Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVier hier je clean-tijd mijlpalen

Vier hier je clean-tijd mijlpalen

1200 antwoorden
163 weergaven
18-5-2026
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gisteren had ik het voor het eerst sinds lange tijd weer zwaar. Gelukkig niet gedaan.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ulixes zei:
Gisteren had ik het voor het eerst sinds lange tijd weer zwaar. Gelukkig niet gedaan.
Klik om te vergroten...
Klasse 💪
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#3
9 maanden in herstel!
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Lekker! Wedergeboorte?
Klik om te vergroten...
Zo voelt het wel een beetje, inderdaad. En ik heb de nageboorte van een verslaving maar meteen achter me gelaten!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
In tegendeel. Ik heb verl meer rust in / met mezelf gevonden waardoor ik veel meer aan lijk te kunnen. Dingen blijven wel spannend maar korter en minder heftig. En als ik zenuwachtig ben dan zeg ik dat tegen degenen die er bij zijn en dan ebt ‘t wel weg.

Hopelijk komt de zelfliefde ook nog wel een keer 🤗.
Klik om te vergroten...

Dat is dan ook de kunst denk ik: het uitspreken.

Ik was nooit zenuwachtig voor niets. Maar in herstel zéker wel. Simpelweg omdat ik het nu kan voelen en voorheen niet. Maar door het uit te spreken ebt het weg. En op een gegeven moment gaan ook die gevoelens wennen en wordt het steeds makkelijker om door dat gevoel heen te gaan.

En dan ontstaat die rust wel! 😃

Maar sommige dingen zijn nog steeds lastig hoor. Confrontaties aangaan met name 😂
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kijk tegenwoordig niet meer zo heel vaak in mijn cleantijd app. Maar vandaag opende ik hem dan alsnog:

1000030356.jpg

Dat getal blijft erin hè 😅
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
De 7 dagen sleutelhanger van CA in ontvangst genomen. (Maar zit op dag 10)
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hippie Langwaus zei:
37 weken geen alcoholische dranken meer gedronken en 36 dagen geen THC meer gebruikt.
Klik om te vergroten...

Dit getuigt van echte zelfdiscipline.
Daar kan ik alleen maar heel veel respect voor hebben!

Hoe is het nu met je vrouw @Hippie Langwaus qua alcohol gebruik?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
En wat doet het met je? Nu je ruim een maand geen thc meer op hebt? Ook geen vape en edibles toch?
Klik om te vergroten...
Ik voel me inmiddels prima zonder THC. Inderdaad volledig abstinent gebleven, dus ook geen vaporisator gebruikt of edibles genomen.

De eerste drie weken vielen me soms zwaar. De vierde en vijfde week ging het makkelijker, maar het blijft opletten.

Ik wilde eigenlijk alleen de decembermaand volhouden, maar het voelt nu raar om weer THC te gaan gebruiken. Maar dat 'mag' ik wel weer van mezelf.

Verder doet het niet zoveel met me. Maar het is leuk om te ervaren dat ik gewoon zonder kan, terwijl ik het al zo lang dagelijks gebruikte.

Het lijkt paradoxaal, maar dit drugsforum heeft me geholpen van de alcohol af te komen en nu ook om een tijdje met THC te kunnen stoppen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hippie Langwaus zei:
Aanvankelijk inderdaad om het stiekem te proberen
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je wijn uit een koffiemok om deze tijd (en misschien nog eerder) sowieso al moeilijk kan verdoezelen.
Maar jij lijkt mij ook geen man die je iets wijs maakt. En natuurlijk de klappen van de zweep van alcohol kent.

Hippie Langwaus zei:
En toen heeft ze nog geprobeerd me deelgenoot te maken door lekker bier voor me te kopen wanneer ze zelf flessen wijn haalde.
Klik om te vergroten...

Dat komt over: "als hij ook weer drinkt dan kan ik ook door gaan" of "dan is het meer normaal".
Denk dat dit typisch verslavingsgedrag is.

Ik deed dat in mijn actieve drinkperiode ook.
Rondje voor de collega's, rondje voor mijn maten, wijntje op de bank samen met de vrouw.
Want dan had jezelf ook weer wat en viel het niet op.

Hippie Langwaus zei:
Ik ben toen heel standvast blijven weigeren om iets mee te gaan drinken. Dat was een goede actie.
Klik om te vergroten...

Hier blijf ik veel respect voor hebben.
Hier heb je twee mensen mee gered denk ik.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Vorige keer zat er 3 weken tussen laatste gebruik en terugval. (Oftewel laatste benzo en eerste wijntje).

Dan wordt het vanaf 3 weken cleantijd weer leuk om te tellen denk ik.
Klik om te vergroten...
Iedere dag clean is goed 👍
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
dupont zei:
Iedere dag clean is goed 👍
Klik om te vergroten...
Zeker, ik heb alleen lopen kloten met mijn andere medicatie. Meer iets voor mijn eigen topic. Maar t waren iig geen benzo’s.
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vandaag 350 dagen, bijna 1 jaar.
En wiet nu 1 jaar en 2 maanden! Als je me dat 2 jaar geleden verteld had, had ik je vierkant uitgelachen. Ik, stoppen met wiet? Haha, nou, het kan dus wel. De wonderen zijn de wereld nog niet uit :wink:
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Drie weken en een beetje, t is niet echt een mijlpaal maar beter dan niks.
En voorheen werd ik gek van 1 nachtje geen benzo... dus...
Klik om te vergroten...
Elke dag is een mijlpaal 💪

Ah moet Eerst maar alles lezen ipv reageren 😂
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Volgende week een maand. Ben pas gaan tellen na de laatste diazepam van de kliniek. Ga de hele week meetings doen haha.

Alcohol lukte wel vaker een maand maar alcohol en benzo’s nog niet.
Klik om te vergroten...
Focus je niet teveel op hoelang je clean bent want kan ook averechts wwrken. Just for today. Ik werd altijd helemaal para als er weer een nieuwe mijlpaal aankwam.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat valt wel mee, ik vind een maand mooi maar ga niet elke dag zitten tellen.

Heb ook eigenlijk geen echte clean-datum. Heb een momentje gehad in november bij de laatste pam.... maar toen moest ik in december weer zwaar aan de diazepam om een insult te voorkomen. Ik doe het rond 24-12 die kan ik onthouden.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Wat doe je trouwens met de sleutelhangers van de keren dat het niet gelukt is? Mijn buurman heeft er een ketting van gemaakt
Klik om te vergroten...
Teruggeven op de meeting of juist pontificaal ergens ophangen ter herinnering.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ok ik wist niet dat je ze kon teruggeven.

Ik weet het nog niet, ik heb een beetje een rotgevoel bij die dingen. Misschien houd ik er eentje, die symbool staat voor herstel.

Hoop dat ik niet, net als de buurman, een ketting verzamel met die dingen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wacht, help me even:
Je krijgt een sleutelhanger als je bv een X periode clean bent, en je krijgt ook een sleutelhanger als je hebt gedronken/gebruikt?

Dat laatste zou ik wel vreemd vinden.
Want dan confronteer je jezelf toch steeds met een terugval?
Anderzijds is het misschien ook wel een stok achter de deur idee: "Ik heb gebruikt, ben nu weer in herstel"
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Heb jij geen behoefte aan meetings @Kordie ?
Klik om te vergroten...

Qua middelen heb ik het onder controle.
Qua oorlogstrauma heb ik 2x per maand een meeting met lotgenoten. Komt ook gebruik wel aan bod.

Maar ik weet niet of ik daarmee door ga. Ik wil graag vooruit. Ik wil niet blijven hangen in gesprekken over de oorlog in mijn geval. Het zet mij eerder een trapje terug op de ladder dan omhoog. We kunnen bij deze bijeenkomsten begrip voor elkaar uitspreken en een luisterend oor voor elkaar zijn, maar echt beter worden moet je toch richting MGZZ.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4344454647...61
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."