Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
271 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Javelin FGM-148F zei:
Ja, ik ben ook blij hoor. En ik hoop dat het zo blijft.
Klik om te vergroten...
Het kan zo omslaan hoor. Pas maar op 🤗
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weinig te schreeuwen maar word de afgelopen week ofzo elke dag wakker met een enorme drang naar benzo's, echt waarom? Had enorme stress een paar weken geleden maar heb er nul keer serieus aan gedacht, nu is alles rustig en opeens zin? Krijg de pest:rolleyes:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oh jongens, vannacht een paar uur met buikpijn wakkergelegen en m'n stemming gaat van hot naar her vandaag 😥😛😢😄🙃😭☺️.

Gelukkig vanavond meeting!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja meetings helpen tegen alle pijn :)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Ja dat snap ik. En ik begrijp ook dat een polysaccharide een keten is van verschillende monosachariden.


Precies zoals polymeren ketens zijn van monomeren.

En nu ik het zo opzoek zijn polysaccharide dus per definitie ook een polymeer lol.

Zo is het gepolymeriseerde monomeer van styreen, je raad het al: polystyreen. Voeg je daar een additief aan toe dat het laat schuimen, een foaming agent. Dan krijg je geschuimd polystyreen.

In de volksmond noemen we dat ook wel piepschuim.

Begrijp je misschien meteen waarom het niet heel verstandig is om piepschuim in de fik te steken.
Klik om te vergroten...
Zie je? Scheikunde is hartstikke leuk :upsidedown:

Geef het maar toe. Je bent hooked. :nerd: En dan ga ik nu een stukje piepschuim in de fik zetten. Hello I'm johnny Knoxville, and this is the burning styrofoam.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Zie je? Scheikunde is hartstikke leuk :upsidedown:

Geef het maar toe. Je bent hooked. :nerd: En dan ga ik nu een stukje piepschuim in de fik zetten. Hello I'm johnny Knoxville, and this is the burning styrofoam.
Klik om te vergroten...

Scheikunde is ook hartstikke leuk. Dat zal je mij nooit horen ontkennen. Achteraf gezien had ik het ook wel graag gestudeerd.

Had achteraf gezien ook graag psychologie gestudeerd. Of basis geneeskunde met specialisatie psychiatrie.

Maar in mijn werk heb ik veel met scheikunde te maken.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oja en vorige week allemaal witte vlekken van de muur gepoetst, naast het bed. Hoe zonniger het werd, hoe meer smurrie ik zag. De frustratie hagt in de lucht op die kamertjes.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
LucidLucy zei:
Had achteraf gezien ook graag psychologie gestudeerd. Of basis geneeskunde met specialisatie psychiatrie.
Klik om te vergroten...
Oh, dat had ik niet achter je gezocht.
LucidLucy zei:
Maar in mijn werk heb ik veel met scheikunde te maken.
Klik om te vergroten...
Lucky dog, you.

Mijn frustratie nu is dat de podcast die ik luister te grappig is, ik moet te hard lachen en mijn buren hebben geklaagd. Wat heb ik het toch slecht:sunglasses:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
nausea zei:
Weinig te schreeuwen maar word de afgelopen week ofzo elke dag wakker met een enorme drang naar benzo's, echt waarom? Had enorme stress een paar weken geleden maar heb er nul keer serieus aan gedacht, nu is alles rustig en opeens zin? Krijg de pest:rolleyes:
Klik om te vergroten...
Stress kan lang doorwerken hoor, als er geen ventieltje is om de druk van het vat te laten.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#10
gisteren (een rustige en vrije dag) ook ineens mega zin om te drinken en te roken. Bijna een sigaret opgestoken terwijl ik eigenlijk al lang niet meer rook en ook al 2 maanden niet heb gedronken. Zit er nu over na te denken en blijkbaar kan je cyclus als vrouw zijnde ook invloed op hebben op cravings. Laat ik nu sinds gisteren ongesteld zijn. Heb in de kennisenkring een verslavingsarts die onlangs op dit onderwerp gepromoveerd is. Heel interessant! Vrouwen vallen blijkbaar vaker terug zo net vóór of rond menstruatie, omdat hormoonlevels dan veranderen met allerlei gevolgen voor je gemoedstoestand en remmingen.
LucidLucy zei:
Stress kan lang doorwerken hoor, als er geen ventieltje is om de druk van het vat te laten.
Klik om te vergroten...
Dit geloof ik ook helemaal!
Maar goed, cravings doorstaan en vandaag weer een werkdag (is sowieso makkelijker).
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pompoen zei:
gisteren (een rustige en vrije dag) ook ineens mega zin om te drinken en te roken. Bijna een sigaret opgestoken terwijl ik eigenlijk al lang niet meer rook en ook al 2 maanden niet heb gedronken. Zit er nu over na te denken en blijkbaar kan je cyclus als vrouw zijnde ook invloed op hebben op cravings. Laat ik nu sinds gisteren ongesteld zijn. Heb in de kennisenkring een verslavingsarts die onlangs op dit onderwerp gepromoveerd is. Heel interessant! Vrouwen vallen blijkbaar vaker terug zo net vóór of rond menstruatie, omdat hormoonlevels dan veranderen met allerlei gevolgen voor je gemoedstoestand en remmingen.

Dit geloof ik ook helemaal!
Maar goed, cravings doorstaan en vandaag weer een werkdag (is sowieso makkelijker).
Klik om te vergroten...

Ja hierin kan ik helaas niet met je meepraten.

Een collega van mij is als hobby een app aan het ontwikkelen waarin je die cyclus bij kan houden en wat dat precies met je doet. Het heeft toch veel invloed, die hormoonhuishouding.

Ik ben wel benieuwd of je met zo'n app in bijvoorbeeld dit soort dingen meer inzicht kan krijgen.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Ja hierin kan ik helaas niet met je meepraten.

Een collega van mij is als hobby een app aan het ontwikkelen waarin je die cyclus bij kan houden en wat dat precies met je doet. Het heeft toch veel invloed, die hormoonhuishouding.

Ik ben wel benieuwd of je met zo'n app in bijvoorbeeld dit soort dingen meer inzicht kan krijgen.
Klik om te vergroten...
Denk wel dat dat inzicht geeft inderdaad. Het helpt mij wel om me ervan bewust te zijn denk ik, al denk ik er nu pas aan ipv gisteren. Ik denk wel dat het dan makkelijker is om weerstand te bieden omdat je het kan plaatsen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Momenteel geen acute cravings, maar ik heb zojuist hasj gerookt, dus ben tevreden en niet op zoek naar iets anders.

Wel heb ik de afgelopen dagen gedachtes gehad aan het drinken van alcoholisch bier. Nog geen echte cravings, maar wel de 'zaadjes' voor een sluimerende hunkering.

Na het lezen van 'deel 4' van @LucidLucy, denk ik dat het goed is dat ik deze gedachtes ventileer en signaleer.

Het lijkt een combinatie van triggers te zijn. Veel nachten kort slapen, het mooiere zonnige weer, een stressvolle baan en lange drukke treinreizen.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Geen craving maar wel frustratie

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

zo, dat lucht niet op
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hippie Langwaus zei:
Momenteel geen acute cravings, maar ik heb zojuist hasj gerookt, dus ben tevreden en niet op zoek naar iets anders.

Wel heb ik de afgelopen dagen gedachtes gehad aan het drinken van alcoholisch bier. Nog geen echte cravings, maar wel de 'zaadjes' voor een sluimerende hunkering.

Na het lezen van 'deel 4' van @LucidLucy, denk ik dat het goed is dat ik deze gedachtes ventileer en signaleer.

Het lijkt een combinatie van triggers te zijn. Veel nachten kort slapen, het mooiere zonnige weer, een stressvolle baan en lange drukke treinreizen.
Klik om te vergroten...
Moet eerlijk zeggen dat ik na het lezen van zijn topic ook wat meer op mijn hoede ben, heb nu ook korte nachten en dat zijn toch weer triggers
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roken...
Ik rook eigenlijk nooit thuis, alleen in gezelschap en op t werk, maar met coke of andere stims rook ik me helemaal de tering
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
miles zei:
Roken...
Ik rook eigenlijk nooit thuis, alleen in gezelschap en op t werk, maar met coke of andere stims rook ik me helemaal de tering
Klik om te vergroten...
Irritant hè. Nutteloze verslaving is het ook; roken. Telkens zo’n kortstondige dopamine shot door de nicotine gevolgd door onrust die vrij snel weer volgt. Waardeloos.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Damius zei:
Irritant hè. Nutteloze verslaving is het ook; roken. Telkens zo’n kortstondige dopamine shot door de nicotine gevolgd door onrust die vrij snel weer volgt. Waardeloos.
Klik om te vergroten...
Duur en 't stinkt!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Godverdomme. Thuis van werk, m'n lief is er niet, NIETS te doen en cravings naar íets to the max. Sportlessen zijn er niet ter vervanging op vrijdagavond. 🤐😔
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kutje, net een halfje wit in de auto gevonden, terwijl het de bedoeling is dat ik pas weer over 3 weken op zn vroegst iets gebruik, kon wel eens lastig worden...
Maar goed t ligt in de kluis, en ik doe het niet...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4546474849...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."