Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

583 antwoorden
95 weergaven
18-5-2026
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
• Actief weer met sporten beginnen.
• Samen dagjes wellness inplannen voor ontspanning.
• minder drugsgebruik
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weer wat strakker in mn velletje gaan zitten door weer minimaal 5x te trainen en het lekkers voor het weekend te bewaren🥊
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Memento zei:
Weer wat strakker in mn velletje gaan zitten door weer minimaal 5x te trainen en het lekkers voor het weekend te bewaren🥊
Klik om te vergroten...
Nice sleeve !
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#4
CuriousExplorer zei:
Nice sleeve !
Klik om te vergroten...
Is niet mijn foto sadlyy, ik heb wel 1/3 van mn sleeve🤩
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn voornemen is op dit moment: nadat mijn pakje zware tabak op is, de automatische handelingen van nieuwe kopen en nicotine cravings blijven voeden. Fuck dit.. echt drastisch minderen en daarvoor eerst even niks nieuws kopen.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Is dit topic sarcastisch? Ik zei een (s) achter de titel staan.. 🤔
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Hoe lang heb je nodig om in te slapen? Ik gemiddeld een uur..
Klik om te vergroten...
Ik ken het helaas ook erg goed. Er waren ook lange periodes dat een uur zelfs erg kort was als ik dan al insliep. 3 of 4 uur wakker liggen was dan echt niet vreemd.

Mindless zei:
Meestal hooguit 10 minuutjes (denk ik?)
Klik om te vergroten...
Dit red ik dan ook bijna nooit haha
Maar het gaat al zoveel beter dan het vroeger ging. Ik denk dat ik meestal binnen een halfuur wel slaap. Maar soms is het ook nog een stuk korter.

Dirkjan zei:
Leer mij dit. Ik lig te draaien te woelen te bewegen te trekken (ja dit is een woordgrap) te stuiteren etc maar het duurt lang voor ik slaap
Klik om te vergroten...
De meeste dingen zijn al wel gezegd. Ik kan dit vooral alleen nog benadrukken. Een juiste combinatie van zowel fysiek als geestelijk genoeg gedaan hebben is wel nodig voor mij.

Purplext zei:
Veel bewegen wat Fred zegt inderdaad. En hoe is je verdere slaaphygiëne? Minder beeldschermen overdag (en dan op alle schermen blue light filter) en zeker geen schermen meer 1 a 2 uur voor je geplande bedtijd.
Klik om te vergroten...
In bed eigenlijk ook niet veel meer doen dan slapen. Even lezen is voor mij oké, maar serie kijken, op het forum zitten en dat soort zaken niet. Zo leert mijn lichaam dat het bed is om te slapen.
Is ook een deel van goede slaaphygiëne voor mij. Niet te laat schermen hoort daar ook wel bij, maar heeft iets minder invloed heb ik het idee. Zeker met de blauwlichtfilters die tegenwoordig op de meeste apparaten wel zitten. (Als het aan staat tenminste)

Ik ken ook mensen die al Reddit scrollend in slaap vallen. Dat kan ik absoluut niet. Het liefst doe ik zo min mogelijk met mijn telefoon als ik al in bed lig.

Purplext zei:
Ritueel voor het slapengaan: warme douche, meditatie, rustige yoga, lezen. Piekergedachten nog even er uit schrijven. Zijn je voeten warm genoeg?
Klik om te vergroten...
Dit zijn hele goede. Ook dat schrijven kan enorm helpen. Zeker als je een overdenken bent. Of simpelweg als.je hoofd nog vol zit. Als ik bijvoorbeeld nog allemaal zit te bedenken wat ik morgen moet doen, dan val ik echt niet in slaap. En ik ben het morgen toch weer vergeten. Als ik dat soort dingen opschrijf, kan ik het èn niet vergeten èn het is uit m'n hoofd.
Als naast gedachten ook emoties hoog zitten, is het ook raadzaam dit uit te spreken voor je gaat slapen. Ik doe dit bij fellows van de meeting, maar misschien kan je dat bij je omgeving of je begeleiding kwijt. En zeker met ruzie, schuld of schaamte gevoelens kan het erg helpen om dit op te lossen voor je gaat slapen. Maar voor ruzie moeten de emoties genoeg bedaard zijn. Anders is het vaak alleen maar olie op het vuur.

Purplext zei:
Dan nog een heel belangrijke voor mezelf; ritme! Ik sta elke dag om 6 uur op, als ik niet werk max. om 7 uur.
Klik om te vergroten...
Dit is voor mij de aller belangrijkste. Ritme. Op dezelfde tijd gaan slapen en dezelfde tijd opstaan. Elke dag. Zowel doordeweeks als in het weekend.

Ik heb gemerkt dat ik hier erg gevoelig voor ben. Sta ik in het weekend later op, dan merk ik dat de eerste dagen van de week weer meteen. Het liefst shift ik m'n ritme niet meer dan een half uur. In de praktijk loopt dat helaas nog vaak anders.

Purplext zei:
In de vakantie heb ik dit verzaakt, en nu ga ik veel te laat slapen, waardoor ik overdag te moe ben en na het avondeten in slaap val op de bank en vervolgens weer niet op tijd ga slapen in de avond....
Klik om te vergroten...
Same 🥲
Daarom vind ik het voornemen van @Mindless eigenlijk wel een goed idee.

Purplext zei:
En niet 'proberen te gaan slapen', maar denken: ik ga in bed liggen met m'n ogen dicht en ik ga rusten.
Klik om te vergroten...
Ook dit heeft voor mij wonderen gedaan! Echt goede tips!
Vooral proberen om er niet teveel om te geven. Hoe harder ik wil slapen, hoe slechter het lukt. Geef ik er geen fuck om, gaat het ineens heel snel.

En als het na een tijd alsnog niet lukt, ga ik gewoon maar weer een stukje lezen. Vaak helpt dat voor mij als een soort reset om het opnieuw te proberen.

En als niets meer lijkt te helpen. Dan zet ik deze man op:

insighttimer.com

Deep Sleep Meditation | Insight Timer

Simpy press play when you are ready to fall alseep and let the gentle suggestions guide you into relaxation and down into sleep. For best results, use this recording every night for at least three weeks to help build deeper, more natural sleeping patterns. This is my best-selling audio.
insighttimer.com

(Ik hoop dat de link correct werkt ook als je de app niet hebt. Het moet je naar een pagina brengen "deep sleep meditation" by Andrew Johnson.)
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
whitesugar zei:
Is dit topic sarcastisch? Ik zei een (s) achter de titel staan.. 🤔
Klik om te vergroten...
Alleen jij kan goede voornemen(s) zien als S van sarcasm. Damn you reached a new level off “what the hell did I just read”

lmao 😂
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
whitesugar zei:
Is dit topic sarcastisch? Ik zei een (s) achter de titel staan.. 🤔
Klik om te vergroten...
Omg, nooit opgevallen… We doen het al 10 pagina’s verkeerd… Hij wilt onze doelen helemaal niet lezen 😦😔
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#10
Juun zei:
Tot eind juli Geen disso's meer.
Mijn keta tolerantie is veel te hoog.
Even de boel resetten.

Hahaha, thanks @Zeelanddude
Klik om te vergroten...
Niet helemaal gelukt, paar keer lachgas gedaan. Maar sowieso geen keta meer gehad. Ook niet meer in huis gehaald, dus vanavond ff afsluiten met 2fdck dan maar :nevergonnagiveyouup:
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oowja nu ik eraan denk: ongeveer 3 maand geen serotonine drugs meer zoals 3mmc en xtc. Zit nu bijna op 3 maand(komt niet heel precies). En binnenkort voor het eerst 6apb proberen.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nu ga ik eindelijk de grote proberen, geen drugs tot en met het nieuwe jaar. Inclusief koffie, alcohol, wiet. Hoop dat het niet meteen te ambitieus is. En voor porno wil ik ook een doel stellen maar denk dat tot het eind van het jaar niet helemaal realistisch is. Nog ff over nadenken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
whitesugar zei:
Is dit topic sarcastisch? Ik zei een (s) achter de titel staan.. 🤔
Klik om te vergroten...
Eindelijk... Iemand die hem door heeft!!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#14
minimaal 3 maanden geen stims/sero..

is weer even mooi geweest.. het was afgelopen weekend een positieve ervaring..
ben er goed van bekomen..
goeie inzichten gehad en bepaalde dingen in gang gezet..
oftwel: 'quit while I'm ahead'
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Aankomende week wil ik eindelijk mijn eerste Ayahuasca reis uitschrijven. Eind komende week klaar dus.

En ondertussen het schrijven over ontwikkelingen in het hier en nu ook bijhouden. Als ik schrijf, kan ik slapen. Als ik het schrijven vertik omdat ik dat moeilijk vind slaap ik wel, maar ben ik zo druk in mijn hoofd dat ik wakker word met het gevoel 6 marathons te hebben gelopen. Soms zelfs tussendoor wakker om even pauze te nemen van het slapen 🤷🏼‍♀️.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gebruiker 0012685732 zei:
maar of het een intrinsiek onderdeel van m'n identiteit si?
ja, nieuwsgierigheid.. en goesting naar avontuur.. en me in bepaalde sferen te voelen..
dat valt natuurlijk ook te bereiken door te verkennen, op vakantie gaan en je te laten beroeren door boeken, concerten en theater etc.
je echte ik.. ziel, daar in is geen drugs deel van je identiteit.. imho
Klik om te vergroten...
Ik snap je punt indd,
....maar... Bij nieuwe mensen is het vaak zo dat je jezelf ff voosteld van; ik ben piet en werk bij pieterbaan centrum, enz enz en in een kliniek wordt verwacht dat je ook ff verteld waarvoor je daar zit.
Oftewel, ik kwam erachter dat ik en anderen zich vaak met hun werk indentificeren of met wat ze hebben enz enz,


Zonder werk, of auto, huis (status)? Zou je je voor kunnen stellen als; hallo ik ben piet en ik heb een verslaving.
Alsof dat een laatste houvast is oid.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeelanddude zei:
Ik snap je punt indd,
....maar... Bij nieuwe mensen is het vaak zo dat je jezelf ff voosteld van; ik ben piet en werk bij pieterbaan centrum, enz enz en in een kliniek wordt verwacht dat je ook ff verteld waarvoor je daar zit.
Oftewel, ik kwam erachter dat ik en anderen zich vaak met hun werk indentificeren of met wat ze hebben enz enz,


Zonder werk, of auto, huis (status)? Zou je je voor kunnen stellen als; hallo ik ben piet en ik heb een verslaving.
Alsof dat een laatste houvast is oid.
Klik om te vergroten...

ja, kzit ook zonder werk en het tast m'n eigenwaarde wel een beetje aan..
gelukkig heb ik genoeg andere kanten aan me waar ik me mee kan identificeren..
creatieve hobbies.. m'n zoon.. dus vader.. joggen.. sportief deel van m'n identiteit..

jij hebt ook meerdere facetten aan je.. net zoals een diamant..
alleen die moeten wel geslepen worden..
oftewel.. werk eraan..

✊ 👊
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Thnk you^^ waar ik nu letterlijk iets aan moet doen is een koffer vol stampen,
K weet ook wel dat bij mij een stuk ego is wat een knauw heeft gekregen van de afgelopen tijden maar is ff lastig...
Bijna net zo lastig als een koffer inpakken, slapen gaat em toch al niet meer worden XD
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeelanddude zei:
Thnk you^^ waar ik nu letterlijk iets aan moet doen is een koffer vol stampen,
K weet ook wel dat bij mij een stuk ego is wat een knauw heeft gekregen van de afgelopen tijden maar is ff lastig...
Bijna net zo lastig als een koffer inpakken, slapen gaat em toch al niet meer worden XD
Klik om te vergroten...

C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Casaan zei:
Minde poste o drugsfor
Klik om te vergroten...
m sl t

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1617181920...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."