Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mindless zei: En misschien nog makkelijker: koop een paddo kweekbak, dan weet je de potentie van die paddo's en kun je na de eerste keer trippen je dosering daarop afstemmen. Klik om te vergroten... Goeie tip idd. Ook handig bij het microdoseren."
"Mevrouw Pløp zei: Wel jammer dat die het beste kweken bij 20-25 graden (aldus interwebs). Met de huidige gasprijzen gaat het hier de komende maanden nooit zo warm worden 🤣 Klik om te vergroten... Weeral een manier waarop ze onze drugs afpakken! 😂"
"Take care"
"Geweldig om lezen jouw report Eik! Je ervaring spreekt erg tot de verbeelding en doet m'n nieuwsgierigheid enkel maar toenemen. Ik dacht de hele tijd:"Hier wil ik ook naartoe!" Heb jij een heftige bodyload ervaren? Die ervoer ik best sterk tijdens m'n 2 ervaringen met Changa."
"Mindless zei: Hoe zou jij je bodyload op changa omschrijven? Klik om te vergroten... Het voelt alsof m'n hele lichaam (letterlijk van kop tot teen) onder elektrische hoogspanning staat, van de ene seconde op de andere + misselijk gevoel. Daarnaast hoorde ik een constante bbbzzzzzz. Als je daar op geen enkele manier op voorzien bent, kan ik je wel zeggen dat je de 1e momenten denkt: "WTF IS HIER AAN DE HAND?!""
"Mindless zei: Hmm, vreemd. Ik ervoer die elektrische hoogspanning niet. Wel op momenten een soort zoem geluid ervaren, al is mijn herinnering daarvan vaag. Het voelde voor mij de tweede keer wel alsof er heel veel energie in mij omging. Alsof er in mij een grote draaiende bal van enorm intense energie was die steeds groter/intenser werd. Maar vreemd genoeg was dit helemaal niet overweldigend omdat ik heel makkelijk onderscheid kon maken tussen dat en mezelf. Ik ging er niet in mee zeg maar. Klik om te vergroten... Ja idd, als je er niet teveel op let lukt het je beter om het te kanaliseren. Tijdens m'n 2e Changa trip voelde het ook al minder overweldigend. Maar ik ben blijkbaar gevoelig voor dit soort energieën. Ik herinner me nog dat ik tijdens m'n allereerste LSD-trip ook helemaal overweldigd was door de acid-energy. Tijdens m'n latere trips was dat ook minder aanwezig."
"Roze Olifant zei: Ik raad beginners altijd eerst 100 ug aan en is dit aan de lage kant, dan de keer erop 130 mg. Klik om te vergroten... Ambitieus! 😂"
"Mindless zei: 3, 4 dagen ertussen is genoeg wanneer het LSD (of een analoog daarvan zoals 1p-lsd, ald-52) of psilocybine (truffels, paddo's) betreft. Je kunt dit ook aanhouden als je eerst LSD hebt gedaan en dan psilocybine wilt doen, of vice versa. De stoffen hebben een vergelijkbare op- en afbouw van tolerantie. Je zult het vast bijzonder vinden. Klik om te vergroten... Je brengt me op goede ideeën. 😄 Dan ga ik nu zondag mss wel voor een microdosis LSD. En LSD is níet de speed vd. psychedelica hoor!"
"Roze Olifant zei: Oké dat is wel boeiend. Ik hoorde van @AphexTwin ook dat ze met truffels microdoseren aan het oefenen was. Weliswaar deed zij 1-1.5 gram (?). Ik moet het waarschijnlijk gewoon zelf eens doen maar probeer me een voorstelling te maken van het effect. Is het echt zo duidelijk merkbaar? En lichamelijk? Klik om te vergroten... Ik kan beide substanties nog niet vergelijken op microdosis. Heb voorlopig dus enkel 3 x MD psilo gedaan en zondag waarschijnlijk toch maar eens een MD LSD proberen. Dan wel echt op microdosis, zoals ik met de psilo (0,5 gram) doe en niet net erboven. Niet omdat me dat niet fijn lijkt (wel integendeel), maar ik wil het echte MD-effect ervaren. Zoals @Mindless aanhaalt herken ook ik de eigenheid v. psilo in zo'n microdosis. In mijn geval dan vooral het emotionele truffel tintje dat doorschemert. En ik ben er nog niet helemaal uit of dit nou iets is waarop ik zit te wachten bij microdoseren. Dan ga ik me al snel ietwat oncomfortabel voelen (waarmee ik niet bedoel dat ik niet into introspectie ben, maar enkel niet perse op de psilo manier, if you know what I mean). Daarnaast geeft het me dan wel weer dat tikkeltje meer energie, fijne vibe en focus (de teruggeschroefde dosis v. 1 gram naar 0,5 gram heeft zeker en vast een positieve impact en dus 'verdenk' ik psilo er op een bepaalde manier wel van potentie te hebben als microdosis). Lichamelijk doet het op een halve gram niet meteen iets merkbaars met mij. Maar, buiten de eventuele misselijkheid, heb ik bij een gewone tripdosis weinig hinder ve. bodyload, dus ik ben geen interessante referentie op dat vlak. Nou, zondag dus waarschijnlijk voor het eerst een microdosis LSD (12,5 ug schat ik) en dan zal ik al wat beter kunnen vergelijken. Ik ben zeker wel eerder LSD fan dan psilo fan (jaja, we blijven ze maar tegenover elkaar uitspelen ), maar ik ga m'n best doen om met een open, onbevooroordeelde blik deze MD tegemoet te treden en jullie horen het dan wel."
"Hoed af voor jouw open- en eerlijkheid. Ik ben een trage lezer (dyslexie) en normaalgezien sla ik zulke lappen tekst over, maar jouw report dus niet. Je pent je verhaal makkelijk leesbaar en helder neer. Jouw verhaal is op bepaalde punten herkenbaar voor me, maar ik beperk me in deze reactie tot jouw speed tripreport. Atwa zei: Zorg dat je eerst een spiegel van de paroxetine in je bloed hebt Klik om te vergroten... Dit dus ja. Natuurlijk is het beter om geen speed (of drugs in het algemeen) te gebruiken als je antidepressiva gebruikt. Zoals je zelf ook aanhaalt is dat extra riskant in de opstartfase / opbouw stabiele bloedspiegel. Doch lijkt een kortwerkend middel zoals amfetamine me vrij vergevingsgezind, net omdat z'n impact omwille van z'n kortdurende werking niet té groot is en v. relatief snel voorbijgaande aard. Zelf gebruik ik, met toestemming v. m'n psychiater en op voorschrift, af en toe dexamfetamine (i.v.m. concentratieproblemen / ADD) naast m'n Wellbutrin (antidepressiva). En persoonlijk merk ik geen nadelige uitwerking vd. (dex)amfetamine op het effect vd. Wellbutrin. Mijn combi gebruik verschilt dus vh. jouwe op 2 belangrijke punten, nl.: ik ben de opstartfase vd. Wellbutrin ondertussen gepasseerd (ik had tijdens de opstart ook last v. duizeligheid btw en dat zonder combi gebruik, dus enkel door de Wellbutrin); mijn voorgeschreven dosis dexamfetamine bedraagt amper max. 2 x 8,5mg/dag, dus idd een beperkte dosis. Mijn eigen ervaring lijkt dus in overeenstemming met jouw getrokken conclusies. Samenvattend ben ik het eens met @8️⃣6️⃣ dat je beter zo min mogelijk drugs gebruikt in jouw situatie, doch zie ik dan wel weer een logica in jouw (eenmalige) combi ervaring en kan ik me vinden in het door jou getrokken oordeel. Succes met het vervolg van je behandeling (heb zelf positieve ervaringen met EMDR) en de antidepressiva."