#1
Het kan zo omslaan hoor. Pas maar op 🤗Ja, ik ben ook blij hoor. En ik hoop dat het zo blijft.
Het kan zo omslaan hoor. Pas maar op 🤗Ja, ik ben ook blij hoor. En ik hoop dat het zo blijft.

Zie je? Scheikunde is hartstikke leukJa dat snap ik. En ik begrijp ook dat een polysaccharide een keten is van verschillende monosachariden.
Precies zoals polymeren ketens zijn van monomeren.
En nu ik het zo opzoek zijn polysaccharide dus per definitie ook een polymeer lol.
Zo is het gepolymeriseerde monomeer van styreen, je raad het al: polystyreen. Voeg je daar een additief aan toe dat het laat schuimen, een foaming agent. Dan krijg je geschuimd polystyreen.
In de volksmond noemen we dat ook wel piepschuim.
Begrijp je misschien meteen waarom het niet heel verstandig is om piepschuim in de fik te steken.
Zie je? Scheikunde is hartstikke leuk
Geef het maar toe. Je bent hooked.En dan ga ik nu een stukje piepschuim in de fik zetten. Hello I'm johnny Knoxville, and this is the burning styrofoam.
Oh, dat had ik niet achter je gezocht.Had achteraf gezien ook graag psychologie gestudeerd. Of basis geneeskunde met specialisatie psychiatrie.
Lucky dog, you.Maar in mijn werk heb ik veel met scheikunde te maken.
Stress kan lang doorwerken hoor, als er geen ventieltje is om de druk van het vat te laten.Weinig te schreeuwen maar word de afgelopen week ofzo elke dag wakker met een enorme drang naar benzo's, echt waarom? Had enorme stress een paar weken geleden maar heb er nul keer serieus aan gedacht, nu is alles rustig en opeens zin? Krijg de pest![]()
Dit geloof ik ook helemaal!Stress kan lang doorwerken hoor, als er geen ventieltje is om de druk van het vat te laten.
gisteren (een rustige en vrije dag) ook ineens mega zin om te drinken en te roken. Bijna een sigaret opgestoken terwijl ik eigenlijk al lang niet meer rook en ook al 2 maanden niet heb gedronken. Zit er nu over na te denken en blijkbaar kan je cyclus als vrouw zijnde ook invloed op hebben op cravings. Laat ik nu sinds gisteren ongesteld zijn. Heb in de kennisenkring een verslavingsarts die onlangs op dit onderwerp gepromoveerd is. Heel interessant! Vrouwen vallen blijkbaar vaker terug zo net vóór of rond menstruatie, omdat hormoonlevels dan veranderen met allerlei gevolgen voor je gemoedstoestand en remmingen.
Dit geloof ik ook helemaal!
Maar goed, cravings doorstaan en vandaag weer een werkdag (is sowieso makkelijker).
Denk wel dat dat inzicht geeft inderdaad. Het helpt mij wel om me ervan bewust te zijn denk ik, al denk ik er nu pas aan ipv gisteren. Ik denk wel dat het dan makkelijker is om weerstand te bieden omdat je het kan plaatsen.Ja hierin kan ik helaas niet met je meepraten.
Een collega van mij is als hobby een app aan het ontwikkelen waarin je die cyclus bij kan houden en wat dat precies met je doet. Het heeft toch veel invloed, die hormoonhuishouding.
Ik ben wel benieuwd of je met zo'n app in bijvoorbeeld dit soort dingen meer inzicht kan krijgen.
Moet eerlijk zeggen dat ik na het lezen van zijn topic ook wat meer op mijn hoede ben, heb nu ook korte nachten en dat zijn toch weer triggersMomenteel geen acute cravings, maar ik heb zojuist hasj gerookt, dus ben tevreden en niet op zoek naar iets anders.
Wel heb ik de afgelopen dagen gedachtes gehad aan het drinken van alcoholisch bier. Nog geen echte cravings, maar wel de 'zaadjes' voor een sluimerende hunkering.
Na het lezen van 'deel 4' van @LucidLucy, denk ik dat het goed is dat ik deze gedachtes ventileer en signaleer.
Het lijkt een combinatie van triggers te zijn. Veel nachten kort slapen, het mooiere zonnige weer, een stressvolle baan en lange drukke treinreizen.
Irritant hè. Nutteloze verslaving is het ook; roken. Telkens zo’n kortstondige dopamine shot door de nicotine gevolgd door onrust die vrij snel weer volgt. Waardeloos.Roken...
Ik rook eigenlijk nooit thuis, alleen in gezelschap en op t werk, maar met coke of andere stims rook ik me helemaal de tering
Duur en 't stinkt!Irritant hè. Nutteloze verslaving is het ook; roken. Telkens zo’n kortstondige dopamine shot door de nicotine gevolgd door onrust die vrij snel weer volgt. Waardeloos.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."