Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Luister naar Isaiah - Your Body (Synth Mix) van Isaiah op #SoundCloud https://on.soundcloud.com/6DP1v ✨️🙏"
"Overheid is zo aan het overdrijven, en ze weten wellicht ook dat dit onder de rechtse mensen bepaalde dingen los gaat maken. Onder het mom van dingen verbieden. Wanneer houd het op met dingen verbieden? Kijk naar onze buurlanden hier word VOLGAS vuurwerk afgestoken. Afgelopen Maart was ik als vuurwerkliefhebber in Valencia. Deze mega stad draaid zo goed als op vuurwerk (toerisme etc etc). Kijk ook naar België hier word hele jaar gewoon vuurwerk verkocht :'). Nu gaat Nederland als enigste land van de EU ineens weer raar doen. Ja sorry hoor. Die klaplopers met cobra 6 en en dan vooral de klaplopers die ze op de deur plakken dat zijn de problemen. NIET het siervuurwerk, NIET de traditie. NIET een gelukkig en licht puntje op einde jaar de 31ste december. In mijn ogen, hoort daar oliebollen , top 2000 en uiteraard om 00:00 vuurwerk bij. (Uiteraard liever de oude regels, waarbij je gewoon vanaf 10;00 smorgens mocht stoken, één dag in één jaar.) Heb me eerste vuurwerkbestelling gedaan en kan niet wachten de straat weer een mooi spektakel(tje) te geven op de 31ste om 00:00."
"Kordie zei: Vind ik niet. Er wordt zoveel vernield wat allemaal geld kost. Laten we maar zwijgen over de mensen die er doodsbang voor zijn. Waaronder ik. Een cobra 6 fluit me binnen een paar seconden terug naar de gortdroge woestijn waar ik tussen de bomen voor mijn leven heb staan vechten. Dus top dat het wordt afgeschaft als je het mij vraagt. En helaas door dat er mensen niet fatsoenlijk mee kunnen omgaan. Ik heb geen problemen met mooi siervuurwerk. Dat vind ik inderdaad ook mooi en traditie. Ik betwijfel alleen hoe ze de controle erop gaan houden. Anderzijds hoef je bij een verbod niet meer te denken of het legaal of illegaal is en maakt dat handhaven misschien wel makkelijker. Mogen die ook het hele jaar afsteken? Klik om te vergroten... Kordie zei: Vind ik niet. Er wordt zoveel vernield wat allemaal geld kost. Laten we maar zwijgen over de mensen die er doodsbang voor zijn. Waaronder ik. Een cobra 6 fluit me binnen een paar seconden terug naar de gortdroge woestijn waar ik tussen de bomen voor mijn leven heb staan vechten. Ja dat vind ik wel heel naar voor je man, ik voel je ook wel wat dat aan gaat. Het is ook harstikke belachelijk hoe illegaal het vuurwerk is en hoe hier mee om word gegaan. Mogen die ook het hele jaar afsteken? Nee volgens de wet niet, maar volgens de wet mag er meer niet. Waar rook is is vuur. Het is niet voor niets dat er serieus rijen aan rijen mensen staan voor bijvoorbeeld LOOTS Vuurwerk België deze rijen staan vol met nederlanders. Nu al. Klik om te vergroten... Maar waar ik zelf persoonlijk gewoon mee zit, en daar baal ik oprecht heel erg van is het hele stukje traditie, saamhorigheid, en dat mag van mij het liefst met de hele regenboogkleurenvlag, met elke soort mens, ras, dier of watdan ook samen gevierd worden. Helaas kunnen ze geen grip krijgen op de illegale handel, en ja met of zonder begrip van uit mij.. moest het er dan maar van komen dat er geen vuurwerk verkocht meer gaat worden in Nederland. Helaas zijn er zulke klaplopers die als debielen met vuurwerk omgaan. Als je met een helder oog in en rondom je buurt stookt, met verantwoording is er in mijn eigen niets aan de hand hoor.."
"ljuv zei: Maar dat is wat anders… jij stelt dat onze overheid overdrijft en je verder door de hele EU alles mag maken. Dat is gewoon niet zo. Dat de “vuurwerk wereld” vervolgens schijt heeft en zich niet aan die regelgeving houdt is een ander verhaal. In dat geval zou ik zeggen: waar maak je je dan zorgen om? Dan gaat “vuurwerkwereld Nederland” daar toch precies hetzelfde mee om…? Ook tijdens Fallas mag je officieel als particulier geen vuurwerk afsteken. Maar hiervoor geldt een gedoogdbeleid, vergelijkbaar met ons wietbeleid. Dus “strafbaar, tenzij”. Dat gedoogdbeleid wordt óók voor 2026 strenger gemaakt door de stad… Maar je hebt gelijk: dáár kunnen ze wel omgaan met de vrijheden die de overheid gedoogd. Hier konden ze dat niet, waardoor dit vuurwerkverbod er kon komen. Ik snap deze frustratie en het gemis hiervan heel goed❤️ Zelf hecht ik meer waarde aan andere tradities tijdens oud en nieuw die ook de saamhorigheid versterken, en ik zou het ook kut vinden als die worden beperkt omdat andere mensen daar niet goed mee omgaan. Klik om te vergroten... Kan erover door gaan. Maar het is ook zoals @Kordie hierboven noemt, jammer dat de rotte appels het voor de rest verpest. Ik weet van eigen zien en weten dat het in andere landen anders is en anders gaat. Maar terzijde snap ik ook wel dat dit niet "normaal" is. Denk dat de gemiddelde volwassen normaal met vuurwerk om kan gaan, "vuurwerk nederland". Maar dat de jeugd, meer losgeslagen dan ooit tevoren hier niet mee om kan gaan. De échte vuurwerkliefhebber die gaat geen onrust "stoken". Dingen vernielen, mensen belagen dat soort dingen dat hoort daar niet bij. Ben erg benieuwd hoe ze het gaan handhaven en hoe het eruit gaat zien de komende jaren. Verder vind ik mijn weg als lief hebber wel bij een of andere show. Zo was ik laatst op Diwali Festival in Almere beland met een prachtige vuurwerkshow. Elk nadeel heeft z'n voordeel, vice versa."
"Naar mate ik de drugs gebruikte die me eruit haalde werd het eigenlijk weer eventjes makkelijk , te makkelijk waardoor ik me zelf eigenlijk in de vingers sneed. De drugs die dat voor mij veranderde , daar heb ik vaarwel tegen gezegt. Ontnuchtering heeft me enorm goed gedaan , en dmv van medicatie overwin ik vrijwel alles. 2 April gaan we samen met GGZ kijken of we de laatste angsten ook kunnen overwinnen liefst geheel zonder medicatie. Het is nogal complex , want wellicht is het ipv een angststoornis toch PTSS. Dit blijkt dus in combinatie te kunnen zijn. Door de heftige gebeurtenis niet meer naar die omgeving , mensen willen etc etc waardoor je blokkades bouwt. Maar verder qua hoe dingen veranderd zijn is praten met mensen , hoe schaamtelijk het ook is (Ja angst is vaak een taboe in omgeving) En leer heel erg in het hier in en nu te leven , verder kijk ik van buiten/boven af, soort third person persoon die meekijkt en zich afvraagt van jow hey is deze angst realistisch? Jas aan! Schoenen aan en gaan! Maar verder tja angsten blijven klote en kunnen je op de vreselijkste momenten overvallen! Hoop dat je er stabiel onder blijft , onthoud. We winnen altijd!"
"Zou het gelijk naar binnen gooien! Voetje op me tenen en me neusvleugels en mond staan open #pedaalemmerlife"
"@Kordie Even laten weten dat ik je een oprecht en meelevend persoon vind hier, zo geef je rake inzichten en altijd goed onderbouwd. Ook al ben ik zelf geen vader/ouder zie ik dat jij de mensen die wel deze rol hebben hier altijd op respectvolle manier probeert te duwen in de goede richting. Verder wil ik je laten weten dat je complexe '''ziek zijn'''. me altijd zwaar valt als ik er over lees. Wil je even een schouderklopje geven."
"Yeah!! 6 weken en een dag weken clean van Speed > GHB > Cocaine > Hasj > Slapers > Wat me dagelijks tot bezit nam na opstapelende problemen die achter elkaar raak waren waardoor ik jammer genoeg niet meer thuis wilde wonen en me zelf door de middelen heb laten meenemen waardoor mijn problemen alleen maar erger werden. :/ Thuis is gelukkig weer samen gekomen (mijn ouders zaten ja , zaten in een break-up) waar ik zelf jammer genoeg achter ben gekomen nadat ik mijn moeder haar telefoon mocht lenen als leentelefoon... ja shit hier heb ik een traumatische ervaring mee opgepakt, me moeder en ik zijn erg hecht. Dit gebeurde omstreeks Februari en nam me heel diep mee qua gebruik. Nu woon ik zo 2 maanden thuis en ben ik toen gaan afbouwen en ben ik nu gelukkig onder behandeling. (Ambulant) Momenteel bezig met de toekomst en er wachten kleine mooie stappen naar een beter leven! Eindelijk bezig met een nieuwe job waar ik vrijdag een sollicitatie heb waar ik eerst 3 dagen in de week rustig kan wennen aan het ''werk'' leven. Fingers crossed en hopelijk snel meer afleiding en uitdaging door de job!"
"Goed van je Hippie. Je bent sterker dan dat. Nieuwe afleidingen/hobbys/situaties maken het makkelijker naar mijn idee! Dag voor dag. Rustig aan!!"
"Btw heb ik voor ljuv zei: Klinkt bijna als een dreigement… In ons Nederland moeten bepaalde rechtse mensen zich óók gewoon aan de wet houden en kunnen ervoor vervolgd worden als ze dat niet doen. Onzin😂 Alleen Duitsland is momenteel minder streng dan wij. Tis een wat ouder artikel maar bij dezen: https://www.grootvuurwerk.nl/blog/v...t-zijn-de-regels-in-andere-europese-landen-21 Ik snap je teleurstelling en frustratie… Maar het klopt niet dat in de rest van de EU “volgas” vuurwerk wordt afgestoken. Dat is überhaupt niet zo populair behalve in NL, Belgie en Duitsland. Laatst genoemden hebben hier óók gewoon strenge regelgeving en plaatselijke verboden voor. Klik om te vergroten... Haha. Ik weet dat je politiek je puntjes op de i hebt en de meeste dingen kloppen bij je hoor. Maar geloof niet alles wat internet je zegt.. in Oost Europa is het idd ook sinds dit jaar verboden om illegaal vuurwerk te verkopen op markten. Maar nog steeds kun je het overal onder de toonbank krijgen. Wat jij zei, Laatste bovengenoemde landen hebben hier inderdaad strenge regels op. Maar ik haal wel zonder problemen mijn vuurwerk in Duitsland op. #Legaal. Maar toch niet te koop in Nederland. 😂 Denk dat je toch dat je even je research beter moet doen w.b.t inderdaad je lijnen kloppen met de wet. Omgedraaid.. Tegendraads.. láng niet iedereen en zeker niet in de vuurwerk wereld volstaat aan de wet. En ik weetniet of je bekend bent met Fallas in Spanje? Hier van af begin Maart tot eind Maart geweest.. Ik praat over waar mijn ogen geweest zijn.. Je kan hier het hele jaar rond gewoon overal midden in de binnenstad van Valencia vuurwerk kopen én afsteken. Hier lopen kleine kinderen van 6 jaar met houten kistjes vol vlinderbommen door de straten omdat ze dat hier van kinds af aan niet anders gewend zijn. Daar kán het gewoon veilig. Zelfs met gigantisch hard vuurwerk."