Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
249 weergaven
18-5-2026
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Heel herkenbaar!

Ik heb psychedelica altijd als anders beschouwd dan 'gewone' drugs. Ik heb dus echt heel lang nog wel gedacht dat dit wel kon. En dan met name LSD wat wel echt mijn all-time favourite is.

Maar al snel dacht ik, dan kan DMT ook wel. En paddo's/truffels. Maarja die vond ik dan weer smerig. Dan kan ik beter gewoon 4-HO-MET pakken. En voor ik het wist, zat ik al weer met m'n hoofd bij de designer drugs 🤣

Sneaky hoor, die gedachtegang.

Inmiddels denk ik ook, stel nou dat LSD wèl goed zou gaan en ik totaal geen zicht zou krijgen naar andere middelen. Vind ik dat dan het risico waard dat ik eventueel wèl terugval in andere drugs? En dan is het antwoord steevast nee...
Mijn laatste terugval was zo heftig. Dat hoop ik nooit meer mee te maken.
Klik om te vergroten...

Ja precies! Dat heb ik dus ook. Dit is de eerste keer dat ik clean ben van alles, dus ik weet dat er een groot risico op terugval is.
Het is vaak makkelijk te vergeten wat voor slechte dingen het met zich meebrengt, omdat je ook denkt aan de leuke momenten waardoor je toch denkt dat het nog wel kan.
Maar ik probeer goed te onthouden dat dat niet zo is. LSD geeft natuurlijk visuals, maar je gaat er nog steeds ook hard op waardoor je weer cravings gaat krijgen naar andere middelen.
Zelfs met alcohol. Ik heb nooit een alcohol probleem gehad. Ik denk ook gewoon te weten dat ik wel een drankje zou kunnen doen, maar ik weet dat ik dat voorlopig ook gewoon even niet hoef te proberen. Om gewoon maar even veilig te kunnen zijn in mijn herstel.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
mistakemaker zei:
Ja precies! Dat heb ik dus ook. Dit is de eerste keer dat ik clean ben van alles, dus ik weet dat er een groot risico op terugval is.
Het is vaak makkelijk te vergeten wat voor slechte dingen het met zich meebrengt, omdat je ook denkt aan de leuke momenten waardoor je toch denkt dat het nog wel kan.
Maar ik probeer goed te onthouden dat dat niet zo is. LSD geeft natuurlijk visuals, maar je gaat er nog steeds ook hard op waardoor je weer cravings gaat krijgen naar andere middelen.
Zelfs met alcohol. Ik heb nooit een alcohol probleem gehad. Ik denk ook gewoon te weten dat ik wel een drankje zou kunnen doen, maar ik weet dat ik dat voorlopig ook gewoon even niet hoef te proberen. Om gewoon maar even veilig te kunnen zijn in mijn herstel.
Klik om te vergroten...
En het gaat nog véél verder dan de middelen. Snaaien, gokken, kopen, obsessief sporten, sex, verliefdheid, gamen, roken. And the list goes on :wink:

Toen ik dat soort dingen door kreeg werd ik er in het begin moedeloos van. Maar dat is alleen maar een extra probleem. Ik kan er alleen alert op zijn en contact zoeken met een fellow/fella en het er over hebben.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
En het gaat nog véél verder dan de middelen. Snaaien, gokken, kopen, obsessief sporten, sex, verliefdheid, gamen, roken. And the list goes on :wink:

Toen ik dat soort dingen door kreeg werd ik er in het begin moedeloos van. Maar dat is alleen maar een extra probleem. Ik kan er alleen alert op zijn en contact zoeken met een fellow/fella en het er over hebben.
Klik om te vergroten...
Precies dit. Eigenlijk alles wat mij op de korte termijn een goed gevoel kan geven, ben ik kwetsbaar voor door mijn ziekte. En daar bewuster over worden is een ongoing process. De ziekte zit zo diep en gaat zo ver, dat ik er aan moet blijven werken. Maar goed beste medicijn is het in het licht te brengen, het bespreekbaar te maken en om mezelf bewust te maken door de feedback die ik er over terugkrijg van mede verslaafden. Zo wordt het ook geen geheim en kan het niet groeien.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Enorme drang om mezelf lam te leggen met veel alcohol of een benzodiazepine, want ik ben angstig en gespannen.

Maar ik ga het niet doen, want dan komt het morgenochtend extra terug. Ik hoop zometeen in slaap te kunnen vallen en morgen weer een nieuwe dag te kunnen beginnen. Wie weet met minder paniek dan vandaag.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pff zo'n zin in alcohol.. ik met m'n gezonde verstand om 0.0 bier te kopen laten ze me niet binnen i.v.m sluiting. Mooi klote.
Moet niet toegeven aan de verlangens, helaas niks in huis m.b.t wiet.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
BrieMetDeBril zei:
Pff zo'n zin in alcohol.. ik met m'n gezonde verstand om 0.0 bier te kopen laten ze me niet binnen i.v.m sluiting. Mooi klote.
Moet niet toegeven aan de verlangens, helaas niks in huis m.b.t wiet.
Klik om te vergroten...

Enig idee waar het vandaan komt?
Spannende dingen te doen komende tijd? Of voel je je bijvoorbeeld niet tevreden met wat je afgelopen dagen gedaan hebt, etc.

Goed dat je er niet aan toegeeft. Het kan helpen om met iemand anders te delen over wat er in je omgaat. (Fysiek of telefonisch, chat werkt niet zo goed in mijn ervaring)
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
met iemand anders te delen over wat er in je omgaat.
Klik om te vergroten...
Denk dat het puur verlangens zijn zonder enige reden.
Het enige wat ik wel weet erover is geen rust/pauze kunnen nemen en dat was ook vaak de reden toen ik nog dronk.
Ik ben nu bij een vriendin die me hierin steunt.
Moet enorm wennen aan het feit dat er geen quick fix is waardoor het maar blijft gaan, want morgen weer hetzelfde en zo is en blijft het voorlopig.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hippie Langwaus zei:
Enorme drang om mezelf lam te leggen met veel alcohol of een benzodiazepine, want ik ben angstig en gespannen.

Maar ik ga het niet doen, want dan komt het morgenochtend extra terug. Ik hoop zometeen in slaap te kunnen vallen en morgen weer een nieuwe dag te kunnen beginnen. Wie weet met minder paniek dan vandaag.
Klik om te vergroten...
Kunnen we/ik je ergens mee helpen misschien?
_shikantaza zei:
Tijd om (een poosje) te stoppen?
Klik om te vergroten...
Ja als wiet averechts begint te werken is dat misschien wel het beste ja maar:
Hippie Langwaus zei:
Ja, dat lijkt inderdaad een goede keuze.
Klik om te vergroten...
Je blowd niet helemaal zonder reden toch? of alleen voor anxiety? (niet dat geen reden is maar je begrijpt wat ik bedoe denk ik )

ot: Geen cravings gelukkig maar door het nog steeds maar slecht slapen kreeg ik gister wel ontzettende drang om me weer eens plat te gooien met een shitload benzo. Dus maar goed dat dit 1 van de weinige middelen is dat ik niet thuis heb liggen :praying2:
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Al maanden geen Oxy meer op maar vandaag heb ik erg zin om naar me space te gaan!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cardboard zei:
Dankjewel, ik ga zeker kijken waar er ruimte in mijn leven is om een veilige plek te vinden voor na een detox. Zoeken naar oplossingen ga ik nog niet opgeven. Dank voor je bemoedigende woorden.
Klik om te vergroten...
Houd de moed er in en blijf zoeken inderdaad. Altijd beter om gepland en voorbereid weg te gaan dan dat je hals over kop iets moet verzinnen omdat je verslaving de zorg onmogelijk maakt.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cardboard zei:
Ik wil hier wel op antwoorden maar vrees dat het belachelijk kan klinken. Dus ga ik het zo algemeen mogelijk beantwoorden.

Ik heb thuis iemand met een chronische aandoening die dagelijks mijn zorg nodig heeft. Een netwerk is er helaas niet.

Via de hulpverlening probeer ik al heel lang iets te regelen wat maar niet lukt.
Klik om te vergroten...

Ik kan me heel goed voorstellen dat de stap naar een behandeltraject dan een stuk ingewikkelder is. En ook dat de thuissituatie heftig is. Respect voor jou zorgen!

Maar ... en dat bedoel ik niet verkeerd maar echt als vriendelijke eye-opener. Je gaf aan dat je de hele dag drinkt. Wat als je acuut wat gebeurd door de alcohol en je bv plotseling opgenomen moet worden voor langere tijd?
Dat maakt het denk ik alleen maar erger dan.

Sterkte.
Respect. Oprecht.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Cardboard zei:
Dat klopt helemaal.. ik heb nog geen passende hulp gevonden, alleen een hardcore detox waar je heel snel moet afbouwen middels medicatie. Helaas geeft dat bij mij (zodra ik buiten sta) een grote kans op terugval heb ik gemerkt.

Ik blijf zoeken. Bedankt voor je woorden!
Klik om te vergroten...
Oeh dit klinkt echt niet goed. Ik gun je zó dat je passende hulp vindt! Ik vond die via de huisarts en uiteindelijk de ApareeGGZ. Waar ik ambulante hulp kreeg met het afbouwen van mijn benzo's en tegelijkertijd wekelijks therapie kreeg om te leren dealen met mijn hypomanie en angststoornis. Nu nog bezig met schematherapie, maar al zooooo veel stappen gezet. Ik hoop dat zo'n traject voor jou ook haalbaar is. Afbouwen van benzo's met alcohol... ik weet er helaas alles van: je werk doorkomen met een fles vodka-jus in je tas. En altijd pepermuntjes om te verdoezelen. 😬 Treurnis was het. En alcohol gaat het niet beter maken natuurlijk, maar dat weet jij ook wel. Blijf zoeken hoor!! Je hebt écht goede begeleiding nodig hierbij. You can do this, écht!! Sterkte! 😘
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Cardboard zei:
Zo tering klaar met de ontwenningsverschijnselen en het daardoor elke dag moeten drinken. Ik probeer af te bouwen maar het lukt me niet meer op eigen kracht. Ik zit te kloten met norflurazepam om de ontwenning op te vangen, maar zo simpel ligt dat zo te merken niet...
Klik om te vergroten...
Probeer je af te kicken van de GHB omdat je zegt dat je elke dag moet drinken?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Zelf nu een week niet gebruikt en de saaiheid begint toe te slaan hier. Niet dat ik per se iets 'moet' of zo, er vanaf blijven gaat op zich prima. Het is vooral het vooruitzicht dat ik de komende tijd echt geen alcohol en uppers mag van mezelf. Dus dat het nog wel even gaat zijn zoals het nu is. Braaf en saai (naar mijn eigen maatstaven).

Ik doe mijn best hoor, en probeer leuke dingen te doen: veel muziek maken, naar de bios gaan, lekker koken, gezond eten, veel sporten etc. Maar ik droom tóch nog net te vaak en levendig van zomerse cocktailtjes in een goed restaurant, een ijskoud biertje in de zon, decadente bubbels met oesters, een dikke lijn coke of een paar dagen stevig doorjenken op de 3mmc. 😬😅

Pffff... Een beproeving vind ik het, januari.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jazz35 zei:
Zelf nu een week niet gebruikt en de saaiheid begint toe te slaan hier. Niet dat ik per se iets 'moet' of zo, er vanaf blijven gaat op zich prima. Het is vooral het vooruitzicht dat ik de komende tijd echt geen alcohol en uppers mag van mezelf. Dus dat het nog wel even gaat zijn zoals het nu is. Braaf en saai (naar mijn eigen maatstaven).

Ik doe mijn best hoor, en probeer leuke dingen te doen: veel muziek maken, naar de bios gaan, lekker koken, gezond eten, veel sporten etc. Maar ik droom tóch nog net te vaak en levendig van zomerse cocktailtjes in een goed restaurant, een ijskoud biertje in de zon, decadente bubbels met oesters, een dikke lijn coke of een paar dagen stevig doorjenken op de 3mmc. 😬😅

Pffff... Een beproeving vind ik het, januari.
Klik om te vergroten...
Hoort er ook wel een beetje bij toch nat e hebben gebruikt met een achtergrond van verslaving aan middelen. Het weer hielp ook niet echt mee deze week.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jazz35 zei:
Zelf nu een week niet gebruikt en de saaiheid begint toe te slaan hier. Niet dat ik per se iets 'moet' of zo, er vanaf blijven gaat op zich prima. Het is vooral het vooruitzicht dat ik de komende tijd echt geen alcohol en uppers mag van mezelf. Dus dat het nog wel even gaat zijn zoals het nu is. Braaf en saai (naar mijn eigen maatstaven).

Ik doe mijn best hoor, en probeer leuke dingen te doen: veel muziek maken, naar de bios gaan, lekker koken, gezond eten, veel sporten etc. Maar ik droom tóch nog net te vaak en levendig van zomerse cocktailtjes in een goed restaurant, een ijskoud biertje in de zon, decadente bubbels met oesters, een dikke lijn coke of een paar dagen stevig doorjenken op de 3mmc. 😬😅

Pffff... Een beproeving vind ik het, januari.
Klik om te vergroten...

Ik heb precies hetzelfde hier. Ook een week geen alcohol en wiet nu (op paar hijsjes gister na aanrijding na). Al maanden geen uppers gehad. Wel al bijna een maand Kerstvakantie samen. Ik leef heel gezond, ben al 2 kg afgevallen dit jaar, maar ik voel me echt niet fit en vandaag is ook echt weer een blegh dag met hoofdpijn en nergens puf voor hebben. Dan vraag ik me ook echt af waar ik het allemaal voor doe🤔 En heeft mijn lijf ook zoiets van haal maar weer drank of coke of 4M en ga lekker los.

Maarja ga ik ook niet doen, sowieso heel januari geen alcohol ook is het plan en daarna echt alleen nog bij speciale momenten als dat we naar de voetbal gaan. Want ik ben nu 39 en merk echt dat de perimenopauze is begonnen en ik er minder goed tegen kan/ minder lekker in kom als ik gewoon thuis drink.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
MyLittlePonyPack zei:
Ik heb precies hetzelfde hier. Ook een week geen alcohol en wiet nu (op paar hijsjes gister na aanrijding na). Al maanden geen uppers gehad. Wel al bijna een maand Kerstvakantie samen. Ik leef heel gezond, ben al 2 kg afgevallen dit jaar, maar ik voel me echt niet fit en vandaag is ook echt weer een blegh dag met hoofdpijn en nergens puf voor hebben. Dan vraag ik me ook echt af waar ik het allemaal voor doe🤔 En heeft mijn lijf ook zoiets van haal maar weer drank of coke of 4M en ga lekker los.

Maarja ga ik ook niet doen, sowieso heel januari geen alcohol ook is het plan en daarna echt alleen nog bij speciale momenten ais dat we naar de voetbal gaan. Want ik ben nu 39 en merk echt dat de perimenopauze is begonnen en ik er minder goed tegen kan/ minder lekker in kom als ik gewoon thuis drink.
Klik om te vergroten...
Wat knap van je! Al maanden geen uppers ook, wist ik helemaal niet. Goed joh! :cheerpompom:

Zit nu dus naar de films in de bios te kijken, maar ben nu echt te bang dat ik er dan toch een drankje bij ga bestellen, dus maar even niet doen gewoon. Sneue rakker voel ik me, maar het kan over een poosje echt wel weer. Ik drink al jarenlang slechts bij gelegenheden en nooit meer thuis. Maar in december toch net te vaak 'gewoon leuk' een paar drankjes gedaan (ook weer een paar keer thuis), waardoor het weer normaal is geworden. Ja hé, gewoon fakking veel gelegenheden in december. 🙈 Dan gaat het stiekem best snel. Hop, en het is weer een gewoonte. Dus echt effe streng blijven. Meh.


En ja @Brakka Mang natuurlijk hoort het erbij in januari. Zeker na een maand lang lekker zuipen en snatsen. The price we have to pay. ^_^ Komt ook goed hoor, maar effe klagen helpt soms. En nu gewoon nog maar een keer thee zetten. Huts.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#18
Brakka Mang zei:
Probeer je af te kicken van de GHB omdat je zegt dat je elke dag moet drinken?
Klik om te vergroten...
Nee, een grote hoeveelheid alcohol is het (hoofd)probleem.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Maar ... en dat bedoel ik niet verkeerd maar echt als vriendelijke eye-opener. Je gaf aan dat je de hele dag drinkt. Wat als je acuut wat gebeurd door de alcohol en je bv plotseling opgenomen moet worden voor langere tijd?
Dat maakt het denk ik alleen maar erger dan.

Sterkte.
Respect. Oprecht.
Klik om te vergroten...
Dit is ook een hele grote zorg.. wat als dit gebeurt. Ik hoop het voor te zijn maar het hangt allemaal aan een zijden draadje...

Dankjewel voor je respect. Dat is lief en sterkt me wat. Ik ga echt alles op alles zetten.
Nu nog de juiste hulp vinden, niet alleen een detox maar ook goede, realistische en passende nazorg.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Cardboard zei:
Dit is ook een hele grote zorg.. wat als dit gebeurt. Ik hoop het voor te zijn maar het hangt allemaal aan een zijden draadje...

Dankjewel voor je respect. Dat is lief en sterkt me wat. Ik ga echt alles op alles zetten.
Nu nog de juiste hulp vinden, niet alleen een detox maar ook goede, realistische en passende nazorg.
Klik om te vergroten...

Wat Jazz al zei is misschien ook een optie. Eerst detoxen en daarna een ambulant traject. Ik zou je wel aanraden om iets intensiefs te doen. Bijvoorbeeld twee dagen per week in een groep en daarnaast nog een individueel gesprek + huiswerk. Dan ben je 2,5 dag in de week zoet. Kan heel effectief zijn, maar kan je wèl thuisblijven.

Mijn eerste ambulante traject was een halve dag per week. En dat was voor mij onvoldoende om het ècht anders te gaan doen. Was ook niet in een groep, terwijl dat veel kracht kan toevoegen. Ik ervaar dan vooral dat ik niet de enige ben en daarmee wordt schaamte een stuk kleiner (door het te ervaren ipv over te horen of te lezen).

Zelf vond ik schematherapie ook erg helpend. Als je rondkijkt en vraagt vind je hopelijk de passende zorg! ❤️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5859606162...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."