Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel je inzicht!

Deel je inzicht!

735 antwoorden
137 weergaven
18-5-2026
J
Jesuswalksurviv0rLid
01-01-2024, 00:00
#1
Aangezien telepathie echt bestaat:

Het collectief bewustzijnsveld is door heel het universum. Daar reizen gedachten en beelden sneller dan het licht. Collectief bewustzijn is er voor de oerknal, het gas, dimensie, wat maakt dat veld mogelijk? Computer hardware? Leven wij in een computersimulatie? En is het wel een veld om is het ons dimensie? Het kan beiden; veld en dimensie.. Ik heb het collectief bewustzijndsveld ervaren, ik weet waar ik het over heb.
J
Jesuswalksurviv0rLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gedachten en beelden komen met de hartslag van toen. Het collectieve bewustzijnsveld heeft geen hartslag… Of misschien wel… Wij zijn het collectief bewustzijnsveld. Het hartslag komt pas, als je de ander bent. Wat zegt dat over die boven ons? Die zit gewoon de hele tijd te schommelen. God is een jonge man op een schommel.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vchip?
J
Jesuswalksurviv0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wie niet meedoet, die luistert
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jesuswalksurviv0r zei:
Computer hardware? Leven wij in een computersimulatie?
Klik om te vergroten...
Leeft de computer in een wij-simulatie?
M
Morethenafeeling🔒Lid
01-01-2024, 00:00
#6
we leven op een kapot gemaakte wereld die achteruitgaat. bewustwording van jezelf is het begin naar een nieuwe realiteit
D
DipkipLid
01-01-2024, 00:00
#7
We zijn omringd door fascisten
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Bij mij is het gevoel toch echt op mijn achterhoofd, maar ik moet wel zeggen als ik er bewust mee bezig ben dat ik ook meer bewust wordt van de bovenkant/voorkant van mijn hoofd. Het lijkt alsof ik me hersenen daar geactiveerd voel worden ofzo.

Mijn inzicht of eigenlijk ondervinding aangezien ik het ergens wel wist maar te koppig was om me er iets van aan te trekken, is dat zowel voeding en beweging een enorme invloed hebben op je mentale en fysieke welzijn. Sinds ik een maandje een stuk bewuster met eten en bewegen om ga, merk ik de kleinste verschillen al. Ik eet nu veel meer groente en fruit en veel minder brood of andere koolhydraat rijk eten, hierdoor heb ik weliswaar een stuk eerder weer honger na het eten maar ik voel me aanzienlijk fitter door de dag heen. Als ik dan toch weer een keertje veel brood eet merk ik het echt direct.
Klik om te vergroten...
Je gaat je ook gewoon anders voelen als je geen koolhydraten eet he! Dat scheelt sneller denk ik.. maar ja misschien scheelt het gezond eten nog meer dan je denkt! Als je compleet gezond door het leven gaat dan scheelt dat na een jaar of 5 echt ontzettend veel natuurlijk! En 20 jaar dan! Of 50 jaar! Ja dat scheelt wel!
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dipkip zei:
We zijn omringd door fascisten
Klik om te vergroten...
Ik heb het woord fascisten gegoogled

Het fascisme (Italiaans: fascismo) is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel. Het is een politiek stelsel dat onder meer werd ingesteld in Italië van 1922 tot 1943

Daar staat dat het een extreme vorm is van anti-intellectueel! Dat vind ik gewoon grappig!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10

Herkenbaar: het inzicht dat ik niet overal over na hoef te denken.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#11
benzzzy zei:
Ik ben 40kg afgevallen door maar 1 maaltijd perdag te nemen en te sporten.
Ook leuk om te proberen :wave: .
Klik om te vergroten...
Ja maar denk je dat het gezond is om maar 1 maaltijd per dag te nemen? Wie heeft jou dat aangeraden? Je kunt beter 4 maaltijden per dag eten dan 1! Je valt sneller af als je het eten verdeelt over de dag omdat je stofwisseling dan actief blijft!

Gebruik je speed ofzo? Je kan toch niet maar een maaltijd per dag eten! pfff! Dat kan ik echt niet!
En als je zo eet sterf je langzaam af! Je put jezelf uit, Je hebt geen energie meer om bouwstenen te ondersteunen en aanmaken, de stofjes in je brein gaan in loop van der tijd langzaam dood, Je vernietigd je spiermassa en je krijgt zeer snel bloedarmoede die heel jou complete functioneren kapot maakt!

Dat heb ik zo gruwelijk mogelijk geschreven om jou te laten inzien dat het heel ongezond is! Je kan het enkel goedpraten met "dat is toch later pas" !!!

Dat is hetzelfde als drugs gebruiken maar dan zonder enkel goed gevoel te ervaren! Je valt ervan af ja maar als je zo blijft leven dan hoeft dat over 5 jaar echt niet meer! Moet je nagaan over 20 jaar of zelfs 50 jaar!

Lichamelijke klachten zijn soms misschien ook erger dan je verwacht! Je kan daar doorgaans de hele dag mee bezig zijn! Soms heb je wel ups maar de downs is waar je doorgaans mee bezig ben! Kijk maar naar een oude vrouw. Die krijgt steeds meer klachten en vele hebben een leven dat uiteindelijk beheerst word door ernstige kwaaltjes en fysieke klachten! Hoe denk jij anders dat het er in het bejaarde tehuis aan toe gaat! Hoe langer je zo blijft leven hoe sneller dit op je afkomt en ook als je nog jong ben kunnen er van die klachten je leven in komen hoor!

Ik vind het grappig om je te laten schrikken! haha.. het maakt me eigenlijk helemaal niks uit wat je ermee doet weet je! Toch moet je maar even luisteren en aan een dokter vragen hoe je het beste kan afvallen!

Wat vond je van mijn verhaaltje?
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#12
N3K0 zei:
Niemand is verantwoordelijk voor mijn gevoelens, gedachten en gedrag (enz) als alleen ik zelf.. En ik ben niet verantwoordelijk voor de ander zijn gevoelens, gedachten gedrag (enz)
Klik om te vergroten...
Nou en als jou gedrag het gedrag van iemand anders beinvloed?
..
..
..
..
..
of is dat niet je punt?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Omdat het té simpel is, willen mensen iets complexer. En dus wordt dat ze gegeven.

Alleen is (lijkt) dat voor de moderne mens vaak moeilijk, zeker de westerse mens die alles ziet als iets waarvoor gewerkt moet worden.
Klik om te vergroten...
Ja daar dit wat in haha
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
Ja daar dit wat in haha
Klik om te vergroten...
Denk bijvoorbeeld aan Vipassana meditatie: 10 uren per dag stilzitten, 3 dagen tot 3 maanden lang.

Dit is de interpretatie van het verstand van wat meditatie is. Het verstand denkt mét meditatie iets te bereiken. Eigenlijk wordt een bepaalde state of mind nagestreefd: een soort verheven staat.

Maar meditatie is geen staat, het is letterlijk de aard van jezelf. Dat wat je natuurlijk al "doet": zijn. En wanneer je je bewust wordt van je zijn, dan wordt de liefde op een gegeven moment ervaren. De liefde voor de Zelf, die overal is.

Maar het is zo makkelijk om in de valstrik te trappen om dit allemaal tot een soort doel te maken. Iets dat je kunt "bereiken". Zelf heb ik het bijvoorbeeld jarenlang gezocht in trippen. En ook mijn meditatie was vaak meer "a means to an end". Iets waar ik van mezelf doorheen moest, om "het" te bereiken.

Maar meditatie is zowel het middel áls het doel. En dat kan in het begin heel lastig lijken, omdat het helemaal niet spectaculair is. Het is slechts... bewust zijn. Of met andere woorden: bewust zijn van jezelf. En wanneer dat écht wordt "gedaan" (je begrijpt, het is dus juist niet iets doen :wink: ), dan ontspan je er dieper in en dat creëert de ruimte voor die diepe liefde om het mee te vullen.

Zoals mensen wel vaker zeggen: het is een 0 stappen plan. Het is al precies waar je bent. Maar de geest wil dat niet horen. De geest zit liever 30 dagen lang 10 uur per dag stil om een verheven state of mind te bereiken. Die trouwens misschien bereikt kan worden! Maar het zal maar een ervaring zijn. Het zal komen en weer gaan. Het is niet "het". "Het" is hier al en blijft hier.

Het kan echt een enorme teleurstelling zijn om te ontdekken wat het echt is. :tearsofjoy: Omdat veel mensen er fantastische voorstellingen bij hebben. "Dit" kan het toch niet zijn? Dit was er altijd al... Maar die teleurstelling veranderd dan geleidelijk in geruststelling. Een oneindig dieper wordende geruststelling. :) Godzijdank is het niet een of andere verheven staat die je moet bereiken. Godzijdank is het allemaal al voor je geregeld. En voor iedereen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Leven is het meervoud van lef!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
Dat is van Loesje...
Klik om te vergroten...
Oh is het? Geen idee waar ik het vandaan heb haha
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
Leven is het meervoud van lef!
Klik om te vergroten...
Dat is van Loesje...
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Oh is het? Geen idee waar ik het vandaan heb haha
Klik om te vergroten...
Loesje dus, haha. Was ooit mijn naam op MSN :'-D.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als ik mijn zelfliefde niet hoef te baseren op mijn prestaties of waardering van anderen,

hoef ik mijn zelfhaat ook niet te baseren op mijn mislukkingen of oordelen van anderen.

(Schoot door mn hoofd bij een meditatie afgelopen week)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Als ik mijn zelfliefde niet hoef te baseren op mijn prestaties of waardering van anderen,

hoef ik mijn zelfhaat ook niet te baseren op mijn mislukkingen of oordelen van anderen.

(Schoot door mn hoofd bij een meditatie afgelopen week)
Klik om te vergroten...
Nice, die ga ik onthouden. 👈

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1920212223...37
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."