Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

583 antwoorden
91 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben nu 5 weken sigarettenvrij en 3 weken geen disso's gebruikt. Ook heb ik niet meer dan 3 alcoholconsumpties op een dag gehad. Dit is voor mij al best een grote stap in de goede richting na afgelopen jaar.

Ik wil dit graag uitbreiden. Dus van nu t/m 7 feb:

- sigaretten en dissovrij blijven
- ma t/m woe sowieso geen alcohol, andere dagen niet boven de 3 consumpties.
- 3x p/w hardlopen en 2x p/w fitness
- wiet roken afbouwen naar max. 80/100 mg per avond
- 2x 30 minuten lezen per week (een boek lezen is me in jaren niet gelukt 😭)

Ik had een hele hoop verslavingen geaccepteerd voor mezelf, maar door dit forum word ik toch wel geconfronteerd en wil ik mezelf uitdagen iig te minderen...
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#2
Juun zei:
Tot eind juli Geen disso's meer.
Mijn keta tolerantie is veel te hoog.
Even de boel resetten.

Hahaha, thanks @Zeelanddude
Klik om te vergroten...
Nou dat begon lekker. Gisteravond toch nog 200mg gesnoven, "moest" even ontspannen. Daarna de rest +/- 0.5gr weggespoeld. Blijkbaar kan ik er niet mee omgaan. Nu is er in elk geval geen verleiding meer. Ff doorbijten Juun.
Pijn is een emotie😐
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Juun zei:
Nou dat begon lekker. Gisteravond toch nog 200mg gesnoven, "moest" even ontspannen. Daarna de rest +/- 0.5gr weggespoeld. Blijkbaar kan ik er niet mee omgaan. Nu is er in elk geval geen verleiding meer. Ff doorbijten Juun.
Pijn is een emotie😐
Klik om te vergroten...
Eerste paar dagen zijn het ergste… Succes en ik vind het heel dapper van je!
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snuffelaar zei:
Ook een drugs pauze, momenteel 9 dagen clean.
Klik om te vergroten...
Wat ik me afvraag, gebruik je dan ook geen sigaretten of alcohol in die pauze, aangezien dit ook drugs zijn?
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voornemen:
Slagen voor de examens. (Einde 24/06)
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Green Dude zei:
Wat ik me afvraag, gebruik je dan ook geen sigaretten of alcohol in die pauze, aangezien dit ook drugs zijn?
Klik om te vergroten...
Ik rook wel nog altijd. Geen alcohol.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Juun zei:
Pijn is een emotie😐
Klik om te vergroten...
Juist, en emoties kun je uitschakelen 😜jk, succes man en sterkte.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vanaf vandaag t/m 23 juli geen disso's
En in ieder geval vanaf vandaag t/m 4 juli geen stims.

Ik durf het wel weer aan 👀😄
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Nachtzuster zei:
Vanaf vandaag t/m 23 juli geen disso's
En in ieder geval vanaf vandaag t/m 4 juli geen stims.

Ik durf het wel weer aan 👀😄
Klik om te vergroten...

Het is dat ik er nog om kan lachen nu, maar het is eerder om te janken.

Zonder voornemens, dus als ik echt zeg; "je mag nemen wanneer je dat wilt", dan gaat het prima. Zodra ik zeg; "je mag niet tot dan en dan", wordt het een hele strijd in m'n hoofd; ik mag niet, ik mag niet, ik mag niet.... 🤯

Ik heb dus al gefaald donderdag en vrijdag. Van de 18 dagen in juni heb ik 11 dagen gebruikt.... En stevig ook.

Nieuw voornemen; geen voornemen meer tot nader order... 🤐
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Nachtzuster zei:
Het is dat ik er nog om kan lachen nu, maar het is eerder om te janken.

Zonder voornemens, dus als ik echt zeg; "je mag nemen wanneer je dat wilt", dan gaat het prima. Zodra ik zeg; "je mag niet tot dan en dan", wordt het een hele strijd in m'n hoofd; ik mag niet, ik mag niet, ik mag niet.... 🤯

Ik heb dus al gefaald donderdag en vrijdag. Van de 18 dagen in juni heb ik 11 dagen gebruikt.... En stevig ook.

Nieuw voornemen; geen voornemen meer tot nader order... 🤐
Klik om te vergroten...
Soms werkt dat zo ja. Dan ga je er juist aan denken en val je daardoor terug.

Nou dan lekker zonder toch. :)
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geen benzo’s en GHB deze week. En volgend weekend ook niet gebruiken.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
En iedere dag op tijd naar bed en vroeg opstaan. Beetje ritme krijgen weer
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Concrete korte termijn goede voornemens:

- miljonair worden.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
• Actief weer met sporten beginnen.
• Samen dagjes wellness inplannen voor ontspanning.
• minder drugsgebruik
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Weer wat strakker in mn velletje gaan zitten door weer minimaal 5x te trainen en het lekkers voor het weekend te bewaren🥊
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Memento zei:
Weer wat strakker in mn velletje gaan zitten door weer minimaal 5x te trainen en het lekkers voor het weekend te bewaren🥊
Klik om te vergroten...
Nice sleeve !
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Nice sleeve !
Klik om te vergroten...
Is niet mijn foto sadlyy, ik heb wel 1/3 van mn sleeve🤩
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn voornemen is op dit moment: nadat mijn pakje zware tabak op is, de automatische handelingen van nieuwe kopen en nicotine cravings blijven voeden. Fuck dit.. echt drastisch minderen en daarvoor eerst even niks nieuws kopen.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#19
Is dit topic sarcastisch? Ik zei een (s) achter de titel staan.. 🤔
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Hoe lang heb je nodig om in te slapen? Ik gemiddeld een uur..
Klik om te vergroten...
Ik ken het helaas ook erg goed. Er waren ook lange periodes dat een uur zelfs erg kort was als ik dan al insliep. 3 of 4 uur wakker liggen was dan echt niet vreemd.

Mindless zei:
Meestal hooguit 10 minuutjes (denk ik?)
Klik om te vergroten...
Dit red ik dan ook bijna nooit haha
Maar het gaat al zoveel beter dan het vroeger ging. Ik denk dat ik meestal binnen een halfuur wel slaap. Maar soms is het ook nog een stuk korter.

Dirkjan zei:
Leer mij dit. Ik lig te draaien te woelen te bewegen te trekken (ja dit is een woordgrap) te stuiteren etc maar het duurt lang voor ik slaap
Klik om te vergroten...
De meeste dingen zijn al wel gezegd. Ik kan dit vooral alleen nog benadrukken. Een juiste combinatie van zowel fysiek als geestelijk genoeg gedaan hebben is wel nodig voor mij.

Purplext zei:
Veel bewegen wat Fred zegt inderdaad. En hoe is je verdere slaaphygiëne? Minder beeldschermen overdag (en dan op alle schermen blue light filter) en zeker geen schermen meer 1 a 2 uur voor je geplande bedtijd.
Klik om te vergroten...
In bed eigenlijk ook niet veel meer doen dan slapen. Even lezen is voor mij oké, maar serie kijken, op het forum zitten en dat soort zaken niet. Zo leert mijn lichaam dat het bed is om te slapen.
Is ook een deel van goede slaaphygiëne voor mij. Niet te laat schermen hoort daar ook wel bij, maar heeft iets minder invloed heb ik het idee. Zeker met de blauwlichtfilters die tegenwoordig op de meeste apparaten wel zitten. (Als het aan staat tenminste)

Ik ken ook mensen die al Reddit scrollend in slaap vallen. Dat kan ik absoluut niet. Het liefst doe ik zo min mogelijk met mijn telefoon als ik al in bed lig.

Purplext zei:
Ritueel voor het slapengaan: warme douche, meditatie, rustige yoga, lezen. Piekergedachten nog even er uit schrijven. Zijn je voeten warm genoeg?
Klik om te vergroten...
Dit zijn hele goede. Ook dat schrijven kan enorm helpen. Zeker als je een overdenken bent. Of simpelweg als.je hoofd nog vol zit. Als ik bijvoorbeeld nog allemaal zit te bedenken wat ik morgen moet doen, dan val ik echt niet in slaap. En ik ben het morgen toch weer vergeten. Als ik dat soort dingen opschrijf, kan ik het èn niet vergeten èn het is uit m'n hoofd.
Als naast gedachten ook emoties hoog zitten, is het ook raadzaam dit uit te spreken voor je gaat slapen. Ik doe dit bij fellows van de meeting, maar misschien kan je dat bij je omgeving of je begeleiding kwijt. En zeker met ruzie, schuld of schaamte gevoelens kan het erg helpen om dit op te lossen voor je gaat slapen. Maar voor ruzie moeten de emoties genoeg bedaard zijn. Anders is het vaak alleen maar olie op het vuur.

Purplext zei:
Dan nog een heel belangrijke voor mezelf; ritme! Ik sta elke dag om 6 uur op, als ik niet werk max. om 7 uur.
Klik om te vergroten...
Dit is voor mij de aller belangrijkste. Ritme. Op dezelfde tijd gaan slapen en dezelfde tijd opstaan. Elke dag. Zowel doordeweeks als in het weekend.

Ik heb gemerkt dat ik hier erg gevoelig voor ben. Sta ik in het weekend later op, dan merk ik dat de eerste dagen van de week weer meteen. Het liefst shift ik m'n ritme niet meer dan een half uur. In de praktijk loopt dat helaas nog vaak anders.

Purplext zei:
In de vakantie heb ik dit verzaakt, en nu ga ik veel te laat slapen, waardoor ik overdag te moe ben en na het avondeten in slaap val op de bank en vervolgens weer niet op tijd ga slapen in de avond....
Klik om te vergroten...
Same 🥲
Daarom vind ik het voornemen van @Mindless eigenlijk wel een goed idee.

Purplext zei:
En niet 'proberen te gaan slapen', maar denken: ik ga in bed liggen met m'n ogen dicht en ik ga rusten.
Klik om te vergroten...
Ook dit heeft voor mij wonderen gedaan! Echt goede tips!
Vooral proberen om er niet teveel om te geven. Hoe harder ik wil slapen, hoe slechter het lukt. Geef ik er geen fuck om, gaat het ineens heel snel.

En als het na een tijd alsnog niet lukt, ga ik gewoon maar weer een stukje lezen. Vaak helpt dat voor mij als een soort reset om het opnieuw te proberen.

En als niets meer lijkt te helpen. Dan zet ik deze man op:

insighttimer.com

Deep Sleep Meditation | Insight Timer

Simpy press play when you are ready to fall alseep and let the gentle suggestions guide you into relaxation and down into sleep. For best results, use this recording every night for at least three weeks to help build deeper, more natural sleeping patterns. This is my best-selling audio.
insighttimer.com

(Ik hoop dat de link correct werkt ook als je de app niet hebt. Het moet je naar een pagina brengen "deep sleep meditation" by Andrew Johnson.)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."