#1
Heel herkenbaar!
Ik heb psychedelica altijd als anders beschouwd dan 'gewone' drugs. Ik heb dus echt heel lang nog wel gedacht dat dit wel kon. En dan met name LSD wat wel echt mijn all-time favourite is.
Maar al snel dacht ik, dan kan DMT ook wel. En paddo's/truffels. Maarja die vond ik dan weer smerig. Dan kan ik beter gewoon 4-HO-MET pakken. En voor ik het wist, zat ik al weer met m'n hoofd bij de designer drugs 🤣
Sneaky hoor, die gedachtegang.
Inmiddels denk ik ook, stel nou dat LSD wèl goed zou gaan en ik totaal geen zicht zou krijgen naar andere middelen. Vind ik dat dan het risico waard dat ik eventueel wèl terugval in andere drugs? En dan is het antwoord steevast nee...
Mijn laatste terugval was zo heftig. Dat hoop ik nooit meer mee te maken.
Ja precies! Dat heb ik dus ook. Dit is de eerste keer dat ik clean ben van alles, dus ik weet dat er een groot risico op terugval is.
Het is vaak makkelijk te vergeten wat voor slechte dingen het met zich meebrengt, omdat je ook denkt aan de leuke momenten waardoor je toch denkt dat het nog wel kan.
Maar ik probeer goed te onthouden dat dat niet zo is. LSD geeft natuurlijk visuals, maar je gaat er nog steeds ook hard op waardoor je weer cravings gaat krijgen naar andere middelen.
Zelfs met alcohol. Ik heb nooit een alcohol probleem gehad. Ik denk ook gewoon te weten dat ik wel een drankje zou kunnen doen, maar ik weet dat ik dat voorlopig ook gewoon even niet hoef te proberen. Om gewoon maar even veilig te kunnen zijn in mijn herstel.
