was gingen we even langs de gezelligheid voor wat gratis eten en wat drinken.

Er bleken alcoholfreie cocktails te zijn. Ik zeg tegen mijn collega prima hoor, als daar geen alcohol in zit.

Krijg het glas in mijn handen, neem een slok via het rietje en verrekte, alcohol!!!!!

Heb dus best een grote slok op, bleken ze de verkeerde aan me collega te hebben gegeven. Voel me er zo kut over maar ik was me echt van geen kwaad bewust gewoon. Is dit een terugval???

Edit : nadat ik besefte dat het alcohol bleek te bevatten direct glas terug gebracht uiteraard. Super naïef misschien dat ik in Duitsland uit ga van alcoholvrije cocktails. Dan zou het ook een mocktail heten toch.
Klik om te vergroten...

Hahaha, ik had precies hetzelfde één of anderhalf jaar geleden in Shanghai. Mijn collega kreeg mijn mocktail, ik haar cocktail. Met de eerste slok had ik meteen door, dit klopt niet.

Haar ook laten proeven en het was vrij snel duidelijk. Ze waren omgewisseld.

Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Het was niet intentioneel. Tegelijkertijd is het wel goed om in de gaten te houden of je nu meer gerbuikersgedachten gaat ervaren. Bij mij was dat niet het geval. Maar het is altijd goed om er scherp op te blijven.

Alcoholvrij bier en al die dingen, doe ik niet meer aan mee. Mocktails nog wel. Voor mij brengen die weinig associaties met zich mee. Ik heb zelden cocktails gedronken in gebruik. Wel veel bier, dus dat brengt wel associaties met zich mee.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#13
Volgensmij heb je precies gedaan wat je hoort te doen.

Die slok waar alcohol in zat is niet wat de focus moet zijn.

Wat in mijn ogen de focus zou moeten hebben:

1. Je nam de juiste beslissing voor een mocktail
2. Zodra je jezelf bewust werd van de situatie heb je daarop geacteerd.
3. Je baalt er ontzettend van (positief!!)

Goed bezig hoor kerel, wees trots op jezelf💪
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Inderdaad mensen! Late reactie, maar het is geen terugval.
Toen ik dit las was ik eigenlijk alweer vergeten dat het gebeurd was.

Wilde gewoon even een update geven hoe het gaat. Het gaat goed, ben aan het werk. Ga naar mijn meetings, en spreek m'n sponsor regelmatig. Misschien heb ik meer meetings nodig, en meer contact met fellows. Want...

Ik word geteisterd door trek , was even weg maar de laatste tijd is het weer terug. Getriggerd door mijn hobby; karpervissen. Blowende vrienden gezien en vandaag tijdens een wandeling in de duinen iemand zien blowen. En dat vond ik zo fijn, stoned buiten zijn. Terwijl de realiteit is, dat ik nog maar amper buiten kwam..

De trek voelt alsof ik de acceptatie nog niet helemaal gemaakt heb met fases. Kan ik dan echt nooit meer wiet roken? Kan ik dan nooit meer het genot ervaren van wiet kweken etc. Zo irritant, waarom is dat zo'n ding voor mij. Terwijl het nuchtere leven zoveel te bieden heeft weet je wel.

Dan hoor ik soms andere fellows delen, hoe fijn ze het vinden dat ze clean zijn. En hoe dankbaar ze zijn dat ze niet meer hoeven te gebruiken. Voor mij is t soms andersom als ik dat hoor, als ik trek heb dan tenminste.

Ja tot zover. Wel 9 maanden clean.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dank voor je update! Moest van de week nog ff aan je denken. Fijn dat het goed met je gaat, op de trek na dan. Ik snap wel dat je het vergelijkt met andere fellows, maar It's a part of your process. En dat is helemaal oke. Blijf vooral de dingen doen waarvan je weet dat ze voor je werken. En ja een keertje vaker de telefoon pakken en bellen kan zeker geen kwaad :wink:

Kan ook wel een beetje met de verandering van het seizoen te maken hebben, en het mooie weer van de afgelopen tijd wat trek op roept. Bij mij kwamen tijdens het mooie weer ook ineens gedachtes en herinneringen in de vorm van beelden van de leuke momenten met drugs. Feestjes/festivals. in het park met vrienden, terras in de stad, buiten hangen. Naja goed herken het bij mezelf dat ik dit in de voorgaande jaren in herstel ook zo heb ervaren, zwakt overigens wel af met de jaren en is nu na een aantal dagen wel minder/weg.

Raver zei:
vandaag tijdens een wandeling in de duinen iemand zien blowen. En dat vond ik zo fijn, stoned buiten zijn. Terwijl de realiteit is, dat ik nog maar amper buiten kwam..
Klik om te vergroten...
Ja bijzonder he dat je eigen hoofd je zo voor de gek kan houden he. Zeer herkenbaar joh. Als ik op dat soort momenten mn stap 1 er maar weer eens bijpak dan ben ik gauw genezen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Ik word geteisterd door trek , was even weg maar de laatste tijd is het weer terug. Getriggerd door mijn hobby; karpervissen. Blowende vrienden gezien en vandaag tijdens een wandeling in de duinen iemand zien blowen. En dat vond ik zo fijn, stoned buiten zijn. Terwijl de realiteit is, dat ik nog maar amper buiten kwam..
Klik om te vergroten...
Mooi die laatste zin. Houd je herstel eens tegen het licht om te kijken of je nog wat extra kunt doen of misschien heb je iets laten vallen.

Trek is ook OK. Je hoeft er niks mee. Laat dat hoofd maar lullen 😅
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Het gaat goed
Klik om te vergroten...

Fijn om te horen.
En knap hoe je dankzij trek sterk in je schoen blijft staan
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Inderdaad mensen! Late reactie, maar het is geen terugval.
Toen ik dit las was ik eigenlijk alweer vergeten dat het gebeurd was.

Wilde gewoon even een update geven hoe het gaat. Het gaat goed, ben aan het werk. Ga naar mijn meetings, en spreek m'n sponsor regelmatig. Misschien heb ik meer meetings nodig, en meer contact met fellows. Want...

Ik word geteisterd door trek , was even weg maar de laatste tijd is het weer terug. Getriggerd door mijn hobby; karpervissen. Blowende vrienden gezien en vandaag tijdens een wandeling in de duinen iemand zien blowen. En dat vond ik zo fijn, stoned buiten zijn. Terwijl de realiteit is, dat ik nog maar amper buiten kwam..

De trek voelt alsof ik de acceptatie nog niet helemaal gemaakt heb met fases. Kan ik dan echt nooit meer wiet roken? Kan ik dan nooit meer het genot ervaren van wiet kweken etc. Zo irritant, waarom is dat zo'n ding voor mij. Terwijl het nuchtere leven zoveel te bieden heeft weet je wel.

Dan hoor ik soms andere fellows delen, hoe fijn ze het vinden dat ze clean zijn. En hoe dankbaar ze zijn dat ze niet meer hoeven te gebruiken. Voor mij is t soms andersom als ik dat hoor, als ik trek heb dan tenminste.

Ja tot zover. Wel 9 maanden clean.
Klik om te vergroten...
Das toch wel leip he hoe je verlaagde brein het rooskleurige van drugs naar boven kan halen terwijl de realiteit het tegenovergestelde is vaak. Blowen is voor jou toch ook de gateway naar de rest dacht ik?

Dat gevoel van anderen horen vertellen hoe fijn clean zijn was ken ik wel ja, dat heeft bij mij - mede door slaaplroblemafiek - echt heeeeel lang geduurd.

Toch is dat vaak een soort sober high en uiteindelijk gaat dat ook weer weg en raak je daar ook weer gewend aan en . Bij vroeg herstel hard ik altijd van die bipo episodes ook extreem goed voelen en dan weer extreem rot. Maar ook dat ging weer voorbij. Die extreem goed waren voor ook vaak weer triggers waarin ik soms terugviel.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Koffieb00n zei:
Ja bijzonder he dat je eigen hoofd je zo voor de gek kan houden he. Zeer herkenbaar joh. Als ik op dat soort momenten mn stap 1 er maar weer eens bijpak dan ben ik gauw genezen.
Klik om te vergroten...

Haha ja die stap 1 is goed genezend ja !!

_shikantaza zei:
Mooi die laatste zin. Houd je herstel eens tegen het licht om te kijken of je nog wat extra kunt doen of misschien heb je iets laten vallen.

Trek is ook OK. Je hoeft er niks mee. Laat dat hoofd maar lullen 😅
Klik om te vergroten...

Ja kan er veel meer aan doen. Ben te snel content met "het gaat toch goed?". Maar ik ontneem mezelf daarin verdere groei. De balans tussen werk, vriendin, hobby's en herstel is elke dag weer opnieuw een uitdaging.

Kordie zei:
Fijn om te horen.
En knap hoe je dankzij trek sterk in je schoen blijft staan
Klik om te vergroten...

Bedankt !

Brakka Mang zei:
Das toch wel leip he hoe je verlaagde brein het rooskleurige van drugs naar boven kan halen terwijl de realiteit het tegenovergestelde is vaak. Blowen is voor jou toch ook de gateway naar de rest dacht ik?
Klik om te vergroten...

Een gateway naar een ellendig bestaan.

Het is ongekend hoe ver ik al ben gekomen. Als je kijkt naar van hoe ver ik kom. Die ellendige benzodiazepine ontwenning, dacht dat het nooit over ging. Maar wonderbaarlijk gaat het zo goed tegenwoordig. Het is vooral de trek en de romantische gedachtes over wiet die het me soms nog lastig maken. Verlangens naar anders drugs zijn er gelukkig niet. Ik mag blij zijn dat ik na alles überhaupt nog leef. Het voelt als de zoveelste kans die ik krijg op een beter leven. Heb meerdere verslavingen overwonnen; GHB, benzos, amfetamine en nu wiet. Ik kan het mezelf gewoon niet meer wijsmaken dat ik nog kan gebruiken. Soms denk ik wel eens kan ik dan niet gecontroleerd wiet gebruiken?

Het antwoord is gewoon nee, ik heb dat al talloze keren geprobeerd. Ik verlies die strijd in me hoofd al direct na de eerste keer gebruiken.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Maar wonderbaarlijk gaat het zo goed tegenwoordig.
Klik om te vergroten...
Geeft me werkelijk een goed gevoel dit te lezen bij iemand die ook zo'n strijd heeft moeten leveren.
Ben werkelijk blij voor je ! Strijder !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3536373839...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."