Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
194 weergaven
18-5-2026
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wil iedereen die gereageerd heeft op m’n posts van de week hartelijk danken, het heeft me aan het denken gezet.

Over twee weken heb ik een feestje, dan ga ik sowieso wat gebruiken. Het positieve is echter dat ik het nummer van m’n dealer heb verwijderd, en dat ik de twee personen via wie ik spul kan krijgen heb aangeven dat ze m’n vrouw moeten informeren over mijn drugsproblemen als ik voor 1 oktober bij ze ergens voor aanklop, als ze me zien gebruiken, of als ze horen dat ik gebruikt heb.

Nooit meer gebruiken zie ik op het moment niet als realistische optie, ook niet als wenselijk. De huidige situatie zie ik echter als minder dan wenselijk, daarvan is het voor mezelf duidelijk dat ik dat niet meer wil.

Ik wil op deze manier de komende drie maanden en twee weken in, en dan beoordelen hoe het gaat. Voel me hier goed bij, ben blij dat ik hier m’n hart heb kunnen luchten en daardoor is ook het proces in gang gezet om eens na te denken wat ik doe, wat ik nou eigenlijk wil en hoe ik die situatie kan bereiken.

Dus nogmaals bedankt en ik zal af en toe even posten hoe het gaat na het feestje om van het spul af te blijven. Dat is toch een extra stok achter de deur voor mij ❤️
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
Daarom! Ik verwacht dat je respect krijgt in die groep.

En als je echt wil drinken lukt dat toch wel. Daar heeft jouw verslaafde hoofdje echt niemand anders voor nodig. Alleen zichzelf en een snood plannetje dat 't in een paar (fracties van) seconden bedacht heeft :wink:

Vertrouw er maar op dat het goed komt als je er over blijft praten. Ik ben wel benieuwd hoe het je vergaat, of vergaan is. Laat je dat even weten?
Klik om te vergroten...
Net terug van vijf dagen werken op Buitenkunst, jarig geweest, en NIETS gedronken! 😎 The holy mother of all triggers daar, dus echt een wonder, maar HET IS GELUKT! 💃 Overigens wel héél veel zoete shit, Franse kazen en croissants en zo gegeten. Doe ik nooit, maar moest íets om te vechten tegen de cravings. Nu gewoon weer lekker sporten en terug naar gezond en gematigd eten.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jazz35 zei:
Net terug van vijf dagen werken op Buitenkunst, jarig geweest, en NIETS gedronken! 😎 The holy mother of all triggers daar, dus echt een wonder, maar HET IS GELUKT! 💃 Overigens wel héél veel zoete shit, Franse kazen en croissants en zo gegeten. Doe ik nooit, maar moest íets om te vechten tegen de cravings. Nu gewoon weer lekker sporten en terug naar gezond en gematigd eten.
Klik om te vergroten...
Wat een overwinning!! Ik hoop dat het je vertrouwen geeft voor de toekomst, dat je sterker bent dan cravings en triggers ❤️‍🔥 En nog van harte met je verjaardag!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tering de cravings kunnen best heftig zijn gadver! Nu 15de dag van de benzooi, wiet (en spice) en alles daaromheen af. Maar de drang heeft vandaag wel even een piekje hoor:expressionless:.
Natuurlijk logisch want na 25 jaar dagelijks blowen en daarbij de laatste jaren veel te veel benzo mag ik ergens niet klagen. Toch zegt dat kut stemmetje..... Die drukke hoofd van me gaat me nu geen goede dag geven en dat is makkelijk op de lossen dooooor :tired:.... Zelfs die kut benzooi gaat door me hoofd wat ik nog wel het ergste vind. Sind gisteren heeft piekeren/zorgen/onrust/onzekerheid weer een beetje de overhand gekregen wat ik tot nu toe nog niet eens echt had. Ik probeer het maar als een goed teken te zien en dat het bij dit proces hoort maargoed leuk is anders... Fucking kuttroep is het ook !!!! Zo dat is eruit..

Moguh ieder:praying2:
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mezelf zei:
Tering de cravings kunnen best heftig zijn gadver! Nu 15de dag van de benzooi, wiet (en spice) en alles daaromheen af. Maar de drang heeft vandaag wel even een piekje hoor:expressionless:.
Natuurlijk logisch want na 25 jaar dagelijks blowen en daarbij de laatste jaren veel te veel benzo mag ik ergens niet klagen. Toch zegt dat kut stemmetje..... Die drukke hoofd van me gaat me nu geen goede dag geven en dat is makkelijk op de lossen dooooor :tired:.... Zelfs die kut benzooi gaat door me hoofd wat ik nog wel het ergste vind. Sind gisteren heeft piekeren/zorgen/onrust/onzekerheid weer een beetje de overhand gekregen wat ik tot nu toe nog niet eens echt had. Ik probeer het maar als een goed teken te zien en dat het bij dit proces hoort maargoed leuk is anders... Fucking kuttroep is het ook !!!! Zo dat is eruit..

Moguh ieder:praying2:
Klik om te vergroten...
En hoe is het gegaan, volgehouden?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ben de kliniek een beetje zat. Het vertaalt zich naar van alles, maar niet naar trek.
Dus ook wel een goed teken.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Naamvoorhier zei:
En hoe is het gegaan, volgehouden?
Klik om te vergroten...
Ja zeker!! Ik heb nog nooit zo achter stoppen gestaan en moet zeggen dat slapen afgelopen twee nachten redelijk goed is gegaan. Heb nu afgelopen 2 nachten 6 uur geslapen 💪🏼.

Merk nog wel een wat verhoogde hartslag en denk dat me bloeddruk nog wat aan de hoge kant ligt. Merk ook nog wel dat ik veel wat spannender vindt dan toen ik nog gebruikte. Niet echt cravings maar denk er wel veel aan.

Zo had ik vandaag een kennismakingsgesprek voor de dierenambulance. Ga deze week en volgende week een paar keer meedraaien om te kijken of het wat is. Maar vond het allemaal maar erg spannend waar ik dus nog niet zo lang geleden hiervoor op voorhand er al een benzo ingegooid zou hebben. Dat gaat dan wel even door me hoofd maar des te trotser dat ik het toch gedaan heb nuchter 🥳.

We gaan de goede kant op dus.

Thanks for asking en een fijne dag verder!
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zat gisteren ineens heel subtiel een half uur lang in m’n hoofd gebruik te romantiseren, zonder eigenlijk door te hebben dat het een keiharde craving was. My mind was playing games … geen optie.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mezelf zei:
Tering de cravings kunnen best heftig zijn gadver! Nu 15de dag van de benzooi, wiet (en spice) en alles daaromheen af. Maar de drang heeft vandaag wel even een piekje hoor:expressionless:.
Natuurlijk logisch want na 25 jaar dagelijks blowen en daarbij de laatste jaren veel te veel benzo mag ik ergens niet klagen. Toch zegt dat kut stemmetje..... Die drukke hoofd van me gaat me nu geen goede dag geven en dat is makkelijk op de lossen dooooor :tired:.... Zelfs die kut benzooi gaat door me hoofd wat ik nog wel het ergste vind. Sind gisteren heeft piekeren/zorgen/onrust/onzekerheid weer een beetje de overhand gekregen wat ik tot nu toe nog niet eens echt had. Ik probeer het maar als een goed teken te zien en dat het bij dit proces hoort maargoed leuk is anders... Fucking kuttroep is het ook !!!! Zo dat is eruit..

Moguh ieder:praying2:
Klik om te vergroten...
Nou dat is nogal wat waar je vanaf moet. Ik snap heel goed dat dat moeilijk is! Hold on...
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat een goede bekende mij weer wil bezoeken in de kliniek terwijl hij vooral heel veel over zijn eigen kliniek-verleden praat. Hij is één keer geweest en toen stoorde ik me er al aan dat hij allemaal dingen vertelde die hij al verteld had. Achteraf nog een heel lang bericht over iets wat hij vroeger had meegemaakt.
Jongen, ik zit in een kliniek omdat ik ziek ben.
Hij heeft zelf geen psychiater meer omdat hij dat niet meer nodig vond. Ik heb gezegd dat nu andere mensen aan de beurt zijn om op bezoek te komen. Wat ook echt zo is.
Ik doe mijn best om enigszins luisterend oor te hebben voor 9 huisgenoten. Maar wat een bekende vroeger allemaal heeft meegemaakt kan er echt niet meer bij.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
Ja zeker!! Ik heb nog nooit zo achter stoppen gestaan en moet zeggen dat slapen afgelopen twee nachten redelijk goed is gegaan. Heb nu afgelopen 2 nachten 6 uur geslapen 💪🏼.

Merk nog wel een wat verhoogde hartslag en denk dat me bloeddruk nog wat aan de hoge kant ligt. Merk ook nog wel dat ik veel wat spannender vindt dan toen ik nog gebruikte. Niet echt cravings maar denk er wel veel aan.

Zo had ik vandaag een kennismakingsgesprek voor de dierenambulance. Ga deze week en volgende week een paar keer meedraaien om te kijken of het wat is. Maar vond het allemaal maar erg spannend waar ik dus nog niet zo lang geleden hiervoor op voorhand er al een benzo ingegooid zou hebben. Dat gaat dan wel even door me hoofd maar des te trotser dat ik het toch gedaan heb nuchter 🥳.

We gaan de goede kant op dus.

Thanks for asking en een fijne dag verder!
Klik om te vergroten...
Fijn om te lezen, ook dat je de confrontatie nu aangaat met dingen die je spannend vindt en niet teruggrijpt naar middeltjes 👌🏻
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
En die klamme hitte erbij helpt ook niet :/
Klik om te vergroten...

Is dat ook craving voor stimulant?
Als ik het heet heb moet i ker juist minder aan denken :grin:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Is dat ook craving voor stimulant?
Als ik het heet heb moet i ker juist minder aan denken :grin:
Klik om te vergroten...
Niet per se maar ik word er wel duf van.

Het maakte mij de laatste jaren toch niks uit. Koud, warm, licht, donker. Weerkenf of werkdag. Whatever! :)
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Zo zeg. Vandaag een ongelofelijk spannende dag achter de rug met een groot accomplishment. Was megatrots op mezelf!!!

Eerste gedachte (nog vol adrenaline): IK MAG NU DRANK, OF DRUGS. ÓF ALLEBEI!!!!!! IK VERDIEN HET VERDOMME.

😅

In plaats daarvan een goor, mierzoet taartje gegeten en roti besteld. Maar... de adrenaline giert nog door m'n lijf. Pfoeh, da's effe lastig dan zeg, iets 'vieren'.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jazz35 zei:
Zo zeg. Vandaag een ongelofelijk spannende dag achter de rug met een groot accomplishment. Was megatrots op mezelf!!!

Eerste gedachte (nog vol adrenaline): IK MAG NU DRANK, OF DRUGS. ÓF ALLEBEI!!!!!! IK VERDIEN HET VERDOMME.

😅

In plaats daarvan een goor, mierzoet taartje gegeten en roti besteld. Maar... de adrenaline giert nog door m'n lijf. Pfoeh, da's effe lastig dan zeg, iets 'vieren'.
Klik om te vergroten...
Knap. Als ik opgelucht was ging ik altijd de mist in. Guards down, gebruiken maar!

Roti! Lekker man. En zonder kater 😘
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Knap. Als ik opgelucht was ging ik altijd de mist in. Guards down, gebruiken maar!

Roti! Lekker man. En zonder kater 😘
Klik om te vergroten...
Inderdaad een heeeeeeel gevaarlijke situatie. Niet zozeer voor m'n benzo's, als wel voor de stims en de alcohol. Maar! Morgen inderdaad geen kater, daar doe ik het maar mee. 😅🥰
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Nu dag 6 gestopt met wiet. Begin vandaag toch wel merkbare klachten te krijgen. Zeer minimaal alleen. Ben wat prikkelbaar; onrustiger; sterk gevoel van leegte, alsof ik iets mis ofzo. Wat in feite ook zo is natuurlijk eventjes nu.

Eerste trekmoment ook daarbij gekomen. Maar goed ik zet door! Morgen al een week. Een week op eigen kracht gestopt.
Klik om te vergroten...
Superknap man!!! Gaat straks écht makkelijker worden. Volhouden hoor! Dag voor dag. 😘
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jazz35 zei:
Superknap man!!! Gaat straks écht makkelijker worden. Volhouden hoor! Dag voor dag. 😘
Klik om te vergroten...

Thnx!! Ik zet absoluut door! Dag voor dag, exact. Die manier hanteer ik voor vrijwel alles.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Thnx!! Ik zet absoluut door! Dag voor dag, exact. Die manier hanteer ik voor vrijwel alles.
Klik om te vergroten...
Heel! Goed! Bezig!

Écht!
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb afgelopen tijd meermaals van die cravings die zeggen: joh, na meer dan een jaar geen alcohol en coke te hebben gebruikt, kun je echt wel 1xtje een avond een uitzondering maken. Het voelt anders dan de eerste maanden. Ze doen zich minder veel minder vaak voor, maar doordat ik al zo lang op weg ben, maakt mijn brein mij wijs dat het dan ook niet zoveel uitmaakt om het een keer te doen. Rete irritant. Herkenbaar voor anderen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8384858687...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."