Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mijn gebruik in 2023: 3x alcohol (1x in september (2 glazen wijn) , 1x in oktober (anderhalf flesje bier) en 1x in november (aantal wijntjes) 2x truffels (in september en december) 1x spacecake (eind juli) De truffels heb ik gedaan in een ātherapeutische settingā. Moet eerlijk bekennen dat na 2x truffels voor mij de lol er wel vanaf is. Zie ook geen meerwaarde er meer van. Alcohol net zo goed. Ik ben begonnen met alcohol nadat ik meer dan 2,5 jaar clean was. Het is niet uit de hand gelopen, alcohol vind ik alleen ook niet meer zo interessant. Nuchter blijven is best prima. Wil in 2024 nog weleens een uitzondering maken voor hele speciale gelegenheden, maar die zullen er amper zijn. Tolerantie is ook zeer laag, dus alcohol drinken is ook niet zo leuk. Spacecake vond ik wel geinig, maar ook niet zo interessant. Merk dat na 2,5 jaar cleantijd van speed, wiet, en ketamine dat verdovende middelen helemaal niet meer zo interessant zijn. Heb een fijn en leuk leven opgebouwd de afgelopen 2,5 jaar waardoor ik het niet ānodigā heb. Al merk ik bij mij nog wel de behoefte om ooit eens LSD te gaan proberen, maar dat is iets voor in de verre toekomst."
""
"CuriousExplorer zei: Niet echt een clean-tijd mijlpaal, maar toch een mijlpaal. Ik zit volop in verlof en heb al meerdere malen aangeboden pep afgewezen. Net vroeg iemand of ik coke kon halen (kan wel, maar wil niet) en heb nee geantwoord. Ik vind dit weer maar eens een stap in de goeie richting ā¤ļø En qua tijd mijlpaal, alweer 8weken helemaal niks. Daarvoor eens 1 avond heel miniem wat pep, en toen was het ook al 6 weken geleden. Klik om te vergroten... Lekker bezig!!! Is zeker een mijlpaal om grote verleidingen te kunnen weerstaan."
"Hoe gaat het nu met je, een weekje later?"
"Miaaaauw zei: Bedoel je met mij? Klik om te vergroten... Ja, maar was stiekem ook wel benieuwd hoe het met Manu ging. š"
"Onder controle. Ben iets meer dan 2,5 jaar volledig clean geweest nadat ik problematisch met middelen omging. Nu drink ik af en toe, sporadisch alcohol. Dat blijft dan bijv bij 1 of 2 wijntjes of 1 mixdrankje. Geen coke, speed, xtc, tabak of andere gekke dingen meer erbij. Heb een beetje geĆ«xperimenteerd met psychedelica toen ik ben gestopt met geheelonthouding, maar er toch achter gekomen dat het niet echt bijzonder voor me was. Wil er wel aan toevoegen dat die 2,5 jaar clean and sober + therapie + een lifestyle waarbij ik veel sport en bewust en gezond eet helpen. Ook heb ik tegenwoordig gezonde uitlaatkleppen, heb geleerd om mān gevoelens te accepteren en mezelf uit te spreken waardoor ik niet zozeer het verlangen heb om mezelf te verdoven met middelen. Daarnaast hebben mān ervaringen in de daklozenopvang er voor gezorgd dat ik een versnelde āshocktherapieā heb gehad waar ik echt niet naar toe terug wil. Heb nu alles op de rit en dat wil ik graag zo houden! Tot nu toe vind ik het prima gaan. Blijf natuurlijk wel bewust en scherp op mān eigen gedrag."
"Snuffelaar zei: Heb ooit eens horen zeggen speed is niet voor even maar voor heel je leven. Geef ik ergens wel gelijk. Klik om te vergroten... Herkenbare slogan. Ondertussen ben ik bijna een jaar clean van speed, naast alcohol en andere drugs. Desalniettemin blijft het een lastig goedje, ik moest afzakken naar de daklozenopvang wilde ik inzien hoe destructief ik met middelen om ga. Ik heb ook niks tegen drugs, ik kan er alleen niet goed mee om gaan. Vind het soms ook wel jammer dat ik niet op een normale manier middelen kan gebruiken. Daar tegenover staat wel dat ik nu een leven heb waarbij ik drugs niet meer nodig heb. Meer zelfvertrouwen, sterke āgezondeā vriendschappen, rust in mān hoofd en stabiliteit. Al lig ik voortaan in de weekenden wel vroeg in bed! š„² Mocht iemand die dit bericht leest advies/tips willen krijgen over stoppen met gebruiken, stuur me dan vooral een bericht."
"Heel veel succes! Tof dat je deze stap zet. Ik ben zelf nu zelf bijna anderhalf jaar clean van speed en dex, ik heb mān leven weer terug, rust in mān hoofd en kan weer genieten van de kleine dingen. Nogmaals heel veel succes. Mocht je vragen hebben, vraag ze dan vooral!"
"Koffieb00n zei: Tot aan begin juni is dit het lijstje geen zin om de hoeveelheden uit te rekenen, maar gebruik zag er zo uit. Wiet - Elke dag 1gram Cocaine - Ieder weekend 1 - 2 hele Miauw - Ieder weekend 1 - 3 gram. Speed - 1 x 10 gram gehaald en wel poosje mee gedaan. Ketamine - 4g ofzo?? random keer mee gehaald bij een actie Bromazolam - ieder weekend 1 x 3mg tablet Alcohol - Ieder weekend of een kratje of een fles sterk Blij dat ik ermee gestopt ben, beste beslissing van dit jaar Klik om te vergroten... Lekker bezig! Tof om te horen dat je die keuze hebt gemaakt. Laat alleen maar zien hoe sterk je wilskracht is."
"Koffieb00n zei: Niet zo zeer wilskracht, zonder het 12 stappen programma en de fellows was me dit nooit gelukt. Klik om te vergroten... Dan nog heb je de keuze gemaakt om te stoppen en naar de meetings te gaan. Dat vereist doorzettingsvermogen en discipline, oftewel wilskracht. Het is makkelijk om in je comfortzone te blijven zitten en door te gaan met je oude leven. Ik heb er daardoor alleen maar bewondering voor. Je hoeft op dat gebied niet bescheiden te zijn š¤Ŗ"