Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
207 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Damius zei:
Hmm. Alweer craving naar een goede avond in de kroeg met coke. Al een aantal keren gehad afgelopen weken. Ik dacht dat ‘t na een jaar wel drastisch minder zou zijn. Is ook wel zo, maar misschien had ik deze fase niet verwacht.
Klik om te vergroten...
Ik heb ergens een onderzoek bekeken en wat me duidelijk werd, is dat coke zo lastig is om mee te stoppen, omdat je dopamine systeem na 1 keer gebruik als het ware weer geheel opnieuw moet herstellen. Dus mocht je in het jaar 1x hebben gebruikt, dan begint teller weer zo goed als bij 0
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Precies. Bij mij gelukkig ook.
Toch de snelle motor ... ook bij cravings :wink:
Klik om te vergroten...

Pooohhhhh nou ik had net toch weer enorme trek opeens. Want we gingen geen motor maar een scooter kopen via MP. Maar stond dus wel bij de pinautomaat met een hand vol briefjes daarvoor. Dus ik zei al tegen mn vriend dat dat wel echt een trigger voor me was.

We moesten er tussen 20 en 20.30 uur zijn. Komen we er, zijn ze niet thuis. Mn vriend meteen gefrustreerd dan en bang dat het niet door ging. En op zulke momenten krijgt hij dan juist trek. Dus hij meteen weer "ja als ze niet thuis zijn dan ga ik wel gewoon wat te snuiven halen ervan".

Maar goed, toch nog even gewacht en toen kwamen ze gelukkig. Dus nu zijn we een scooter rijker en hebben we geen coke ervan gehaald. Hier hebben we toch langer plezier van👍
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Perenijsje zei:
Pooohhhhh nou ik had net toch weer enorme trek opeens. Want we gingen geen motor maar een scooter kopen via MP. Maar stond dus wel bij de pinautomaat met een hand vol briefjes daarvoor. Dus ik zei al tegen mn vriend dat dat wel echt een trigger voor me was.

We moesten er tussen 20 en 20.30 uur zijn. Komen we er, zijn ze niet thuis. Mn vriend meteen gefrustreerd dan en bang dat het niet door ging. En op zulke momenten krijgt hij dan juist trek. Dus hij meteen weer "ja als ze niet thuis zijn dan ga ik wel gewoon wat te snuiven halen ervan".

Maar goed, toch nog even gewacht en toen kwamen ze gelukkig. Dus nu zijn we een scooter rijker en hebben we geen coke ervan gehaald. Hier hebben we toch langer plezier van👍
Klik om te vergroten...

Goed dat jullie er niet aan toe hebben gegeven. Geniet van de scooter. Stuk goedkoper dan een auto :)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Naamvoorhier goed dat je het verteld hebt, dat is de eerste stap.

Ik ging ff een serie kijken ter ontspanning, maar toen zat zo'n figuur een heel groot glas rode wijn te drinken. Ik heb maar ff weg gezapt. Daar kan ik toch niet naar kijken nu.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
Goed dat jullie er niet aan toe hebben gegeven. Geniet van de scooter. Stuk goedkoper dan een auto :)
Klik om te vergroten...

Dankjewel😊
Ja we hebben wel een werkbus maar die mogen we niet privé gebruiken. We willen wel een auto maar dit is even een tussenstap eerst. Ideaal voor van de zomer naar de recreatieplas enzo 👍
Voorlopig mag ik er zelf toch nog niet op rijden omdat ik nog aan de Diazepam zit.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Drukke dagen achter de rug op therapie. Kost me veel energie om de oorlogstrauma's te bespreken.
Daardoor ben ik ontzettend moe. Vanmiddag, opeens uit het niets, kreeg ik zin in om iets oppeppends te snuiven. Coke, FA, Pep. Alles passeerde in mijn hoofd. Maar daar bleef het bij.

Voor iedereen die cravings heeft:
Niet gelijk toehappen. Het gaat vanzelf over.
Klik om te vergroten...
Goeie quote
Klopt wel wat je zegt
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mezelf zei:
Tering de cravings kunnen best heftig zijn gadver! Nu 15de dag van de benzooi, wiet (en spice) en alles daaromheen af. Maar de drang heeft vandaag wel even een piekje hoor:expressionless:.
Natuurlijk logisch want na 25 jaar dagelijks blowen en daarbij de laatste jaren veel te veel benzo mag ik ergens niet klagen. Toch zegt dat kut stemmetje..... Die drukke hoofd van me gaat me nu geen goede dag geven en dat is makkelijk op de lossen dooooor :tired:.... Zelfs die kut benzooi gaat door me hoofd wat ik nog wel het ergste vind. Sind gisteren heeft piekeren/zorgen/onrust/onzekerheid weer een beetje de overhand gekregen wat ik tot nu toe nog niet eens echt had. Ik probeer het maar als een goed teken te zien en dat het bij dit proces hoort maargoed leuk is anders... Fucking kuttroep is het ook !!!! Zo dat is eruit..

Moguh ieder:praying2:
Klik om te vergroten...
En hoe is het gegaan, volgehouden?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ben de kliniek een beetje zat. Het vertaalt zich naar van alles, maar niet naar trek.
Dus ook wel een goed teken.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Naamvoorhier zei:
En hoe is het gegaan, volgehouden?
Klik om te vergroten...
Ja zeker!! Ik heb nog nooit zo achter stoppen gestaan en moet zeggen dat slapen afgelopen twee nachten redelijk goed is gegaan. Heb nu afgelopen 2 nachten 6 uur geslapen 💪🏼.

Merk nog wel een wat verhoogde hartslag en denk dat me bloeddruk nog wat aan de hoge kant ligt. Merk ook nog wel dat ik veel wat spannender vindt dan toen ik nog gebruikte. Niet echt cravings maar denk er wel veel aan.

Zo had ik vandaag een kennismakingsgesprek voor de dierenambulance. Ga deze week en volgende week een paar keer meedraaien om te kijken of het wat is. Maar vond het allemaal maar erg spannend waar ik dus nog niet zo lang geleden hiervoor op voorhand er al een benzo ingegooid zou hebben. Dat gaat dan wel even door me hoofd maar des te trotser dat ik het toch gedaan heb nuchter 🥳.

We gaan de goede kant op dus.

Thanks for asking en een fijne dag verder!
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zat gisteren ineens heel subtiel een half uur lang in m’n hoofd gebruik te romantiseren, zonder eigenlijk door te hebben dat het een keiharde craving was. My mind was playing games … geen optie.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
Tering de cravings kunnen best heftig zijn gadver! Nu 15de dag van de benzooi, wiet (en spice) en alles daaromheen af. Maar de drang heeft vandaag wel even een piekje hoor:expressionless:.
Natuurlijk logisch want na 25 jaar dagelijks blowen en daarbij de laatste jaren veel te veel benzo mag ik ergens niet klagen. Toch zegt dat kut stemmetje..... Die drukke hoofd van me gaat me nu geen goede dag geven en dat is makkelijk op de lossen dooooor :tired:.... Zelfs die kut benzooi gaat door me hoofd wat ik nog wel het ergste vind. Sind gisteren heeft piekeren/zorgen/onrust/onzekerheid weer een beetje de overhand gekregen wat ik tot nu toe nog niet eens echt had. Ik probeer het maar als een goed teken te zien en dat het bij dit proces hoort maargoed leuk is anders... Fucking kuttroep is het ook !!!! Zo dat is eruit..

Moguh ieder:praying2:
Klik om te vergroten...
Nou dat is nogal wat waar je vanaf moet. Ik snap heel goed dat dat moeilijk is! Hold on...
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat een goede bekende mij weer wil bezoeken in de kliniek terwijl hij vooral heel veel over zijn eigen kliniek-verleden praat. Hij is één keer geweest en toen stoorde ik me er al aan dat hij allemaal dingen vertelde die hij al verteld had. Achteraf nog een heel lang bericht over iets wat hij vroeger had meegemaakt.
Jongen, ik zit in een kliniek omdat ik ziek ben.
Hij heeft zelf geen psychiater meer omdat hij dat niet meer nodig vond. Ik heb gezegd dat nu andere mensen aan de beurt zijn om op bezoek te komen. Wat ook echt zo is.
Ik doe mijn best om enigszins luisterend oor te hebben voor 9 huisgenoten. Maar wat een bekende vroeger allemaal heeft meegemaakt kan er echt niet meer bij.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mezelf zei:
Ja zeker!! Ik heb nog nooit zo achter stoppen gestaan en moet zeggen dat slapen afgelopen twee nachten redelijk goed is gegaan. Heb nu afgelopen 2 nachten 6 uur geslapen 💪🏼.

Merk nog wel een wat verhoogde hartslag en denk dat me bloeddruk nog wat aan de hoge kant ligt. Merk ook nog wel dat ik veel wat spannender vindt dan toen ik nog gebruikte. Niet echt cravings maar denk er wel veel aan.

Zo had ik vandaag een kennismakingsgesprek voor de dierenambulance. Ga deze week en volgende week een paar keer meedraaien om te kijken of het wat is. Maar vond het allemaal maar erg spannend waar ik dus nog niet zo lang geleden hiervoor op voorhand er al een benzo ingegooid zou hebben. Dat gaat dan wel even door me hoofd maar des te trotser dat ik het toch gedaan heb nuchter 🥳.

We gaan de goede kant op dus.

Thanks for asking en een fijne dag verder!
Klik om te vergroten...
Fijn om te lezen, ook dat je de confrontatie nu aangaat met dingen die je spannend vindt en niet teruggrijpt naar middeltjes 👌🏻
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Dat een goede bekende mij weer wil bezoeken in de kliniek terwijl hij vooral heel veel over zijn eigen kliniek-verleden praat. Hij is één keer geweest en toen stoorde ik me er al aan dat hij allemaal dingen vertelde die hij al verteld had. Achteraf nog een heel lang bericht over iets wat hij vroeger had meegemaakt.
Jongen, ik zit in een kliniek omdat ik ziek ben.
Hij heeft zelf geen psychiater meer omdat hij dat niet meer nodig vond. Ik heb gezegd dat nu andere mensen aan de beurt zijn om op bezoek te komen. Wat ook echt zo is.
Ik doe mijn best om enigszins luisterend oor te hebben voor 9 huisgenoten. Maar wat een bekende vroeger allemaal heeft meegemaakt kan er echt niet meer bij.
Klik om te vergroten...
Goed dat je voor je zelf en je herstel kiest, dat is nu het allerbelangrijkste!
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
@Naamvoorhier goed dat je het verteld hebt, dat is de eerste stap.

Ik ging ff een serie kijken ter ontspanning, maar toen zat zo'n figuur een heel groot glas rode wijn te drinken. Ik heb maar ff weg gezapt. Daar kan ik toch niet naar kijken nu.
Klik om te vergroten...
@Alinde hoop triggers in het leven! Kunst is om te bepalen wat je zelf wil en je daaraan te houden. Als ik naar mezelf kijk in ieder geval. Hoe is het gegaan bij de dierenambulance!
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vandaag beginnen met een tolerantie pauze van HHC/wiet. Wil het zo graag nemen om maar de laatste tijd en bepaalde ingrijpende gebeurtenissen te vergeten / niet over te dromen en het voorkomen van slaapverlammingen. Sta het gewoon niet toe om verslaafd te raken dus pauze zal ik nemen!
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Plex zei:
Vandaag beginnen met een tolerantie pauze van HHC/wiet. Wil het zo graag nemen om maar de laatste tijd en bepaalde ingrijpende gebeurtenissen te vergeten / niet over te dromen en het voorkomen van slaapverlammingen. Sta het gewoon niet toe om verslaafd te raken dus pauze zal ik nemen!
Klik om te vergroten...
Heb zeven jointjes per dag gerookt vroeger, en nu maar paar keer per jaar. Dus het kan, en jij kan het! 👊🏻
b
butterfreeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik schaam me dood.

Na 3 maanden clean geweest te zijn, heb ik van donderdagavond tot vrijdagmiddag een 3MMC binge gehad. Ik wist dat m'n huisgenoot het had liggen en dat was ook de trigger voor het stemmetje- het is nu toch al in huis, je kan het altijd vragen. Ja hoor, ik had het te pakken.

Ik had mezelf voorgenomen dat ik de dosis schappelijk zou houden maar ik kon mezelf niet onder controle houden. Normaalgesproken is er altijd iemand bij me als ik gebruik maar deze keer was ik alleen, en ik bleef maar doorgaan. Dit was ook de eerste keer dat ik een nacht heb doorgehaald.

Op vrijdag, een uur of 15:00, begon ik pas te merken dat ik mijn lijf flink heb mishandeld- paarse knieën, paarse handen, paarse voeten en paarse ellebogen. Ik schrok hier zo erg van dat ik in de paniek schoot, ben gelijk een douche gaan nemen en ben voor een projectmeeting naar een andere huisgenoot gegaan. Daar gaf ik toe over mijn gebruik en barstte ik in tranen uit. Ik kon me nergens op focussen door de bijwerkingen van de 3MMC, uiteindelijk langsgeweest bij de huisartsenpost en ik mocht gelijk weer naar huis.

Ik zit nu een paar maanden in schematherapie in een groep, en maandag moet ik dit gaan vertellen. Ik ben doodsbang om het te doen. Zo stom van mezelf. Ik hoop niet dat ik de hele groep teleurstel.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
kuromi zei:
Ik schaam me dood.

Na 3 maanden clean geweest te zijn, heb ik van donderdagavond tot vrijdagmiddag een 3MMC binge gehad. Ik wist dat m'n huisgenoot het had liggen en dat was ook de trigger voor het stemmetje- het is nu toch al in huis, je kan het altijd vragen. Ja hoor, ik had het te pakken.

Ik had mezelf voorgenomen dat ik de dosis schappelijk zou houden maar ik kon mezelf niet onder controle houden. Normaalgesproken is er altijd iemand bij me als ik gebruik maar deze keer was ik alleen, en ik bleef maar doorgaan. Dit was ook de eerste keer dat ik een nacht heb doorgehaald.

Op vrijdag, een uur of 15:00, begon ik pas te merken dat ik mijn lijf flink heb mishandeld- paarse knieën, paarse handen, paarse voeten en paarse ellebogen. Ik schrok hier zo erg van dat ik in de paniek schoot, ben gelijk een douche gaan nemen en ben voor een projectmeeting naar een andere huisgenoot gegaan. Daar gaf ik toe over mijn gebruik en barstte ik in tranen uit. Ik kon me nergens op focussen door de bijwerkingen van de 3MMC, uiteindelijk langsgeweest bij de huisartsenpost en ik mocht gelijk weer naar huis.

Ik zit nu een paar maanden in schematherapie in een groep, en maandag moet ik dit gaan vertellen. Ik ben doodsbang om het te doen. Zo stom van mezelf. Ik hoop niet dat ik de hele groep teleurstel.
Klik om te vergroten...
Was er nog een andere factor / aanleiding aan te wijzen? Had je gedronken?

De groep leert juist als jij jouw ervaring deelt. Maak je maar niet druk om hen. Een terugval hoort nou eenmaail bij verslaving. Pas goed op jezelf.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#20
_shikantaza zei:
Het is ook niet te geloven 😂

En ik lach er maar om maar het is diep triest. Je bent net 2 weken clean van een mega-Benzo verslaving en dan dit weer.

Geef je hoofd eens een paar maanden rust. Benzo's en alcohol werken op dezelfde receptoren. Drinken na een afbouw is vragen om problemen. Om over coke nog maar te zwijgen.
Klik om te vergroten...
True. Gelukkig nét niet genoeg gedronken om je verstandelijke hoofd nog te kunnen laten spreken wat betreft coke. Eén drankje meer en het had zomaar gekund dat je wel overstag was gegaan.
Wel super goed @Perenijsje dat je naar huis bent gegaan. 💪 Maar wat ontzettend lastig maakt jouw vriend het op dit gebied soms voor je zeg. Nu was je sterk, maar op een ander moment kan dat er net voor zorgen dat je ook mee gaat doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7980818283...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."