Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel je inzicht!

Deel je inzicht!

735 antwoorden
115 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat als alle dingen die we niet willen voelen helemaal niet hoeven te verdwijnen om dat te krijgen wat we willen voelen? Dat hetgeen dat we willen juist ligt verscholen in dat wat we niet willen. Dat het antwoord ligt in de vraag. Dat de vervulling ligt in de wens.

- Onrust/spanning er laten zijn is berusting
- Pijn en verdriet er laten zijn is verzachting
- Boosheid er laten zijn is vergeving
- Angst er laten zijn is moed
- Jaloezie er laten zijn is de ander het gunnen
- Haat er laten zijn is liefde

Wat als het weg proberen te krijgen van deze gevoelens juist de verhindering is tot de oplossing ervan.
K
KnulletjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Wat als alle dingen die we niet willen voelen helemaal niet hoeven te verdwijnen om dat te krijgen wat we willen voelen? Dat hetgeen dat we willen juist ligt verscholen in dat wat we niet willen. Dat het antwoord ligt in de vraag. Dat de vervulling ligt in de wens.

- Onrust/spanning er laten zijn is berusting
- Pijn en verdriet er laten zijn is verzachting
- Boosheid er laten zijn is vergeving
- Angst er laten zijn is moed
- Jaloezie er laten zijn is de ander het gunnen
- Haat er laten zijn is liefde

Wat als het weg proberen te krijgen van deze gevoelens juist de verhindering is tot de oplossing ervan.
Klik om te vergroten...

Waarheid. Accepteer dat 'wat is' en Accepteer ook dat je misschien niet accepteert maar probeer een strijd te vermijden.
Dat geldt/kan ook gelden voor verslaving heb ik ooit eens gelezen. Accepteren schept ruimte.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Wat als alle dingen die we niet willen voelen helemaal niet hoeven te verdwijnen om dat te krijgen wat we willen voelen? Dat hetgeen dat we willen juist ligt verscholen in dat wat we niet willen. Dat het antwoord ligt in de vraag. Dat de vervulling ligt in de wens.

- Onrust/spanning er laten zijn is berusting
- Pijn en verdriet er laten zijn is verzachting
- Boosheid er laten zijn is vergeving
- Angst er laten zijn is moed
- Jaloezie er laten zijn is de ander het gunnen
- Haat er laten zijn is liefde

Wat als het weg proberen te krijgen van deze gevoelens juist de verhindering is tot de oplossing ervan.
Klik om te vergroten...
Knulletje zei:
Waarheid. Accepteer dat 'wat is' en Accepteer ook dat je misschien niet accepteert maar probeer een strijd te vermijden.
Dat geldt/kan ook gelden voor verslaving heb ik ooit eens gelezen. Accepteren schept ruimte.
Klik om te vergroten...
Was het allemaal maar zo makkelijk en lekker cliché dit. Ik ken ook genoeg mensen die hebben geaccepteerd dat ze verslaafd zijn en daardoor nooit de drang hebben om te stoppen. Of accepteren dat ze nooit die geweldige baan krijgen en stoppen met streven ernaar. Enz...

Natuurlijk is dit een grote kern van waarheid en begint veel met acceptatie. Alleen vind ik het woord acceptatie de lading niet volledig dekken. Ik begrijp echt wat jullie zeggen en ben het er min of meer mee eens maar alles is zo makkelijk gezegd af en toe door mensen die wel goed in hun vel zitten. Mensen die in een dip zitten weten dit ook wel maar doe het maar eens als je in die dip zit.

Ik ben sinds dit jaar toch wat anders gaan kijken naar dit soort dingen. Sinds ik eens echt echt in een diepe put gezeten heb en tijden deze cliché dingen tegen me is gezegd maar totaal niet hielpen dat te horen. Het wekte bij mij juist meer weerstand op en dan te bedenken dat ik deze dingen ook altijd makkelijk heb gezegd tegen mensen in een dip/depressie enz.

Accepteer, laat los, ga lopen, ga mensen opzoeken, gewoon even leuke dingen doen, sporten, de natuur in, mediteren. Maar precies deze dingen lukken niet tijdens een diepe mentale dip/depressie/ontwenning, ook als je weet dat deze dingen goed voor je zouden zijn.

Ben nogmaals het er mee eens hoor wat betreft acceptatie maar wilde toch even de andere kant hiervan belichten.

Dit was toch wel een soort inzicht dat ik heb opgedaan tijdens deze reis van afkick en ontwenning.
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeehond zei:
Wat pep en 2-mmc allemaal niet met je kunnen doen hè 🤣🤣🤣
Klik om te vergroten...
HAHAAHHA Ongelooflijk ik heb de beste shit in me hele fucking leven geschreven !!!! Wauw recht uit mijn hele wezen
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Astronaut zei:
Amen.
Klik om te vergroten...
Wat pep en 2-mmc allemaal niet met je kunnen doen hè 🤣🤣🤣
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Afgelopen nacht de hele nacht gedroomd over broer en schoonzus. Ik droom normaal nooit veel maar dit ging maar door.

Vanavond gehoord dat er idd iets met ze is. Dan is er geen contact.... maar kennelijk is er toch contact door iets wat niet via de telefoon gaat. Een gevoelsband die sterker is. Dat het niet toevallig was dat ik over ze droomde.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Afgelopen nacht de hele nacht gedroomd over broer en schoonzus. Ik droom normaal nooit veel maar dit ging maar door.

Vanavond gehoord dat er idd iets met ze is. Dan is er geen contact.... maar kennelijk is er toch contact door iets wat niet via de telefoon gaat. Een gevoelsband die sterker is. Dat het niet toevallig was dat ik over ze droomde.
Klik om te vergroten...

Zou het kunnen dat we veel dingen onbewust waarnemen en dat dat soms terugkomt in onze dromen?
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
Zou het kunnen dat we veel dingen onbewust waarnemen en dat dat soms terugkomt in onze dromen?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat vooral de dingen terugkomen die ons overdag bezighouden. Meestal herinner ik me mijn dromen niet, maar het zijn vrijwel altijd personen en situaties waar ik de dag daarvoor aan dacht of wat ik toen meemaakte die voorkomen in mijn droom. Niet altijd trouwens, soms verschijnen personen die ik vele jaren niet heb gezien en zelfs niet eens aan heb gedacht. Heel apart.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Deadwing zei:
Ik denk dat vooral de dingen terugkomen die ons overdag bezighouden. Meestal herinner ik me mijn dromen niet, maar het zijn vrijwel altijd personen en situaties waar ik de dag daarvoor aan dacht of wat ik toen meemaakte die voorkomen in mijn droom. Niet altijd trouwens, soms verschijnen personen die ik vele jaren niet heb gezien en zelfs niet eens aan heb gedacht. Heel apart.
Klik om te vergroten...

Bij mij lijkt het er juist meestal niet op.

Wel had ik een tijd examendromen, die ik daarvoor (in de examen tijd) nooit had.

Dat vind ik vreemd, want wat betreft mislukkingen in mijn leven ben ik verder totaal blijmoedig en onverbeterlijk.
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Toen ik mijn ogen weer opende na DMT en ik duidelijk weer in de kamer was, hoewel alles er nog anders uitzag, begon ik om mezelf te lachen en zei ik luidop (ik was alleen) 'waar maak je jezelf toch druk om?'. Geen idee waarom of waarover ik dat zei, maar ik probeer het mee te nemen 😅
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Shango zei:
Toen ik mijn ogen weer opende na DMT en ik duidelijk weer in de kamer was, hoewel alles er nog anders uitzag, begon ik om mezelf te lachen en zei ik luidop (ik was alleen) 'waar maak je jezelf toch druk om?'. Geen idee waarom of waarover ik dat zei, maar ik probeer het mee te nemen 😅
Klik om te vergroten...
Mooi. Een hele goede om jezelf iedere dag weer aan te helpen herinneren :)
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Deadwing zei:
Krishnamurti is de enige “ guru” die ik altijd serieus heb genomen. Al bijna veertig jaar.

De man heeft samen met Robert Pirsig (Zen and the art of Motorcycle Maintenance) mijn kijk op deze wereld toen ik nog geen 18 was nogal veranderd. Henry Miller met ‘ Tropic of Cancer’ was de derde. Miller is vooral beroemd geworden door de erotiek in zijn werk, maar hij had zoveel meer te vertellen. En hij was ook een groot bewonderaar van Krishnamurti.

Krishnamurti heeft ook nooit een sekte of cult geleid. Zelfs tijdens lezingen omschreef hij zichzelf alleen als “ the Speaker” .
Mensen moesten zelf uitzoeken wat de waarheid was. Dat kon niet door alleen naar hem te luisteren.
Klik om te vergroten...

Was hij geen Brahmaan?
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#13
Casrus zei:
Was hij geen Brahmaan?
Klik om te vergroten...
Geboren als Brahmaan ja.
I
IngboLid
01-01-2024, 00:00
#14
1000049315.jpg
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Werken aan een alter ego is als krabben bij jeuk.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Woorden komen van buiten, betekenis van binnen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3334353637
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."