Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel je inzicht!

Deel je inzicht!

735 antwoorden
130 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nasch zei:
Mindless zijn is moeilijk šŸ¤”
Klik om te vergroten...
Meer Mind(less)les nemen...
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat ik erg dankbaar ben voor de mensen die het mij moeilijk hebben gemaakt en zullen maken.

Mijn persoonlijke groei heeft daar een enorme spurt door gemaakt en zal dat blijven maken hoop ik.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Nachtzuster zei:
Dat ik erg dankbaar ben voor de mensen die het mij moeilijk hebben gemaakt en zullen maken.

Mijn persoonlijke groei heeft daar een enorme spurt door gemaakt en zal dat blijven maken hoop ik.
Klik om te vergroten...
Alles gebeurt met een reden :)
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik was van plan een nieuw onderwerp te plaatsen, maar zie dat dit dezelfde lading dekt. Gister werd ik werkelijk waar van m'n stuk gebracht door het volgende.. ja hoe moet ik het omschrijven 'verhaal' van Krisnamutri. Ik denk.. tot nu toe.. een van de meest bewogen woorden die ik ooit heb gehoord. Ondanks dat ik al vanalles van 'm heb gehoord.. raakt dit toch wel een snaar. Vooral om dit iets is wat je van niemand hoort, holistisch... Een omschrijving geven kan ik niet, aan ieder om zelf ernaar te luisteren.. aan het einde bungelde toch een traan alsof je een klein geheim is influisterd wat je al die tijd zelf niet zag
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
0t0lerance zei:
Ik was van plan een nieuw onderwerp te plaatsen, maar zie dat dit dezelfde lading dekt. Gister werd ik werkelijk waar van m'n stuk gebracht door het volgende.. ja hoe moet ik het omschrijven 'verhaal' van Krisnamutri. Ik denk.. tot nu toe.. een van de meest bewogen woorden die ik ooit heb gehoord. Ondanks dat ik al vanalles van 'm heb gehoord.. raakt dit toch wel een snaar. Vooral om dit iets is wat je van niemand hoort, holistisch... Een omschrijving geven kan ik niet, aan ieder om zelf ernaar te luisteren.. aan het einde bungelde toch een traan alsof je een klein geheim is influisterd wat je al die tijd zelf niet zag
Klik om te vergroten...
Prachtig is dat hĆØ! Wanneer je naar Krishnamurti luistert en je ineens echt ziet waar hij het al de hele tijd over heeft en wat de implicaties daarvan zijn. Dat kan echt als de bliksem inslaan. De absolute simpelheid ervan ook. We zien het niet omdat we te moeilijk denken.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben momenteel nog steeds een beetje aan het nadenken over mijn ervaring gisteren.

Dosis is totaal 25 gram Hollandia truffels geweest + 100mg thc in chocolade verwerkt en 2 joints.


heeft mij in het diepste van mijn onderbewuste Gebracht.

Ik heb het momenteel na bijna een jaar thuis door werkgerelateerde burn-out klachten en prive omstandigheden vrij pittig. Soms voelt het alsof de last van het leven constant op mijn schouders rust. Jullie zal het ook niet ontgaan zijn dat alles duurder word. Zeker als je een liefdevol ouder bent met een prachtige vrouw en kinderen wil je ze beschermen voor het feit dat de grote boze deler ons het leven zuur probeert te maken.

Ik heb een ervaring gehad waar tijd en intuĆÆtie totaal niet meer aan de orde waren. Rationeel denken was er niet meer.

Ik voelde aan dat ik moest stoppen met het zijn wat ik nu was, ik ontpop. En ik leer dat het enige is waar ik vat op heb in mijn eigen handen ligt

Laat het niet uit je handen glippen. Omarm je duisternis en vind innerlijke rust.

Ineens keert alle natuur als slangen uit de bijbel zich tegen mij, alle takken krijgen duistere ogen en ze spreken zonder ook maar 1 geluid te maken. ik voel een drang ontstaan en deze drang ken ik. Het is mijn ego, je weet wel. Die duivelse stem die je crack wil laten roken en speed voor je haalt. Hij is de aansteker die je kwijt was toen je die peuk wou aansteken.

Mijn ego is de stem die ook zegt dat alle last op mijn schouders rust, maar die heeft een verkeerde houding en staat tussen mij en mijn gezin. Die liet mij groot worden en sterk, maar ook alleen en verdrietig.

Toen alles een raadsel werd ben ik langzaam gaan beseffen dat ik niet alleen ben. Ik besta niet want dat zijn Wij,

Wij hebben elkaar. In voor en tegenspoed. Wie is ik? Dat zijn wij 🄰 zonder deze ik vorm was ik nooit geworden waar ik nu sta maar het is ontzettend gecompliceerd geworden en dat kan ik alleen niet aan.

Ik hou van jullie kleine kinders en vrouw. Want jullie zijn er altijd voor mij, onvoorwaardelijke liefde!

Deze trip is zo diep gegaan dat heb ik nog nooit meegemaakt, en ik heb er al aardig wat van kunnen leren dacht ik.

Boy was i wrong haha, wanneer je niet meer kan nadenken of bewegen, dan komen de entiteiten en houden zij de spiegel voor je vast!

Be safe trippers, neem nooit zomaar 25 gram hollandia's in je eentje als je er geen ervaring mee hebt!




Deze trip is niet duidelijk op het moment zelf. Die komt pas als alles weer een beetje terug naar het heden is geland.

Heeft totaal 7 uur geduurd met een piek van ongeveer 5 uren (klokkijken is een dingetje hoor haha) Door de thc snel kunnen slapen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eve's drop zei:
Ik ben momenteel nog steeds een beetje aan het nadenken over mijn ervaring gisteren.

Dosis is totaal 25 gram Hollandia truffels geweest + 100mg thc in chocolade verwerkt en 2 joints.


heeft mij in het diepste van mijn onderbewuste Gebracht.

Ik heb het momenteel na bijna een jaar thuis door werkgerelateerde burn-out klachten en prive omstandigheden vrij pittig. Soms voelt het alsof de last van het leven constant op mijn schouders rust. Jullie zal het ook niet ontgaan zijn dat alles duurder word. Zeker als je een liefdevol ouder bent met een prachtige vrouw en kinderen wil je ze beschermen voor het feit dat de grote boze deler ons het leven zuur probeert te maken.

Ik heb een ervaring gehad waar tijd en intuĆÆtie totaal niet meer aan de orde waren. Rationeel denken was er niet meer.

Ik voelde aan dat ik moest stoppen met het zijn wat ik nu was, ik ontpop. En ik leer dat het enige is waar ik vat op heb in mijn eigen handen ligt

Laat het niet uit je handen glippen. Omarm je duisternis en vind innerlijke rust.

Ineens keert alle natuur als slangen uit de bijbel zich tegen mij, alle takken krijgen duistere ogen en ze spreken zonder ook maar 1 geluid te maken. ik voel een drang ontstaan en deze drang ken ik. Het is mijn ego, je weet wel. Die duivelse stem die je crack wil laten roken en speed voor je haalt. Hij is de aansteker die je kwijt was toen je die peuk wou aansteken.

Mijn ego is de stem die ook zegt dat alle last op mijn schouders rust, maar die heeft een verkeerde houding en staat tussen mij en mijn gezin. Die liet mij groot worden en sterk, maar ook alleen en verdrietig.

Toen alles een raadsel werd ben ik langzaam gaan beseffen dat ik niet alleen ben. Ik besta niet want dat zijn Wij,

Wij hebben elkaar. In voor en tegenspoed. Wie is ik? Dat zijn wij 🄰 zonder deze ik vorm was ik nooit geworden waar ik nu sta maar het is ontzettend gecompliceerd geworden en dat kan ik alleen niet aan.

Ik hou van jullie kleine kinders en vrouw. Want jullie zijn er altijd voor mij, onvoorwaardelijke liefde!

Deze trip is zo diep gegaan dat heb ik nog nooit meegemaakt, en ik heb er al aardig wat van kunnen leren dacht ik.

Boy was i wrong haha, wanneer je niet meer kan nadenken of bewegen, dan komen de entiteiten en houden zij de spiegel voor je vast!

Be safe trippers, neem nooit zomaar 25 gram hollandia's in je eentje als je er geen ervaring mee hebt!




Deze trip is niet duidelijk op het moment zelf. Die komt pas als alles weer een beetje terug naar het heden is geland.

Heeft totaal 7 uur geduurd met een piek van ongeveer 5 uren (klokkijken is een dingetje hoor haha) Door de thc snel kunnen slapen.
Klik om te vergroten...
Klinkt als een goede ervaring.

Ik gok dat je op een kantelpunt zit wat betreft je burnout. Vind het erg herkenbaar en ik zat ongeveer een half jaar geleden in dezelfde situatie. Er komt een einde aan de pijn.

Mijn tip: je hoeft niet de sterkste te zijn thuis. Soms is het goed om je ook eens te laten verzorgen.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Klinkt als een goede ervaring.

Ik gok dat je op een kantelpunt zit wat betreft je burnout. Vind het erg herkenbaar en ik zat ongeveer een half jaar geleden in dezelfde situatie. Er komt een einde aan de pijn.

Mijn tip: je hoeft niet de sterkste te zijn thuis. Soms is het goed om je ook eens te laten verzorgen.
Klik om te vergroten...

šŸ™
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Eve's drop zei:
Ik ben momenteel nog steeds een beetje aan het nadenken over mijn ervaring gisteren.

Dosis is totaal 25 gram Hollandia truffels geweest + 100mg thc in chocolade verwerkt en 2 joints.


heeft mij in het diepste van mijn onderbewuste Gebracht.

Ik heb het momenteel na bijna een jaar thuis door werkgerelateerde burn-out klachten en prive omstandigheden vrij pittig. Soms voelt het alsof de last van het leven constant op mijn schouders rust. Jullie zal het ook niet ontgaan zijn dat alles duurder word. Zeker als je een liefdevol ouder bent met een prachtige vrouw en kinderen wil je ze beschermen voor het feit dat de grote boze deler ons het leven zuur probeert te maken.

Ik heb een ervaring gehad waar tijd en intuĆÆtie totaal niet meer aan de orde waren. Rationeel denken was er niet meer.

Ik voelde aan dat ik moest stoppen met het zijn wat ik nu was, ik ontpop. En ik leer dat het enige is waar ik vat op heb in mijn eigen handen ligt

Laat het niet uit je handen glippen. Omarm je duisternis en vind innerlijke rust.

Ineens keert alle natuur als slangen uit de bijbel zich tegen mij, alle takken krijgen duistere ogen en ze spreken zonder ook maar 1 geluid te maken. ik voel een drang ontstaan en deze drang ken ik. Het is mijn ego, je weet wel. Die duivelse stem die je crack wil laten roken en speed voor je haalt. Hij is de aansteker die je kwijt was toen je die peuk wou aansteken.

Mijn ego is de stem die ook zegt dat alle last op mijn schouders rust, maar die heeft een verkeerde houding en staat tussen mij en mijn gezin. Die liet mij groot worden en sterk, maar ook alleen en verdrietig.

Toen alles een raadsel werd ben ik langzaam gaan beseffen dat ik niet alleen ben. Ik besta niet want dat zijn Wij,

Wij hebben elkaar. In voor en tegenspoed. Wie is ik? Dat zijn wij 🄰 zonder deze ik vorm was ik nooit geworden waar ik nu sta maar het is ontzettend gecompliceerd geworden en dat kan ik alleen niet aan.

Ik hou van jullie kleine kinders en vrouw. Want jullie zijn er altijd voor mij, onvoorwaardelijke liefde!

Deze trip is zo diep gegaan dat heb ik nog nooit meegemaakt, en ik heb er al aardig wat van kunnen leren dacht ik.

Boy was i wrong haha, wanneer je niet meer kan nadenken of bewegen, dan komen de entiteiten en houden zij de spiegel voor je vast!

Be safe trippers, neem nooit zomaar 25 gram hollandia's in je eentje als je er geen ervaring mee hebt!




Deze trip is niet duidelijk op het moment zelf. Die komt pas als alles weer een beetje terug naar het heden is geland.

Heeft totaal 7 uur geduurd met een piek van ongeveer 5 uren (klokkijken is een dingetje hoor haha) Door de thc snel kunnen slapen.
Klik om te vergroten...
Wow wat een dosering!
Heel mooi je proces en inzichten te lezen. Ook herkenbaar. Iedereen tript op zijn eigen manier, maar de universele boodschap over liefde en het concept ego blijft hetzelfde, ik geniet daar echt van als ik dat van anderen ook hoor of lees.

Goed omschreven dat stemmetje van de duivel.
M
MorethenafeelingšŸ”’Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb dus wel eens op 6apb een hele mooie trip gehad, ik was op het moment dat ik in de trip zat me ego kwijt. Die avond was ik samen met nog wat andere vrienden en me beste vriendin(soulmate), die gewoon nuchter was. Het was die nacht kei helder, en ik zag ineens alle sterrenbeelden samenvormen en de sterren bewogen met me zicht mee. Het mooie was dat mijn vriendin precies hetzelfde voelde als ik terwijl zei niks op had, dat vond ik zo mooi. Ik had op dat moment liefde voor iedereen en ik was echt tot mezelf gekomen, en het rare is dat ik gewoon weet dat het niet alleen door de 6apb kwam maar ook mijn onderbewustzijn. Ik ben zelf spiritueel opgevoed en voel dingen en mensen erg goed hierdoor. Nouja bij deze mijn verhaaltje over mijn trip!
Gr asha
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#11
Msloverdj zei:
Wow wat een dosering!
Heel mooi je proces en inzichten te lezen. Ook herkenbaar. Iedereen tript op zijn eigen manier, maar de universele boodschap over liefde en het concept ego blijft hetzelfde, ik geniet daar echt van als ik dat van anderen ook hoor of lees.

Goed omschreven dat stemmetje van de duivel.
Klik om te vergroten...

Dankuvriendelijk!

De volgende zal hopelijk in een winters landschap zijn met veel sneeuw en heldere lucht.

Ik kijk er nu al naar uit šŸ™
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
assie2002 zei:
Ik heb dus wel eens op 6apb een hele mooie trip gehad, ik was op het moment dat ik in de trip zat me ego kwijt. Die avond was ik samen met nog wat andere vrienden en me beste vriendin(soulmate), die gewoon nuchter was. Het was die nacht kei helder, en ik zag ineens alle sterrenbeelden samenvormen en de sterren bewogen met me zicht mee. Het mooie was dat mijn vriendin precies hetzelfde voelde als ik terwijl zei niks op had, dat vond ik zo mooi. Ik had op dat moment liefde voor iedereen en ik was echt tot mezelf gekomen, en het rare is dat ik gewoon weet dat het niet alleen door de 6apb kwam maar ook mijn onderbewustzijn. Ik ben zelf spiritueel opgevoed en voel dingen en mensen erg goed hierdoor. Nouja bij deze mijn verhaaltje over mijn trip!
Gr asha
Klik om te vergroten...
Mooi!

Ik denk er ook zo over. Drugs zijn slechts hulpmiddelen om tot iets onderliggends te komen dat echt is.

En zit je in een bepaalde staat van liefde, dan kunnen mensen om je heen soms niet anders dan daarin meegaan, nuchter of niet. En dat willen we denk ik vaak ook, want dat onderliggende is uiteindelijk de aard van ons allemaal. (Al kun je je er hevig tegen verzetten)
M
MorethenafeelingšŸ”’Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Mooi!

Ik denk er ook zo over. Drugs zijn slechts hulpmiddelen om tot iets onderliggends te komen dat echt is.

En zit je in een bepaalde staat van liefde, dan kunnen mensen om je heen soms niet anders dan daarin meegaan, nuchter of niet. En dat willen we denk ik vaak ook, want dat onderliggende is uiteindelijk de aard van ons allemaal. (Al kun je je er hevig tegen verzetten)
Klik om te vergroten...
Truee mannšŸ‘ŒšŸ¼
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Op een dag schreef Albert Einstein op het bord:
9x1 = 9
9 x2 = 18
9 x 3 = 27
9 x 4 = 36
9 x 5 = 45
9 x 6 = 54
9 x 7 = 63
9 x 8 = 72
9 x 9 = 81
9x10 = 91
In de klas lachte iedereen hem uit vanwege zijn fout op het einde.
Albert Einstein wachtte tot iedereen stil was en legde uit:
′′ Hoewel ik de eerste 9 vragen goed heb beantwoord, heeft niemand me gefeliciteerd. Maar toen ik een fout maakte, lachte iedereen me uit. Dat betekent dat de samenleving ondanks onze vele successen onze kleinste fout zal noteren en er plezier van zal hebben. ′′ ′′
′′ Laat een eenvoudige kritiek je dromen niet vernietigen. Alleen degenen die niets doen, maken geen fouten ′′
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zonder te lijden word je nooit een leider.
B
BubbleLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn inzicht van vrij onlangs, of liever iets wat me is toevertrouwd, een boodschap die bedoeld is voor iedereen maar die ik echt nodig had om te 'horen': je (ge)vecht (is) nooit alleen.

Tijdens eens van mijn rare dromen van de afgelopen dagen (zie mijn topic over het detoxen) hoorde ik dat nummer van de Drie J's (ik heb echt niets met die groep): 'Je gevecht is nooit alleen.' Ook toen ik opstond bleef het een paar keer in mijn hoofd opkomen. Vervolgens zet ik even later de tv aan waarop een herhaling van HLF8 te zien was, waar een of ander stel een cover deed van..je raadt het al: 'Je gevecht is nooit alleen'. Mooi lied maar ik verstond niet zo goed wat ze zongen, dus de songtekst maar eens opgezocht en toen ik dat las, brak ik. Het was gewoon echt wat ik nodig had.

Ik ben vrij spiritueel opgevoed en, voor sommigen misschien ongeloofwaardig, een soort van 'ongecontroleerd' (ik weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven) heldervoelend en helderhorend. Ik ben op zich wel wat gewend op dit vlak. Maar tijdens de maanden dat ik onder de pillen zat is het een soort van weg geweest. Vandaar ook dat dit me zo raakte, denk ik.
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Judgement is a tool of fear.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben verslaafd aan denken.

Ik moest al aan dit inzicht denken toen ik het topic zag. Daarna zag ik deze post:
Mezelf zei:
Deze hoort meer bij deze topic denk ik :)

Ik blijf best veel malen over mijn laatste DMT trip anderhalve week geleden. Dmt leerde mij, dat psychedelica mij weinig meer heeft te leren. Vooral hoge doseringen zullen mij niks meer bieden voor "dit" leven.

Dit is namelijk de ultieme grap van psychedelica. Het je laten geloven dat je wat hebt geleerd terwijl je het allang wist. We konden er alleen niet meer bij komen. Het boek met die kennis ligt te hoog waardoor psychedelica het trappetje kan zijn om erbij te kunnen (zie het als zo'n boekenkast waar een trap bij nodig is om bij de hogere gelegen boeken te kunnen komen, waar dus psychedelica de trap is en boeken de kennis). Maar we hebben dat boek al wel, alleen hij was uit het zicht of we konden er niet meer bij.

Dit veroorzaakt bij mij meteen een kronkel want hoe kan een psychedelica mij leren dat psychedelica mij niet nieuws meer kan leren? Dit zou ook de rede zijn waarom psychedelica niet altijd meer een ontspannen moment voor mij is, wat vroeger wel het geval was.

Het meest vreemde eigenlijk wel is dat DMT mij, in die enkele minuten, dingen liet zien dat ik alleen voor mezelf mag houden. Want als ik ze zou delen of omschrijven (als dat überhaupt al lukt) dan zou ik bij vele hun (levens)pad verstoren. Maar deze dingen zijn best verontrustend en ik weet dus niet zo goed wat ik er mee moet.

Dus ga het wel globaal omschrijven.

Het heeft er onder anderen heel veel mee te maken dat we helemaal geen "trap" nodig hebben. Maar ook wat voor consequenties het heeft als we die trap wel of juist niet gaan gebruiken. Stomme ook is dat we dankzij een trap bepaalde kennis in de verte zien liggen. Dit kan alleen met behulp van die trap. Alleen die zelfde trap zal er ook voor zorgen dat we er nooit bij kunnen komen. Alleen zonder trap zullen we ooit bij die kennis kunnen komen. Het zou zo maar kunnen zijn dat we door de trap wel weten dat bepaalde kennis bestaat, maar juist daardoor nooit bij die kennis kunnen komen. Die trap zal immers nooit lang genoeg zijn of worden, om bij die boeken te kunnen komen.

Het is doordat we het eindpunt al zien en we dus daarop gefocust raken, we de route daar naar toe niet meer zien en we daarom verdwalen.
Klik om te vergroten...

En als ik het een beetje begrijpt sluit dit aan bij mijn verslaving tot denken. Want denken staat mij in de weg om te zijn. En dat veroorzaakt onrust en zorgen. Ik heb dit overigens niet allemaal zelf bedacht. Dus zal de credits maar aan Eckhart Tolle geven.

Zeer complexe materie om onder woorden te brengen. Maar hele fijne en rustgevende inzichten.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rampzalig!

Raar woord, waarom is een ramp zalig?

No pain no gain.
Je leert van je fouten.
Zonder pijn en verdriet is er ook geen vreugde en liefde.

Mezelf zei:
In een perfecte wereld, is leven zinloos.
Klik om te vergroten...

En daarom is een ramp zalig.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Begin optijd aan je scriptie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1617181920...37
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."