#1
Och, de oude Loesjes van de 90s inderdaad… vele pareltjes.Loesje was ooit heel goed, in de jaren negentig
Och, de oude Loesjes van de 90s inderdaad… vele pareltjes.Loesje was ooit heel goed, in de jaren negentig
Alles is vergankelijk, zo ook het ego!
Geen idee of dit een algemeen bekend iets is. Maar zat hier vanavond na wat Zenmeditatie mee in mn hoofd.
Alles wat komt, gaat.Niet bekend bij mij.
Kreeg wel direct de volgende gedachte: Alles wat is, is ook vergankelijk. Anders zou het zich niet manifesteren. De twee gaan samen.
Of je kunt:Hehehe. Wellicht maar goed ook, kan de show tenminste doorgaanAls je niks vat, en dus niks bent, en dat weet, is de show over.
Doet me denken aan een wijsgeer (Alan Watts maybe) die weleens zei tegen mensen: ik weet dat jij het bent Shiva, "come of it, stop pretending..."Ik heb iets...van iedereen die ik tegen kom.
Als in, ik zie "ik" als ik naar andere mensen kijk, vrij komisch, zeker als die persoon nog denkt hard aant werk te zijn voor ze toekomst.
Er is niks zo leuk als the trickster tri(c)ken. 😏
Doet me denken aan een wijsgeer (Alan Watts maybe) die weleens zei tegen mensen: ik weet dat jij het bent Shiva, "come of it, stop pretending..."
"Huh, waar heb je het over?"
🤡🤪
Shiva natuurlijk, wie andersGeen flauw idee wie die Alan gast is...
Alan Watts is wel een hele mooie manifestatie van Shiva!maar als jij het mooi vind vind ik dat ook!
Ja mooie stem en prachtige verteller!Tsja...een flamboyante! Ken geen 1 stem die me zo snel chill krijgt als die van mr WaTTs. prachtighivas vashi, ben niet zo bekend met hindoe namen....
Doe zelf ook een aardige poging tegenwoordig, maar heb nog wat bijschaafwerk te doen..
Shiva wordt ook wel de vernietiger genoemd. En dit heeft niet alleen maar een vage theologische betekenis, maar een tastbare: dat in ons dat alle vormen terugbrengt naar vormloosheid: totale destructie, zodat er een compleet nieuw begin/moment kan ontstaan.Ben zelf meer van Kali, Godin Der Totale Destructie... de Hollywood versie.. val me niet lastig met theologie.
Wat is er aan de hand?Alles gaat de hele tijd maar bergafwaards.
Nur bergab, nur bergab...
oder....
Von nun an gings bergab...
Wat is er aan de hand?
Dit is zooo goed en fascinerend:
Dit is niet alleen het verhaal van mogelijke aliens (de Annunaki) die hier lang geleden op aarde zijn geland en ons te hebben gecreëerd door modificatie van het genoom van apen, door het te combineren met hun eigen DNA (waardoor wij in wezen deels hun kinderen zouden zijn), maar dieper dan dat: het symbolische verhaal van ons: mensen. Het verhaal van de "hero's journey", het overkomen van obstakels en de valkuilen van onze schaduw op dat pad. Het ontdekken en utiliseren van het "goud" dat ons geneest, zoals het goud dat de Annunaki hier op aarde vonden nodig was om de atmosfeer op hun eigen planeet te herstellen.
Of het verhaal van de Annunaki letterlijk waar is, is imo ver ondergeschikt aan de metaforische betekenis van dit alles.
Mja, als je erg gericht bent op het letterlijke verhaal, wordt dat erg belangrijk.Carl Sagan: “Extraordinary claims require extraordinary evidence”.
Dat is een goede metafoor.Verlichting gaat er niet om dat de Syssifus arbeid fysiek of mentaal lichter wordt, het gaat erom dat je de steen omarmd terwijl je 'm omhoog duwt. Dat ondanks dat je niet anders kan dan hem omhoog duwen, je alsnog zegt van ik kies om hem te duwen en ik ben er ok mee.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."