Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
193 weergaven
18-5-2026
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#1
God zeg, hoe lang blijven die dromen zo intens wanneer je 's nachts na jaren en jaren geen benzo's of slaapmiddelen meer gebruikt??!! Ik raak totaal van de leg als de dromen zo naar en realistisch zijn als vannacht. Kan er echt met een rotgevoel van wakker worden. En ik gebruik al bijna drie maanden geen benzo's meer om te slapen!! 🫥
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik SLAAP, don't get me wrong. Zowaar een uur of zeven per nacht. Dat is al zo veel meer dan waar ik op had durven hopen voor ik stopte. Dus misschien moet ik gewoon niet zeiken en mijn zegeningen tellen. Maar die aanhoudend intense dromen slash nachtmerries zijn mentaal wel écht een uitdaging en kunnen een behoorlijk stempel op de dag drukken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jazz35 zei:
Ik SLAAP, don't get me wrong. Zowaar een uur of zeven per nacht. Dat is al zo veel meer dan waar ik op had durven hopen voor ik stopte. Dus misschien moet ik gewoon niet zeiken en mijn zegeningen tellen. Maar die aanhoudend intense dromen slash nachtmerries zijn mentaal wel écht een uitdaging en kunnen een behoorlijk stempel op de dag drukken.
Klik om te vergroten...
Goed bezig. Kijk naar wat er wel goed gaat en waar je winst hebt geboekt. PAWS kan lang duren.

Zeiken kan ook lekker zijn :)
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#4
Al een hele tijd dwaalt het vreslijk slechte idee om meth te proberen door mijn hoofd. Ik wil het het helemaal niet en weet dat zoiets potentieel het begin van het einde kan zijn, maar toch komt het eens in de zo veel dagen weer terug.

Dit is de eerste keer dat ik er wat over schrijf/ het uitspreek en ik merk dat het gelukkig al wat oplucht. Hoop dat het in de komende tijd wat afzwakt.

Kaartje voor masters of hardcore volgende week ook maar verkocht, dan is het ook een stuk makkelijker om van de stimulanten af te blijven. Bovendien heb ik helemaal geen feest verdient en moet ik mijn focus in andere activiteiten steken.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
XMR zei:
Al een hele tijd dwaalt het vreslijk slechte idee om meth te proberen door mijn hoofd. Ik wil het het helemaal niet en weet dat zoiets potentieel het begin van het einde kan zijn, maar toch komt het eens in de zo veel dagen weer terug.
Klik om te vergroten...

Heb je problemen met middelengebruik (gehad)?
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Heb je problemen met middelengebruik (gehad)?
Klik om te vergroten...
Ja, iets minder dan een jaar geleden begon het langzaam uit de hand te lopen (daarvoor was ik terouwns al problematisch wiet gebruiker). Ik begon steeds vaker stimulerende middelen (3-mmc, 4-mmc en speed) te gebruiken dan ik normaal zou doen. Op gegeven moment kwam ik voor het eerst in een binge terecht van 3 dagen (normaal stopte ik altijd zodra een feest klaar was).

Dat opende voor mij de deur richting thuis gebruiken, zonder dat er sprake was van een feest/festival. Sindsdien is het meerdere keren uit de hand gelopen en ben ik op momenten van stress in een binge beland. 4 maanden geleden was ik zo teleurgesteld in mijzelf dat ik stopte met gebruiken.

4 maanden volgehouden, maar met carnaval de mist in gegaan en speed gebruikt. Vervolgens tegelijkertijd weer begonnen met blowen (was daar toen ook mee gestopt). Afgelopen weekend weer de mist in gegaan toen ik een oud zakje 4-mmc vond, terwijl ik alles weggegooid dacht te hebben.

Nu ik dit allemaal opgeschreven heb, komt er eigenlijk maar 1 duidelijk antwoord naar voren: direct weer stoppen met elke vorm van drugsgebruik voor een periode langer dan 4 maanden (met voorkeur een jaar, maar dat voelt voor nu nog zo ver weg).
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Meth kan een heerlijk avondje opleveren maar zo heel bijzonder is het ook weer niet.
Heb het een paar keer in m'n leven gebruikt, maximaal 40 mg oraal.
Je mist niet echt iets.
Met wat je schrijft over binges in het verleden zou ik de kat echter niet op het spek binden.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
XMR zei:
Ja, iets minder dan een jaar geleden begon het langzaam uit de hand te lopen (daarvoor was ik terouwns al problematisch wiet gebruiker). Ik begon steeds vaker stimulerende middelen (3-mmc, 4-mmc en speed) te gebruiken dan ik normaal zou doen. Op gegeven moment kwam ik voor het eerst in een binge terecht van 3 dagen (normaal stopte ik altijd zodra een feest klaar was).

Dat opende voor mij de deur richting thuis gebruiken, zonder dat er sprake was van een feest/festival. Sindsdien is het meerdere keren uit de hand gelopen en ben ik op momenten van stress in een binge beland. 4 maanden geleden was ik zo teleurgesteld in mijzelf dat ik stopte met gebruiken.

4 maanden volgehouden, maar met carnaval de mist in gegaan en speed gebruikt. Vervolgens tegelijkertijd weer begonnen met blowen (was daar toen ook mee gestopt). Afgelopen weekend weer de mist in gegaan toen ik een oud zakje 4-mmc vond, terwijl ik alles weggegooid dacht te hebben.

Nu ik dit allemaal opgeschreven heb, komt er eigenlijk maar 1 duidelijk antwoord naar voren: direct weer stoppen met elke vorm van drugsgebruik voor een periode langer dan 4 maanden (met voorkeur een jaar, maar dat voelt voor nu nog zo ver weg).
Klik om te vergroten...
Herkenbare ontwikkeling. Ik hoop dat het je lukt om te stoppen 👍

Geen alcohol meer drinken scheelde voor mij echt veel, en ik ben een echte stim-binge-fapper (bijna 3 jaar clean overigens).
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vriendlief moet morgen meteen uit zijn werk naar de tandarts. Dus hij had een beetje tandpasta in een plastic zakje gedaan. Maar komt hij zo naar me toe met voor de grap "kijk eens wat ik nog in de vriezer vond" en het leek zo net natte pep.
En nu heb ik dus al een uur echt fk trek 😫
Niet dat ik er wat mee wil/kan doen, hebben geen eens een dealer meer ervoor👍
Maar mn hoofd wil nu echt zo'n "ouderwets" echt weekend met pep ipv 3-FA, NEP of 4MMC wat het toch net niet is🙈
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb echt ontzettende trek in 4M😫
Amper geslapen, sterfdag van mn schoonmoeder en op werk was helaas geen fijne afleiding maar enorm veel frustratie met dingen die niet werkten😓
Waarschijnlijk wordt het dan vanavond toch alcohol drinken ook al is het doordeweeks. Maar moet morgen ook gewoon werken dus 4M is gewoon echt geen optie.
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eve's drop zei:
Ik had laatst een levens echte droom dat ik strips met oxazepam vond en direct een handvol wilde nemen.
Klik om te vergroten...
Ik had gister precies dezelfde droom over broma’s, bizar dat dat kan.

Hele dag aan het zweten terwijl ik het ontzettend koud heb, even doorheen!
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
MyLittlePonyPack zei:
Ik heb echt ontzettende trek in 4M😫
Amper geslapen, sterfdag van mn schoonmoeder en op werk was helaas geen fijne afleiding maar enorm veel frustratie met dingen die niet werkten😓
Waarschijnlijk wordt het dan vanavond toch alcohol drinken ook al is het doordeweeks. Maar moet morgen ook gewoon werken dus 4M is gewoon echt geen optie.
Klik om te vergroten...
Misschien gewoon lekker verdrietig zijn?

Maakte je schoonmoeder wel eens iets lekkers te eten? Ga dat dan maken samen met je vriend 🌸💜

Sowieso heel veel sterkte vandaag.

(Goeie vriend zijn moeder is 3 jaar gelden overleden (zij was als een moedertje voor me) wij doen op haar verjaardag of sterfdag eten koken uit haar kookboekje. Dan is ze er toch een beetje bij en ondertussen doen we afentoe een traantje pinken en fijne herinneringen ophalen)
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Maar eigenlijk is het een verlangen omdat ik niet anders weet om te gaan met mijn huidige angsten en negatieve gedachten.
Klik om te vergroten...

Goed dat je voor jezelf duidelijk hebt waar het probleem zit. Hopelijk kunnen ze je in de kliniek ermee helpen. Ik gun het je
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#14
RnB_fan zei:
Na bijna 2 jaar clean en het afgelopen jaar nauwelijks cravings te hebben gehad, opeens extreme zin om weer eens 4 dagen op een festival helemaal tot het gaatje te gaan!

Gewoon zin in ouderwetse gezelligheid en gekkigheid. Wat is het nuchtere leven soms toch saai en eentonig, vergeleken met trippend met je vrienden op een festival rondhangen!
Klik om te vergroten...
Je mag in het nuchtere leven, best leuke dingen doen hoor haha
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
RnB_fan zei:
Gewoon zin in ouderwetse gezelligheid en gekkigheid. Wat is het nuchtere leven soms toch saai en eentonig, vergeleken met trippend met je vrienden op een festival rondhangen!
Klik om te vergroten...

Denk je dat je het bij af en toe kan laten?
Of is 1 keer gebruiken de sleutel naar de hel?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Koffieb00n zei:
Je mag in het nuchtere leven, best leuke dingen doen hoor haha
Klik om te vergroten...
Zéker waar, maar dat échte losgeslagene, die gekheid en energie... Die is nuchter doorgaans best lastig te vinden, let's be honest. Wil niet zeggen dat het niet kan natuurlijk, maar vier dagen heerlijk trippend en onbezorgd rondhangen op een festival... Oef. Dat zijn toch wel de betere herinneringen. 😍

Vandaag netjes de lonkende en zachtjes mijn naam fluisterende cocktails op de bbq afgeslagen. In plaats daarvan staand naast de koelkast een tompoes en handenvol chips naar binnen geschrokt. Ach fuck it. Ik ken 't hebben, plus: ik heb níet gedronken! ☺️
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Koffieb00n zei:
Je mag in het nuchtere leven, best leuke dingen doen hoor haha
Klik om te vergroten...
Ik heb twee jonge kinderen, dus dat valt vies tegen haha
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Denk je dat je het bij af en toe kan laten?
Of is 1 keer gebruiken de sleutel naar de hel?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ik snel meer wil. Zeker omdat ik op dit moment met wat moeilijke emoties worstel. Dus voor mij is gebruik absoluut geen optie.

Inmiddels heb ik gelukkig meerdere handvatten om me weer beter te gaan voelen, zoals meditatie, sporten, beoefenen dankbaarheid en in het algemeen verminderen van dopamineprikkels (zoals telefoongebruik, gamen, werk).

Ik hou me sterk!
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jazz35 zei:
Zéker waar, maar dat échte losgeslagene, die gekheid en energie... Die is nuchter doorgaans best lastig te vinden, let's be honest. Wil niet zeggen dat het niet kan natuurlijk, maar vier dagen heerlijk trippend en onbezorgd rondhangen op een festival... Oef. Dat zijn toch wel de betere herinneringen. 😍

Vandaag netjes de lonkende en zachtjes mijn naam fluisterende cocktails op de bbq afgeslagen. In plaats daarvan staand naast de koelkast een tompoes en handenvol chips naar binnen geschrokt. Ach fuck it. Ik ken 't hebben, plus: ik heb níet gedronken! ☺️
Klik om te vergroten...
Absoluut fantastische herinneringen! En lekker al het gebruik daar omheen romantiseren!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#20
RnB_fan zei:
Absoluut fantastische herinneringen! En lekker al het gebruik daar omheen romantiseren!
Klik om te vergroten...
Haha yup, en.... yup. 😆 Heel goed dat je het zelf ook zo kunt zien. Sterk van je!!! 😍

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8586878889...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."