Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

583 antwoorden
90 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Casrus zei:
Ook is mijn NEP bijna op. Ben nu aan het carpetsurfen en het bakjeshoekjes aan het schrapen. Helaas zit er ook kaarsvet tussen.
Klik om te vergroten...

Bekend beeld ja. Alles onder het kaarsvet. De vloer, kleding, torch, tools, etc.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Concrete doelen stellen helpt.

Just saying :kissingsmiling:

Dat is de achterliggende gedachte van dit topic: niet slechts een vaag voornemen dat je maybe gaat uitvoeren, maar een concreet plan hier neerzetten, heb je ook nog eens een stok achter de deur. Veel meer kans van slagen!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Damius zei:
Misschien toch maar eens een periode geen koffie. Baal er wel van: ik ben al meer dan twee jaar aan het geheelonthouden en koffie is toch wel een echt geniet moment. Tegelijkertijd drink ik het te veel (6 a 7 op een dag) en merk ik dat mn energiebalans niet top is. Iemand hier ervaring mee?
Klik om te vergroten...
Uhm.. nou. Vroeger (15+ jaar geleden) dronk ik ook veel koffie. Soms wel 15 koppen per dag. Ben steeds minder gaan drinken en jaren geleden helemaal gestopt en voelde me na een tijd wel echt een stuk beter. Ondanks dat ik niet het gevoel had dat ik me niet goed voelde toen ik wel (veel) koffie dronk. Meer een toevallige ontdekking. Uiteindelijk heb ik een jaar of 3 helemaal geen koffie gedronken en sindsdien slechts 1 kopje per dag en sla regelmatig over. Merk wel dat ik er ook niet meer goed tegen kan. Van 2 koppen kan ik al niet helemaal lekker worden en van 3 word ik sws naar.

Kortom: geen koffie drinken kan mogelijk wel helpen tegen je klachten. En als je de koffie mist, drink dan decaf van goede kwaliteit. Er zijn talloze onderzoeken te vinden waaruit blijkt dat mensen die decaf drinken, zelfs als ze het weten, toch productiever worden/zich opgewekter voelen, of wat je al dan niet van je koffie verwachten zou, dan wanneer het gewone koffie betreft😅

Edit: Thee met yerba mate erin verwerkt (dus gewoon uit de supermarkt. Niet de echte shit uit Zuid-Amerika die mega sterk is) heeft een minder vervelend cafeïne effect dan koffie doordat het langzamer wordt afgebroken. Weet niet meer precies hoe dat werkt maar google weet het wel
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik snap ook nooit ene zak van mensen die de dag niet doorkomen of kunnen opstarten zonder koffie😂 ook niet toen ik nog wel veel dronk. Maar dat zal wel aan mij liggen, gezien de hele wereld koffie verslaafd is
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zanza zei:
Ik snap ook nooit ene zak van mensen die de dag niet doorkomen of kunnen opstarten zonder koffie😂 ook niet toen ik nog wel veel dronk. Maar dat zal wel aan mij liggen, gezien de hele wereld koffie verslaafd is
Klik om te vergroten...

Ik drink geen koffie of red bull oid en kom prima de dag door zo🙃
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zanza zei:
Merk wel dat ik er ook niet meer goed tegen kan. Van 2 koppen kan ik al niet helemaal lekker worden en van 3 word ik sws naar.
Klik om te vergroten...
Toevallig ook een gevoel van de 'jitters'/onrustigheid en druk op de borst?

Heb dat heel gauw waardoor ik het max bij 1 of 2 bakjes per dag hou. Geregeld ook niks op een dag.

Zanza zei:
Ik snap ook nooit ene zak van mensen die de dag niet doorkomen of kunnen opstarten zonder koffie😂 ook niet toen ik nog wel veel dronk. Maar dat zal wel aan mij liggen, gezien de hele wereld koffie verslaafd is
Klik om te vergroten...
Heb dat wel gehad maar dat zit echt tussen de oren.

Maar: dat het tussen de oren zit betekent imo niet dat je het moet onderschatten. Zware geestelijke verslavingen en dwangmatig compulsief gedrag zit ook "slechts" tussen de oren.

Op lange dagen kan een kopje koffie na 10 uren werken me wel door de overige 2 heen slepen. Bakje valse energie aub.

Red Bull werkt niet bij mij. Heb het in de VS weer geprobeerd en was gaar... Maar niks.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Toevallig ook een gevoel van de 'jitters'/onrustigheid
Klik om te vergroten...
Ja dit precies idd
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mooi topic Mindless. Denk dat dit topic wel snel zal volstromen :)
Ben ook benieuwd naar de resultaten van de voornemens na een tijdje:praying:
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ik denk dan altijd, nicotine is ook natuurlijk, slangengif ook, tsunami's etc.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#10
*.exe2.0 zei:
dude, wat was er aan de hand dan zodat je dit allemaal vernaggeld had??
Klik om te vergroten...

Hoe bedoel je?

Ik rook al 25 jaar en drink koffie en gebruik 25 jaar lang drugs.
Dan worden je tanden geel!
Zie het bij veel mensen.
Hou daar niet van.
Een witte lach is mooi en belangerijk.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
-Financieel alles op orde!
-Alle contacten weer hersteld

ik denk die is verslaafd geweest of iets dergelijks
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#12
Revolutionair zei:
Ik had een lijstje en het afgewerkt nu!
Super trots..

-Facings om al mijn tanden
-tattoo sleef gemaakt
-Financieel alles op orde!
-Alle kleding die ik wou hebben gekocht
-Alle contacten weer hersteld

Bekijk bijlage 5043

💪🏼
Een pefecte spier witte lach en mooie kleding.
En er goed uit zien zonder kleding!
Heerlijk ik heb zin in de feestdagen en ben klaar voor 2020..

Heb weer ghb gehaald, Coke, Speed en pillen.
Lekker spacen en genieten van het leven! 🤗
Leuk topic dit wou ik wel even delen.
Klik om te vergroten...

Hehe, deed me hieraan denken , misschien even testen voor het feesten

:grin: :innocent:

https://images.app.goo.gl/yP15qvA57qkZ9cF8A
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je geen concrete voornemens hebt, waarom dan hier plaatsen in het concrete voornemen topic?

Bij mij is de periode rond de feestdagen uiteindelijk een zootje geworden kan ik wel zeggen... Door feestjes en dergelijke in een ritme gekomen van laat op bed en daardoor ook later eraf waardoor meditatie lastig ging, te vaak wiet smoken (foei) en het ergste van allemaal: een terugval met no-fap/no-porn een dag voor mijn gestelde doel hier :expressionless: Toch 43 dagen in totaal. Keek er tegenop om het hier te vermelden, maar waarom eigenlijk. Ik kan er beter eerlijk over zijn en wil ook niet met een slecht geweten zitten. Wel fijn om te merken hoe zo'n terugval niet meer zo verwoestend voor me is als dat eerder wel was. Het is nu eenmaal gebeurd en daarmee gaan zitten heeft geen zin. Gewoon weer doorgaan en niet teveel op de teller letten. Het probleem is zoals altijd 'edgen'. (zoek maar op als je meer wilt weten...) En ook het mezelf zo manipuleren dat ik dat allemaal rechtvaardig voor mezelf. Typisch verslavingsgedrag dus. En als ik heel eerlijk ben, was de terugval door dat edgen dus al eerder. Wel opmerkelijk om te zien dat het áltijd een keuze was. Altijd wist ik donders goed dat ik mijn grenzen over ging, maar dan werd er bewust voor gekozen om dat te negeren. Wat betreft de (voor mij) lange periode no-fap heb ik kunnen merken dat ik het (fappen) helemaal niet nodig heb voor ontspanning of wat dan ook, maar dat het nodig wórdt door toe te geven aan die manipulatieve gedachten. Het is allemaal een kwestie van keuzes maken en daar consistent in blijven.

Het plan is nu om nog een stukje strenger te zijn. Edgen betekent nu ook direct een terugval en softporn en dergelijke is ook porno. :sweatsmile: Dat betekent dus ook een reset naar 0. Heb aan de ene kant het gevoel dat ik te open ben over al deze shit hier, maar aan de andere kant hielp het hier vermelden van concrete voornemens mij heel erg en voelt het alsof ik hiermee door moet gaan. Ik weet ook dat ik door bepaalde plateau's heen moet en dat dat de momenten zijn waar het even heel zwaar kan worden.

Concrete voornemens:

Komende maand max 23:00 uur op bed, een uur voor het slapen gaan geen scherm kijken, elke dag 1 uur meditatie (eventueel 2x een half uur), maximaal 1 dag in de week wiet gebruiken, no-fap/no-porn/no-edging.

Begindatum: 3-1-2020
Laatste dag: 3-2-2020
Uitzonderingen: In het weekend max 24:00 uur ipv 23:00 uur op bed, later nog bij een eventueel feestje

Wil binnenkort ook concrete plannen maken om gezonder te gaan eten en een tijd lang geen suiker eten. Dat volgt nog.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#14
Veel voornemens van hiervoor zaten praktisch heel 2018 al in mijn leven, zoals: 2x per week sporten, (bijna) iedere dag een uur wandelen, 5 dagen per week vega eten. Dat ga ik lekker volhouden.

Mijn doel voor dit jaar is minder alcohol drinken, wat begint met een maand helemaal niet drinken. Ben ondertussen al op dag 6. Daarna even kijken of ik er nog een maandje aan vast plak of dat ik een regel verzin (zoals hooguit 1x per week ofzo)
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#15
Stoppen met drugs inclusief alcohol.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
MDMAZING zei:
Stoppen met drugs inclusief alcohol.
Klik om te vergroten...
Wat is je plan dan? Welke (voorlopige) termijn geef je jezelf? Wat zijn de eventuele criteria?

Iedereen kan zeggen "stoppen met drugs", "stoppen met cola drinken". Maar een voornemen vaag formuleren zorgt er (in mijn beleving) voor dat je er ook makkelijk(er) onderuit kunt komen, het uit gaat stellen, het vergeet, etc.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
yo dan

ik heb voorlopig andere prioriteiten, ben nl. een sudie aan het volgen en heb eind januari mn schrijftelijk

dussss ik ga even zo weinig mogelijk hier op df rondhangen

qua voornemens: ik heb met kerst in totaal 3 eenheden alcohol gedronken
29.12: 2 zware bieren
30.12: 5-6 eenheden
31.12: 13 eenheden (bieren, witte wijn, champagnes)
01.01: 1 serieuze kater en boy, die wil ik niet meer, wat een hel, en zo fantastisch was de smaak niet en het effect ook niet
nu weer naar 0 eenheden zoals ik bijna 7 weken heb volgehouden tot mijn tevredenheid

ook op 01.01 een kop koffie gedronken maar merkte amper effect vanwege de kater denk ik
ook weer op 0 zoals ongeveer 7 weken al zo was

ook mn intermittent fasting regime amper gevolgd de laatste 10d maar nu weer on it
niet zo slecht as usual gegeten, ook zeker niet zoveel als een gemiddelde december

zo vaak mogelijk, liefst elke dag, even 30min. wandelen wel volgehouden
erg leuk met een microdosering truffels, hele mooie kleuren in de natuur zeg, wow
vormen van bomen ook

mn microdosering experiment loopt nog, vandaag dosis 5, zondag nog 1 te gaan
dat bevalt wel, aarader eigenlijk

de feestdagen hebben me even van mn regime afgeholpen, tenmiste dat hetb ik mezelf toegestaan
had geen zin om een nazi voor mezelf te zijn


niet eerder genoemd maar voor de rest douche ik dagelijks koud af, 1 a 2 minuten
dit doe ik al 2 jaar
en in de winter 1x per 3-4 weken een dip in de natuur ergens, biesbosch ofzo

en ik loop 1 a 2 keer hard per week, 5km per keer
doe ik ook al jaren

luitjes succes met jullie voornemens
spreek je laterrrrrrr
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Heb aan de ene kant het gevoel dat ik te open ben over al deze shit hier, maar aan de andere kant hielp het hier vermelden van concrete voornemens mij heel erg en voelt het alsof ik hiermee door moet gaan
Klik om te vergroten...

Ik wou juist vragen of je er al een zwengel aan had gegeven! :grinning: En hoe was het na zoveel dagen?
Wat is het probleem met edgen? Dat doet mijn vriend ook bij zichzelf, en ik heb daar profijt van.
Geen probleem, leuk dat je zo open bent. Denk dat mensen hier wel wat gewend zijn, toch?

Mijn goede voornemen is gestopt blijven met roken. Ik ben 2 maanden geleden al gestopt en het gaat hartstikke goed en ben superblij dat ik er vanaf ben na 25 jaar roken! Maar ik merk dat er af en toe nog verleiding op de loer ligt. Laatst was ik best wel overstuur en wilde bijna een pakje gaan halen.
Ik beschouw mijzelf daarom pas echt als een niet-roker als ik een jaar gestopt ben: op 23 oktober 2020.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#19
Purplext zei:
Lekker cliché per 2 januari;

- stoppen met roken 6 weken als start
- geen disso's voor 1 maand
- 3 x per week hardlopen, doel 5 km in 27,5 minuten in 6 weken (ik ben niet zo'n snelle)
- 3 x per week krachttraining oppakken. Doel 2 kg spier aankomen in 2 maanden
- 1 x per week lange natuurwandeling, 8 weken lang
- minstens 4 x per week fatsoenlijk koken 8 weken lang
- een boek lezen in 1 maand

Dit hangt allemaal met elkaar samen en versterkt en motiveert. Tijd om weer eens wat strenger tegen mezelf te zijn.
Klik om te vergroten...

Ik ben er helemaal klaar voor, maar die 2 kg aankomen in 2 maanden is een beetje hysterisch. Al helemaal met dat hardlopen ernaast.

Dus, alles blijft staan, minus die 2 kg. Wat me brengt bij een ander voornemen;
Iets minder hard van stapel lopen. Alles moet altijd groots bij mij, iets kleiner beginnen is ook goed

Let's go!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vanavond ga ik me sexueel in bedwang houden op de 4mmc.

Ik zie dit al falen.
(ja ik weet het alweer spul is gwn te goed mdma like high en geen kater.)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1819202122...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."