Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

583 antwoorden
87 weergaven
18-5-2026
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Seksuele geheelonthouding ja. In ieder geval voor 90 dagen. Maar waarschijnlijk gaat dat wel door met hoe het nu gaat.

Doorspoelen doet het lichaam volautomatisch wanneer dat echt nodig is. Dat noemen we ook wel een natte droom. :wink:



Mijn gedachte is: you can't have the cake and eat it too.

De seksuele energie is je letterlijke levenskracht. Je raakt deze kwijt dmv seksuele ontlading. Maar bouw je dat weer op, dan schroef je het "voltage" en daarmee de frequentie van bewustzijn omhoog. Je laat het licht harder branden. Maar daarmee zul je ook meer van je opgeslagen pijn gaan voelen.

Maar ik begrijp dat iemand dit totale onzinnigheid vindt. Het is niet voor iedereen. Tenminste, totdat je beslist om het te doen.

Ik snap je laatste zin niet helemaal?
Klik om te vergroten...
Wauw... Jij liever dan ik idd 😂

Ik hecht er veel meer waarde aan dan aan de frequentie van mijn bewustzijn een fractie te verhogen. Kan me niet voorstellen dat ik ineens sky-high in mijn bewustzijn ga als ik daarmee zou stoppen.... Maar helpt het jou om te komen tot het niveau waar je het voor doet, tot nu toe?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is niet een fractie. Duh, dan zou ik het ook niet doen... :wink:

Het maakt mij meer wie ik ben. Het heelt mij. Je kunt zien wat het doet voor me in wat ik had ge-quote in mijn vorige post. Het is niet echt een optie voor mij om hier niet mee door te gaan.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Het is niet een fractie. Duh, dan zou ik het ook niet doen... :wink:
Klik om te vergroten...
😂😂

Mindless zei:
Je kunt zien wat het doet voor me in wat ik had ge-quote in mijn vorige post.
Klik om te vergroten...
Is het makkelijker om een doel te bereiken als je de sex lust opgeeft?

Mediteren is heerlijk, het geeft me rust. Nee kunnen zeggen tegen blowen geeft me het gevoel van mezelf kunnen beheersen. Maar sex, wauw dat ontlaad me laadt me tegelijk op. Dat vind ik zoiets magisch.

Ben je niet te veel op zoek naar een uitgebalanceerd ritme? Je moet soms ook spontaan iets doen, laat opblijven en de hele nacht wild zijn onder de lakens.

Dat hoort ook bij het leven 😉
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Space Criminal zei:
Is het makkelijker om een doel te bereiken als je de sex lust opgeeft?
Klik om te vergroten...
Mijn motivatie en wilskracht krijgen zo nu een dan een dikke boost, dus ja.

Space Criminal zei:
Is het makkelijker om een doel te bereiken als je de sex lust opgeeft?
Klik om te vergroten...
Mediteren is heerlijk, het geeft me rust. Nee kunnen zeggen tegen blowen geeft me het gevoel van mezelf kunnen beheersen. Maar sex, wauw dat ontlaad me laadt me tegelijk op. Dat vind ik zoiets magisch.[/QUOTE]
Als je dat vindt moet je er gewoon mee doorgaan.

Space Criminal zei:
Ben je niet te veel op zoek naar een uitgebalanceerd ritme? Je moet soms ook spontaan iets doen, laat opblijven en de hele nacht wild zijn onder de lakens.

Dat hoort ook bij het leven 😉
Klik om te vergroten...
Natuurlijk moet je dingen spontaan doen, Maar dat is hetgeen wat er nu gebeurt, zo met die extra energie in combinatie met voldoende meditatie.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Geen alcohol: sinds zondag17.11
Verloop: 100% (36 dagen)
Voor Oud & Nieuw heb ik speciaalbier ingekocht en wijn

Geen cafeïne: sinds maandag 18.11
Verloop: 100% (35 dagen)

Intermittent fasting: sinds zaterdag 29.11
Verloop: slechte week gehad, gebroken nachten door kinderen, dus overdag te weinig of teveel eten en in de avond vaak snacken.
Geen stress, heb ik toch niks aan. Vanaf vandaag weer back on track.

Wandelingetjes: sinds donderdag 05.12
Verloop: wilde dit dagelijks doen als ik niet heb hardgelopen, is iets minder geworden, komt neer op 3-4x per week, blij mee.

Microdoseren: sinds zaterdag 21.12
Verloop: prima, 1 dag gemicrodoseerd, lees verder: https://drugsforum.nl/threads/truffels-microdoseren.66426/


NIEUW:

Slaap: sinds maandag 23.12 (vanavond)
Plan: vast tijdstip naar bed bv. 09:00, vast tijdstip licht uit 10:00, vast tijdstip opstaan is lastiger aangezien de kinderen ad hoc wakker worden in de ochtend. Vooral de jongste en die maakt dan de oudste ook wakker met z'n opsta-ritueel. De tijd varieert van 05:00 (hell..) tot 06:30. Ik zou kunnen plannen om standaard om 06:00 op te staan. Dan ben ik sowieso de jongste voor en anders heb ik gewoon een ochtendje pech. Wel jammer aangezien ik wil kijken wat een vast patroon met me doet. Maar dit is het hoogst haalbare, zo vrees ik.


EDIT: geen koffie en alcohol bevalt echt heel erg goed, zoveel meer rust in m'n lichaam, veel minder gifstoffen in m'n lichaam, grotere fitheid, geen kater(tjes) mee scheelt in de productiviteit en ook zeker humeur. Geen gejaagdheid meer zonder cafeïne, de afkick was een week lang flink vervelend, viel in slaap elke middag soms meerdere keren. De energielevels stabiliseren duurde nog langer, vanaf week 2 was het goed te doen. Dus de verslaving is overwonnen. Bijna alle mensen onderschatten dit. Probeer het eens een week, je zult zien hoe verslaafd je bent terwijl je het helemaal niet nodig hebt.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Qua slaap trouwens, ritme en hoeveelheid is nummer 1. Dit ga ik later versterken door geen telefoon in bed, wel een boek. Nu zal het al moeilijk zat zijn om vol te houden. Ik kom erg moeilijk van de bank af als ik eenmaal lig.....soms helemaal niet en slaap ik daar wat resulteeert in een brakkige dag.

Vooral op latere leeftijd (42) moet je er zijn voor je lichaam. Slaap is freaking essentieel. Ik heb nu ruim 6 jaar gebroken nachten door de kinderen achter de rug. Het dieptepunt van elke nacht meermaals actie is alweer 2 jaar geleden gelukkig, wat een hel. Maar al heb je maar 1 hele korte of gebroken nacht met een volgepist bed van hen ben je alweer een dag verloren qua fitheid.

Kinderen zijn leuk als je kan slapen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
*.exe2.0 zei:
Kinderen zijn leuk als je kan slapen.
Klik om te vergroten...
Kinderen zijn leuk als je zusje ze na een dag spelen weer komt ophalen.

Oom 4 life :grimacing::wink:
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tijdje over nagedacht, maar bij dezen maak ik hem dan toch echt officieel...

Voornemen: volledige abstinentie van serotonerge psychedelica voor de duur van 3 maanden
Begindatum: 15-12-2019 (ja, met terugwerkende kracht...)
Einddatum: 15-3-2020

Ik houd de optie open voor één trip op Amanita muscaria, welke een geheel ander werkingsmechanisme heeft dan de serotonerge psychedelica, op voorwaarde dat ik écht voel dat het me op dat moment roept. Op dit moment doet het dat niet en ga ik het dus ook niet nemen, omdat ik het niet wil nemen louter 'om toch maar te kunnen trippen'. Overigens ook geen andere middelen 'om toch maar te kunnen trippen', dus ook geen dissociatieven (die heb ik overigens vanaf dezelfde begindatum permanent afgezworen) of delirianten (überhaupt (nog) nooit gedaan... komt nog wel eens, maar niet in de aankomende periode).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Psilocycloner
Meestal zijn het andere groepen drugs die te veel gebruikt worden. Al heb ik zelf ook een tijd gehad dat ik elke week "moest" trippen en dat is niet goed. Veel succes in ieder geval. :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat ik mij vanaf vrijdag op werk niet meer zo laat opjagen of "opfokken" door een pushende teamleider.
Loopt ie mij te "stressen" (i know, ik laat me stressen) dat het allemaal vandaag af en weg moet.

Teamleider aan telefoon:
"Zijn de jongens (chauffeurs) al binnen? Is die partij voor Japan al weg? Had jij al die binnenstad adressen van de spoedritten lijst al afgeleverd?" enz enz..

Ik:
"Nee niet alle jongens zijn al binnen en dat kun je zelf in het systeem zien, Ja die partij voor Japan is vanmorgen vroeg al opgehaald, Neeeee ik ben nog aan het rijden met die spoed adressen!
Bel nou niet steeds met onzinnige vragen joh als ik een SPOED route( rij. JIJ bent op de zaak dus kijk zelf eens en je bent notabene de hoogste in functie vandaag daar so your problem!"

Zo heheh, dat lucht de Dunne op zeg! Dat is gezegd. :tilttearlaugh:

Teamleider wordt ik maar niet hahaha. Nu heb ik nog een hogere om t op af te schuiven... :tonguewink:
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
@Psilocycloner
Meestal zijn het andere groepen drugs die te veel gebruikt worden. Al heb ik zelf ook een tijd gehad dat ik elke week "moest" trippen en dat is niet goed. Veel succes in ieder geval. :)
Klik om te vergroten...
Ik gebruik geen andere groepen drugs. Afgelopen jaar nog wat geëxperimenteerd met disso's, maar daar ben ik mee gekapt. Naast psychedelica heb ik nu alleen phenibut dat ik slechts heel af en toe gebruik (dan praat je over eens in de 6-8 weken ofzo) en sinds kort heb ik dan een beetje pep en 2-FMA om tijdens een tripje op een psyfeestje bij te nemen als ik merk dat de energie om op de climax even lekker hard te gaan een beetje uitblijft. De 2-FMA heb ik nu toevallig afgelopen week twee keer thuis gebruikt om even de juiste dosering te zoeken en die heb ik nu gevonden, waarmee verder thuisgebruik achterwege zal blijven. Oh, en dan nog MDMA/6-APB keer of 4-5 per jaar hooguit.

De reden achter mijn voornemen om 3 maanden met psychedelica te stoppen heeft niet zo zeer te maken met problematisch gebruik of dat ik mentaal instabiel word ofzo, maar omdat ik merk dat ik de afgelopen tijd zodanig veel getript heb dat ik de 'magie' wat lijk te zijn verloren. Het doet allemaal niet zo veel meer. Bovendien heeft het recente 'recreatieve trippen' het 'serieuze trippen' een beetje verdrongen. Ik neem daarom even pauze om mijn receptoren weer helemaal op baseline te krijgen, alsmede om na de pauze de focus weer iets meer te gaan leggen op het 'serieuze trippen' of in elk geval een betere balans te vinden tussen 'serieus trippen' (thuis, in het bos, etc.) en 'recreatief trippen' (feestjes, meetings, etc.).
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou daar komt ie, haha. Het staat al lange tijd vast omdat die datum me verder kan helpen dan random een datum kiezen. Zoals je doet bij eerdere kleine stoppogingen.

Woensdag 01-01-2020
- stoppen met Red Bull drinken + andere caffeine houdende dranken. (Oo af en toe cola perr dag na)
Woensdag 01-01-2020
- stoppen met roken. Deze wordt wel het moeilijkst. Maar met die en dat hierboven ben ik ff terug 2 maanden lang gestopt. Ik weet dat k t kan. :)
Woensdag 01-01-2020
- stoppen met alle harddrugs, research chemicals en softdrugs. Gelukkig blow ik maar 1x ïn de maand als iemand dit aanbied. Research pillen in de vorm van benzo's bestel ik echt alleen als het een krap weekend wordt. En ja, pep, lekker en leuk, maar hij begint zich te veel te domineren. :tongueout:

Dit alles tot een datum van 2 maanden. Daarna zien wel verder. XD
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lekker cliché per 2 januari;

- stoppen met roken 6 weken als start
- geen disso's voor 1 maand
- 3 x per week hardlopen, doel 5 km in 27,5 minuten in 6 weken (ik ben niet zo'n snelle)
- 3 x per week krachttraining oppakken. Doel 2 kg spier aankomen in 2 maanden
- 1 x per week lange natuurwandeling, 8 weken lang
- minstens 4 x per week fatsoenlijk koken 8 weken lang
- een boek lezen in 1 maand

Dit hangt allemaal met elkaar samen en versterkt en motiveert. Tijd om weer eens wat strenger tegen mezelf te zijn.
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#14
De jaarwisseling is een mooi moment voor een proficiat aan allen die hier met goede moed bezig zijn aan het veranderen en sterker maken van zichzelf door korte termijnsvoornemens in handen te nemen! Goed bezig allen en bedankt voor de support! 🤩 Ik ga het nieuwe jaar suiker - en cafeïne loos in en bruis van de energie ook ben ik dit jaar gestopt met vlees, vis en dergelijke, met alle melkproducten en dingen als ei, verwerkte producten en nog wat dingen. En dat zijn enkel de veranderingen in mijn voeding 😅 Al bij al was het een jaar vol veranderingen. Ben benieuwd welke voornemens jullie en ikzelf de komende weken zullen maken en volbrengen!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psilocyloner zei:
Tijdje over nagedacht, maar bij dezen maak ik hem dan toch echt officieel...

Voornemen: volledige abstinentie van serotonerge psychedelica voor de duur van 3 maanden
Begindatum: 15-12-2019 (ja, met terugwerkende kracht...)
Einddatum: 15-3-2020
Klik om te vergroten...
Ah, fuck hè... eigenlijk best zin in een tripje morgen met oud en nieuw. Iets makkelijks, iets kortwerkends en niet te ingewikkeld allemaal, voor de laatste paar uurtjes. Beetje 2C-B of 4-HO-MET op de staart van de 6-APB? Nee, Psilocyloner gaat toch écht effe nie trippe nie.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
Clean het oude jaar uit & het nieuwe jaar in 💪😊
Screenshot_20191231_010441.jpg
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Goede voornemens? Stoppen met alcohol als slaapmiddel te gebruiken. En misschien stoppen met mijn cola verslaving. En nee, geen "straattaal" voor cocaine, ik heb het over coca cola.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eens met bovenstaande reactie. Is dat voor altijd? Of een periode van bezinning en dan goede regels voor jezelf opstellen mbt hoe vaak en hoe veel?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben niet zo van termijnen en echt dingen opleggen, maar ik heb wel wat zaken:

- Sporten weer oppakken (was 2,5 kilo bijgekomen met kerst door 2 weken niet sporten en feestdagen maar die is er al bijna af na nacht doorhalen oud en nieuw lol)
- snel en duidelijk aangeven aan (nieuwe) mensen in mijn leven wanneer ik die leuk vind (niet alleen op het gebied van liefde, ook op het gebied van vriendschap)
- uiteraard niet roken volhouden.
- uiteraard ook volhouden door de week niet/nauwelijks drinken
- gezonder gaan eten, wellicht wat vegetarische dagen beginnen inbouwen
- Veel leuke dingen gaan doen met leuke mensen
- maar ook rust inlassen
- En mijn grenzen bewaken en aangeven.

- bijna vergeten: amateursjamanisme/recreatief gebruik van drugs enigszins terugdringen en goed inplannen in mijn inmiddels drukke leven!

Er is geen termijn, dit alles is vanaf nu.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#20
22 dagen geen alcohol nu. Voelt prima. Denk dat ik februari ook eraan ga plakken. Verder heb ik al 11 dagen geen vlees gegeten maar dat is een beetje toeval.

Gisteren wel een beetje dolle trip gehad met speed, keta en hash. Was wel zeer vermakelijk maar nu weer even pauze. 2 weken stop van drugs (dan een feestje met ik vermoed weer pep). Vind het wel ok als ik nog microdose tussendoor of een keer 2cb. Dat kan in mijn ogen geen kwaad.

Verder heb ik een nieuw goed korte termijn voornemen! Ik ga proberen een maand niks negatiefs over mensen te zeggen. Merk toch dat er soms 'geroddeld' wordt en daar ga ik me eens van onttrekken

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1920212223...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."