Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVier hier je clean-tijd mijlpalen

Vier hier je clean-tijd mijlpalen

1200 antwoorden
169 weergaven
18-5-2026
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat een goed topic en tof om jullie verhalen te lezen! Super knap ook.

Ikzelf: een maand geen benzo.

Ik ben van bijna dagelijks gebruik naar sporadisch gebruik naar geen gebruik gegaan. Ik vind het nog steeds bizar dat wanneer ik m'n ogen sluit en open er opeens een hele nacht voorbij is. Ik voel me hartstikke uitgerust :redheart:.

Het moment moet nog komen dat ik besef er helemaal niet meer aan te denken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gemberthee zei:
Het moment moet nog komen dat ik besef er helemaal niet meer aan te denken.
Klik om te vergroten...
Dat besef gaat heel snel komen, maar je moet niet in de val trappen om er bewust op te wachten. Er komt een dag dat je je realiseert dat je er minder aan hebt gedacht. En dan komt een dag dat je er nog minder aan hebt gedacht. En dan een dag dat je er helemáál niet aan hebt gedacht. Maar dat betekent niet dat je dan pas clean bent.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Super lief! Thnx voor de support! :grin: Goed om van een ervaringsdeskundige (als ik het zo mag noemen) te horen dat ik op de goede weg ben.
Dirkjan zei:
Dat besef gaat heel snel komen, maar je moet niet in de val trappen om er bewust op te wachten. Er komt een dag dat je je realiseert dat je er minder aan hebt gedacht. En dan komt een dag dat je er nog minder aan hebt gedacht. En dan een dag dat je er helemáál niet aan hebt gedacht. Maar dat betekent niet dat je dan pas clean bent.
Klik om te vergroten...
D
Dyson V12 Slim AbsoluteLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nu 1 week van de 3-mmc afgebleven. Voor de rest ook niks gehad maar mijn hoofddoel was stoppen met 3-mmc want ik voelde dat ik daar de foute kant mee op was gegaan. 1 week klinkt misschien niet lang, maar ik denk dat het minstens een jaar geleden is dat ik het 4 dagen niet heb gebruikt.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dyson V12 Slim Absolute zei:
1 week klinkt misschien niet lang, maar ik denk dat het minstens een jaar geleden is dat ik het 4 dagen niet heb gebruikt.
Klik om te vergroten...
Dan is één week kneiter lang! Gefeliciteerd!

Elke dag is er eentje! Zeker in het begin zijn dat de meest waardevolle dagen, want ze zijn het lastigst te overwinnen. Ik heb er helaas iets te veel ervaring mee.
Het wordt makkelijker hoe langer je niet gebruikt!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb een terugval gehad die 2.5 maanden heeft geduurt. Ik ga niet zeggen dat ik die tijd elke dag 24/7 heb gebruikt maar ik eindigde daar wel weer op. Van alle middelen die ik gebruikt heb kies ik ook altijd mijn doc. Speedballen

Nu 6 dagen clean en voor deze terugval was ik 6 maanden clean dus ik herpak mezelf weer en ik weet dat de tijd dat ik clean was niet verloren is gegaan net zoals de lessen die ik geleerd heb niet verloren zijn gegaan maar ik kom weer tot de realiteit en besef mij dat ik weer 2 maanden van m'n leven verspild heb wat mijn ontwikkeling en herstel proces in de weg heeft gezeten door mezelf te verdoven

Ik ga weer NA meetings proberen op te pakken en verder werken aan mijn herstel via een ambulante behandeling

Verder heb ik afspraken met mezelf gemaakt dat ik nog wel in gezelschap bepaalde drugs blijf gebruiken zolang dit mijn verslaving niet in de weg staat

6 dagen klinkt heel kort maar waar een wil is is een weg

I'ma be what I set out to be, without a doubt, undoubtedly
And all those who look down on me, I'm tearing down your balcony 😎

Ik ben trouwens Dopey
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vandaag 6 maanden clean van alle drugs en alcohol! 😎
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
dupont zei:
Vandaag 6 maanden clean van alle drugs en alcohol! 😎
Klik om te vergroten...
Yeah! @dupont , neem jij deze medaille in ontvangst? 🥇

En dan nu is het mijn beurt:

01122D08-32DE-4163-975B-A2320D0201F2.jpeg
Biem!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
dupont zei:
Vandaag 6 maanden clean van alle drugs en alcohol! 😎
Klik om te vergroten...
Ik heb hier op whatsapp een sticker collectie voor. Jammer dat dat hier niet werkt 🥲

Gefeliciteerd!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank @LucidLucy ik had het een jaar geleden niet durven dromen.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#11
0 dagen 💣
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
0 dagen. Behaalde cleantijden; 4,5 jaar tot heden van GHB en harddrugs. Nu terugval benzos en wiet.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dyson V12 Slim Absolute zei:
Nu 1 week van de 3-mmc afgebleven. Voor de rest ook niks gehad maar mijn hoofddoel was stoppen met 3-mmc want ik voelde dat ik daar de foute kant mee op was gegaan. 1 week klinkt misschien niet lang, maar ik denk dat het minstens een jaar geleden is dat ik het 4 dagen niet heb gebruikt.
Klik om te vergroten...

Elke dag is er 1 kerel. Doorzetter!
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ah damn it. Even m'n frustratie uiten. Na ruim 2,5 maand geen slaapmiddel te hebben genomen, en daar giga van te hebben geprofiteerd, heb ik gisteren nacht toch een zwak moment gehad. Een aantal weken verkeerde ik in minder ideale omstandigheden, slechte nachten (kinderen) zonder steun, en een lange vlucht met wederom amper slaap en als kers op de taart een forse jetlag.

Ondanks dat ik maar liefst 15(!) uur geslapen heb, voel ik me meer ik me meer dan ooit lamgeslagen! Gevoel dat ik scheel kijk. Wolken in mijn hoofd. Bizarre coördinatie.

Normaliter functioneer ik op 6,5 uur slaap perfect en zelfs 5,5 kan ik prima aan.

Niet meer doen dus! NIET MEER DOEN.
Grrrrrr
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Twee maanden lang vaak 3cmc (en af en toe 2fdck, 4fmph) gebruikt. Met flinke perioden van dagelijks gebruik. Geen grote hoeveelheden (denk aan 2x175mg op een dag bv), maar toch niet wat ik wilde.

Vorige week woensdag laatste gebruikt, alle restanten door de plee gespoeld en nu 6 dagen clean, behalve een biertje op vrijdag en een glas rode wijn op zaterdag. Saai, maar beter.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
goed bezig !
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#17
Putin007 zei:
Ik heb je post's vrijwel allemaal gelezen en ik herken de strijd..ik vind het echt knap hoezeer je moeite doet. Respect , ik probeer al jaren te stoppen en iedere keer pff maar nu heb ik een nieuwe arts die zegt begripvol is en ook echt qua medicatie overlegt met me. Ik heb deze keer gebruikersvrienden vriendelijk de deur gewezen. En uit mezelf gevraagd om mijn medicatie per dag te halen zodat ik op een zwak moment niet meer kan nemen...mja medicatie of niet het is een strijd.
Klik om te vergroten...

Dankjewel! Het blijft nog steeds een hele strijd idd. 2 weken geleden nog een terugval van 5 dagen gehad nadat ik slecht nieuws over mn gezondheid had gekregen. Maar mezelf daarna gelukkig wel weer herpakt💪
Goed van jou dat je je gebruikersvrienden de deur hebt gewezen en fijn dat je nu zo'n goede arts hebt👍
En slim idd om je medicijnen dan per dag op te halen. Heel veel succes ook👍
B
Bloemetjesgordijn95Lid
01-01-2024, 00:00
#18
2 jaar clean van alcohol, drugs en nicotine. 🥳
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#19
kerstvakantie-terugval
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Perenijsje zei:
We hebben een topic over welke drugs je nu gebruikt, maar er zijn op het forum ook mensen in herstel die juist proberen om niet meer te gebruiken. En dan is het misschien wel leuk om hier je clean-tijd te melden en helemaal als je een bijzonder mijlpaal hebt gehaald 🥳
En vertel ook als je dat wilt hoe het je lukt om vol te houden👍

Ik ben vandaag precies 2 maanden clean van harddrugs en alcohol 💪
Alleen mijn Etizolam ben ik nog aan het afbouwen nu, maar verder heb ik al 2 maanden niks meer gehad 😎

En dat terwijl ik wel echt een ernstige afhankelijkheid had aan vooral pep en coke. Eerst dacht ik dat ik wel gecontroleerd kon blijven gebruiken, maar dat resulteerde toch elke keer in verslavingsgedrag. In de Kerstvakantie heb ik nog een flinke terugval gehad en ben ik daarna uit mijn behandeling gezet. Dat heeft bij mij echt eindelijk de knop doen omdraaien dat ik niet meer wil gebruiken👍

Ik ga sindsdien veel naar NA/CA meetings waar ik veel steun aan heb. Het lukt nu veel beter om helpende gedachten in te zetten als ik trek heb en om juist de goede dingen te doen die ik al wel geleerd had maar nog moeilijk vond om toe te passen💪

Ik heb echt nog wel veel moeilijke momenten gehad, maar nu laat ik bijvoorbeeld mijn emoties er gewoon zijn en ontdek ik steeds meer dat ik er wel mee om kan gaan👍
En omdat dat nu dus al 2 maanden wel lukt mocht ik sinds gisteren ook weer mijn behandeling oppakken gelukkig 👍
Klik om te vergroten...
Ik heb je post's vrijwel allemaal gelezen en ik herken de strijd..ik vind het echt knap hoezeer je moeite doet. Respect , ik probeer al jaren te stoppen en iedere keer pff maar nu heb ik een nieuwe arts die zegt begripvol is en ook echt qua medicatie overlegt met me. Ik heb deze keer gebruikersvrienden vriendelijk de deur gewezen. En uit mezelf gevraagd om mijn medicatie per dag te halen zodat ik op een zwak moment niet meer kan nemen...mja medicatie of niet het is een strijd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4142434445...61
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."