Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

583 antwoorden
94 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
AphexTwin zei:
Heb afgelopen weekend een beetje gefaald met m’n ‘1 maand drugvrij’-voornemen.
Met verschillende middelen: 3-meo-pce, 4-ho-met, Kratom en cocaïne. En net 1mg Lorazepam.
Vanaf morgen pik ik de goede draad weer op. :)
Klik om te vergroten...
Het is vaak toch een kwestie van vallen en opstaan. Gewoon weer de draad oppakken ja. :)

Betreft mezelf: (nee, niet @Mezelf! nu ben ik je voor grapjas... :laughing:)

Zelf de 30 dagen no-fap gehaald, maar daarna ging het weer mis. :expressionless: Apart wel dat een dergelijke "terugval" steeds minder hard aankomt. Het is jammer, maar het is ook nou eenmaal zo en je kunt alleen maar weer opnieuw beginnen. En alerter zijn tijdens momenten van zwakte. Het heeft geen zin om boos te zijn over wat al gebeurd is. Ik merk wel dat het me veranderd op een hele positieve manier en dat is ook niet meteen weg nu, dus ga ik er graag mee door.

Hetzelfde dus weer voor een maand: no-fap/no-porn

Begindatum: 3-2-2020
Laatste dag: 3-3-2020

Verder staat er nog een voornemen van geen wiet gebruiken en geen koffie drinken t/m 7 februari. De andere dingen: op tijd op bed gaan, elke dag 1 uur mediteren, uur voor slapen niet naar schermen kijken, wil ik even doen zonder harde voornemens.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo je hebt het er meteen maar ff van genomen dan @AphexTwin haha 🤣 Als je er maar van genoten hebt en nu de draad weer oppakken dan. Succes!
@Mindless Goed dat je de maand iig gehaald hebt! En fijn dat een terugval minder impact heeft nu. Veel succes weer!

Hier wordt de trek steeds minder en inmiddels 12 dagen niet gebruikt. En van de week allemaal belangrijke afspraken waar ik echt nuchter voor moet zijn, dus die 2 weken tot vrijdag ga ik zeker halen 💪

Alleen zit voor maandag wel met een dilemma want dan ga ik naar die vriend in Rdam. Mn doel was sowieso tot dat feest 15 februari geen Pep gebruiken. Maar bij hem gebruiken we vaak Keta en daar kan ik verder zelf wel gewoon vanaf blijven thuis (heb al maanden een gram in de la liggen waar ik 1 keer een testlijntje van heb genomen en thats it). Dus zit te twijfelen of ik die 3 weken dat ik geen Pep mag echt helemaal drugs-vrij wil houden als doel, of dat maandag Keta evt wel mag van mezelf.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Het is vaak toch een kwestie van vallen en opstaan. Gewoon weer de draad oppakken ja. :)

Betreft mezelf: (nee, niet @Mezelf! nu ben ik je voor grapjas... :laughing:)

Zelf de 30 dagen no-fap gehaald, maar daarna ging het weer mis. :expressionless: Apart wel dat een dergelijke "terugval" steeds minder hard aankomt. Het is jammer, maar het is ook nou eenmaal zo en je kunt alleen maar weer opnieuw beginnen. En alerter zijn tijdens momenten van zwakte. Het heeft geen zin om boos te zijn over wat al gebeurd is. Ik merk wel dat het me veranderd op een hele positieve manier en dat is ook niet meteen weg nu, dus ga ik er graag mee door.

Hetzelfde dus weer voor een maand: no-fap/no-porn

Begindatum: 3-2-2020
Laatste dag: 3-3-2020

Verder staat er nog een voornemen van geen wiet gebruiken en geen koffie drinken t/m 7 februari. De andere dingen: op tijd op bed gaan, elke dag 1 uur mediteren, uur voor slapen niet naar schermen kijken, wil ik even doen zonder harde voornemens.
Klik om te vergroten...
Wat is eigenlijk je doel met no fap? No porn kan ik nog begrijpen. Niet willen ejaculeren ook. Maar er zijn genoeg technieken waardoor je wel kan fappen / neuken en zelfs klaarkomen, zonder te ejaculeren. Is liefde en genot niet wat het leven juist zijn sjeu geeft? Zou niet zonder willen. En een leven als monnik zit er niet in. :grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Perenijsje zei:
Hier wordt de trek steeds minder en inmiddels 12 dagen niet gebruikt. En van de week allemaal belangrijke afspraken waar ik echt nuchter voor moet zijn, dus die 2 weken tot vrijdag ga ik zeker halen 💪
Klik om te vergroten...
Nice! Goed bezig. :grin:


שמש zei:
Wat is eigenlijk je doel met no fap? No porn kan ik nog begrijpen. Niet willen ejaculeren ook. Maar er zijn genoeg technieken waardoor je wel kan fappen / neuken en zelfs klaarkomen, zonder te ejaculeren. Is liefde en genot niet wat het leven juist zijn sjeu geeft? Zou niet zonder willen. En een leven als monnik zit er niet in. :grin:
Klik om te vergroten...
Het een leidt tot het ander bij mij en dus moet ik het wel zo aanpakken. Ik heb er een probleem (verslaving) mee en door mezelf er van te onthouden een tijd lang, herprogrammeer ik mezelf als het ware. Ik wil er ook niet mee aangeven dat dit iets is dat universeel gedaan zou moeten worden door iedereen. Het is een probleem bij mij, niet per se bij anderen.

Naast dat het een probleem is voor mij, zorgt onthouding ervan voor mij voor een enorme boost in spiritualiteit. Iets waar ik veel meer waarde aan hecht dan lichamelijk genot (en op momenten ook veel meer/dieper plezier trouwens). Op een zwak onbewust moment kunnen die drives me wel overmeesteren en dat is ook waarom ik hier van mezelf mee door moet gaan, om daar doorheen te werken, het te overmeesteren.

Liefde zie ik trouwens los van plezier/lust. Echte liefde is onze eigen aard en wordt die ervaren, dan geeft dat die onmiskenbare sprankeling en vervulling aan het leven. :) Daar hoeft geen enkele romantiek of iets dergelijks bij aan te pas te komen.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Perenijsje zei:
Zo je hebt het er meteen maar ff van genomen dan @AphexTwin haha 🤣 Als je er maar van genoten hebt en nu de draad weer oppakken dan. Succes!
@Mindless Goed dat je de maand iig gehaald hebt! En fijn dat een terugval minder impact heeft nu. Veel succes weer!

Hier wordt de trek steeds minder en inmiddels 12 dagen niet gebruikt. En van de week allemaal belangrijke afspraken waar ik echt nuchter voor moet zijn, dus die 2 weken tot vrijdag ga ik zeker halen 💪

Alleen zit voor maandag wel met een dilemma want dan ga ik naar die vriend in Rdam. Mn doel was sowieso tot dat feest 15 februari geen Pep gebruiken. Maar bij hem gebruiken we vaak Keta en daar kan ik verder zelf wel gewoon vanaf blijven thuis (heb al maanden een gram in de la liggen waar ik 1 keer een testlijntje van heb genomen en thats it). Dus zit te twijfelen of ik die 3 weken dat ik geen Pep mag echt helemaal drugs-vrij wil houden als doel, of dat maandag Keta evt wel mag van mezelf.
Klik om te vergroten...
Goed bezig en alle succes verder @Perenijsje en @Mindless!

@Perenijsje Als ik jou was, zou ik ook vd. keta en andere drugs afblijven. Kan imo drempelverlagend naar het gebruik van amfetamine (en andere middelen in general) werken. Uit ervaring weet ik dat een tijdje zero tolerance het makkelijkst werkt. Maar in the end ken jij jezelf het beste natuurlijk.

Wat mijn terugval betreft: ik was ook nog het biertje @Roze Olifant vergeten lol. Ach ja, slechte vrienden en geen ruggengraat eh ... the story of my life :tongueout:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Nice! Goed bezig. :grin:



Het een leidt tot het ander bij mij en dus moet ik het wel zo aanpakken. Ik heb er een probleem (verslaving) mee en door mezelf er van te onthouden een tijd lang, herprogrammeer ik mezelf als het ware. Ik wil er ook niet mee aangeven dat dit iets is dat universeel gedaan zou moeten worden door iedereen. Het is een probleem bij mij, niet per se bij anderen.

Naast dat het een probleem is voor mij, zorgt onthouding ervan voor mij voor een enorme boost in spiritualiteit. Iets waar ik veel meer waarde aan hecht dan lichamelijk genot (en op momenten ook veel meer/dieper plezier trouwens). Op een zwak onbewust moment kunnen die drives me wel overmeesteren en dat is ook waarom ik hier van mezelf mee door moet gaan, om daar doorheen te werken, het te overmeesteren.
Klik om te vergroten...
Ok. Verslaving is vervelend. Maar wat nu wanneer een hele leuke dame interesse voor je toont?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#7
Perenijsje zei:
Doel: Geen speed gebruiken
Einddatum: 7 februari 2020.
Plan van aanpak: Zelfde als hierboven.
Klik om te vergroten...

Nou heb het deze week volgehouden ondanks dat ik een zware week heb gehad met veel pittige gesprekken en heftige emoties.

Vandaag alleen echt de hele dag een duiveltje in mn hoofd die steeds sterker werd. Had vanmiddag nog gesprek bij Tactus zelfs en daarna extra lang gebleven tot sluitingstijd om het maar uit te stellen. Thuis eerst gewoon goed gegeten en tv-programma terug gekeken, maar het is net toch niet gelukt om die inmiddels enorme duivelse stem te weerstaan en heb mn eerste lijn naar binnen gewerkt.

Dus het grote doel om tot de 15e geen pep te gebruiken is mislukt, heb het wel 2 weken zonder volgehouden. Maar de teller staat weer op 0.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zo gaat dat soms @Perenijsje...

Gewoon weer opnieuw beginnen eerdere streaks vergeten. :)


Voor mij nog even een weekje geen wiet en koffie. Bevalt trouwens zeer goed geen koffie, ben minder gejaagd door de dag heen. :)

Start: 9-2-2020
T/m: 16-2-2020
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben de laatste dagen al goeie inzet aan het doen voor mijn aankomende week van vroeger slapen. Begint eigenlijk morgen maar ga vandaag al verderzetten, dat mijn ritme niet hard verneukt wordt voor ik er aan begin :) mijn taken zijn nog niet afgelopdn, hopelijk kan ik vanavond toch nog grote move doen daaromtrent.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cerberus zei:
Wat: computer ten laatste 1:00 afsluiten en om 1:30 in bed liggen (behalve op dagen dat ik uitga)
Begindatum: 10 februari
Laatste dag: 16 februari
Extra: al mijn achterstallige taken die met een computer moeten gebeuren moeten deze week afgerond zijn, zodat ik komende week geen excuus heb later op te blijven.
Klik om te vergroten...

Zo, dus die achterstallige taken had ik niet allemaal uitgevoerd. Maar niet erg, ik deed dat vooral erbij omdat ik niet teveel zou doordoen na 1u die week, wat ik niet gedaan heb, dusja.
Dan de week zelf: de eerste 2 dagen perfect op tijd gedaan. Dan de dagen eropvolgend was het soms 20 minuten later wat dus geen erge ramp is vergeleken met wanneer ik de maanden ervoor ging slapen.
Zaterdagavond was een uitgaansdag dus zat pas om 9u 's ochtends in mijn bed. Had ik verwacht
Maar zondag ben ik pas rond 3:30 gaan slapen. Dus op het allerlaatste toch mislukt. De MDMA afterglow van zaterdagnacht deed me het minder kunnen schelen.
Al bij al zie ik het toch als relatief succes, 5 dagen aan een stuk voor 2u in bed liggen was ongezien sinds ettelijke maanden of zelfs jaren.

Deze week heb ik ook weer laat gaan slapen tot nu toe, dus heb mezelf verplicht om tot aan dit weekend nog 3 nachten voor 1u te stoppen en 1:30 in bed te liggen weer.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#11
2 weken nu gestopt met suiker.
Frisdrank en snoep etc.
Een klontje in de koffie als enige.
Nu een paar maanden volhouden.
Even helemaal vermijden (behalve dat klontje)

Begonnen met zwaar trainen.
Zit er helemaal in nu van 2x pw naar 3x per week is het nieuwe voornemen.

Al een maand elke week 1x zwemmen en 1× per maand turksstoombad (ivm tattoo).
Dit nu ook vol blijven houden de komende maanden.
(Zwaar bij het trainen)

Elke maand 1 tattoo sessie al een paar maanden.
Ook een voornemen om het hele jaar door te gaan.

Ondertussen ook drugs gebruiken.
Gezond eten en werken...
Word oud want ben wel moe vaak!

Maar mijn lichaam moet door de APK dit jaar 😎
Te lang geen sport is niet goed..
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zo in het verband wel tijd voor nieuwe voornemens.

Vanaf maandag 24/2 stoppen met roken. ( dit moet normaal geen enkel probleem zijn)

Vanaf volgende week elke dag terug 15 minuten mediteren 24/2 - 1/3 en daarna evalueren en verhogen naar 20 minuten.

Vanaf morgen elke dag een 30 minuten schrijven voor mijn gedachten wat op papier te zetten en zo meer mentale rust te ervaren voor een beter en vlotter herstel of recreatief , ter vermaak verder schrijven aan mijn fictieve roman. 22/2 - 1/3

Nog opzoek naar een leuke extra activiteit zolang ik vooral platte rust heb 🙃🙂
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#13
Van mijn laatste voornemens is nauwelijks iets terecht gekomen, maar heb nu een goede start gemaakt en wil dit doorzetten.

- Belangrijkste; geen disso's
Start 10 feb tot 28 maart.
- hardloopschema volgen 3x per week
Start 10 feb tot 10 maart, dan nieuw doel
- voldoende en gezond eten
Start 10 feb tot 10 maart
- spiegelstaren verminderen naar max. 15 minuten per dag (ik heb BDD en hoewel het de laatste jaren redelijk onder controle was, merk ik nu weer terugslag)
Start 21 feb tot 10 maart

Dit lijkt me wel even genoeg en haalbaar.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ga vanavond toch ff zondigen en een tripje op 4-ho-det inplannen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Revolutionair
Helemaal zonder koolhydraten is ook niet goed he.

Nou, geen disso's, tripspul en lachgas meer dus. En dat tot ergens in mei, precieze datum weet ik zo niet maar tot de DF meeting in Nijmegen is de bedoeling.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vanaf morgen weer beginnen sporten en weer fit geraken.
Deze maand weer achter werk zoeken.
Achter 3 maanden clean zijn is me lichaam weer hersteld. Dus kan ik er weer tegenaan:)
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wauw, eindelijk dit topic gevonden. Mijn voornemens, lol geen idee of ze goed zijn XD
Start: vanaf nu 5x24 uur geen drugs gebruiken uitgezonderd koffie en nicotine. 5 dagen, dat moet toch haalbaar zijn? Dan mag ik maandag 2-3-2020 beginnen met MD van 1P-LSD.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Voornemen:

Psychedelicastop.
Startdatum: 02-03-2020
Einddatum: 23-05-2020 of nog langer.
Doel: aarden, integreren, implementeren. Stabiliteit hervinden. In contact blijven met de dagelijkse realiteit.

Drugsstop.
Startdatum: 02-03-2020
Einddatum: 23-05-2020 of nog langer.
Doel: aarden en het leven nemen zoals het komt zonder te vluchten.
Uitzonderingen: af en toe eens een alcoholisch drankje en suiker.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#19
Suiker nu al 4 weken niet genomen!
Voor 90% dan want ga niet overdreven alles vermijden zoals brood.
Mensen slaan vaak door als ze bv stoppen met suiker.
Bij mij gaat het om de flessen frisdrank en zakken snoep dat ik zo in een dag wegwetkte op een dag ik ga niet mierenneuken om een beetje suiker dat er in brood zit.

Tattoo sessie weer gedaan.

Trainen en zwemmen weer gedaan.
Nu nog ff wachten tot ik weer mag.
Alles op sceduale!
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zo heb ik het ook gedaan in mijn drugsvrije maand, ALLES van toegevoegde suiker ontwijken is inderdaad onmogelijk. Maar het is ongelofelijk als je er eens op let, hoeveel producten in de supermarkt toegevoegde suiker hebben. Zelfs potten tomatensaus voor je spaghetti :/

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."