Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

583 antwoorden
89 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ganggang💯 zei:
Als je dat eenmaal door hebt dan ga je als een speer. Vooral als je merkt dat je sterker wordt!
Klik om te vergroten...
Heb dat wel vaker gedaan, maar ben dan altijd weer geminderd om een of andere reden...
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn wiskunde-examen halen op 27/07/2020. Als dat me niet lukt dan valt m'n leven echt in duigen heb ik het idee. Ben er echt best wel gestrest door.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Salvia zei:
Mijn wiskunde-examen halen op 27/07/2020. Als dat me niet lukt dan valt m'n leven echt in duigen heb ik het idee. Ben er echt best wel gestrest door.
Klik om te vergroten...
Nu al stressen over iets wat nog 2 maanden duurt en nog langer voor je de uitslag hebt. Ik heb met je te doen...
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#4
8️⃣6️⃣ zei:
Nu al stressen over iets wat nog 2 maanden duurt en nog langer voor je de uitslag hebt. Ik heb met je te doen...
Klik om te vergroten...
Ja, ik ben nu gewoon op een punt gekomen dat ik gewoon opsta met de gedachte "ik moet NU voor wiskunde leren" en ermee naar bed ga. Ik word er niet bepaald kalmer op. :sweatsmile:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Salvia zei:
Ja, ik ben nu gewoon op een punt gekomen dat ik gewoon opsta met de gedachte "ik moet NU voor wiskunde leren" en ermee naar bed ga. Ik word er niet bepaald kalmer op. :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Ben je al begonnen met studeren?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ganggang💯 zei:
Ben je al begonnen met studeren?
Klik om te vergroten...
Al 2 weken, zit ook al bijna op de helft van alle stof, maar ik heb gewoon het idee dat ik me niet genoeg kan voorbereiden hiervoor. Ben ook sinds 2 dagen eigenlijk alleen maar koffie aan het drinken bovenop m'n ADHD-medicatie om maar bezig te blijven, want na urenlang achter elkaar leren heb ik het idee dat ik in slaap kan vallen en dat is ook niet ideaal als het 3u 's middags is.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Salvia zei:
Al 2 weken, zit ook al bijna op de helft van alle stof, maar ik heb gewoon het idee dat ik me niet genoeg kan voorbereiden hiervoor. Ben ook sinds 2 dagen eigenlijk alleen maar koffie aan het drinken bovenop m'n ADHD-medicatie om maar bezig te blijven, want na urenlang achter elkaar leren heb ik het idee dat ik in slaap kan vallen en dat is ook niet ideaal als het 3u 's middags is.
Klik om te vergroten...
Gewoon steady doorgaan. Wat mij altijd hielp op de middelbare school met studeren was per hoofdstuk een tussentijdse toets maken om te kijken of je het beheerst.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Even een update. De 2 weken goede voornemens zitten erop. Ten eerste, het wiet voornemen is gefaald... Toen ik een keer buikkramp had, heb ik wiet gebruikt om de pijn wat te verzachten. Tenminste, dat vertelde ik mezelf. Toen dat idee in me opkwam, merkte ik namelijk dat ik wel heel snel om was om mijn voornemen te verbreken. Ik had er gewoon ook stiekem zin in. Good-old zelf-manipulatie dus. :laughing: Ik voelde me ook zo sloom die dag na gebruik... Een teken dat ik echt moet stoppen met dat spul. Maar mijn voornemens van geen cafeïne en junkfood en me strikt houden aan mijn trainschema zijn wel hartstikke goed gegaan. Tot mijn verbazing was totaal van de cafeïne afstappen helemaal niet moeilijk en ik voel me er veel beter door. Daar hoef ik dus geen nieuw voornemen voor te stellen, ik blijf gewoon geen cafeïne gebruiken. Wiet wil ik wel weer echt strenger op worden voor mezelf. Al zal dat misschien sowieso wat makkelijker worden, want al mijn goede wiet is op en ik heb alleen nog maar crap wiet liggen die ik toch niet hoef.

Nieuwe voornemens dus 2 weken helemaal geen wiet, geen junkfood en me houden aan m'n trainschema. En o ja, elke ochtend sap blenden (selderij, citroen, gember, etc.) om een extra boost aan mijn gezondheid te geven.

Begindatum: 17-6-2020
Einddatum: 1-7-2020
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#9
: geen drugs meer kopen.
telkens raak ik hier weer enthousiast over een nieuw stofje doordat iemand het er over heeft.
kheb genoeg liggen om m'n leven mee uit te te kunnen zingen.

tenzij iemand echt nog wat geheel nieuw en interessants weet? jkjk :tearsofjoy:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alle goede voornemens van 2 weken geleden behaald. :) Gisteren (ruim na einddatum) wel weer ff wiet gesmoked ivm stijve nek. Had nog een heel klein beetje goeie wiet over. Was wel weer even lekker na een tijd niet smoken, maar is natuurlijk weer laat geworden en voel me niet bepaald uitgerust nu... Blijf er nu dus weer lekker vanaf.

Ik ga nu denk ik eerst gewoon even door zonder weer voornemens te stellen. Het kost de laatste tijd niet zoveel discipline.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik hoop dat dit is wat je bedoelt @Mindless :

Goed voornemen: MDMA- en speedgebruik afbouwen (en ja, ik weet dat je MDMA beter gewoon links laat liggen, maar ik ben van de lijstjes en schema's). Doel is om weer te gaan naar een MDMA-gebruik van om de twee-drie maanden, en een speedgebruik van eens per maand. Een soort van 'gecontroleerde verslaving' of gewoonte dus. Beide geven mij veel voordelen, dus wil ik ze ook niet per sé opgeven...
Hoe: dmv een afbouwschema dat ik zelf heb opgesteld en volgende week met de psych ga overlopen.
Begindatum: 1/7/2020
Einddatum: 1/10/2020

Hoe het loopt so far? Ik nam 1 tot 2 keer per week MDMA (100-400mg ongeveer, de laatste maanden wel meer naar de 100 gezakt), en sinds een paar weken 4-7 lijnen speed per week (newbie). Ondertussen zit ik in de eerste stap (wou niet wachten op de psych en al beginnen), heb ik al 2 dagen geen speed meer genomen en al bijna 2 weken geen MDMA meer. Gaat goed zo dus...

Ik leg de lat bewust niet te hoog, omdat ik zeker wil zijn dat ik het vol kan houden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goed voornemen: niet meer blowen tot 9 augustus.

Startdatum: 3-7-2020
Einddatum: 9-8-2020
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ok dus toch gevoeld :) maar high was iets overdreven uitgedrukt dan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
geflipt zei:
Ik hoop dat dit is wat je bedoelt @Mindless :
Klik om te vergroten...
Helemaal!

Ik kwam waarschijnlijk wat te controlerend over en schoot daar ook wel wat in door, maar ik zag hoe mensen vage wensen in de verre toekomst plaatsten, terwijl dit topic bedoeld is voor concrete plannen en motivatie van elkaar krijgen. Actief bezig zijn die voornemens ook echt werkelijkheid te laten worden. :)

geflipt zei:
Goed voornemen: MDMA- en speedgebruik afbouwen (en ja, ik weet dat je MDMA beter gewoon links laat liggen, maar ik ben van de lijstjes en schema's). Doel is om weer te gaan naar een MDMA-gebruik van om de twee-drie maanden, en een speedgebruik van eens per maand. Een soort van 'gecontroleerde verslaving' of gewoonte dus. Beide geven mij veel voordelen, dus wil ik ze ook niet per sé opgeven...
Hoe: dmv een afbouwschema dat ik zelf heb opgesteld en volgende week met de psych ga overlopen.
Begindatum: 1/7/2020
Einddatum: 1/10/2020

Hoe het loopt so far? Ik nam 1 tot 2 keer per week MDMA (100-400mg ongeveer, de laatste maanden wel meer naar de 100 gezakt), en sinds een paar weken 4-7 lijnen speed per week (newbie). Ondertussen zit ik in de eerste stap (wou niet wachten op de psych en al beginnen), heb ik al 2 dagen geen speed meer genomen en al bijna 2 weken geen MDMA meer. Gaat goed zo dus...

Ik leg de lat bewust niet te hoog, omdat ik zeker wil zijn dat ik het vol kan houden.
Klik om te vergroten...
Hartstikke goed bezig, vooral het zelf initiatief nemen ipv wachten op je behandelaar!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zucht... Ik ga weer veel te laat op bed de laatste tijd... Het sluipt er gewoon steeds weer in.

Maar weer even een paar goede voornemens/doelen stellen... 1 week lang hooguit 11 uur op bed en 1 uur daarvoor niet meer naar schermen kijken.

Startdatum: 12-7-2020
Einddatum: 19-7-2020
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eerste weken verliepen goed. Eerste stap van mijn afbouwschema is gezet. Als beloning gisteren een zeer welkome en rustgevende MDMA sessie. Nu volhouden en op naar de volgende stap!

Minderen met MDMA en speed.
Begindatum:1/7/2020
Einddatum:1/10/2020
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Zucht... Ik ga weer veel te laat op bed de laatste tijd... Het sluipt er gewoon steeds weer in.

Maar weer even een paar goede voornemens/doelen stellen... 1 week lang hooguit 11 uur op bed en 1 uur daarvoor niet meer naar schermen kijken.

Startdatum: 13-7-2020
Einddatum: 24-7-2020
Klik om te vergroten...

ik leen even je goeie voornemen @Mindless

Een keer helemaal goed uitgerust en voorbereid aan een trip beginnen.
De komende 2weken ook geen harddrugs. alleen op zaterdag Max 2biertjes.

Startdatum: 13-7-2020
Einddatum: 24-7-2020
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ganggang💯 zei:
Goed voornemen: niet meer blowen tot 9 augustus.

Startdatum: 3-7-2020
Einddatum: 9-8-2020
Klik om te vergroten...
Dit gaat nog steeds goed. Helemaal geen craving naar gehad. Was vorige week ook op een feestje aan de pep en coke en er gingen flink wat joints rond. Normaal zou ik dan ook gaan blowen maar heb me sterk gehouden.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ganggang💯 zei:
Dit gaat nog steeds goed. Helemaal geen craving naar gehad. Was vorige week ook op een feestje aan de pep en coke en er gingen flink wat joints rond. Normaal zou ik dan ook gaan blowen maar heb me sterk gehouden.
Klik om te vergroten...
Super! Da's a dik twee weken! Nog een paar te gaan. Succes @Ganggang💯 !
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
geflipt zei:
Super! Da's a dik twee weken! Nog een paar te gaan. Succes @Ganggang💯 !
Klik om te vergroten...
Merci, als het zo door gaat dan lukt het prima. Al wel zin in dat eerste jointje op 9 augustus. Op een illegale rave.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."