Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
188 weergaven
18-5-2026
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Brakka Mang zei:
Das omdenken, velen zouden er -nu kan het juist - van makenπŸ˜†
Klik om te vergroten...
Haha, ook dat heb ik wel eens gedacht, maar voor mij toch maar geen coke meer,ik vind het te leuk.
Ik hou het voortaan weer bij af en toe een beetje mdma of 2cb ofzo, veel leuker ook
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
GODVERPIETJES WAT HEB IK ZIN IN DRUGS EN WILDE AVONTUREN.

Ben thuis hoor, niets in huis en ga ook niets bestellen, maar damn.... πŸ«₯
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jazz35 zei:
GODVERPIETJES WAT HEB IK ZIN IN DRUGS EN WILDE AVONTUREN.

Ben thuis hoor, niets in huis en ga ook niets bestellen, maar damn.... πŸ«₯
Klik om te vergroten...
Nogsteeds niks besteld?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Brakka Mang zei:
Nogsteeds niks besteld?
Klik om te vergroten...
Nope. Half uur onder de douche gaan staan om af te koelen en toen met frisse tegenzin naar bed gegaan. Voel hypomanie aangekomen geloof ik, dus maar even voorzichtig aan (hoewel dat het tegenovergestelde is van wat ik dan wil) :sweatsmile: .
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ben zo onrustig als de pest, lichamelijk en chaos in hoofd.
Zou er veel voor over hebben om dit te temmen en ff los te gaan.
Mezelf uitgummen en kalmeren.
Met jezelf zitten is soms ook drugs achtig
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#6
Net m'n bakje met grinder en andere verwanten artikelen in de kast weggestopt en er kwam zo'n lekkere wiet geur van af, was wel even van MMHHHHHHM.
Toch blijf ik in mijn keuze om niets ermee te doen en het vaarwel te zeggen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Godskolere graftakkeding!

M'n arduino ging in rook op en ik heb niet direct door wat er mis is. Morgen maar weer mee verder. Of tenminste, achterhalen wat er mis ging. Nieuwe arduino's zijn pas donderdag binnen.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gister laptop meer werkgeheugen gegeven om me bewakingscamera's soepel te gebruiken (dacht ik)
Kom ik erachter dat de processor toch wel krapjes is.

Nu krijg ik de craving om er 2 laptops van te maken met de knie.
Mijn galaxy 7+ tab doet het gelukkig wel, en nu crave ik naar een joint!
b
brolafLid
01-01-2024, 00:00
#9
Respect voor iedereen die hier zijn frustraties eruit gooit en de cravings/trek weet af te wenden.
Ik vroeg me iets af: toen ik stopte eind jaren negentig had ik een sponsor (soort buddy) die al lang clean was en het klappen van de zweep kende die ik wanneer ik het moeilijk had kon opbellen en mee praten om samen een weg uit de cravings en trek te vinden.

Is het niet een idee om in Nederland (al dan niet via de verslavingszorg of anders misschien dit forum) een buddy systeem op te zetten met
langdurig clean zijnde ervarings deskundigen waar je de hulp van kunt inroepen in het geval dat je moeilijke momenten of trek hebt?

Volgens mij bestaat zoiets nog niet echt.
Wellicht wel bij de AA en andere 12 stappen programma's want daaruit komt het sponsor systeem namelijk.

Ik hoor graag jullie (ongezouten) mening.

Sterkte allemaal!

PEACE, Olaf
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
brolaf zei:
Respect voor iedereen die hier zijn frustraties eruit gooit en de cravings/trek weet af te wenden.
Ik vroeg me iets af: toen ik stopte eind jaren negentig had ik een sponsor (soort buddy) die al lang clean was en het klappen van de zweep kende die ik wanneer ik het moeilijk had kon opbellen en mee praten om samen een weg uit de cravings en trek te vinden.

Is het niet een idee om in Nederland (al dan niet via de verslavingszorg of anders misschien dit forum) een buddy systeem op te zetten met
langdurig clean zijnde ervarings deskundigen waar je de hulp van kunt inroepen in het geval dat je moeilijke momenten of trek hebt?

Volgens mij bestaat zoiets nog niet echt.
Wellicht wel bij de AA en andere 12 stappen programma's want daaruit komt het sponsor systeem namelijk.

Ik hoor graag jullie (ongezouten) mening.

Sterkte allemaal!

PEACE, Olaf
Klik om te vergroten...

Klopt!
Zelf heb ik een sponsor en ook sponsees. En ik volg het NA programma. Daar kan je dus een sponsor vinden.

In de kern van deze programma's helpt een sponsor je vooral door de stappen heen. Zonder stappenwerk heeft een sponsor naar mijn inzien weinig nut. Je doet dan eigenlijk te weinig inzichten op om het regelmatig Γ¨cht ergens over te hebben.

Dan is het vooral je week bespreken met je sponsor. Maar dat kan je ook met je buurvrouw πŸ€·β€β™‚οΈ
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geen cravings.
Frustratie.
Was vergeten hoe brak ik me voel al ik een nacht doorhaal.

Wat ondertussen al 2 jaar geleden is.
b
butterfreeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gefrustreerd, verdrietig, boos op mezelf, even alles tegelijk.
Er is een hoop voorgevallen in het leven sinds ik voor het laatst hier durfde te posten (hoera, schaamte). 2 maanden geleden begon mijn eerste 2-MMC terugval sinds een hele tijd clean te zijn.
Frequentie van gebruik werd steeds erger, het is echt een slippery slope. Op een gegeven moment maakte het me allemaal niet meer uit. Als ik neer zou vallen, zou ik neervallen. Deze week heb ik 3 keer gebruikt. Nu schaam ik me ontzettend. Ik heb het al lastig in het dagelijks leven ivm ADHD en autisme, en ik heb super lieve ouders die mij ondersteunen. Zij hebben geen idee van mijn gebruik. Dit is ook mijn eerste motivatie om te stoppen. Ik wil niet dat ze misschien een keer in het ziekenhuis zijn omdat ik een overdosis heb genomen oid.

Heel verhaal, maar ik wilde toch weer posten op het forum ondanks mijn schaamte. Ik ga in gesprek met mijn behandelaren over mijn gebruik, er eerlijk over zijn, ipv dat ik weer een dekmantel zoek om er niet over te praten. Ik voel mezelf zo niet passen in de maatschappij en gebruiken is dan een manier om daar mee om te gaan die me uiteindelijk alleen maar in de weg zit.

Binnenkort gaat er ook weer veel veranderen in mijn leven, ik ga veel thuis komen te zitten, dus het is belangrijk het serieus te nemen en een preventieplan te maken. Ik wil mijn brein, mezelf en mijn omgeving rust geven.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
kuromi zei:
Gefrustreerd, verdrietig, boos op mezelf, even alles tegelijk.
Er is een hoop voorgevallen in het leven sinds ik voor het laatst hier durfde te posten (hoera, schaamte). 2 maanden geleden begon mijn eerste 2-MMC terugval sinds een hele tijd clean te zijn.
Frequentie van gebruik werd steeds erger, het is echt een slippery slope. Op een gegeven moment maakte het me allemaal niet meer uit. Als ik neer zou vallen, zou ik neervallen. Deze week heb ik 3 keer gebruikt. Nu schaam ik me ontzettend. Ik heb het al lastig in het dagelijks leven ivm ADHD en autisme, en ik heb super lieve ouders die mij ondersteunen. Zij hebben geen idee van mijn gebruik. Dit is ook mijn eerste motivatie om te stoppen. Ik wil niet dat ze misschien een keer in het ziekenhuis zijn omdat ik een overdosis heb genomen oid.

Heel verhaal, maar ik wilde toch weer posten op het forum ondanks mijn schaamte. Ik ga in gesprek met mijn behandelaren over mijn gebruik, er eerlijk over zijn, ipv dat ik weer een dekmantel zoek om er niet over te praten. Ik voel mezelf zo niet passen in de maatschappij en gebruiken is dan een manier om daar mee om te gaan die me uiteindelijk alleen maar in de weg zit.

Binnenkort gaat er ook weer veel veranderen in mijn leven, ik ga veel thuis komen te zitten, dus het is belangrijk het serieus te nemen en een preventieplan te maken. Ik wil mijn brein, mezelf en mijn omgeving rust geven.
Klik om te vergroten...

Goed dat je eerlijk verteld hoe het gaat!

Ga je naar meetings? (NA of CA)
Daar kan je openlijk praten over je gebruik en herstel. En tegelijkertijd kan je daarmee goed de dagen doorkomen als je vaker thuis komt te zitten.

Ik, maar vele andere voor mij, waren niet clean of zelfs gelukkig in het leven zonder een 12-stappen programma.

Clean zijn zonder programma is eigenlijk nog het zwaarste van alles πŸ˜…
b
butterfreeLid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
Goed dat je eerlijk verteld hoe het gaat!

Ga je naar meetings? (NA of CA)
Daar kan je openlijk praten over je gebruik en herstel. En tegelijkertijd kan je daarmee goed de dagen doorkomen als je vaker thuis komt te zitten.

Ik, maar vele andere voor mij, waren niet clean of zelfs gelukkig in het leven zonder een 12-stappen programma.

Clean zijn zonder programma is eigenlijk nog het zwaarste van alles πŸ˜…
Klik om te vergroten...
Kan ik me heel goed voorstellen, clean zijn met alle compulsieve verslavingsgedachten is zeker ontzettend zwaar.

Ik wil volgende week graag mijn eerste meeting bezoeken. Ik vind het heel spannend, maar ik denk dat er daar inderdaad veel steun te vinden is. Dankjewel 😊
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
kuromi zei:
Kan ik me heel goed voorstellen, clean zijn met alle compulsieve verslavingsgedachten is zeker ontzettend zwaar.

Ik wil volgende week graag mijn eerste meeting bezoeken. Ik vind het heel spannend, maar ik denk dat er daar inderdaad veel steun te vinden is. Dankjewel 😊
Klik om te vergroten...
Met een goed dagelijks onderhoud hoeft het niet zwaar te zijn hoor. Het kost alleen iedere dag wat inspanning en structurele aandacht.

De meeste (AA/CA/NA) meetings hebben wel een telefoonnummer op de website / meetinglijs staan om contact te kunnen zoeken. Bel van te voren even om aan te geven dat je het spannend vindt, dan helpen ze je wel op weg.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
kuromi zei:
Kan ik me heel goed voorstellen, clean zijn met alle compulsieve verslavingsgedachten is zeker ontzettend zwaar.
Klik om te vergroten...
Ja precies, en dat gaat vaak veel dieper dan gebruik alleen. De meetings, maar belangrijker nog de fellows en de stappen die het met zich meebrengt, zijn krachtige tools om daarmee om te gaan.

Daardoor wordt het veel minder zwaar!

kuromi zei:
Ik wil volgende week graag mijn eerste meeting bezoeken. Ik vind het heel spannend, maar ik denk dat er daar inderdaad veel steun te vinden is. Dankjewel 😊
Klik om te vergroten...

Super! Ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden. Ik vond het maar een rare bedoeling, mijn eerste meeting. Maar ik ben heel blij dat ik terug ben blijven komen.

Laat het lekker over je heen komen en probeer het een paar keer. Als dat kan misschien ook verschillende groepen. Met de ene heb je soms een betere klik dan de andere.

Ik ben heel benieuwd wat je ervan vindt!

De tip hierboven om eerst ff te bellen, kan soms helpen de drempel lager te maken. Ik vond dat al rete spannend in het begin. Zo'n random nummer van de website bellen. 🀣
b
butterfreeLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Met een goed dagelijks onderhoud hoeft het niet zwaar te zijn hoor. Het kost alleen iedere dag wat inspanning en structurele aandacht.

De meeste (AA/CA/NA) meetings hebben wel een telefoonnummer op de website / meetinglijs staan om contact te kunnen zoeken. Bel van te voren even om aan te geven dat je het spannend vindt, dan helpen ze je wel op weg.
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor de tip! Ik heb inderdaad een nummer gevonden bij de meeting die ik wil gaan bezoeken. Vrijdag heb ik een vrije dag, dan ga ik bellen! Ben heel benieuwd.

@LucidLucy Fijn om te lezen dat je zo'n goeie steun hebt gevonden daar!! Je ervaring lezen, en het hier neerzetten voor mezelf op het forum helpt me al om dit plan wat concreter te maken. Ik dacht al een tijdje om naar een NA-meeting te gaan, maar elke keer had ik toch wel een reden om niet te gaan (of die nou goed waren of niet). Ik ben blij toch weer hier gepost te hebben, thanks voor jullie steun en motivatie.

Dinsdag bezoek ik mijn eerste meeting. Tijd voor zelfzorg en herstel. 😊 Ik heb een super fijn vangnet om me heen, en ik denk dat lotgenotencontact hier erg veel aan toe kan voegen. Zowel fysiek als online! 🩷
b
butterfreeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nu alweer zin om te gebruiken. Zo irritant hoe je brein je voor de gek houdt, dat je alleen de hoge dopaminepiek herinnert en de ellende die erna komt lijkt er niet eens toe te doen. Ik heb lekker een douche genomen en ga zo even een vriend bellen. Ik kies voor mijn gezondheid, niet voor de enorme piek en het diepe dal.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is godverdomme ongelooflijk. Ongeloveloos, ongeloofbaar.
De feestdagen kunnen niet anders beginnen dan met een domper. Het k woord.
Een kanker tumor in mn vaders kanker been en het ziet er niet fraai uit.
Graftering
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#20
Net halverwege de rit naar coffeeshop omgekeerd.
Dacht ineens ; waar ben ik mee bezig, wil ik dit wel?
Nu lekker Chili con carne aan het maken en rijst voor morgen aan het koken.
Signaleerde dat ik gewoonweg afleiding nodig had i.p.v cannabis.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8788899091...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."