Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel je inzicht!

Deel je inzicht!

735 antwoorden
140 weergaven
18-5-2026
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Meditatie is imo niet niks doen, maar het opmerken van dat wat al stil is, al de hele tijd. Tijdens dat mag alles er zijn: gedachten/gevoelens/activiteiten. Maar temidden van dat ken je jezelf als die stilte in die storm van activiteit.

Het lastige is de gewoonte om te grijpen naar alles wat om je heen vliegt in de storm. Dat geeft ook het gevoel dat je de stilte/vrede kwijtraakt, maar het is alleen maar de focus op al die beweging die dat zo laat lijken. In werkelijkheid ben je de hele tijd alleen maar de stilte in het midden van de storm. En kun je elk moment ook "terugkeren" naar dat, ongeacht hoe hard de storm om je heen woedt.
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens maar o zo moeilijk om dit in de praktijk uit te voeren en ik mediteer al vele jaren. Ik laat me mezelf bij erg stressvolle momenten en tijden nog steeds helemaal meesleuren in een maalstroom van gevoelens en gedachtes. Op die momenten is het besef van die stilte in de storm ver te zoeken.

Ik ben me tijdens mediteren soms heel bewust van die stilte. Gedachtes zijn vrijwel verdwenen en er is alleen het "ik" dat waarneemt. Een hele enkele keer overkomt me dat enorme rustige gevoel overdag wel eens. Vooral als ik in de natuur wandel.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Ergens is dit wel komisch, want een woord heeft de waarde die je eraan geeft. Dus eigenlijk maakt het woord niet zoveel uit toch? Het is meer de context en de manier waarop het woord gebracht wordt. Uiteindelijk heeft 'chips' of 'shit' voor een kind dezelfde waarde denk ik dan.

Nu is het goed gebruik om kinderen geen foute woorden te leren. Maar nu ik er zo naar kijk, is het best komisch omdat de handeling 'schelden' nog steeds in stand blijft.
Klik om te vergroten...
Haha ja, zo is het wel.

Ik zeg toch net iets anders "shit!" dan "chips!". En kinderen zijn observatieve wezentjes, die pikken dat meteen op. En dan heb je dus zo'n kleuter de hele dag "shit!" of "o my god!" te roepen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Ik moet wel van mijn zusje, anders leren mijn kleine nichtjes verkeerde woorden aan.
Klik om te vergroten...
Wat heeft het eigenlijk voor zin om het te ontkennen, ik snap dat je van je familie houdt en niet wilt dat ze lelijke woorden gebruiken, maar het heeft geen zin om te ontkennen dat het bestaat. Ik ben geen pedagoog, maar als je iets niet wilt dat jonge kinderen doen gaan ze het juist wel doen. Gewoon om te laten zien dat ze een individu zijn. Eens lekker niet doen wat mamma, papa, oom, etc zegt.

"Niet met de deur spelen".

Twee seconden later: "weeeeeeeeeh". Kusje erop, klaar. Ga je dan de andere vinger ook tussen de deur breken?

"ZO, DAT ZAL JE LEREN! NOU ZAL JE HET ONTHOUDEN!" Nee, het was al de straf en de les was meteen duidelijk.

Daarbij, "shit" is het meest onkwetsende wat je kunt bedenken. Ziektes, bedreigingen, godslastering, verdoemenissen, racisme etc, dat zou je misschien uit kunnen leggen dat het heel kwetsend of beledigend is. En als je wilt dat ze iets niet gaan doen? (werkte bij mij perfect haha) Dan moet je het zo in weten te pakken dat ze het associeren met groepen waar kinderen en jeugd zich tegen afzet.... ouders, scouting, dat soort mensen

Dit klinkt belerend maar ik bedoel het niet zo haha
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
American Psycho gekeken. Briljante film. Onvermogen tot liefhebben is de grootste karaktervloek die je kunt treffen. Patrick Bateman is een walgelijke seriemoordenaar in een capitalistische onverschillige en mysogonistische nep wereld die draait op consumeren consumeren en consumeren.

"There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp, and I do not hope for a better world for anyone. In fact, I want my pain to be inflicted on others. I want no one to escape. But even after admitting this, there is no catharsis; my punishment continues to elude me, and I gain no deeper knowledge of myself. No new knowledge can be extracted from my telling. This confession has meant nothing".

1717368278302.png
Naamloos.png
1717368368731.png


Samen met Michael Fassbender als de medogenloze slavenhouder Edwin Epps in de film 12 years a slave:

1717368800808.png

en onze gruwelijke martelaar uit Game of Thrones, Ramsay Bolton,

1717369013984.png

is dit toch wel de meest realistisch geportreteerde versie van een totale psychopaat. We willen onszelf herkennenin de zwaktes en menselijke tekortkomingen van personages, maar als die zo tegenover je eigen waardes staat wordt het moeilijk om te kijken, en moeilijk om als acteur zo te spelen dat men alsnog wel blijft kijken.

Want zeg nou zelf: wie zien we liever op het doek? De held die alles en iedereen verslaat, of de realistische maar soms gruwelijke personificaties van mensen die helaas functies bekleden die ze niet verdienen en die ze niet zouden moeten hebben? Sauron, Rick Sanchez, Hannibal Lecter, Amon Goeth, de Terminator, Alien etc...
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voel geen angst en geloof niet in je angstgevende gedachten. Je leeft in het nu, waar moet je bang voor zijn? Denkbeeldige toekomstscenario's die ook totaal anders kunnen uitpakken want de toekomst voorspellen kunnen we niet
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Bij het afnemen van het effect van bijvoorbeeld een entactogeen als mdma, 6-apb is er niets dat zegt dat we die liefde moeten loslaten. Er is alleen de teruggekeerde samentrekking in het lichaam. Die samentrekking bepaald niet dat wij niet meer in liefde kunnen zijn. De liefde komt niet uit de drug, de liefde komt uit ons. De drug zorgt ervoor dat de samentrekking/spanning weg lijkt. Maar wanneer de samentrekking terug komt heeft deze juist jou liefde nodig, om in op te kunnen lossen.
Klik om te vergroten...
Amen to that! Well said
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Dat is inderdaad keihard op de feiten van dit vergankelijke bestaan gedrukt worden.

Doet me denken aan Gautama's blootstelling aan ziekte, ouderdom en de dood, toen hij de wereld buiten de paleis muren ontdekte.
Klik om te vergroten...
Het enige positieve (al klinkt dat erg raar vind ik) is dat elke keer als je zoiets meemaakt je met beide voeten terug in de realiteit staat en dat je je eigen levensomstandigheden weer onder de loep moet nemen. Pluk de dag (want het kan je laatste zijn), dankbaar zijn dat je gezond bent, enz, enz. Door vijf weken gedwongen thuiszitten waren de muren al op me af gekomen en dan komt zelfmedelijden (wat ik altijd probeer te vermijden) snel om de hoek kijken. Terwijl mijn situatie natuurlijk in het niet valt bij iemand die nog maar een paar maanden te leven heeft..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Had vanmiddag rond half 4 geloof ik wat 4F-MPH genomen. Heb daar nu een uurtje of zo een heel klein mini "dipje" van. In de zin van: het niet helemaal meer kunnen vinden: beetje onrustig en ja eigenlijk toch: wat terugverlangen naar die kleine buzz die het middel eerst gaf. Niks heel vervelends ofzo, maar ook niet dat fijne gevoel.

Maar als je dan gaat kijken hè: het effect van dat middel (4F-MPH dus) is al subtiel: dat vredige gelukkige gevoel. Maar er is een nog subtielere vredigheid daarónder, die van jezelf komt. En dat kan zo lastig te herkennen zijn, omdat het zo stil is. Zeker met gedachten eroverheen van: "goh ik zou wel graag weer dat gevoel van net willen hebben!". Maar ondertussen is die diepere vredigheid er de héle tijd. Je kunt er als het ware in "terugzakken" en vanaf daar zien: hé, dit is helemaal oké. Het voelt misschien niet zo goed als dat eerdere gevoel, maar het is hier de hele tijd beschikbaar voor me. Ik kan erin rusten, zelfs mét eventuele opdringerige gedachten en gevoelens. En dat geeft een ander soort van vredigheid die niet afhankelijk is van je gevoel. Want zelfs die gedachten en gevoelens zijn er compleet van doordrongen. Je ziet dat alleen soms (of eerder: vaak) niet, omdat het zo stil is. In tegenstelling tot een gedachte of gevoel schreeuwt het niet naar je: "hé! hier ben ik!"

Het is er slechts: compleet stil en vredig en beschikbaar voor jou om erin terug te vallen om te rusten. En vanaf dáár bekeken lijken dingen heel anders. Want nu is je vredigheid niet meer afhankelijk van je gevoel en kan je denken vrij worden.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#9
Die kennis heb ik ook als mens. Maar om er ook altijd bewust van te zijn, dat is lastig.

Die stille stem, de gedachten, continu in de ik-vorm, meningen, en waar 'ik' 'me' toch behoorlijk mee associeer.

Die kan me nog regelmatig behoorlijk onrustig maken. Het ego trekt me uit het nu soort van. Dat maakt de drugs ook zo aanlokkelijk. Die rust is er zowel bij stims als downers. Kan er ook helemaal zijn nuchter in een flowstate. Als ik bezig ben met dingen doen.

Maar nuchter in meditatie, niks doen, dat vind ik echt moeilijk. Zo. Veel. Zinloze. Gedachten. Vraag me af of ik dat ooit als rust ga ervaren voor langer dan een minuut. En wie weet wat de toekomst brengt haha. God. Misschien krijg ik een oontspannender geest voor meditatie in de toekomst.

Zie, het ego is alweer in de toekomst tijdens het typen haha. Stay here. Now.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Game&Watch zei:
Die kennis heb ik ook als mens. Maar om er ook altijd bewust van te zijn, dat is lastig.

Die stille stem, de gedachten, continu in de ik-vorm, meningen, en waar 'ik' 'me' toch behoorlijk mee associeer.

Die kan me nog regelmatig behoorlijk onrustig maken. Het ego trekt me uit het nu soort van. Dat maakt de drugs ook zo aanlokkelijk. Die rust is er zowel bij stims als downers. Kan er ook helemaal zijn nuchter in een flowstate. Als ik bezig ben met dingen doen.

Maar nuchter in meditatie, niks doen, dat vind ik echt moeilijk. Zo. Veel. Zinloze. Gedachten. Vraag me af of ik dat ooit als rust ga ervaren voor langer dan een minuut. En wie weet wat de toekomst brengt haha. God. Misschien krijg ik een oontspannender geest voor meditatie in de toekomst.

Zie, het ego is alweer in de toekomst tijdens het typen haha. Stay here. Now.
Klik om te vergroten...
Meditatie is imo niet niks doen, maar het opmerken van dat wat al stil is, al de hele tijd. Tijdens dat mag alles er zijn: gedachten/gevoelens/activiteiten. Maar temidden van dat ken je jezelf als die stilte in die storm van activiteit.

Het lastige is de gewoonte om te grijpen naar alles wat om je heen vliegt in de storm. Dat geeft ook het gevoel dat je de stilte/vrede kwijtraakt, maar het is alleen maar de focus op al die beweging die dat zo laat lijken. In werkelijkheid ben je de hele tijd alleen maar de stilte in het midden van de storm. En kun je elk moment ook "terugkeren" naar dat, ongeacht hoe hard de storm om je heen woedt.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#11
Game&Watch zei:
Die kan me nog regelmatig behoorlijk onrustig maken. Het ego trekt me uit het nu soort van. Dat maakt de drugs ook zo aanlokkelijk. Die rust is er zowel bij stims als downers. Kan er ook helemaal zijn nuchter in een flowstate. Als ik bezig ben met dingen doen.

Maar nuchter in meditatie, niks doen, dat vind ik echt moeilijk. Zo. Veel. Zinloze. Gedachten. Vraag me af of ik dat ooit als rust ga ervaren voor langer dan een minuut. En wie weet wat de toekomst brengt haha. God. Misschien krijg ik een oontspannender geest voor meditatie in de toekomst.
Klik om te vergroten...
Ik wil je toch aanraden te blijven mediteren. Het lijkt een hele zinloze activiteit dat maar gewoon zitten met gesloten ogen en observeren maar dat is het (voor mij in ieder geval) niet. Je zou Mindfulness eens kunnen proberen als je daar niet bekend mee bent.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Deadwing zei:
Helemaal mee eens maar o zo moeilijk om dit in de praktijk uit te voeren en ik mediteer al vele jaren. Ik laat me mezelf bij erg stressvolle momenten en tijden nog steeds helemaal meesleuren in een maalstroom van gevoelens en gedachtes. Op die momenten is het besef van die stilte in de storm ver te zoeken.

Ik ben me tijdens mediteren soms heel bewust van die stilte. Gedachtes zijn vrijwel verdwenen en er is alleen het "ik" dat waarneemt. Een hele enkele keer overkomt me dat enorme rustige gevoel overdag wel eens. Vooral als ik in de natuur wandel.
Klik om te vergroten...
Ja raar hè. Hoe het soms zo onbereikbaar lijkt, terwijl je echt wel weet dat het er is, maar de drang om je gedachten te volgen is soms zo groot. Zal wel vooral (een hele sterke) gewoonte zijn.

Eenmaal wel eraan overgeven is echt heaven on earth, zonder overdrijven.

Naar mijn mening gaat het ook allemaal veel makkelijker als je je wereldse zaakjes goed op orde hebt. Ik weet dat het in princípe niet een voorwaarde hóeft te zijn, maar het maakt het ergens toch makkelijker. Bijvoorbeeld: alles qua sociale contacten en familie goed, alles financieel goed, alles qua je lifegoals goed. Dit maakt het makkelijker om jezelf op die momenten helemaal toe te laten terug te keren naar die stilte die je eigen thuis is en die hemel op aarde te ervaren. Drugs is er echt niets bij.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Als je goed naar je hand kijkt en naar dat ernaast/achter, zie je dat er geen echte harde grens is tussen beide. Er is een continuüm tussen beide: het ene houdt nergens echt op en het andere begint nooit echt ergens. Het loopt in elkaar over (al is dit een povere omschrijving ervan in woorden) En dit geldt voor alles in je observatie: een continuüm van slechts 1 "ding".
Klik om te vergroten...
Watte?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mezelf zei:
Watte?
Klik om te vergroten...
Ik kan me nog goed herinneren dat ik meer dan 10 jaar geleden eens een keer op paddo's tripte met mijn zusje en we het beiden zagen: het lichaam (onder andere) is onderdeel van je hele gezichtsveld, omdat er geen echte grenzen zijn tussen (schijnbare) objecten, zoals bijvoorbeeld je hand en dat wat er zich naast/achter bevindt.

We hebben het er tot op de dag van vandaag nog weleens over, omdat dit meer was dan een hallucinatie. Dit 'zien' kan deels vergeten worden, maar nooit helemaal.

Het is heel erg obvious en tegelijkertijd heel erg makkelijk te overzien. Laatst zat ik in de auto en zag ik hoe ik naar 1 beeld zat te kijken met onafscheidelijke "onderdelen", en daardoor dus eigenlijk géén onderdelen. Het autostuur en mijn handen: hetzelfde "spul", net zoals de rest van mijn hele blikveld.

De grenzen die er tussen objecten (lijken te) zijn, zijn zelf-opgelegd. Er zijn verschillende kleuren en vormen, maar als je goed kijkt, zijn er nergens echte, harde grenzen tussen deze. Het is allemaal letterlijk 1 doorlopende zee van ervaring, bestaande uit 1 substantie.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ik kan me nog goed herinneren dat ik meer dan 10 jaar geleden eens een keer op paddo's tripte met mijn zusje en we het beiden zagen: het lichaam (onder andere) is onderdeel van je hele gezichtsveld, omdat er geen echte grenzen zijn tussen (schijnbare) objecten, zoals bijvoorbeeld je hand en dat wat er zich naast/achter bevindt.

We hebben het er tot op de dag van vandaag nog weleens over, omdat dit meer was dan een hallucinatie. Dit 'zien' kan deels vergeten worden, maar nooit helemaal.

Het is heel erg obvious en tegelijkertijd heel erg makkelijk te overzien. Laatst zat ik in de auto en zag ik hoe ik naar 1 beeld zat te kijken met onafscheidelijke "onderdelen", en daardoor dus eigenlijk géén onderdelen. Het autostuur en mijn handen: hetzelfde "spul", net zoals de rest van mijn hele blikveld.

De grenzen die er tussen objecten (lijken te) zijn, zijn zelf-opgelegd. Er zijn verschillende kleuren en vormen, maar als je goed kijkt, zijn er nergens echte, harde grenzen tussen deze. Het is allemaal letterlijk 1 doorlopende zee van ervaring, bestaande uit 1 substantie.
Klik om te vergroten...
We are just energy combined to a slow vibration... Zoiets?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mezelf zei:
We are just energy combined to a slow vibration... Zoiets?
Klik om te vergroten...
Ja, alles is energie en de "fysieke wereld" is een trage vibratie daarvan: verandering gaat zwaar/langzaam/moeizaam.

Dromen zijn gemaakt van dezelfde energie maar zijn een snellere vibratie ervan: verandering gaat snel/direct.

Diepe slaap is dezelfde energie, vibrerend op de hoogste vibratie.

Alledrie bestaan te allen tijde tegelijk. Je raakt nooit uit de "plek" van diepe slaap (want je bént dat), maar je geeft jezelf (schijnbaar) aan dromen/de waakstaat die erin verschijnen: identificeert je met het hoofdpersonage van de droom (bekeken vanuit dat perspectief).


Maar het is niet vaag en ook geen geheim: recht voor je ogen is altijd al de ondeelbare eenheid. Niets bestaat los van iets anders.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is inmiddels een week later, maar wou dit toch nog even neer schrijven:

Na een viertal dagen enorme einden (totaal over 2500 km) te hebben gereden in de VS en uiteindelijk te zijn aangekomen in het laatste motel in Houston, Texas, compleet vermoeid in een niet veilig aanvoelende omgeving met schreeuwende mensen buiten, gestresst over het feit dat ik de volgende ochtend zonder internet/telefoon en amper geld mijn familie om 6:30 a.m. móest treffen om samen onze vlucht terug te redden, met bovenop dat alles hevig onweer, voelde ik angst in me opkomen. Een diepe directe dreigende angst.

Ik voelde me niet veilig daar en kon maar niet slapen. Na uren rusteloos liggen werden de zorgen en angst intens opgedreven. Tot op een moment dat ik het iets op een afstandje van mezelf kon plaatsen.

En toen zag ik het helemaal helder: alles dat er is geweest en ooit zal zijn is hier aanwezig. Elk 'punt' (elke 'pixel' zou je kunnen zeggen) herbergt alles in zich, álles in de kosmos is tegelijk aanwezig in het allerkleinste.

Ik "zag" dit:

1000029297.png

"Licht" komt vanuit het hart naar buiten, vormt een projectie die gezien/gehoord/gevoeld wordt en keert weer terug naar het hart, zo snel dat het lijkt dat er een solide wereld bestaat daar "buiten".

Maar het zijn "slechts" "pixels", een projectie van licht/bewustzijn dat elke vorm denkbaar aan kan nemen en waarbij elk oneindig klein punt tegelijkertijd oneindig krachtig explodeert, maar op deze manier kan verschijnen als zowel een atoom explosie, of als bijvoorbeeld een glazen kopje, of een stukje behang. Allemaal dezelfde oneindig potente substantie, verschijnend als de wereld in al zijn vormen en kleuren. Een wereld die zo onwaarschijnlijk echt lijkt, dat de observator ervan erdoor betoverd wordt (of: zich erdoor betoverd laat worden) en denkt ín die wereld van vormen te bestaan.

Maar er is niemand hier en ook nooit geweest. Er is alleen deze oneindig potente substantie, wat je licht zou kunnen noemen (maar dat is ook maar een woord) waarvan je lichaam en ook je gedachten maar een paar vormen van zijn.

De bliksem sloeg weer in en met 1 hand hield ik mijn mjölnir vast en met de andere balde ik mijn vuist en riep fuck yess, fuck yess!!!

We zijn geen zwakke losstaande entiteiten, we zijn 1 met dit alles recht voor onze neus en herbergen deze kracht, nee we zijn deze kracht.

Compleet duidelijk werd:

Angst is zwakte
Liefde is kracht, de énige kracht
Waar angst is kan geen liefde zijn
Waar liefde is kan geen angst zijn

Alles gebeurt met een reden, ook al is die reden soms lange tijd onduidelijk of zelfs onbegrijpelijk.

Liefde heeft al gewonnen van angst, maar in dit leven moeten we bewust kiezen voor liefde om dit daadwerkelijk te realiseren in deze geprojecteerde wereld.

En het is hier nog steeds. Ik ben hier nog steeds. Ik ben zelfs nooit echt naar de Verenigde Staten geweest. De Verenigde Staten zijn naar mij toe gekomen en nu is (de verschijning van) Nederland weer naar me teruggekomen. Ik kan nooit weg van hier, mijn thuis is overal. Er kunnen voorkeuren zijn voor bepaalde verschijningen, maar alles is hetzelfde "spul" op dezelfde "plek".

Het is echte magie en ik denk niet dat ik ooit zal begrijpen hoe dit allemaal mogelijk kan zijn. Ik kan enkel (steeds weer opnieuw) beseffen dat de wereld zoals ik denk dat deze is, een verzinsel is van mezelf en dat hetgeen dat hier echt aanwezig is niet gedefinieerd en daardoor niet gelabeld kan worden.

Wonderlijk hoe psychedelisch reizen over de wereld kan zijn. Je hebt geeneens drugs nodig.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mezelf zei:
We are just energy combined to a slow vibration... Zoiets?
Klik om te vergroten...
Je weet toch alles is Brahman 😎
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
N3K0 zei:
Je weet toch alles is Brahman 😎
Klik om te vergroten...
It really is. Maar je kunt er elke naam aan hangen.

Als alles verbonden is (wat zelfs de wetenschap bevestigd) kan er hier maar 1 zijn. Alleen, kan die logische conclusie van het hoofd nooit vervullend zijn. Het hart moet de verbinding zien/voelen.

1000029301.jpg
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
It really is. Maar je kunt er elke naam aan hangen.

Als alles verbonden is (wat zelfs de wetenschap bevestigd) kan er hier maar 1 zijn. Alleen, kan die logische conclusie van het hoofd nooit vervullend zijn. Het hart moet de verbinding zien/voelen.

Bekijk bijlage 65316
Klik om te vergroten...

Yes.

I am in all beings,
All beings are in me.

-the heart of awareness-

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2021222324...37
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."