#1
Haha, ook dat heb ik wel eens gedacht, maar voor mij toch maar geen coke meer,ik vind het te leuk.Das omdenken, velen zouden er -nu kan het juist - van makenπ
Ik hou het voortaan weer bij af en toe een beetje mdma of 2cb ofzo, veel leuker ook
Haha, ook dat heb ik wel eens gedacht, maar voor mij toch maar geen coke meer,ik vind het te leuk.Das omdenken, velen zouden er -nu kan het juist - van makenπ
Nogsteeds niks besteld?GODVERPIETJES WAT HEB IK ZIN IN DRUGS EN WILDE AVONTUREN.
Ben thuis hoor, niets in huis en ga ook niets bestellen, maar damn.... π«₯
Nope. Half uur onder de douche gaan staan om af te koelen en toen met frisse tegenzin naar bed gegaan. Voel hypomanie aangekomen geloof ik, dus maar even voorzichtig aan (hoewel dat het tegenovergestelde is van wat ik dan wil)Nogsteeds niks besteld?
Respect voor iedereen die hier zijn frustraties eruit gooit en de cravings/trek weet af te wenden.
Ik vroeg me iets af: toen ik stopte eind jaren negentig had ik een sponsor (soort buddy) die al lang clean was en het klappen van de zweep kende die ik wanneer ik het moeilijk had kon opbellen en mee praten om samen een weg uit de cravings en trek te vinden.
Is het niet een idee om in Nederland (al dan niet via de verslavingszorg of anders misschien dit forum) een buddy systeem op te zetten met
langdurig clean zijnde ervarings deskundigen waar je de hulp van kunt inroepen in het geval dat je moeilijke momenten of trek hebt?
Volgens mij bestaat zoiets nog niet echt.
Wellicht wel bij de AA en andere 12 stappen programma's want daaruit komt het sponsor systeem namelijk.
Ik hoor graag jullie (ongezouten) mening.
Sterkte allemaal!
PEACE, Olaf
Gefrustreerd, verdrietig, boos op mezelf, even alles tegelijk.
Er is een hoop voorgevallen in het leven sinds ik voor het laatst hier durfde te posten (hoera, schaamte). 2 maanden geleden begon mijn eerste 2-MMC terugval sinds een hele tijd clean te zijn.
Frequentie van gebruik werd steeds erger, het is echt een slippery slope. Op een gegeven moment maakte het me allemaal niet meer uit. Als ik neer zou vallen, zou ik neervallen. Deze week heb ik 3 keer gebruikt. Nu schaam ik me ontzettend. Ik heb het al lastig in het dagelijks leven ivm ADHD en autisme, en ik heb super lieve ouders die mij ondersteunen. Zij hebben geen idee van mijn gebruik. Dit is ook mijn eerste motivatie om te stoppen. Ik wil niet dat ze misschien een keer in het ziekenhuis zijn omdat ik een overdosis heb genomen oid.
Heel verhaal, maar ik wilde toch weer posten op het forum ondanks mijn schaamte. Ik ga in gesprek met mijn behandelaren over mijn gebruik, er eerlijk over zijn, ipv dat ik weer een dekmantel zoek om er niet over te praten. Ik voel mezelf zo niet passen in de maatschappij en gebruiken is dan een manier om daar mee om te gaan die me uiteindelijk alleen maar in de weg zit.
Binnenkort gaat er ook weer veel veranderen in mijn leven, ik ga veel thuis komen te zitten, dus het is belangrijk het serieus te nemen en een preventieplan te maken. Ik wil mijn brein, mezelf en mijn omgeving rust geven.
Kan ik me heel goed voorstellen, clean zijn met alle compulsieve verslavingsgedachten is zeker ontzettend zwaar.Goed dat je eerlijk verteld hoe het gaat!
Ga je naar meetings? (NA of CA)
Daar kan je openlijk praten over je gebruik en herstel. En tegelijkertijd kan je daarmee goed de dagen doorkomen als je vaker thuis komt te zitten.
Ik, maar vele andere voor mij, waren niet clean of zelfs gelukkig in het leven zonder een 12-stappen programma.
Clean zijn zonder programma is eigenlijk nog het zwaarste van alles π
Met een goed dagelijks onderhoud hoeft het niet zwaar te zijn hoor. Het kost alleen iedere dag wat inspanning en structurele aandacht.Kan ik me heel goed voorstellen, clean zijn met alle compulsieve verslavingsgedachten is zeker ontzettend zwaar.
Ik wil volgende week graag mijn eerste meeting bezoeken. Ik vind het heel spannend, maar ik denk dat er daar inderdaad veel steun te vinden is. Dankjewel π
Ja precies, en dat gaat vaak veel dieper dan gebruik alleen. De meetings, maar belangrijker nog de fellows en de stappen die het met zich meebrengt, zijn krachtige tools om daarmee om te gaan.Kan ik me heel goed voorstellen, clean zijn met alle compulsieve verslavingsgedachten is zeker ontzettend zwaar.
Ik wil volgende week graag mijn eerste meeting bezoeken. Ik vind het heel spannend, maar ik denk dat er daar inderdaad veel steun te vinden is. Dankjewel π
Dankjewel voor de tip! Ik heb inderdaad een nummer gevonden bij de meeting die ik wil gaan bezoeken. Vrijdag heb ik een vrije dag, dan ga ik bellen! Ben heel benieuwd.Met een goed dagelijks onderhoud hoeft het niet zwaar te zijn hoor. Het kost alleen iedere dag wat inspanning en structurele aandacht.
De meeste (AA/CA/NA) meetings hebben wel een telefoonnummer op de website / meetinglijs staan om contact te kunnen zoeken. Bel van te voren even om aan te geven dat je het spannend vindt, dan helpen ze je wel op weg.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."